1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    @lauren: wat super!!! Gefeliciteerd:) :) :)

2. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lauren; gefeliciteerd!!!!!!

3. Lauren84

Lauren84 Actief lid

29 nov 2011
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dankjewel allemaal, superlief!!!

4. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    nog een nieuw idee bedacht, was bezig met de letters voor het naam van ons kindje voor op de rompertjes voor het raam, ben er nog steeds druk mee aan de gang. maar nu ga ik ook van houdt de letters uitzagen en leuk verder voor op de deur van de babykamer.!dus dat word mijn volgende projectje!

5. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Isa, wat fijn dat de echo helemaal goed was!

Leontine, ik hoop het! Hebben jullie die zilvergrijze of donkergrijze? Wij die zilveren, gaan hem morgen ophalen, ben benieuwd!:D

Sweety, lekker bezig meid! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Hier vandaag weer druk geweest in de babykamer. Denk nog twee a drie volle dagen en dan heb ik de schildering wel af denk ik zo:p Hoop eigenlijk dat het me dit weekend nog lukt!

6. Lynnami

Lynnami Actief lid

8 dec 2010
    425
    0
    0
    sahm
    sunnyside
    Hey meiden! Ik ben al maanden niet meer op zp geweest en moest zo ineens aan dit topic denken. Wat leuk om foto's te zien van echo's en kamertjes. Ik heb alleen de laatste 3 pagina's gelezen hoor, want aan de ene kant vind ik het allemaal harstikke leuk en fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie, maar vind het ook wel emotioneel om te realiseren dat toen ik tegelijk zwanger was met jullie dat dat de allerlaatste keer ooit in mijn leven was. Ik heb mijn eileiders laten doorbranden namelijk. Het was genoeg geweest met de miskramen en het overlijden van ons jongste zoontje terwijl ik nog zwanger van hem was. En voel me wat dat betreft prima. Geen zorgen meer over wel of niet zwanger raken en in spanning of het nu wel of niet goed zal gaan ;)

En Lauren- Wat goed! Van harte gefeliciteerd meid. Ik denk aan je en wens je een fijne zwangerschap met een gezond kindje als resultaat.

7. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lynnami, wat leuk om even van je te horen, ook al is de aanleiding iets minder. Wat een beslissing meid! Sterkte.

Yara, ik heb de zilvergrijze ook. Ik wilde eigenlijk die donkere, maar ze zeiden dat het eigenlijk bruin was :$
    Mijn schoonzus kan het niet laten om er elke keer even mee te rijden in het kamertje. Vergelijken bij die van haar is ie zoooooo soepel! Ik heb er wel zo'n matje van air huppelepup bij gekocht. Tegen wiegendood zeg maar. Het bijbehorende matrasje vond ik wel heel dunnetjes.

Leuk idee eigenlijk die rompers met de naam erop. Maar onze naam is heel kort (4 letters) dus dan stelt die slinger natuurlijk helemaal niets voor!

Hier verder vanmiddag deel 2 van onze verjaardagen vieren. Nu komen de vrienden en familie van mijn man's kant. Alles bij elkaar met dit weer binnen was gewoon te veel en ook misschien wel te druk voor mij. Nu hebben we het lekker verdeeld. Prima oplossing al zeg ik het zelf.

Verder gaat het wel goed. Ik heb zo'n Anita band gekregen van mijn collega, die had er nog eentje liggen. Ze zijn niet goedkoop en zo kon ik het even uitproberen. Ik merk ook dat ik vooral aan het eind van de dag problemen ondervind. Zat ook te denken dat mijn buik daar misschien wel gewoon beurs is van de rand van de broeken die ik draag? Geen idee hoor! Ben maar aan het speculeren.

Hoorde gisteren Piet Paulusma zeggen dat we een prima zomer gaan krijgen en dat het omslagpunt eind mei ligt. Van mij hoeft het niet per se 30 graden te zijn. Maar het is natuurlijk heerlijk om met je verlof lekker met een boekje in de tuin te zitten! En na de geboorte heerlijk te wandelen met mijn mannetje in de wagen. Lekker naar de stad lopen, drankje op het terras, ijsje hier en daar en dan weer terug. Ok, ik sla door. Hihih.

