1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @woezelenpip1980 wat een prachtige en mooie 3D foto's. En het is altijd leuk om de kleine nog een keertje te mogen bewonderen.wij hebben aankomende maandag de 3D echo ben benieuwd of die van ons ook weer zo dwars is haha....

@libra1 hier is het geboortekaartje al helemaal klaar,alleen het gewicht en dag/datum moet er nog op. De eveloppen zijn ook al geschreven. Wij hadden mazzel dat we geen drukwerk kosten hebben,dus ik laatst vragen hoeveel we kwijt waren en dat is de een schrijntje:) dacht dat is weer mooi mee genomen.

2. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat doe je snel! Mag ik vragen wat je er voor hebt betaald en hoeveel kaartjes je hebt? Ik ben ook wel benieuwd naar de rest, hoeveel kaartjes hebben jullie nodig? En wat vinden jullie een aardig normaal bedrag om er voor uit te geven? Wij hebben er 80 nodig denk ik, hoeveel extra zouden jullie doen? Ik kom uit op ong. 72 adressen. Dus dacht een paar kaarten erbij voor de vergeten mensen. Qua prijs wil ik echt niet meer uitgeven dan 260 euro. Pff en dat vind ik al een heel bedrag. Maar goed als je weer kijkt voor goedkoper dan is het weer zo'n simpel kaartje..

Ik ga vandaag eens kijken of ik zin heb om een poging te wagen om mijn slaapkamer te verfen. De baby komt daar ook te slapen, dus ik wil het een beetje in een nieuw jasje steken! :)

3. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Denk dat wij ook ongeveer 80 kaartjes nodig hebben. Alleen wij moeten nog wel helemaal beginnen. We hebben wel allebeide ideeën opgedaan, maar het kaartje zelf moet nog wel gemaakt worden door mijn vriend. Qua kosten zitten we denk ik rond de 200 euro incl enveloppen, maar dat kan ook wel minder zijn.

Hier nog steeds rustig op de bank gesetteld. Heb vandaag allemaal fotos uitgezocht tot 2011 en die besteld bij de Hema, dus die worden binnenkort bezorgd (lekker gemakkelijk) en dan kan ik beginnen met inplakken :). Voor 2011 en ook voor 2012 wil ik zo'n digitaal fotoalbum maken.

Dit weekend en volgend weekend komen de hulptroepen :) Als deze wervelwind van ouders, zusjes, zwagers en vrienden klaar is, dan is de hele bovenverdieping opnieuw geschilderd, behangen en ligt er een nieuwe vloer, maar ook de beneden verdieping is dan opnieuw geschilderd en behangen :) Wat heeeeerlijk! Het zal me ook zo veel rust geven, dan alles gewoon op tijd klaar is voor dat de baby er is!

4. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bestel onze kaartjes online. Ik zorg dat ik alle etiketten met adressen klaar heb, want wij krijgen de enveloppen natuurlijk niet van te voren. Op het kaartje zel moet alleen de datum tijd lengte gewicht ingevuld worden. Ik ben rond de 100 euro kwijt denk ik. Bij de drukker moesten we veel meer betalen. Op internet kun je zowat alles aanpassen qua grootte van de tekst enzo. Heel fijn. Ben echt superblij met het kaartje dat we uitgezocht hebben.

5. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Wij hebben 70 kaartjes dat is al met extra.wij betalen daarvoor 88,70 dat is incl btw. Ook hebben wij geen drukwerk kosten dus dat scheelt ook. En we even dan ook nog een vrij duur geboortekaartje uitgezocht.

6. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Wat een verhalen allemaal weer. Heel fijn om van iedereen de verhalen te lezen. Wat gaat het hard het meiden!!!!!

Hier gaat het best goed. Dinsdag bij de VK geweest. Alles was weer goed. Bloeddruk goed, gewicht wel oke (ik baal van het aankomen), de kleine groeit goed en het hartje klinkt ook nog steeds super :)

Zelf 2 klachtjes.
    Als eerste is dat ik heel vaak het gevoel het dat ik moet plassen. Dan ga ik naar het toilet en dan hoef ik niet, of er komt een lullig beetje uit. Dus op aanraden van de VK even een testje voor een blaasontsteking gedaan bij de huisarts. En die gaf gelukkig aan dat het niks aan de hand is. Dus waarschijnlijk loopt de kleine van binnen mij mijn blaas te etteren.

