Ja ga ze vandaag maar even halen. Vandaag voelde ik geen irritatie met plassen eigenlijk. Dus kijk het nog wel even aan. Wat lekker dat jij nog zo weinig bent aangekomen Annet! Ik ben toch best heel wat aangekomen haha. Ik voel sinds gister af en toe rare "klopjes" in mijn buik. Beetje alsof het een hart is wat klopt, heel ritmisch en echt tik, tik, tik, tik. Alsof er een klokje in mijn buik zit. Als ik mijn hand erop houd voel ik het ook kloppen. Het is niet mijn eigen hart. En van de beeb kan het ook niet zijn. Veel te langzaam. De hik lijkt mij ook niet, want dat gaat toch niet zo lang door en gaat ook niet zo snel. Verder beweegt hij zo veel dat ik er nog rare dromen van krijg ook. Vannacht droomde ik echt dat hij eruit wilde via mijn buik, en dus zo flink aan het schoppen was dat ik gewoon zijn voet kon vastpakken. En hij zo hard schopte dat ik helemaal in een kroop van de pijn. Ook zag ik zijn gezicht door mijn buik heen haha, bizarre dromen hoor. Hij had wel een bos haar, dit heb ik al eerder gedroomd. Gelukkig zijn die schoppen in werkelijkheid niet zo heftig
Goedenmorgen allemaal! Hier lekker rustig opgestaan, want vandaag grote dag voor ons...nou ja...ik vind het gewoon spannend: we gaan voor de 3D echo. Tja, weet je wat het is met dat gewicht? Ik heb altijd een haat-liefde verhouding met mijn lijf gehad. Op mijn zwaarst was ik 103,8kg. Ik ben een jaar of vier geleden toen ruim 30kg afgevallen tot 72kg. Toen ik Eric leerde kennen was ik net geen 75kg...dat kon ik in mijn single bestaan goed volhouden, 72kg was gewoon lastig. Ik ben nu eenmaal een lekkerbek. Maar alleen eten is lang zo gezellig niet als samen, dus ja. Toen wij eenmaal samenwoonden, ging mijn gewicht snel weer omhoog en in het begin zeg je nog: zolang ik de 80 niet overga, is het goed....dan verleg je je grenzen naar 85 of zelfs 90kg. Toen ik zwanger werd was ik 90kg en eigenlijk al niet blij. Ik ben nu 98,5kg. Voor een groot deel is de beeb hiervoor verantwoordelijk, want ik zit nog steeds prima met mijn gemiddelde gewicht....maar toch....ik had gezworen nooit meer 3 cijfers op de weegschaal te zien. En dat gaat nu toch gebeuren. Ik kan ook niet goed naar mezelf kijken in de spiegel. Vandaar dat ik niet graag een blote zwangere buik laat zien. Mijn man is nuchter en zegt dat dit bij een zwangerschap hoort. Verstandelijk weet ik dat ook wel hoor en met kleding aan ben ik ook eigenlijk wel trots op mijn buik. Maar dan zie ik die plofkop (sorry, hihi) erboven en denk: zucht....ik zag er zo leuk uit toen ik 75kg was. Goed, dat was even ventileren hahahaa...terug naar vandaag, de 3D echo. Wie van jullie had dat nu ook alweer ook gehad? Ik heb er zo'n zin in. Hoop alleen wel dat het een jongetje blijft hhahaha, ik ben er zo aan gewend geraakt in die 4 weken. Ik noem hem soms ook al bij die naam, zodat de naam ook "normaal" wordt. We hebben al proefdrukjes met de naam in huis die zoooooo leuk zijn geworden. En niet te vergeten al die kledingsetjes die ik al gekocht heb.....eigenlijk te veel...en we moeten nog 16 weken, hahaha. Ik mag van mezelf geen 50/56 meer kopen....alleen 62 en 68....en niet groter! Hahahaa
Lijkt mij inderdaad ook moeilijk Leontine. Ik heb dan weer eigenlijk echt niet te klagen over mijn figuur natuurlijk. Maar toch zit ook ik daar zelfs wel eens mee Wil het altijd helemaal onder controle houden, en wil altijd gezond eten en veel bewegen, dus als dan ineens de kilo's erbij schieten op de weegschaal vind ik dat best even moeilijk. Denk dat je dat altijd wel een beetje houd als vrouw. Die ups en downs. Maar nu verder in de zwangerschap gaat het steeds beter. Maar Leontine ik zou mij er ook niet te druk om maken hoor. Als je straks na je zwangerschap maar weer op gewicht komt. Bij de bevalling gaan er in ieder geval al een hoop vanaf dat scheelt Zo denk ik nu gewoon een beetje, straks kan ik weer helemaal aan de slag om mijn lichaam weer opnieuw in vorm te brengen. Lijkt mij wel eng straks zo'n lege "los vel" buik. Heb gehoord dat het echt heel leeg en lossig voelt na de bevalling. Ik heb ook al 3d echo gehad bij de 20 weken echo! En natuurlijk met de 16 weken echo. Het is vast nog een jongetje hoor! Meestal blijven jongetjes echt jongetjes. "Meisjes" kunnen op een latere echo toch nog wel eens een jongetje blijken te zijn. Maar als ze een slurfje hebben gezien dan kan dat echt niet in eens een meisje worden haha. Over 2 weken heb ik echt een pretecho! Veel plezier vandaag!!! Laat je een foto'tje zien hier?!
