@Yara, 't is maar een huismiddeltje maar een stukje zeep bij je voeteneind, gewoon onder t hoeslaken schijnt ook zeer goed tegen krampen te werken! En je benen rechtuit strekken en met je voeten rondjes draaien werkt ook goed! Hopelijk kun je hier iets mee! En natuurlijk voor de rest van de meiden ook!
Hey meiden, Wat hebben jullie veel geschreven vandaag!!!! Ik heb geprobeerd om alles te lezen en te onthouden, maar ik ben bang dat ik gefaald heb Ach laten we het lekker op de zwangerschap gooien Een paar dingen heb ik wel onthouden. Draaien van de kleine: Iemand had het over dat de kleine al 6 weken overdwars lag en dat de kleine niet gedraaid kon worden, omdat de placenta voor ligt. Bij de zwangerschapsyoga waar ik naar toe gaat, hadden ze het over de Moxa-therapie. De dit is een vorm van accupuntuur waarbij de kleine zelfstandig draait. De kans schijnt er significant van te vergroten van ongeveer 30% naar ongeveer 60%. De ErasmusMC heeft er ook een artikel over geschreven, zie Erasmus MC : Acupunctuur helpt baby met stuitligging om te draaien Misschien is het te zweverig, ik weet het niet. Tis maar net waar je je goed bij voelt denk ik. Kramp in de kuiten. Wat ik gehoord heb wordt dit veroorzaakt door de kleine. Die ontrekt veel magnesium of calcium (weet ik niet meer) uit het lichaam. Het schijnt dat het minder wordt wanneer je een beker melk drinkt voor het slapen gaan. Klamboe. In eerste instantie wilde mijn vriend die ook totaal niet, maar later hoorde we dat zo een klamboe ook nog functioneel is voor de eerste 6 weken. De kleine komt namelijk uit een hele beperkte ruimte. Als je de kleine dan in een grote open ruimte neer gaat leggen dan kan dat heel vervelend voor de kleine zijn. Met zo'n klamboe maak je het in de eerste weken de ruimte voor de kleine toch wat minder groot, waardoor het prettiger aanvoelt voor de kleine. Hier gaat verder alles goed. Wel af en toe maagzuur, maar ik denk dat ik wat minder en dan maar wat vaker moet eten. Voor de rest is het genieten. Ik voel de kleine lekker bewegen. Iedereen een dikke knuffel en lekker genieten van je kleintje. Veel liefs, Frisje
Marleentje, hmm even spannend dus nog. Ik hoop dattie nog gaat draaien Leontine, wat heb je ontzettend lieve VK's! Fijn dat ze er toch zo voor je zijn! Heb je nog wat leuks geshopt? Anskev, thnx meid! Tot nu toe werkt het voeteneinde omhoog gelukkig nog prima Frisje, fijn dat het goed met je gaat en dat je lekker aan het genieten bent!
Thanks voor de tips van magnesium, zeep etc! Ik ga het eens proberen. Al ging het vannacht al stukken beter. Toevallig wel kwark gegeten gisteravond, dus misschien helpt dat ook wel wat. En een massage gehad! Gister had ik ook weer een afspraak bij de vk, alles picobello in orde. Ik ben er een van uit boekje zei ze weer. Baarmoeder was weer goed gegroeid, en hij lag weer met hoofd naar beneden en billen bovenin. Hartje luisteren was weer leuk want meneertje wiebelde weer alle kanten op toen dat ding op mijn buik gezet werd. VK vond het ook wel leuk dat ze hem zo alle kanten op zag bewegen. Wel grappig want op onze handen reageert hij juist heel erg, dan komt hij echt zo duwen tegen je hand van "aai mij!". @Leontine, wat balen zeg dat je nu in het ziekenhuis MOET. Snap dat het dan minder leuk is omdat je het zelf niet mag bepalen. Nou ja hopelijk zijn het aardige mensen daar, en natuurlijk heel fijn dat je even goed ook bij je vk terecht kan. @Marleentje, dat is ook niet leuk zeg dat hij overdwars ligt, balen Maar ik las dat Frisje het heeft over Moxa-therapie. Ik sta ook altijd wel open voor zulke dingen, en zou zeker alternatieven proberen mocht zoiets bij mij aan de orde zijn. Baad het niet, schaad het niet. Goh morgen alweer 29 weken. Nog een weekje en dan al 30! Dat klinkt echt al alsof het einde in zicht is he?! Spannend!