Verder een groter probleem is dat ik heel moe ben. Ik slaap al maanden heel slecht. Ik slaap heel onrustig, wordt vaak snachts wakker en maak errug weinig uurtjes per nacht. Dit begint me nu wel op te breken. Ik heb moeite om overdag mijn ogen open te houden. En het liefst zou ik de hele dag door slapen. Maar ja, ik werk nog 4 dagen in de week, dus dat gaat niet.

Nou meiden, geniet nog lekker van de zwangerschap, dat doe ik zeker ook. Ik voel nu steeds beter hoe de kleine ligt. Of in ieder geval waar de kleine wel ligt en waar niet. Echt genieten is dat. En ook het bewegen, het heeft even geduurd maar ik voel de kleine steeds meer. Zo mooi vind ik dat :D Genieten, genieten, genieten.

Veel liefs,
    Frisje

7. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ frisje ;) ahhh ook al zo'n draak dus. Die van mij zit ontzettend laag tegen de blaas aan, dus ik heb soms echt het gevoel dat ik a la minute moet maar dan komt er inderdaad amper wat uit!

@ geboortekaartjes gaan wij binnenkort eens voor zitten! Mijn mannetje heeft al wel een hele mooie tekst bedacht! Dus denk dat we die gaan gebruiken!

@ hier hier gelukkig weer wat beter, heb een medicijn van de huisarts gekregen, capsule voor de maagzuur helpt best goed tot nu toe! Verder ben ik me suf aan het shoppen op marktplaats ;) staat echt zo mooi spul op voor bijna niks, heel veel vandaag binnen gekomen onder andere een nieuwe jas van lief van 45 euro ik heb er maar 10 euro voor betaald :) Dus ik ben blij hihi!

8. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @frisje hier precies zo s'nachts houdt de kleine mij ook continu wakker.ook vaak s'nachts wakker en ook nog tussendoor plassen.dus overdag ook erg moe en s'avonds hou ik het nooit lang meer vol.
    Ook plassen overdag precies zo als bij jou,denk je heel nodig te moeten maar dan komt er bijna niks...dus idd de kleine trappelt daar erg.zowieso is frummeltje ontzettend actief. Hoef maar te gaan zitten of liggen en het is al druk aan het schoppen.ook na het douche is frummeltje behoorlijk actief. Ook hier zien we het van de buitenant zo duidelijk dat het nog meer genieten geblazen is.

9. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @isa senna is helemaal geen rare naam voor een meisje!
    Ik ken er iig 2! ik ken zelfs helemaal geen jongen die zo heet. Diegene die ik ken heeft haar dochter ook zo genoemd ivm de overleden coureur!

@annet wat leuk op marktplaats... moet toch ook maar eens gaan kijken! Gelukkig dat het spul tegen maagzuur helpt! En je mannetje dus helemaal zelf een tekst bedacht! das ook bijzonder...

@libra wij zijn druk in boeken aan t zien van drukkerij! Vind vanaf internet ook nog best moeilijk om eerlijk te zijn! ik heb nog geen flauw idee hoeveel we nodig hebben...

@frisje kun je niet minder gaan werken? wel vervelend dat het jezo gaat opbreken das ook niet gezond! Ik heb tijdje terug ook onderzoek voor blaasontsteking gedaan! Dacht t ook maar bleek achteraf ook van de kleine te komen die trapte op mijn blaas!

@3d echo's wat een mooie echo's heerlijk om je kleintje zo realistisch te zien!

Wij hebben nu lekker vakantie! maandag lekker naar centerparcs met z'n drietjes en de hond! nou ja beetje viertjes! We gaanlekker naar plopsaland en leukedingen doen! heerlijk even!

10. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie morgen allemaal!

lang geleden, maar leest vrijwel elke dag even wat jullie allemaal beleven.

Heerlijk wakker (al vanaf half zes) kleine pingpong bal in mijn buik :D.Nog even blijven liggen, maar toen kreeg ik honger, dusssss, achter de pc.

Vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen. Zelf weinig tot geen mensen om me heen die zwanger zijn, dus vind het gezellig.
    Ook ik gisteren bij de vlsk. Alles prima, dus dat is weer mooi.
    Merk wel dat ik vooral s avonds een harde buik krijg als ik blijf rond hobbelen. Dus om een uur of negen ga ik meestal maar liggen.

Gisteren kwam er nog een verlaat toetje boven, flensje met ijs. Hmmmm. Mijn lief kan erg lekker koken en omdat ik in totaal nog geen twee kilo ben aangekomen mag ik het ook allemaal opeten. Wat een feest :).
    Gordijnen gemaakt voor op de baby kamer, nu nog een fijne stoel zoeken en dan ben ik een heel eind. Vorige week gewassen en gestreken, nestel de nestel.