@leontine, ik heb een 3d echo al gehad, was echt onwijs leuk!!! zal kijken of ik m zo even erop kan zetten! Je kon bij mij al best wat zien (was toen bijna 23 weken) En dat gewicht..ppff ik ken het hoor! Heb ook een haat liefde verhouding. Ik woog op mn zwaarst 93 en toen afgevallen tot 78 met een eiwit dieet. Dat moet je wel goed afbouwen en dat heb ik niet gedaan want ik werd toen zwanger. Helaas door de miskraam aardig was emotie kilo's eraan gegeten. Woog toen weer 85. Toen werd ik weer zwanger en ik heb nu al aardig weer 14 kilo aangekomen ik vind het nu ook best eng worden want ik heb nooit 3 cijfers op de weegschaal gezien en ben bang aangezien ik dit heel snel al ga zien. De vk gaf wel aan dat het logisch is omdat ik mn dieet niet goed heb afgemaakt, maar toch!! Ik heb wel besloten er nu niet veel mee te zitten, ben blij dat k zwanger ben en onze kleine het goed doet en ik wil mijn gewicht het niet laten overheersen. Daarna ga ik wel weer op dieet en sporten erbij! Maar het vervelende is, ik hoef maar te kijken naar iets lekkers en er zit alweer een kilo aan!! Alvast heel veel plezier straks!!!
@anskev en yara, gefeliciteerd! Anskev, wat zag je er mooi uit! Is de dag snel gegaan? Bij ons was het zo voorbij! Heb zo genoten toen! Is alles helemaal zo gegaan als jullie wilden?
Wat mooi zeg!! Het is toch geweldig dat je dit tegenwoordig al zo goed en duidelijk kan zien he?! Kan niet wachten op mijn echo
@libra, die klopjes heb ik ook! Vooral als ik op mn rug lig. Maar volgens mij is het bij mij wel mn eigen hartslag..voelt ook zo! haha wat bizar die droom! Ik droom ook heel gek, vooral dat ik met mijn man uit elkaar ben en op zoek ben naar een andere man!
Ja grappig toch?! Wanneer heb je weer een echo? wij hebben nog eentje met 28 weken, de laatste! (hadden een pakket). Wij vonden het ook super dat we al zo vroeg dit konden zien! dat je gewoon echt al het gezichtje kan zien!
Oohhh was is dat gaaf zo'n 3d echo... Zal eens kijken of ik hier in de buurt zoiets kan vinden. Ben ook zo nieuwsgierig hoe onze baby eruit ziet!!! Over gewicht: Ik was vroeger altijd veel te mager. Mijn ouders kregen weleens te horen of ze me wel genoeg eten gaven... ernstig. Maar goed, ik ben gaan studeren en toen zijn de kilo's er dankzij de vele wijntjes en biertjes en snacks bij gevlogen tot ik een kilootje of 70-73 woog. Maar sinds ik werk en dus niet meer de hele dag aan het rondfietsen/vliegen ben maar de hele dag achter een computer zit, ben ik stiekum toch wat extra kilootjes aangekomen... (en die mensen die dan elke week trakteren in je bedrijf... aaahhhh taart is ook zo lekker!! hihihi). Ben niet van diëten en dat heb ik ook nog nooit gedaan, heb me altijd lekker in mijn lijf gevoeld. Nu met mijn dikke buik vind ik mezelf toch ook wel heel leuk
Haha raar he die dromen. Ik droom ook wel eens dat mijn vriend wat overkomt Mijn dromen zijn wel altijd heel fantasierijk. En nu ik zwanger ben helemaal! Ik heb de echo op 26 weken. Maar weet niet als ik die heb gehad of ik dan wel kan wachten tot de bevalling. Misschien wil ik nog wel eerder ook even gluren Maar met 16 en 20 weken zag je ook al echt een gezichtje! Alleen nog wel erg mager. Oh ja ik heb ineens nog een leuke naam in mijn hoofd.. Maar we hebben er dus eigenlijk al een..