Dromen jullie trouwens ook zoveel? Ik word nu zo langzamerhand elke ochtend wakker dat ik denk: wat heb ik nou toch weer gedroomd? Het wordt ook met de dag bizarder lijkt wel. En toch realistisch. Van de week droomde ik dat ik bevallen was met 29 weken, dat hij down had en dat ik zo gelukkig was! Maar dat onze vrienden daarom geen contact meer wilden. Hoe bizar? Want mijn vrienden zouden mij echt nooit laten stikken vanwege mijn kindje hahaha. Maar mijn kindje was zo mooi en kreeg ook echt de naam die wij bedacht hebben. Dus in die zin was het ook wel weer heel realistisch. Nou ja...gelukkig slapen we nog zullen we maar zeggen!

8. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lauren! Wat leuk ! Gefeliciteerd!

Isa fijn dat de echo goed was! Wisten jullie nou of het een hij/zij is?

Hahah die dromen. Heel herkenbaar! Ik ben normaal gesproken al erg fantasierijk met dromen, dus ja nu mijn baby/bevallen er in voorkomt is het nog gekker. Zo heb ik al eens gedroomd dat ik hem bijna liet verdrinken. Zo droomde ik laatst dat de bevalling heel makkelijk ging, ik daarna steeds rond liep met mijn baby. Hij had enorme wimpers en rood haar :$ (maar dat droom ik dan weer omdat we het laatst hadden over rood haar) even later had hij in mijn droom een bos zwart haar. Beetje mowgli achtig kindje was het. Ik deed geen luier om en de dokters zeiden, ben je wel goed? Straks poept hij de hele vloer onder?! Toen voelde ik ineens weer allemaal bewegingen in mijn buik, dus ik wilden een echo. Zeiden ze voor de grap, jaaa nog 1 hoor! Maar nee dat was de nageboorte..die moest eruit. En dat was toch zo luguber en eng! Ik werd ineens op een bed gelegd, uit een soort luik kwam een grote staaf die werd naar binnen geduwd. Ik krijste en gilde het uit, ik gilde zo hard dat ik eigenlijk niks meer hoorde. Ook mijn eigen gekrijs niet. Overal was bloed en mijn vader zat blij foto's te maken. Wat een nachtmerrie was dat! Toen werd die nageboorte er met geweld uitgetrokken. Eng he?! :cool:

Vannacht droomde ik weer, toen was hij geboren en had hij kleertjes aan. En ik vond het normaal dat ik hem weer terug in mijn buik kon stoppen. Dat deed ik ook. Maar ik vroeg mij af of dat wel met kleertjes kon. Dus ik vroeg dat aan andere mensen, en die keken mij raar aan. Want het was helemaal niet nodig dat je je kind weer terug in je buik stopte. Ook schrok ik aan het einde van de dag ineens. Want ik had hem gewoon de hele dag in dezelfde luier laten liggen. Helemaal vergeten om te verschonen...zo zielig! Omdat ik er dus achter kwam dat het niet nodig was dat hij terug in mijn buik ging om te slapen, hield ik hem steeds heel dicht tegen mijn borst aan. Echt een knuffeltje was het.

We kunnen wel een boek gaan samenstellen over onze dromen ;)

9. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jep heel erg herkenbaar! Ik droom ook onzettend veel. Al maanden eigenlijk. Vaak word ik er heel moe wakker van, want het zijn vaak dromen waarin ik moet rennen, onderhandelen, wegduiken, oplossen etc etc. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel een beetje klaar mee ben. Ook omdat ik iedere nacht wakker word en weer moeilijk in slaap kom. Maar ja we hebben het niet voor het kiezen ;)

Hebben jullie trouwens ook dat jullie weer misselijk aan het worden zijn? Ik sinds een paar dagen ben ik in de ochtend weer misselijk. Gelukkig geen overgeven.

Ik heb trouwens ook het idee dat de kleine heel hoog ligt. Ik voel een grotere druk boven in mijn buik. En als ik plat op bed lig en ik voel dan voelt het helemaal onder in mijn buik zacht. Misschien verklaard dat ook wel waarom ik mij misselijk voel.

De kleine voel ik de laatste week steeds beter. Wat een super mooi machtig gevoel. Ik begin er nu steeds meer aan te wennen dat ons leven verrijkt wordt met een kleintje. Het wordt steeds werkelijker.:D

veel liefs,
    Frisje

10. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    yep hier ook sinds kort weer last van misselijkheid sochtends maar idd niet overgeven.zat net te denken misschien komt het idd door de druk dat het kindje hoog ligt ofzo.

11. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hey meiden :)

Even niks geschreven, want had geen laptop bij de hand ( had de kids waar ik oppas weer 4 dagen alleen )

@ beebje prachtig kinderkamertje zeg heel gaaf :) voor dat kamertje hebben wij ook nog gestaan! En oh wat is het al een mooi beebje zeg zo echt al :) !

@ leotine ja heerlijk he lekker weg zwijmelen over straks, lekker op pad met de kinderwagen en lekker showen haha! Hoop inderdaad dat het ook wat beter weer gaat worden want wil inderdaad met verlof ook lekker buiten kunnen zitten!

@ libra, zag je buik voorbij komen bij de buiktopic jou buik is helemaal niet klein vind ik, juist een heel mooi zwanger buikje! Wees er maar trots op meid! En wat een leuk kamertje krijgt jullie kereltje heel leuk gedaan zo'n hoekje !

@ yara, hoop dat je contract verlengd wordt meid! En jij hebt ook echt een prachtige buik!

@ hoe de baby ligt, ik geloof dat die van mij nog steeds op de kop ligt met haar hoofdje ver naar beneden, en verder geen idee haha! Zal wel komen omdat ik wat meer vetjes op de buik heb zitten dat ik het niet zo goed kan voelen!

@ zwangerschapsgym enz, nou de eerste keer is geweest, was erg veel informatie die ik stiekem eigenlijk al wist! dus hoop dat de volgende keren leuker worden!

@ kraamzorg, werd deze week gebeld ze komt dinsdag een intake doen. Ben er stiekem wel een beetje nerveus van, want ja ons bed kan echt niet op klossen, dan stort ons hele bed in haha! en een kraambed is eigenlijk ook geen optie want daar is het hier te klein voor. Plus het feit dat ik in het ziekenhuis beval, en mijn vriend wil het bed wel verschonen! Ik begrijp wel dat het voor hun rug beter is enz, maar ja het kan gewoon echt niet hier :(!

@ lauren meid wat geweldig dat je weer postitief hebt getest :) wanneer ben je dan ongeveer uitgerekend februari?

@ de rest die ik vergeten ben sorry :(

@ hier hier gaat alles goed gelukkig, begin inderdaad ook weer wat meer misselijk te worden enz, dacht al dat het aan mij lag haha! verder begint mijn buik nu echt goed te groeien zeg pff, merk dat ik nu vind dat het al in de weg zit hihi! Gister hadden we een verjaardag en welgeteld 4 mensen gingen aan me buik zitten haha! Vond het niet zo erg wel grappig eigenlijk! Blijkbaar trekt het toch aan zo'n babybuik hihi! Verder ga ik deze week beginnen met wassen enz! Dacht eerst doe ik pas als ik verlof heb, maar ja stel je voor ik beval eerder en het moet dan allemaal nog gedaan worden door mijn vriend haha dat zie ik niet goed komen! Ben deze week ook erg geschrokken van een bericht wat ik op facebook las, een meisje die 4 weken verder was als mij is deze week bevallen van een zoontje! Gaat verder allemaal goed hoor maar toch met 32 weken bevallen brr moet er niet aan denken zo klein en kwetsbaar nog! Nou meiden ik zal even in de tuin zitten :) fijne moederdag natuurlijk iedereen

12. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, ben niet zo veel gegroeid de laatste weken....pijn in mijn onderbuik....hmm...Leontine zegt het woord groeipijn je misschien iets? Ik heb een foto geplaatst met verschil in het buikjes (ahum!) topic. Het is gewoon niet normaal meer! En ik moet echt nog 12 weken!

13. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dames, dar ben ik weer. Even heel druk geweest afgelopen week. Ik zie dat ik nog heel wat bij te lezen heb. Zal ik straks even doen.

Zo, lekker verwend allemaal?

Ik heb het maar zelf gedaan (2 luchtjes gekocht) want mijn man had het zo druk ik dacht al : Hij zal het wel vergeten.

Dubbel balen hier.

Wij hebben in april een kinderwagen besteld die zou nu zo'n beetje binnen moeten komen. Nee kregen wij een brief, levertijd week 30 (dat is de laatste week van juli !!!).

