Wat Beebje beschrijft is nu precies wat ik voel...zo'n zwaar gevoel. Alleen heb ik het de hele dag...en wordt het wel erger als ik veel gezeten heb achter de pc (rechtop) of gelopen heb. Zit ik onderuit op de bank of schuin, heb ik weer nergens last van. Zucht...wat kan het toch lastig zijn. Maar ik mag natuurlijk helemaal niet mopperen als ik de klachten van anderen zie. Hahaha, Yara, ik snap die datum...zou wel grappig zijn idd. Bij ons zou dat ook kunnen trouwens. Ik ben 9-2 jarig, mijn man 7-5 dus dan gaan we voor 5-8! Hahahaaha.
Beebje, balen zeg dat je nu te laat bent met Yoga! 12 weken is inderdaad wel erg vroeg. Veel plezier morgen met je 4D echo! En over werk, dat is minder, heb je wel een goede oplossing kunnen vinden met je baas? Leontine, ik zit ook de hele dag (kantoorbaan), maar heb niet zozeer een zwaar gevoel in mijn buik, maar wel down under zeg maar. Wat ik doe is gewoon elk uur ff opstaan, koffie halen ofzo, dan is het goed te doen. Maar jij hebt het echt in je buik he? Hmm, lastig. Gewoon de VK bellen Grappig dat het bij jullie ook kan met de datum Ben benieuwd
@beebje heel veel plezier morgen met de 4d echo. Wij hebben erg genoten van onze 3D echo kan er wel uren naar kijken. Helaas hou ik nu elke keer vocht vast in me voeten, gister avond de hele tijd met me voeten omhoog gezeten. Weet iemand ook iets voor onrustige voeten/kuiten? Verder heb ik vandaag lekker rustig aan gedaan.. Vanavond even weer bij me zus en de kleine kijken.
Ik heb ook weleens last van die zware buiken! Vooral als ik heel veel heb gedaan, flink last heb van mijn banden en dan ga lopen. Nu weer een paar dagen achter elkaar gewerkt, meestal hele dag en daarna een halve nu al 2 hele gehad en morgen nog een hele! Maar vrijdag een halve en dan VAKANTIE!!! Heerlijk een week samen weg, en dan nog 2 week werken, en dan zit mijn baan erop! Ik ben er wel klaar mee!! Vanavond mogen we weer hartje luisteren, en dan echt lang uit want ben KAPOT!! Vannacht maar 6 uurtjes geslapen niks voor mij, word nog wat straks, hopelijk een lang slaper
Laten we dat hopen: allemaal een langslaper hihihi Zag dat ze bij de Hema ook van die stevige buikbanden hebben, misschien is dat iets voor jou Leontine? Is niet meteen zo'n band. Mijn zusje had ook veel last van een zware buik en had via de huisarts een band gekregen die ze zoveel uur per dat mocht dragen. Ik weet alleen niet meer hoe dat ding heet...
hahaha nee ik ook totaaal niet! Ga wel even verder kijken of ik nog iets anders kan vinden, mijn zus is ook pas met dit aantal weken ongv. begonnen dus ik dacht, ik zit wel goed
@sweety en yara, bedankt! Heb dr ook echt zoveel zin in! Ben benieuwd of hij er weer anders uitziet als met 22 weken! @yara, heb afgesproken met mn baas dat ik even nog een week aankijk en daarna gaan we bedenken hoe we het kunnen oplossen. Misschien dat ik alleen de ochtend les ga geven en in de middag wat anders ga doen. We hebben op mijn school gelukkig genoeg leerkrachten die bij kunnen springen (geen tekort aan bij ons ) @leontine, dat is vervelend als je het de hele dag hebt, ook als je gezeten hebt! Ik heb het niet als ik opsta, maar gedurende de dag komt het opzetten. Probeer op mn werk niet teveel te staan maar veel te zitten, voor de kids ook niet altijd leuk maar moet nu ook aan mezelf denken! @buik, hebben jullie ook dat je buik harder is? Bij mij is het vaak tot mn navel best hard en de rest is wat zachter. Zal vast komen omdat hij groter wordt, maar de eerste keer dat ik het voelde, schrok ik wel! @buikbanden, ja volgens mij heb je die ook bij prenatal en kan je ze via internet bestellen. Ik vind het alleen niet zo'n fijn idee, juist omdat je ze maar een paar uur mag dragen..dan zal het toch niet al te goed zijn voor de beeb? @augustusbaby, wat lekker dat jullie even weggaan! Waar gaan jullie naartoe?