Dit zijn trouwens de klamboe's die ik nu heb. Als eerste had ik die witte(van de ikea), bij de piekstok van mp zat ook nog deze bruine klamboe. Wat vinden jullie het mooiste? Ik vind die bruinige wel mooi, maar hij oogt wat lomper zo voor boven een klein wiegje. Hebben jullie misschien nog tips hoe ik het een beetje kan aankleden? Ik heb voor boven de commode nog een plankje met haakjes wat erbij hoort. Maar vind dat denk ik erg druk er boven. Zouden 2 schilderijtjes misschien leuk zijn? Of een spiegel? Of iets anders?
hier weer een berichtje van mij. ik heb een rotnacht gehad pfff.. de kleine wilde niet mee werken zoals ik wilde. elke x als ik op me linkerzij lag schopte het van alle kanten, op me rechterzij schopte het van alle kanten en als ik op me rug lag ook... het hielt maar niet op.. ook nog telkens zere linker kuit, gisteravond massage van gekregen maar zit goed vast. vanavond maar weer ff laten masseren. om 5 uur ging de wekker van me vriend voor werk en had nog bijna geen oog dicht gedaan, hij doet zijn hand op mijn buik en de kleine frummeltje is stil wat was dat fijn, eenmaal de hand er weer weg ontzettend actief. doe ik mijn hand erop werkt ook niet. mijn rug,en allebeide zij zijn dwars door en ik zelf ben ook kapot. vandaag niet zoveel in de planning, vandaag rustig daggie.
Libra, ik vind persoonlijk die lichte mooier staan, anders wordt het allemaal zo donker? Ik doe zelf wel het plankje erboven. Want daar wil ik luiers enzo leggen. Je moet er gewoon makkelijk bij kunnen. Ja, ik ben wel heel blij met mijn vk praktijk...ze zijn zo lief. Ik mag altijd bellen en ze bellen altijd redelijk snel terug. Niet dat ik er nu heel veel gebruik van gemaakt heb, maar ik vind het wel een fijn idee dat ik er altijd terecht kan. Ik zou sowieso in het ziekenhuis bevallen, dus dan heb je sowieso vreemden aan je bed. Dus in dat opzicht verandert er niet zo heel veel. Ben vandaag nog even bij Babydump geweest. Heb toch nog een badje gekocht van Tigger. Nu heb ik eigenlijk alles compleet. We hadden al een badje van iemand gekregen, maar ik kreeg het niet mooi schoon met alleen water. En je mag niets chemisch gebruiken. We hadden er niet voor betaald, dus ach... Ik zag bij Babydump wel de electrische muziek mobiel die wij op de Koninginnemarkt hadden gekocht voor 5 euro....nou daar was ie 59 euro...nu ben ik helemaal blij dat ik hem toen gekocht heb, hahaha. Verder hebben we het vandaag echt rustig aan gedaan. Lekker uitgeslapen tot 10.30 uur...met tussenpozen gelezen en gedommeld. Heerlijk! En vanmiddag een film zitten kijken. Nu zo lekker eten maken en voor de rest nog lekker niets doen. Merk ook dat ik direct minder last van mijn banden heb. Fijne avond meiden!
@Libra, hier ook de voorkeur voor de witte klamboe, vindt die net iets zachter ogen dan de bruine. Zo gister de rolls voor de kleine uk opgehaald. Moest natuurlijk bij thuiskomst meteen door "opa" in elkaar gezet worden. Ik had mijn ouders namelijk meegenomen want manlief mocht gister gewoon werken. Wel grappig om te zien hoe zenuwachtig mijn pa stiekem al is. Totaal t tegenovergestelde van mam, maar ja die is ook al wat meer zaken met mij afgestruint en is ook mee naar de vk geweest. Maar goed wat t belangrijkste is, is dat de wagen gelukkig goed in de auto past en dat we daar niet ook nog wat anders op moeten verzinnen. Verder nog wat kleine dingetjes gekocht. Hier idd ook een nieuw badje, vond t badje dat we gekregen hadden ook niet zo fris. Ach ja gebruiken we dat volgend jaar zomer buiten maar... Nu nog een paar kleine dingetjes die ook op t laatst nog gekocht kunnen worden en dan hebben we alles bij elkaar. Maar wat gaat die tijd snel zeg. Afgelopen week ook t kraampakket binnengekregen, nu nog de afspraak met de kraamhulp afwachten en dan alweer richting verlof...