Haha ik kan nu al bijna niet wachten, ben zo nieuwsgierig! Ja wij hebben toen ook stiekem mogen gluren in 3d/4d maar we zagen toen nog niet zoveel, wel de contouren maar idd erg mager en niet zo sprekend als nu!! en de namen: wij hebben heel lang 1 naam als favoriet gehad en we gingen er eigenlijk vanuit dat we die zouden doen, totdat we er serieus over gingen praten. Het is toch een naam voor de rest van zn leven! en nu hebben we een andere gekozen, toch wel even wennen want heb de hele tijd de 1e in mn hoofd gehad!
Ja, je moet echt kijken of je het ook kan doen! Het is zo'n leuke ervaring! Erg speciaal! Wat onwijs goed dat je je altijd goed voelt in je lichaam. Ik voelde me super goed toen ik was afgevallen en daardoor vind ik het nu wel lastig dat ik weer ben aangekomen! Maar ik probeer me op de kleine te focussen want daar gaat het nu om en ik wil niet de hele tijd sip zijn om mn gewicht!
Ik heb altijd zoiets gehad van: tja als je me niet 'moet' omdat ik dik of dun ben, dan heb ik ook geen zin in jou. Wel hard, maar je bent wie je bent (een van de dingen die ik altijd van mijn ouders heb meegekregen. Zij hebben daar altijd op 'door gehamerd': iedereen is gelijk, niemand is beter dan iemand anders om wat voor reden dan ook). TUurlijk heb ik wel eens een dag dat ik graag een maatje kleiner zou willen hebben of net iets strakkere billen... maar dat heeft volgens mij elke vrouw; het is nooit goed genoeg
@ leotine ben super benieuwd hoe je pretecho vandaag was hoop dat je er enorm van genoten hebt ! En dat het nog steeds een jochie was hihi
Nou... Ik lig weer aan de CTG... Had vandaag mijn afspraak met de gynaecoloog ipv vrijdag en mijn bloeddruk was helaas weer zo hoog Moet per direct stoppen met werken en het echt rustiger dan rustig aan doen... Alles voor de baby!! Heb dus meteen mijn manager gebeld dat ik morgen nog wat kom overdragen en dan stop met werken voor een aantal maanden... Hij moest wel even slikken... Heb morgen nog een groei-echo. Ben benieuwd en hoop gewoon dat alles goed met de baby is! Had nu in ieder geval geen vreemde waarden in mijn bloed en urine. Dus dat is in ieder geval al goed Zal wel wennen zijn hoor, helemaal niets doen... helemaal omdat ik er zelf helemaal niets van merk... Voor mijn gevoel ben ik helemaal niet ziek. Ze noemen een hoge bloeddruk niet voor niets een sluipmoordenaar. Goed... Ik ga nog even luisteren naar het hartje van onze baby. Gaat echt als een paard in galop. Ook grappig dat de CTG schopjes registreert! Zennnnnnnnnnnn
@ isa oh meid wat vervelend voor je lijkt me echt niet grappig zo lang thuis zitten! Maar inderdaad alles voor de baby. Niet te schuldig voelen hier kan je helemaal niks aan doen!
Oh Isa wat vervelend....of niet natuurlijk. Lekker rustig aan doen en genieten van de baby! En straks van je kindje. Meiden, ik ben verliefd hahhaha. En het is nog steeds een jongen, geen twijfel mogelijk hoor. We hebben heel veel foto's op cd gekregen en de dvd en een paar geprinte foto's. Ze was er wel makkelijk mee hoor, die cd kregen we zo mee. Zal vanavond even wat foto's plaatsen. Sta nu te koken, want ik heb echt trek zeg! En manlief is dolblij met zijn Stokke carrier....alvast voor zijn verjaardag. Een heel degelijk en mooi ding moet ik zeggen! Nou nu even zorgen voor de magen....tot later!
@Isa: Jee, balen zeg. Ben je erg geschrokken? In ieder geval waren de andere waardes (bloed en urine) wel goed. Gelukkig! Maar toch vervelend. Sterkte meid, en idd het is voor het goede doel. @Leontine: Ik ben benieuwd hoe je 3d-echo was. Ik wil er ook een echo, weet alleen nog niet of het 2 of 3d wordt. @Libra: gelukkig jullie zijn er al aan uit wat namen betreft en zelf nog een in reserve Pfff .... wordt er langzaaim kriegel van, hier nog steeds geen naam ... Ik vind het zoooooo lastig voor een meid. Voor een jongen was ik al lang geslaagd (denk ik). @over het lege gevoel na de bevalling (las ik net in een berichtje hier). Een sluitlaken schijnt prima te helpen en zorgt dat alles op zijn plek blijft. Iemand hier ervaring mee???
@isa, oh wat vervelend meis! Idd lekker rustig aan doen nu! @leontine, fijn dat het nog steeds een jongetje is ben erg benieuwd naar de foto's!