1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaa....wat gaaf die foto's he? En je ziet er ook van alles in. Bij deze heb ik zoiets van: die heeft haar gebit nog niet in....hahaha. Ik heb er zelf eentje met hele bolle wangen. Kan zo solliciteren bij de Efteling hoor....papier hier!

Ik maak me hier op voor een laatste uurtje werken en dan naar de gynaecoloog. Begin toch echt benieuwd te worden wat me de laatste 15 weken te wachten staat. En stiekem ook wel zenuwachtig.

Verder gaat alles zijn gangetje eigenlijk. Heb jeukjes op mijn buik. Voorspelt vast weer een groeiboost, hahaha. En hij was nog niet groot genoeg natuurlijk. Mijn man heeft nog steeds weinig aandacht voor mijn buik en wat erin zit. Hij heeft het wel steeds over jullie en wij drietjes...dus het zit wel snor. Hij vindt het gewoon niet tastbaar. Toch vind ik het soms wel jammer dat ie niet wat meer geduldig is en zijn hand een tijdje laat liggen.

2. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames,

We hebben een geweldige dag gehad en zelfs wat foto's kunnen maken in 't zonnetje.

Heb vrijdagnacht maar 3 uurtjes geslapen, dus moest zaterdagochtend wel eventjes huilen, omdat ik bang was dat ik 't nooit zou volhouden. Maar het is supergoed gegaan. Op de een of andere manier krijg je toch adrenaline. Ik heb het zelfs tot half 4 's nachts volgehouden en de hele avond volop gedanst. Gelukkig hadden we een hotel aan de overkant van de straat, dus na het feest plofte ik zo op bed.

Onderstaand enkele foto's die door familie zijn gemaakt. De foto's van de fotograaf krijgen we nog.

Ik moest van mijn man (hihi...dat klinkt gek) zeggen dat hij nog héél erg moe was, vandaar dat hij zo bleek is en moe kijkt...had ook maar 3 uurtjes geslapen. Tja...dat is het voordeel van make-up bij vrouwen ;)

3. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ zazu je ziet er werkelijk waar prachtig uit! ( sorry jullie beide ;)) hoop dat je een geweldige dag hebt gehad!

@ leotine ben heel benieuwd wat de gyn zegt! Hier ga ik donderdag weer te bloedprikken, inderdaad ook voor suikers. Al heeft mijn VK niks gezegd over nuchter prikken ofzo dus ga gewoon na het ontbijt! Trouwens herken het wel hoor, die van mij vind het geweldig dat we een kind krijgen, en legt af en toe zijn hand op mijn buik maar geduld nee hoor ;) ach zodra baby er is weet ik zeker dat hij er niet weg is te slaan haha

4. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Wauw!! Wat prachtig Zazu!!! FiJn dat het zonnetje ook een beetje meewerkte :)

Hier net thuis. Heb vanaf zondag lekker bij mijn ouders gelogeerd in Friesland. Alsof het daar altijd vakantie is! Heerlijk voor mijn bloeddruk dus. Daarnaast woont mijn zusje maar 5 huizen verderop en heb ik elke dag mijn lieve nichtje kunnen bekijken. Nummer 1 van de drie :) Ze was 2850 gram en 49 cm toen ze werd geboren. Ze is heeeeel fijntjes, maar ooooohhh zo lief en zoetjes :) hihihihi!!! Ik heb ook zo zin in onze kleine :) :) :) :)

Morgen weer mijn onderzoek bij de gynaecoloog. Ben benieuwd hoe mijn bloeddruk nu is...

5. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zazu, je zag er prachtig uit meid! En wat fijn dat je ook nog een beetje van de zon hebt kunnen genieten!

6. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zazu wat zien jullie er geweldig uit zeg! En ja....die adrenaline ken ik wel tijdens die dag. Van te voren dacht ik heel vaak naar het toilet te moeten maar uiteindelijk niet een keer geweest.