Wat zijn er best veel die thuis willen bevallen!! Ik kan het me wel voorstellen, lekker in je eigen omgeving met zo weinig mogelijk mensen. Lijkt mij ook fijn alleen vind ik het een fijne gedachte dat als er iets mis is, ik al in het ziekenhuis ben! Ben ook een beetje aan het lezen bij de bevallingsverhalen alvast voorbereiden! Al heb ik er (tot nu toe) ook wel een rustig gevoel bij, gelukkig! over die zeiltjes, ik heb dr eentje gehaald bij prenatal, weet niet meer van welk materiaal het is. En ik wist niet da je bed sowieso hoog moet. Dacht dat dat alleen bij een thuisbevalling was! Ik heb ook een boxspring, zal het vast wel horen van de kraamzorg. @libra, ik vind ze allebei leuk maar misschien toch die witte! En schilderijtjes lijkt me leuk! Of als de klein is geboren een mooie canvas foto. Misschien kan je wat leuke gekleurde bakjes neerzetten voor spulletjes of een knuffeltje. over de kuiten..geluuuuukkig nog geen last van, helaas nog wel van mn bekken maar dat heb ik al erg lang helaas! @marleentje, wat vervelend dat het misschien een ks gaat worden. Hopelijk draait je uk nog! @vk, ik was bij de vk en ijzer en suiker is gemeten..was prima. Zegt ze, oh je had vorige week al bloed moeten laten prikken blijkt dat ik kleine c resus negatief ben. Heb het niet helemaal begrepen maar dat heeft volgens mij te maken met een eiwit waar tegen je kleine antistoffen kan gaan maken en daardoor misschien na de geboorte medicijnen moet. Je moet dan dus in de gaten worden gehouden dat je niet die antistoffen gaat aanmaken. Baalde er wel van aangezien ik al in het begin had aangegeven dat mijn zus dit ook had en ze hebben gezegd tegen m dat dit bij mij niet zo was. Kreeg dus nu ineens een verrassing vind het ook niet een fijn idee maar hoef me er geen zorgen over te maken, gelukkig. @winkelen, was ook nog even in de babydump we hebben een speelkleed gehaald en een babysense matje. Als je kindje 20 sec niet beweegt (ademhaling) gaat er een alarm af. Vind dat wel een geruststelling.. denk dat ik anders erg vaak aan de deur zal gaan staan om te luisteren!
Hey allemaal, @beebje Ik heb hetzelfde hoor. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, voel ik me zekerder bij. En misschien heel stom, maar dan heb je thuis geen rotzooi. Heb van de verloskundige gehoord dat heel veel ziekenhuizen bijeenkomsten organiseren waarbij je alvast kennis kan maken met het personeel en de ruimtes kan bekijken waar je terecht kom. Verder vertellen ze alvast hoe alles in zijn werk gaat als je daar binnen komt, waar je moet zijn en zo en wat je kan verwachten. Ik heb me voor de twee ziekenhuizen bij mij in de buurt ingeschreven voor zo een bijeenkomst. Bij een van de twee is er ook een thema avond. Die maand is het pijnbestrijding, lijkt me ook nog inteessant, hoewel mijn idee nu is om het op eigen kracht te doen, totdat het echt niet meer gaat. Lfs, Frisje
Is best handig die bijeenkomst. Heb afgelopen dinsdag zo'n bijeenkomst gehad. Wil graag thuis bevallen, maar je weet maar nooit! Heb er wel een paar dingen gehoord die ik nog niet wist!
Bij ons in het ziekenhuis hebben ze idd ook zo'n bijeenkomst. Volgende week gaan wij daar heen. Maar sinds ik die paar dagen in het ziekenhuis heb gelegen heb ik al een groot gedeelte gezien Lijkt me sowieso wel handig om gewoon alles gezien te hebben. Las ook ergens het voordeel van in het ziekenhuis bevallen: geen rotzooi thuis Ben aan het nadenken over een bevallingsplan/geboorteplan. Gewoon een A4tje met daarop in korte zinnen wat we graag wel en niet willen. Ik vind het bijvoorbeeld niet erg dat er een assistent in opleiding bij is ofzo, maar heb er geen zin in dat er de hele tijd vreemde mensen in en uit de kamer lopen. Mijn vriend wil graag de navelstreng doorknippen en ik wil wel graag dat iemand foto's maakt. Dat soort dingetjes. Gaan jullie ook zoiets maken? Over pijnbestrijding: ik wil het zonder gaan doen, tenminste dat is de planning... @marleentje: wat vervelend van die keizersnee! Hopelijk draaien onze babys nog
hier moeten we van de vk een bevallingsplan maken voor thuis en ziekenhuis. ik wil ook graag thuis bevallen, mocht het niet kunnen dan gaan we wel naar ziekenhuis. ik zou het liefst het ook op me eigen kracht willen doen en eigenlijk geen pijn bestrijding. (maar goed zeg nooit nooit)