toen we bij de 3d echo waren zei die vrouw ook oo ik merk dat je een harde buik hebt ze zie voelde je die ook? ik zei nee. maar idd heb savonds wel dat de ene kant soms harder is dan de andere kant.
Sweety, hmm, heb geen idee wat je tegen onrustige kuiten kunt doen. Vocht hou ik inmiddels ook wat vast, zag ineens sokrandjes in mijn benen, terwijl ik dat normaal nooit heb Veel drinken en veel met de pootjes omhoog! Aug. baby, heerlijk bijna vakantie! Eindigt je contract of ga je met verlof over 3 weken? Beebje, fijn dat ze zo flexibel zijn op je werk! Dat is wel echt fijn Slaap lekker allemaal!
Goedemorgen! Wij gaan een heerlijk weekje Limburg tegemoet! Eerst nog een weekend Drenthe met familie van mijn vriend, en dan zondag door naar Limburg, heb er echt zin aan, even lekker samen, en verder niet, ook in een afgelegen huisje, dus uitrusten en dagjes weg samen! Na die 2 week werken neem ik nog 3 week vakantie aangezien eind augustus mijn contract verloopt, en dan dus niks meer aan mijn uren heb, maak ik ze nu mooi op!! Lekker lang verlof/vakantie! Fijne dag allemaal! Ik zal zo aan het werk, hopelijk komt het goed, ben erg moe slecht geslapen enzo en dan nog een lange dag ook ff doorzetten nog!
Morning! Aug. baby, ohh dat is wel een erg lekker vooruitzicht! Wel balen van je contract.. Of was je sowieso al van plan om thuis te blijven na je verlof? Oh, maar wel echt heerlijk, zo lang vakantie! Mijn contract loopt 1 juli af, als die niet verlengd wordt (hoor ik eind mei), neem ik ook lekker de rest van mijn vakantie op en ga ik 6 weken van te voren Als mn contract wel verlengd wordt ga ik 4 weken van te voren, dan heb ik na de geboorte nog 12 weken Hier ook niet echt een geweldige nacht gehad. Veel hoesten enzo. Achja, laatste dagje werken voor het weekend, ben eraan toe! Morgen lekker verder schilderen in de babykamer en zaterdag de kinderwagen ophalen
Net terug van een weekje vakantie, heerlijk! Dag ervoor een 3d echo gehad, echt heel leuk! Hij heeft al bolle wangetjes en er was ook al haar te zien Ik wil graag 6 weken van tevoren met zwangerschapsverlof. Dat heb ik ook al aangegeven op mijn werk een aantal maanden terug. Nu vraag ik me af wat mijn laatste werkdag dan is? Ik ben uitgerekend op woensdag 1 augustus, is mijn laatste werkdag dan dinsdag 19 juni of woensdag 20 juni? Hier ook af en toe een harde buik gevoeld. Trekt gelukkig wel steeds weer snel weg. M'n buik lijkt nu af en toe wel een voetbal Babykamer is bijna klaar, dan kunnen we de spulletjes erin gaan zetten: leuk!!