Nou....dan de gyn. Heel apart. Ze vond de test nog wat vroeg. Ik moet hem nu volgende week woensdag nog eens doen. Plus dat ik de drie dagen ervoor een speciaal dieet moet volgen. Toch ook een doorverwijzing naar een dietist in het ziekenhuis. Gelukje was wel dat we toch weer eventjes naar ons mannetje mochten kijken. Dus eigenlijk weet ik nog steeds niets. Over 2 weken weet ik dan weer meer. Maar raar is het wel.

7. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Wow zazu je ziet er prachtig uit! Allebij trouwens!

Haha woon je zelf in de stad Isa? Wij wonen ook in Friesland en kijken uit over de landerijen, erg mooi, maar helaas niet elke dag een vakantie gevoel ;)

Hieronder nog een site van mijn zusje, weet niet of er reclame gemaakt mag worden, maar ik vind de borden altijd zo mooi, wij willen denk ik ook 1 in de babykamer!
    Pimpiesite.nl

8. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben opgegroeid in gaasterland, daarna heel lang in Leeuwarden gewoond. Nu woon ik alweer vijf jaar in Utrecht. Leuke stad en wij wonen in een jaren 30 straat. Super gezellig met veel mensen van onze leeftijd en dus ook veel baby's (op komst).

Elke keer als ik vanuit de polder het bordje 'wolkom yn Fryslân' zie, krijg ik altijd een beetje 'ik ben thuis-gevoel' :)

9. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf niet in Friesland geboren en getogen maar mijn opa en oma wonen er al zo lang ik me kan herinneren en zijn er ook geboren. Ook wonen mijn neven en een oom en tante er nog steeds. En mijn opaatje van 92. In september wordt ie alweer 93. Dan komen we altijd met zijn allen bij elkaar. Eigenlijk hoop ik dat hij ons zoontje nog mag meemaken.....helaas zie ik hem echt te weinig.

10. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ zazu : prachtig meid, wat een mooie jurk. Wat zien jullie er allebei mooi uit. En vanaf de zijkant is uk al mooi tezien! Gelukkig ook nog even het zonnetje gehad!

@ Leotine : nou, toch weer even de kleine gezien ;) ... maar wat een geklungel met die tests. Waarom hebben ze het dan zo vroeg gedaan?

Och, die opa van je! Ja, wat zal hij trots zijn nog een achterkleinkind (neem ik aan) erbij! Ik hoop voor je dat hij er nog heel lang getuige van mag zijn!

@Isa: fijn dat je zo hebt genoten in Friesland.
    Ik hoop dat je bloeddruk flink is gezakt.

11. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Noou dat lang weekend relaxen in Friesland heeft helaas niet veel geholpen. Ik had vandaag weer mijn check up in het ziekenhuis en mijn bloeddruk was nog steeds veel te hoog :( Daarnaast zat er ook net iets teveel eiwit in mijn urine dus moet ik in het ziekenhuis blijven... Minimaal tot zondag... Pfffff... :( Did not see this coming... Het stomme is dat ik mezelf juist heel goed voel, heeeeel relaxed :( heb wel een beetje het gevoel dat mijn lijf me een beetje in de steek laat... Kakzooi!

12. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    He verdorie zeg! :(
    Kan mij voorstellen dat je er echt mega van baalt, omdat je je lichamelijk goed voelt. Met de kleine wel alles in orde? Toch goed natuurlijk dat ze je wel opnemen en ze je goed in de gaten houden. Want de baby moet er niet onder lijden natuurlijk. Nou hoop dat je bloeddruk daalt en je gewoon lekker thuis kan "relaxen". Sterkte...

Ik had vandaag weer controle bij de verloskundige. Vanaf nu is de controle elke 3 weken. Alles was in orde. Weer een kilo erbij in een maand tijd :) Toen ze hartje ging luisteren schopte hij keihard tegen dat ding aan :D Mijn vriend en ik moesten helemaal lachen. Ze kon het hartje ook maar niet vinden, want hij schoof steeds van links naar rechts. Uiteindelijk had ze hem te pakken! Voor de eerste keer dat ik het zo duidelijk hoorde, echt net een paardje in galop. Voorheen was het meer een suizend geluid. Ik heb ook gevraagd of ze kon voelen hoe hij lag, omdat ik het wel leuk vind om te weten of het klopt met wat ik dacht. En hij ligt inderdaad met voetjes omhoog, en dan zijn hoofdje heel laag boven mijn schaambot. Hij kan natuurlijk nog alle kanten op. Maar zo lang ik die kleine schoppende uitstulpingen voel boven in mijn buik, weet ik dat dit dus voetjes zijn :) Nog 1,5 week en dan pretecho! Mijn buik ziet er nu trouwens van de voorkant echt zwanger uit, lijkt wel als naakt in de spiegel kijk of ik een voetbal heb ingeslikt qua vorm. Van de zijkant vind ik het toch mooier :D

13. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @isa jeetje bah ik kan me voorstellen dat je dan schrikt! Helemaal als je je zo goed voelt... hoe hoog is je bloeddruk nu dan als ik vragen mag? en wat gaan ze nu doen? of moet je gewoon plat?
    Dikke knuf voor jou!

@ZAZU wat een geweldige foto's jullie zagen er ook echt super mooi uit! En zo bleek was je man niet toch? ;)

@leontine wat onduidelijk. Ik ben vandaag ook voor suikerspreekuur geweest. Hier is het sinds 2 jaar zo dat wanneer je tot risicogroep behoort je eerst naar een groepssessie gaat daar krijg je een hele uitleg over wat het nu is en wat de waarden moeten zijn. Het onderzoek moet na 24 wk en voor 28 wk gedaan worden. Ik moet 's morgens om 8 uur nuchter komen dan gaan ze prikken en krijg ik dat drankje vervolgens mag ik niet teveel rondlopen daar maar zoveel mogelijk zitten en dan om 10 uur weer nuchter prikken. Binnen 1 wk krijg ik dan de uitlag. De waarde 's morgens mag tot 6,1 en om 10 uur tot en met 7,7. Daarboven wordt je doorgestuurd naar diabeetverpleegkundige en extra controle. Het was op zich heel nuttig omdat ze echt alles uitleggen en moest ook gelijk aan je denken toen ze alles gingen uitleggen. Ze gaf ook aan dat vooral het nuchter zijn het allerbelangrijkste is want van een broodje hagelslag kan het al oplopen naar 10. Ook ik heb dat dieet van 3 dagen vantevoren meegekregen. Ze zei volg het niet helemaal maar houd het ongeveer aan.

@hier verder eindelijk bijna vakantie! moet dinsdag nog half dagje werken en dan lekker 2,5 week vrij! Hoorde gister via via dat er bij mij op het werk toch weer collega's zijn die gaan lopen roddelen over het feit dat ik halve dagen werk. Baal daar zo van vooral omdat het een "vriendin" van me is. Zelf werkte ze bij de tweede ook halve dagen maar ze moet dan evenoordelen over een ander!

14. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Wat super balen Isa :( Hopelijk kun je nu wel nog meer uitrusten en kun je na het weekend weer naar huis.
    Al lijkt het me verschrikkelijk in het ziekenhuis, zal me denk ik wel vervelen, en dan ook nog saai alleen slapen, pff niks voor mij.

@buikje, mijn buikje vind ik nog steeds mee vallen, dinsdag een buikband omgedaan dan zie je het wel, maar op zich valt het nog steeds mee.
    Wil alleen mijn eetgedrag wat aanpassen, want snoep toch teveel denk ik :S
    Hoop toch eigenlijk dat ik niet boven de 90 uitkom, al zou dat er ook wel zo weer onder zijn, maar toch, vind ik wel een hele stap.
    Zit momenteel tussen de 82 en 84 kilo, en woog ervoor 80 dus op zich zou je denken dat de kilo's nog steeds moeten komen haha, we zullen zien, kan er anders ook niks aan doen.

@nannie wat raar dat ze daar over gaan roddelen, jij wilt toch het beste voor je kindje, en tja als je daarvoor halve dagen moet werken :( Neem aan dat je het zelf ook niet zo wou? Wel jammer dat het dan ook nog een vriendin is die dat doet, en zelf ook halve dagen werkte, hopelijk kun je het naast je neer leggen.