Nog een maand werken en dan houd ik ermee op, hoe lang van te voren gaan jullie stoppen? Ik wat eerder ivm de reuma. T gaat allemaal zo goed dat ik daar heel zuinig op wil zijn en gelukkig kan het, dus dat is mooi!
    Kan ik nog meer handwerken en rommellen voor ons kleine wurmpje.

Sinds vorige week kunnen wij t ook aan de buitenkant zien(plancenta voor, dus het duurde even) Mijn vriend vind het geweldig. Wordt ook ineens veel bezorgder, alsof het nu letterlijk zichtbaar is voor hem wat er in mijn buik gebeurd.

Hadden zaterdag een feest, hij in smoking ik moest in het lang. Paste gelukkig nog in een jurk die ik had. Voorkant kwam wel iets omhoog, maar dat misstond niet ;). Ook nog geprobeerd te dansen, maar daar kreeg ik echt de slappe lach van. Hij kan het erg goed, ik niet en normaal kan ik hem beter volgen. Maar nu werd het echt niks :D.

Straks aan het werk en dan weekend. Gaan jullie nog wat gezelligs doen? Ik ben alleen met mijn stief dochter van 13. Gaan heerlijk meiden dingen doen. Vader en zoon gaan op mannen weekend, dus wij mogen nagels, voetenbadje en film in bed. Zin in!

Fijne dag allemaal.
    Eva

11. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb morgen echo! Dus dat is voor mij iets heel gezelligs :D
    (schoon)ouders, (schoon)broertje, zusje gaan ook mee!

Leuk dat jullie ook al met de kaartjes bezig zijn. Wij hebben trouwens ook in boeken gekeken bij de drukker, maar we komen daar echt niet uit. En als je dan een kaartje mooi vind maar de papiersoort niet kunnen ze dat niet wijzigen omdat die kaartjes allemaal zo standaard geleverd worden. Maar ik heb vandaag wat proefdrukken ontvangen van geboortekaartje .nl en ik vind de papiersoort erg mooi! Beetje van dat ribbelige dikke papier. Ook het drukwerk ziet er mooi uit. Echt heel gaaf om mijn eigen ontworpen kaartje zo te zien. 1 kaartje is qua kleur toch niet zo mooi, valt allemaal wat donker. Dus ik ga die nog wijzigen en opnieuw aanvragen. En nu heb ik gister avond ook nog een heeel gaaf kaartje gemaakt. Zo heb ik niks, en zo flans ik even meerdere gave kaartjes in elkaar :p

Hier is de baby trouwens weer wat rustiger in mijn buik. Hebben jullie dat soms ook? Ik heb wel vaker dat hij soms een dag of twee rustiger is, en dan die dagen daarna weer flink tekeer gaat. Zou dat te maken hebben met groeien? Mijn baarmoeder voelt ook wat gevoelig. (vooral bij aanhechting liezen) Misschien is er een groeispeurtje aan de gang? En misschien moet ik niet zo veel aan mijn buik zitten. Omdat ik zo slank ben zie en voel ik de baby echt precies liggen, en ik kan hem met mijn handen zo van links naar rechts duwen. Dat gaat op den duur misschien ook zeer doen.

Ik ga even sporten! En dan mag mijn lichaam weer een weekend rust hebben ;)

12. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    geboortekaartjes=>we zijn er overuit welke het word maar daar past onze tekst niet in dus moet even een nieuwe tekst vinden.
    namen=> meisje zijn we overuiot maar een jongen kunnen we nog niet kiezen tussen 3 namen
    maar hebben in ieder geval voor beide geslachten een naam bij de oudste hadden we alleen een jongens naam terwijl we niet wisten wat het werd (ik wist zeker een jongen en dat was ook zo)

verder gaat het wel goed heb wel een ontzettend grotebuik kwa hoogte niet kwa dikte dus heb behoorlijk last van mijn linker ribben en dan te bedenken dat ik nog mooi wat weken moet de kleine draaid nog alle kanten op en is vrij druk kwa spugen gaat het beter is nu nog gemiddeld 2x pw

een heel goed weekend toegewenst!!!!!!!!

13. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    @fokje: wat vervelend dat je nog steeds zo ziek bent! Wel fijn dat het al 'iets' minder is.