Dus wij gaan morgen even langs om te gaan praten en anders moeten wij een andere uitzoeken of de gok wagen.

En, wij zouden begin juli een dakkapel krijgen. Bleek dus deze week dat het bedrijf failliet is verklaard. Gelukkig hebben wij nog niets aanbetaald. Deze week krijgen wij te horen of zij mogen "doorstarten" en of de kapel dan alsnog geplaatst wordt.

Dus even spannend allemaal.

Zo, nu ga ik even alles bijlezen!

14. Lauren84

Lauren84 Actief lid

29 nov 2011
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lynnami, wat een heftige beslissing! Wel begrijpelijk na wat je hebt meegemaakt, maar dat is niet niks...ik wens je alle goeds toe!
    Tevens bedankt voor je felicitaties! Is spannend, maar ben er zelf gelukkig wel heel rustig onder (tot nu toe iig).

@Annet, naar eigen berekening ben ik uitgeteld op 18 januari 2013!

@De rest, ook bedankt voor alle felicitaties!

15. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    hallo allemaal!

Even weekje niet geweest, we zijn heerlijk met zijn 4-en (5)midweekje weggeweest naar center parcs! Was super lekker! Onze laatste vakantie waarbij brenden alleen de aandacht kreeg dus allemaal leuke dingen gedaan! Het enige nadeel is dat ik nu wel heel veel vocht ga vasthouden in mijn benen envoeten! Ben gewoon uit mijn broek gescheurd :( Ben al op zoek geweest naar nieuwe broeken maar kan gewoon niks vinden wat om mijn benen lekker zit ik weet gewoon niet meer wat ik aan moet :s en de opmerkingen van mensen gaan me wat tegenstaan (misschien ook wat hormonen maar toch) krijg voortdurend opmerkingen dat ik zeker ook al bijna uitgerekend ben. Of echt zo van Jeetje wat heb jij al een buik das toch niet normaal!Wordt er echt verdrietig van...
    zal ff een foto plaatsen in buikjes topic!

@lynnami wat een heftige maar moedige beslissing!

@lauren wat fijn gefeliciteerd! Duim voor je maar komt vast goed!

Heb verder niet alles teruggelezen is best veel gekletst:D

@kraamzorg ik heb vorige wk telefonisch intake gehad. Ze komen verder niet langs... weet eigenlijk niet waarom.

as donderdag ben ik jarig gelukkig deze wk nog lekker vrij! Hoop dat de temp nog wat omhoog gaat kan iedereen mooi buiten!

16. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nannie,
    Wat in mijn brief stond, is dat kraamzorg alleen langs komt bij een eerste kindje of als de situatie erom vraagt. Als de situatie hetzelfde is als bij de 1e, doen ze de intake telefonisch. Dus wellicht doet jouw organisatie hetzelfde?

Mijn vriendinnetje is gisteren bevallen van een jongen! Heb hem nog niet gezien, maar ben helemaal in de wolken! Joepie. 10 daagjes te vroeg. Zij liep 10 weken voor op mij....

17. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Wat leuk Leontine... Gefeliciteerd! Hoe heet ie? En wanneer ga je de grote man bewonderen?

18. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    Hiero een beetje de kriebels. Heb zodadelijk gesprek op mijn werk over het hoe en wat met mijn contract, verlof etc. Ik weet dat t goed zit maar toch. De kriebels zijn er.

Vriendinnetje van mij is trouwens ook afgolopen weekend bevallen. Ze hebben haar kleine meid met 38wkn gehaald met keizersnede omdat de kleine meid in een ongunstige stuit lag, niet meer gedraaid kon worden en er zeer weinig vruchtwater was. Ze heet Yente en was 2605gram met de geboorte. Dus deze week ook ff op kraambezoek.

19. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Leuk Anskev! Ben ook zo benieuwd naar onze kleine meid! Komt gelukkig steeds dichterbij.
    Succes met je gesprek!

20. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo eerste indruk na mijn gesprek is positief. Ga na mijn verlof terug naar 23 uur werken. Dat was gelukkig totaal geen probleem, hadden ze zelfs al een beetje aanvoelen komen. Dadelijk na mijn verlof nog 2 weekjes extra vrij. Alleen over de vorm van mijn contract krijg ik nog een antwoord. Of dat t weer bij een jaar blijft of dat t een vast contract wordt. Maar tot nu toe happy!

Deel Deze Pagina