Jel, volgens mij die woensdag...donderdags gaat dan de "nieuwe" week in en heb je verlof. Ik ben 3 augustus uitgerekend. Ik heb die vrijdag wel al vrij, maar dat is vanwege een bruiloft die ik heb. Oh wat lekker, een weekje weg....in mijn omgeving gaan er nu wel een hoop met vakantie binnenkort. Ik dacht wel zonder te kunnen, maar nu vind ik het toch jammer dat we niet nog even gaan. Aan de andere kant gun ik mijn man ook een paar weekjes met zijn zoontje. Als het nu nog een beetje mooi weer was, dan kon ik nog genieten van mijn loungesetje in mijn eigen tuin. Heb een tuin op het zuiden, dus net zo goed als Spanje of Italië. Maar dan moet het wel mooi weer zijn!! Hahahah. Morgen komt in ieder geval 1 nieuwe collega...en ik ben al minder gestresst dan een week geleden, maar ik zie nog zoveel beren op de weg, waar niemand aan lijkt te denken. En daar word ik eigenlijk een beetje moe van. Ik ben toch geen chef d'afdeling? Want dan moeten we even over salarissen gaan praten, hahaha! Nou, moet weer verder...later!
Hier wilde de kleine niet meewerken bij de 3d. Bleef gewoon verder slapen ondanks het gepor. Mogen volgende week wel weer terug komen. Aan de hand van de metingen zit hij wel aardig boven het gemiddelde. Gewicht was nu ong 1185. Jel ik ben op maandag 6 aug uitgerekend en mijn laatste officiele werkdag zou maandag 9 juli zijn (neem die maandag gewoon als vrije dag op)
Klopt laatste werkdag is inderdaad woensdag 20 juni. Ik vond een calculator op internet: Zwangerschapsverlof-calculator | WIJ.nl | Jouw zwangerschap, baby Pff, kijk er echt al naar uit eigenlijk Jammer dat hij zich niet goed liet zien met de 3d echo. Bij mij hield hij eerst zijn handjes voor z'n gezicht maar na wat geduw liet hij zich uiteindelijk toch goed zien. Al was het maar kort, hij kroop steeds meer de placenta in. Wel fijn dat je weer terug kan komen. Bij mij was hij trouwens met 27 weken bijna 1100 gram ook boven gemiddelde dus. Maar jongetjes schijnen toch ook iets zwaarder te zijn dan meisjes.
Jel, oh lekker zeg, nog een weekje weggeweest! Heb je het goed naar je zin gehad? Bijzonder he, die 3D echo! Heb je foto's? Altijd leuk om even te kijken Leontine, kan me voorstellen dat je met dit weer graag nog een weekje op vakantie had willen gaan. Wij zouden eigenlijk ook niet gaan, maar hebben een gedeelte van de huwelijksreis cadeau gekregen van mijn ouders, omdat ze het toch zonde vonden als we niet nog een weekje weg zouden gaan. Dus toen moesten we wel Vind het ook wel jammer, vriend is een beetje afhankelijk van de bouwvak (bedrijf is dan twee weken dicht) en laat ik nou net de week na de bouwvak uitgeteld zijn. Zou betekenen dat vriend vakantie heeft als ik net verlof heb en na de geboorte bijna geen dagen meer heeft. Dus hij moet nog maar eens even in overleg met zijn baas, hopelijk kan hij toch wat regelen. Fijn dat morgen een nieuwe collega begint! En je niet te druk maken meid, is niet jouw verantwoordelijkheid en je bent lekker 16 weken met verlof. Je ziet wel hoe het daar gaat als je terugkomt En ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, want ik herken het wel Maar probeer het een beetje los te laten. Yasmin, jammer dat de kleine niet mee wilde werken! Gelukkig mag je nog een keer terug Dat is inderdaad wel wat bovengemiddeld Maar zal wel goedkomen. Ik baal er achteraf wel van dat ik nu niet weet hoe groot en zwaar de kleine is. Al heb ik het idee dat die van ons een best fijn manneke is, als ik hem zo op de echo zie. Hij doet in ieder geval genoeg aan lichaamsbeweging Ik ga 4 weken van te voren als mijn contract gewoon verlengt wordt en dan heb ik 12 juli mijn laatste werkdag Als mijn contract niet verlengd wordt heb ik de 28e geloof ik mijn laatste werkdag.