@libra: dat gaat morgen een gezellige boel worden tijdens de echo :) Hier merk ik dat het qua bewegen soms wel iets minder vaak is, maar wel 'harder'. Ik kan de kleine ook erg goed voelen, vooral het kontje en zijn rug zijn erg herkenbaar :) Mijn vriend kan het ook voelen :)

@eva: jij was ook vroeg wakker vandaag ;)

@frisje: ja, dat plassen hè... Pffff... Ik moet er elke nacht wel een keertje uit, meestal om een uurtje of drie... Soms kan ik dan goed weer inslapen en soms lig ik nog de hele nacht wakker. Helaas nog geen echt ritme :(

Heb vandaag van een vriendin het boek 'oei, ik groei' gekregen. Wat grappig om te lezen :) Hahahaha, ben benieuwd of je het boek zomaar op elke kind kunt toepassen ;$

14. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, ik word net gewoon bijna aan de kant geschopt door mijn zoon hahaha! Hij is echt superdruk vanavond.

Ik heb dat boek Oei ik groei op de koninginnemarkt gekocht. Veel een versie uit de middeleeuwen ofzo, hahaha, maar het idee is hetzelfde. Wij vieren dit weekend onze verjaardagen (was in feb jarig, maar niemand kon op die dag, dus dan maar samen vieren) en ik heb Prenatal bonnen gevraagd. Daarmee wilde ik eigenlijk het nieuwe boek kopen. Maar zo kon ik even zien of ik het idd een leuk boek vond. En dat voor 1,50 euro hahahaa.

Veel plezier morgen bij de echo Libra....het is zo te gek!!! je gaat zooooo genieten!

Wat is dat toch met dat plassen van jullie? Ik slaap nog steeds gewoon de hele nacht door. Heel af en toe word ik wakker van de katten en dan ga ik wel eens plassen, maar meestal draai ik me om en slaap gewoon verder. Ook overdag ga ik niet vaker plassen dan anders eigenlijk. Maar misschien wacht ik ook wel te lang.

Vandaag trouwens wel het gevoel dat ik een walrus ben. Ons mannetje zit voor mijn gevoel heel erg aan de onderkant van mijn buik, waardoor mijn balans wat anders ligt. Daarbij voel ik me rug gewoon iets meer dan anders zeg maar. En het voelt zwaar, net alsof ik het moet ondersteunen. Niet echt prettig. Maar dat heb ik niet elke dag.

Nou meiden, alweer 27 weken hier....wat gaat het rap. Toch zou ik willen dat ik ineens 3 weken verder was. Bij mijn vriendinnen is het steeds rond de 28/29 weken misgegaan (2 van mijn vriendinnen hebben samen 3 doodgeboren kindjes gekregen en 1 veel te vroeg geboren meisje wat nu kerngezond is). Dat hoop ik gewoon echt niet mee te maken. Gelukkig heb ik het bij andere vriendinnen ook supergoed zien gaan hoor....maar negativiteit blijft toch net even langer hangen.

Oh trouwens, mijn 2e glucosetest heb ik woensdag gedaan en hij was lager dan de vorige keer, maar nog steeds verhoogd. Dus maandag naar de dietiste...even kijken wat zij zegt!

Fijn weekend!!!

15. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @libra heel veel plezier bij de echo..

Plassen: ja ik moet ook elke nacht rond 3/4 uur s'nachts te plassen.gelukkig val ik redelijk snel in slaap weer.

Ook ben ik sochtends elke vroeg wakker of maakt de kleine me wel wakker met schoppen,waardoor ik dus klaar wakker ben.

S'nachts op bed ook maakt niet uit op welke zij ik lig er wordt druk geschopt zovan aan de kant of ga anders liggen.

Ook overdag als ik me arm aan de zijkant van me buik heb wordt het aan de kant gebeukt om zomaar even te zeggen.

Ik ga nu lekker slapen,waren even op bezoek bij schoonzus geweest..

16. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Hallooo!

Hier weer een teken van leven vanuit deze kant :D

@Libra, veel plezier met de echo!

@plassen, hier ook veel en vaak. Laatst nog wat urine ingeleverd want dacht echt een blaasonsteking. Had ook veel pijn, maar dit bleek een groeispurt te zijn volgens de vk. Urine was ook gewoon schoon. Ik dacht dus dat de beeb erop zat te dansen maar volgens de assistente van de vk (die ik eerst aan de lijn kreeg) zei dat dit meestal voorkwam aan het begin van zwangerschap en meer op het eind? Maar volgens mij is het wel de kleine meid. 'S nachts heb ik hier ook de nachtelijke uitstapjes naar het toilet ;) De ene keer val ik weer in slaap en soms lig ik dan wakker vanaf 4 uur om niet meer in slaap te kunnen komen.