@ hier verder alles op zich wel goed, gister weer aan het werk geweest, en heb helaas weer last van mijn rug, het hele weekend ging goed, en 1 dag werken en het ging mis, terwijl ik er echt op heb gelet, de kids niet teveel tillen, niet teveel zware dingen doen, maar helaas mocht niet helpen :(
    Hopelijk word het nog minder, heb niet zoveel zin aan fysio eigenlijk :S
    Nog anderhalve dag dan weekend, we zullen zien hoe het gaat.

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ isa meid wat ontzettend vervelend, kan me voorstellen dat je baalt als een stekker! Hoop dat alle uitslagen goed blijven zijn tot zondag kop op meid!

@ libra echt leuk dat je zo goed al kunt voelen waar jullie kleine spruit zit :) maar goed jij hebt natuurlijk ook een hele slanke buik! Ik voel alleen maar vetjes als ik daar druk hihi!

@ Nannie wat een leuke vriendin is dat zeg :( als je het heel hoog zit misschien eens aankaarten waarom ze zo over je praat?

@ augustus baby tja aankomen hoort er helaas bij ;) maar inderdaad je kan er wel wat op letten door niet te veel snoepen ect! Wat vervelend dat je zo veel last hebt van je rug :( misshien dan toch maar de fysio bellen? Want je moet natuurlijk nog wel even!

@ hier joeppie lekker weekend, morgenochtend komen de babymeubels dus daar kijk ik ontzettend naar uit, en zaterdag natuurlijk de pretecho, ben zo benieuwd of hij zij zich goed wil laten zien, en daarna sjees ik door naar de babywinkel ;) lekker even shoppen hihi! Verder komt ernog een vriendin lekker samen even uit eten nu al zin in! Gister overigens naar de fysio geweest omdat ik zoveel last heb van mijn bekken. Ze adviseerde er geen band om heen te doen, want dan maak je de spieren juist lui, dus nu moet ik oefenen :( want ja mijn houding is ruk hihi! Verder gister enorm last van mijn buik gehad maakte me er bijna wat zorgen over, maar denk dat het gewoon een drukke dag is geweest en mijn buik zal wel een groeispurtje maken! Oh meiden wat leuk he we zijn nu toch echt bijna allemaal 26 weken zwanger :) moet zeggen dat ik dit wel een opluchting vind niet dat het nu al mag komen maar ze doen nu in iedergeval iets voor je als er iets gebeurd. Nou zal even het huis door :)

16. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja bijna allemaal 26 weken! Het gaat zo snel. Moet zeggen dat ik eindelijk ook wel eens echt een heel blij gevoel heb. Die typische roze wolk waar je altijd over hoort zie ik nog niet zo hoor. En soms kan ik de ene dag heel blij en gelukkig zijn en de volgende dag denk ik. Oh jeetje, zie ik het wel zitten allemaal? Maar er komen steeds meer dagen dat ik het echt wel heel erg zie zitten :D

@Nannie wat rot dat ze over je praten op werk zeg. Zo jammer is dat he?! Maar proberen om er niet te veel van aan te trekken.

@Annet1985 voel jij op buik dan niet hardere vlakken? Ik kan het inderdaad heel goed voelen. Als ik lig en ik prik op mijn buik, dan is er ineens een stuk wat niet in te prikken valt en dus hard aanvoelt. Daar zit hij dan ;) Maar dat zou je toch ook door "vetjes" heen moeten voelen ? ;) Wel leuk om een beetje je buik zo te bevoelen. Soms kan ik hem ook zo van links naar rechts duwen, maar dat vind ik toch een beetje eng. Dadelijk doe ik hem pijn ofzo :p Dus ik ga wel voorzichtig met mijn buik om. Leuk dat de babymeubels komen morgen, en alvast veel plezier bij de echo! (ik kan ook echt niet wachten, nog een week!) Hopelijk knapt je bekken nog wat meer op. Toch fijn dat je wel onder behandeling bent van een fysio :)

17. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    hier weer een berichtje van mij!
    moest weer ff bij lezen:)

over de buik, zelf vind ik ook dat ik best wel groei.. heb net even een foto gemaakt zal hem er even op zetten.. ook vind ik de zwangerschap zelf ook vlug gaan.. nog eventjes wachten en dan zien we ons frummeltje ook weer met de 3d echo heb er zo super veel zin in. ook nemen we mijn schoonmoeder mee die heeft dit nog nooit gezien dus voor haar een hele belevenis.

verder is ons frummeltje erg actief een heel goed teken maar soms heb ik wel eventjes van ga maar even lekker slapen haha... maar we genieten er op en top van!

18. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Isa: jee, balen meid. Zeker omdat je je zo lekker voelt. Dan is het een dubbele domper. Hou je taai!

@Nannie: leuke collega/vriendien heb je :( zeker omdat zij toen ook maar 1/2 dagen heeft gewerkt.
    Inderdaad misschien even aankarten. Zo'n zwangerschap is toch voor iedereen heel verschillend. De een rolt er fluitend doorheen en de ander heeft bijna de hele tijd wel ergens last van.

@Anett: Super, ik weet wat jij morgen gaat doen!
    Lijkt me heerlijk om de kamer nu al klaar te hebben.

Wij kunnen nog niet zo hard van stapel omdat er begin julie nog geklust wordt en dan pas de meubels uit de "computer(baby)kamer" naar zolder kunnen. Maar ik heb de kamer ook al voor een deel leeg gehaald, zo kan ik tenminste met de meubels die er nu nog in staan schuiven. Ik wil een muurschildering maken en daarvoor heb ik een vrije muur nodig.

@augustus baby: Balen van je rug. Gelukkig is het weer beter als je thuis bent/blijft.
    Ik merk het ook altijd als ik heb gewerkt. Ben dan echt even gaar als ik thuis ben en ga even 1 - 1,5 uur plat op de bank.
    Ik heb voor mijn rug/bekken oefeningen van de Caesar gekregen.
    Het helpt best ... maar ik merk dat ik op mijn werk toch te veel zit en daar het meeste last van heb. Ook wat betreft vocht vasthouden.

@glucose tolerantie test:
    Vandaag de test gehad. Viel me erg tegen.
    Ik eet weinig zoet en suiker en zo en ik werd echt aardig naar van dat zoet drankje dat ik moest drinken. En dan 2 uur wachten, best lang pffff :(. Gelukkig voelde ik me na 1 uur wat beter.
    Ik ben benieuwd naar de uitslag (duurt ca. 3 dagen). Ik vrees dat die niet zo best is omdat ik van dat drankje last had en er daarna thuis heel erg moe was en uren 's middags heb geslapen.

@sweety: mooie buik (en mooit shirt);)

19. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @puschel dank je wel!:d shirtje komt bij de henk ten hoorn weg heb hem ook nog in rose met wit:D

20. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    Ik kom weer even bijlezen. Laatste week heel druk gehad, oudergesprekken en vandaag ziek thuis gebleven. Afgelopen week in de ochtend weer misselijk en vanochtend was mn buik boven mn navel (bij mn maag) helemaal strak gespannen. Was gewoon vervelend om te staan! Dus de hele dag rustig aan gedaan en lekker gelegen op de bank. Volgende week een weekje vakantie en dan nog maar 7 weken werken! Kan niet wachten! Volgende week komt ook het kamertje, eindelijk al zn kleertjes in de kast hangen :D

@isa, wat vervelend! Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je lichaam je in de steek laat. Laat maar goed voor je zorgen!
    @nannie, wat vervelend dat je ' vriendin' over je aan het roddelen is. Lekker laten gaan en idd bedenk maar wie het zegt (dat ze het zelf ook deed!)

@augustusbaby, wat naar van je rug. Let wel op jezelf!

@annet, leuk dat je kamertje er is!! Ben je al helemaal aan het inrichten?

@libra, leuk dat je het zo kan voelen! Ik kan idd ook wat hardere vlakken voelen. Hij schopt ook vaak rond mn navel en dan kan ik m ook een beetje voelen draaien.

@zazu, jammer dat je foto's weg zijn! hihi kan niet meer spieken nu! ;)

Deel Deze Pagina