Wat is het ineens weer druk hier @Sweety, wel leuk dat jullie het geheim kunnen houden hoor! Hier woog de man 1132 gram! En 33 cm lang. Boven aan het gemiddelde was dat wel! Ze denkt dat hij met de geboorte rond de 3700 gram zal worden. @Fokje, aah klinkt duidelijk! Ze denken dus door die grotere baarmoeder dat de baby dan automatisch ook sneller groeit? Want als de baarmoeder sneller groeit en de beeb gewoon normaal zou het toch niet erg moeten zijn. Ze houden het in ieder geval goed in de gaten. Dat is wel fijn! @Leontine, kan je anders ook niet iets proberen qua gewone kleding wat meer ondersteuning geeft aan je buik? Want ik merk dat als ik mijn kleding uit doe het ook veel "hangeriger" voelt. Misschien gewoon wat lekkere lange strakke hempjes kopen? En een broek die ondersteuning geeft? Is zo'n zwangerschapsbroek met zo'n band er aan niet wat? @Augustusbaby, veel plezier op vakantie! Heerlijk! @Yasmin84, wat leuk ook de echo gehad! Balen dat hij niet mee wilden werken. Aardig dat je terug mag komen. En mooi gewichtje al! De mijne was iets lichter, 1133! @Borstvoedingsinfo, ik ga niet naar speciale avonden oid. Helemaal in het begin van de zwangerschap waren er wel van die dagen waar de VK het steeds maar over had. Maar juist toen had ik helemaal geen zin om al naar zo'n zwangerschapsinfo-bijeenkomst te gaan. Nu had ik het interessanter gevonden. Ik wil wel een borstvoedingsboek aanschaffen. Zo dat ik mij een beetje kan inlezen! @Ligging baby, wat grappig dat sommige baby's gewoon elke keer anders liggen. Voelen jullie dat ook wel? Want ik voel de mijne echt altijd hetzelfde liggen. Tuurlijk ligt hij dan eens rechts en dan links, en soms voel ik de voeten hoog en dan weer wat lager. Maar hij ligt altijd op zijn kop @Buik, hier voelt hij altijd hard/stevig aan als ik sta. Heb ik een harde buik dan is hij knetterhard. En lig ik dan is hij op zijn zachtst Mijn navel is niet meer zo mooi. Er plopt wat onderuit, een velletje ofzo. Ik voel mijn harde buiken altijd trouwens. Tenminste als dat ze allemaal zijn. Ik heb er ook wel vaak bij dat ik benauwd raak en echt even rustig moet ademen omdat het zo "strak trekt". @Vocht, brandnetelthee drinken! Onrustige benen. Een massage? Hier ook flink geverfd! Meubels in elkaar gezet. Nu eens kijken hoe ik het moet inrichten. Vind het toch wel lastig hoor. Het komt natuurlijk bij ons op de kamer, maar het is al gauw dat als je wat ruimte wilt hebben dat alles tegen 1 muur gezet moet worden. Staat niet zo gezellig
Jeetje meiden, morgen alweer 28 weken. Wat gaat de tijd toch snel. Voor mij wordt dit een emotioneel en spannend weekje. Dit vanwege de problemen die mijn vriendinnen rond deze week bevallen zijn. En dat liep niet altijd even goed af helaas. En ik weet dat niet alle zwangerschappen hetzelfde zijn, maar toch is dit even heel spannend. Libra ik draag die broeke met banden al. Het is de ene dag ook vervelender dan de andere dag. Als ik lekker opgekruld lig op de bank heb ik er eigenlijk niet zoveel last van. Vooral als ik aan het werk ben en recht op zit. Ach....nog 6 weken. Die zijn vast zo om. Volgende week stelt natuurlijk geen reet voor!
Libra, haha laten we hopen dat hij met zijn koppie beneden blijft dan Hier voel ik heel duidelijk hoe hij ligt. Hij ligt nog wel af en toe met zijn voetjes beneden, maar voor het grootste gedeelte ook met zijn koppie beneden, zjn kontje links en zijn voetjes rechts bij mn ribben Ben benieuwd hoe het wordt bij jullie op de kamer! Leontine, kan me voorstellen dat het een spannende week voor je is! Lekker binnenhouden die kleine man Knuffel! Volgende week is inderdaad een lekker korte week, heerlijk! Ik vandaag nog 9 weken werken