@geboortekaartjes, Hier hebben we wel al wat ontworpen via internet en is ook niet duur (geloof net iets onder de €100 voor ong. 70) Maat wil toch nog even in boeken bij de drukkerij snuffelen.

Verder gaat het hier z'n gangetje. De babykamer is nu voor de helft geverfd en volgende week gaat het pip behangetje erop! Dan wachten voor de meubels. Ook kunnen we volgende week de kinderwagen halen, jeej.
    Ik zit inmiddels al zo'n 8 weken thuis nu! Ivm bekken en ischias. Ben maar begonnen met beetje borduren om de tijd wat te doden. Straks ga ik beginnen met de box te verven. Daar gaat ook wel wat tijd in zitten met al die spijlen denk ik dus heb ik weer wat om de dagen mee te vullen :D
    Ook ben ik van de week voor de 6e x tante geworden! Erg leuk weer zo'n beebje in de familie :D Zelf werk ik met babies dus om zo'n pasgeborene te zien ben ik wel gewend, maar mijn vriend smolt helemaal. Erg leuk om te zien :D Ben benieuwd of hij het al wat kan voorstellen dat we straks zelf zo'n kleintje hebben. Ik nog niet iig :D

Fijne dag vandaag allemaal! Geniet van onze vrijheid ;)

17. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de echo gehad!
    Was super leuk! Helaas lag hij er niet al te mooi voor. Ik had ook al zo'n voorgevoel omdat hij met zijn hoofd naar beneden ligt al weken lang. Maar hij ligt dus echt super laag, helemaal achter mijn bekken. Dus we zagen steeds maar een klein stukje hoofd. Uiteindelijk heeft hij zijn gezicht wel een keer laten zien, om dan daarna steeds zijn handjes voor zijn gezicht te doen. Voor de rest was het wel leuk hoor. Ik prikte af en toe ook nog op mijn buik en dan zag je op de echo dat ik op de onderkant van zijn voetje duwde. Die hij had steeds afgezet tegen mijn buik. Wel leuk want wat ik dus altijd voelde klopte dus wel met het beeld. (voetjes in mijn zij of boven in, kontje bij mijn navel, en dat grote vlak wat ik altijd heel laag voel schuiven is dus zijn hoofd of schouders. Omdat hij niet zijn best deed mochten we de helft betalen :D Hij heeft trouwens ook een flink bosje haar, ze zag een matje zitten haha, en mooie lange wimpers. Hij weegt 1132 gram en 33 cm lang. Als hij zo door gaat dan zal hij rond de 7 pond uitkomen straks. Lekkere bolle baby!

Hier trouwens ook last van mijn blaas hoor, maarja niet zo gek als hij zo laag ligt dus. En ook elke nacht wel eruit, soms een enkele keer, soms ook wel vaker. Gelukkig ben ik dan zo moe, de volgende dag weet ik vaak niet eens meer hoe vaak ik eruit ben geweest.

@Gold, wel handig dat je met baby's werkt, dan weet je goed hoe je met ze om moet gaan. Ik heb echt helemaal geen ervaring met baby's. En nog steeds vind ik baby's maar eng om vast te houden. Toch denk ik dat het mijn eigen baby vast wel goed komt en het dan als vanzelf gaat.

De mooiste echo foto van mij trouwens :

18. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Mooi echo Libra! Leuk he dat ze van alles al kunnen zien! Haartje, wimpers echt te leuk! :D

19. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zeker! Ben nog helemaal blij er mee, en kan nu echt niet meer wachten hoor. Denk dat ik stiekem alvast ga aftellen naar de uitgerekende datum... ;) Krijg ook zin om te bevallen. Is dat niet gek?! Maar ik lees ook geen horror verhalen, wil gewoon niet weten wat er allemaal mis kan gaan, dat merk ik dan wel als het gebeurd. Ga er liever met een positief gevoel in, dan dat ik doodsbenauwd ben voor wat komen gaat... :D

20. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Mooie foto Libra! En leuk om te weten dat 'ie al haartjes heeft :)
    Gaat vast goedkomen hoor, de omgang met jullie kindje! Als ik bij gezinnen werk met het 1ste kindje is misschien het eerste luiertje wat onwennig, maar de verzorging en omgang is al heel snel vertrouwd. Je merkt vanzelf wel dat ze wat meer kunnen hebben dan je denkt ;) En vooral omdat het je eigen kindje is, gaat het idd sneller vanzelf.

Deel Deze Pagina