@isa, ik heb net een geboorteplan gegoogled. Dat is zeker handig zeg! Wat moet je over veel dingen nadenken. Wel goed dat je daar voor de bevalling al over na moet denken dan kom je tijdens de bevalling voor minder verrassingen te staan
Ach die rotzooi thuis zal toch best meevallen? haha Ik heb nog meer rotzooi als de badbevalling door gaat, een bad, wat gevuld en weer geleegd en opgeruimd moet worden Maar dat laat ik lekker vriendlief doen hoor, heeft hij tenminste ook een taak. Want ik denk dat ik echt niet te veel poespas aan mijn lijf wil. Voor de rest is er ook een kraamhulp bij en de vk, dus die ruimen als het goed is ook een hoop op naderhand hoor. Maar ik heb ook al een rondleiding gehad bij het geboortehuis in het ziekenhuis. Ziet er echt allemaal heel mooi uit, en je kan daar ook in bad bevallen. Maar omdat ik als alles goed gaat zo graag wil slagen in het in bad bevallen, heb ik daar meer kans op als ik dat thuis plan. Want als dat bad daar net bezet is als ik aan kom dan heb ik dus pech! En toch heb ik gewoon wel een lekker gevoel erbij als ik gewoon thuis mag blijven. Lekker thuis in je eigen vertrouwde omgeving "pijn lijden". Merk trouwens wel dat familie/vrienden direct zeggen als we het over bevallen hebben. "Ja je gaat toch wel in het ziekenhuis denk ik?" Vertel dus nog maar niet echt dat ik in de planning heb dat ik misschien wel thuis wil. Gaan ze nog proberen mij daar vanaf te praten, wil ik niet Ik ga ook wel een bevallings plan maken ja, beetje opschrijven wat ik graag zou willen en wat echt niet. Wil inderdaad ook dat er foto's gemaakt worden(niet van de bevalling zelf hoor, maar vlak daarna). Lekker veel, hopelijk kan de kraamhulp dat doen als mijn vriend er ook op moet staan. Spannend allemaal he?! Die voorbereidingen zo
Zit iedereen van het zonnetje te genieten? Ja die rotzooi....als je water breekt thuis heb je er toch wel rotzooi van, maar goed bloed ofzo. Ik vind het ook fijner om in het ziekenhuis te bevallen denk ik. Gewoon voor de veiligheid. Ik denk er wel steeds vaker over na hoe ik dingen wil. Qua zkh heb ik geen keuze meer maar wel hoe ik het wil natuurlijk. Een leerling zou mij ook niet uitmaken, iedereen moet het leren, maar dat in en uit geloop lijkt mij ook niets eerlijk gezegd. En ik wil dat Eric er wel bij is en dat er gelijk foto's worden gemaakt. Zal ook eens even googlen op bevallingsplan. Eerst even ruzie maken wie er nu op onze nieuwe tablet mag hahaha. Hebben we net gekocht. Eric vond dat wel handig in het zkh straks en aangezien we niet op vakantie gaan dit jaar en ons vakantiegeld sparen vonden we wel dat we dit konden maken hihi. Wat een excuus hhaha....anders had ie er ook wel gekomen! Ons kent ons!
Zeker aan het genieten. Morgenochtend weer lekker naar de VK. Ben benieuwd hoe het met onze kleine is.
Hallo allemaal! Nou wij zijn weer thuis van een heerlijk weekje Limburg! Heb een paar stukjes gelezen, maar is toch echt teveel om alles te lezen! Wij hebben ons prima vermaakt, maar af en toe wel wat over mijn grens gegaan, dan erg last van mijn banden Heb ik helaas al na een uur lopen. Vandaag zijn we nog lekker vrij, vriend gaat het laatste gedeelte boven verven en dan komen straks de meubels en om 11.15 de intake met de kraamhulp. Vanavond weer zw-gym, helaas vorige week gemist, dus zullen zien wat we deze week gaan doen. Over bevallen, ik moet echt beneden bevallen dus in de woonkamer, maar mag verder alles boven doen, TOT de pers ween komen dan moet ik beneden, heb me er bij neergelegd, gewoon wat schermen erbij huren! 2 week geleden hebben we met een schilderes over ons geboortekaartje gehad, dus die zal er nu wel druk mee bezig zijn, ben erg benieuwd hoe het gaat worden! Nou ik zal even de was ophangen, tijd gaat alweer snel!
Meiden, vanmorgen de schrik van mijn leven gehad. Ik ben gevallen boven op mijn handen en mijn buik. Mijn collega's schokken er natuurlijk enorm van. Na een paar glaasjes water heb ikde vk gebeld. Ik moest toch wel even langskomen. Dus weer terug in de auto. Ze heeft mijn buik gevoeld en hartje geluisterd. En ook nog een echo om te zien of alles nog intact is. Gelukkig was alles goed. Ik mocht alleen nietmeer terug naar mijn werk gaan. Eric was de hele tijd zo rustig dat hij na afloop ineens heel bleek was en bijna van zijn stokkie ging. Ik kan jullie vertellen dat ik nog nooit zo bang ben geweest. Nu wel last van mijn buik maar dat voorspelde de vk ook. Rust houden vandaag dus.