Jeetje wat schrikken zeg! Gelukkig is alles wel in orde. Maar je zal wel even een gevoelige buik krijgen inderdaad. Lekker rustig aan doen. Mooi weer vandaag, dus ideaal om te rusten in het zonnetje of in de schaduw want het is behoorlijk warm Beterschap! Hier alles nog ok! Best druk weekend gehad, maar heb toch wel goed aan mij zelf gedacht door gewoon te rusten af en toe. Merk wel als ik een dag druk ben geweest ik in de avond wel sneller harde buiken heb. De baby is ook erg druk, en ik dacht dat hij al zo druk was. Maar het kan nog heftiger. Hij wordt duidelijk sterker, en soms is het gewoon echt heel raar om naar je buik te kijken als hij zijn kont zo even in de lucht steekt dat ik een bult van 10 cm hoog op mijn buik heb zitten. En dan draait die weer de andere kant op, en heb ik echt zo'n bal wat van links naar rechts en van onder naar boven schuift! Voetjes voel ik ook zo duidelijk nu, soms heb ik het idee dat ik zelfs zijn teentjes voel ! Wel grappig dat als hij druk is dus echt helemaal tegen mijn buikwand aan gaat woelen, en zodra hij rustig is, en gaat slapen, dan zakt hij helemaal naar beneden en lijkt hij wel bijna verdwenen. Maar goed van proberen te genieten, want ik denk dat qua bewegingen en gevoel dit wel de mooiste periode in de zwangerschap is. Straks gaan we het nog missen als ze er zijn
Oei Leontine, das idd schrikken volgens mij. Nu goed je rust houden! Lekker buiten gaan zitten en de voetjes omhoog zou ik zeggen. Hier vanochtend de laatste huishoudelijke dingentjes nog weg gewerkt, rest had manlief gister al gedaan. Nu staat t wasmachine aan en ben ik de was aan t wegwerken en de kledingkast aan t uitmesten. Dat was eens hard nodig. Morgen mogen we een bezoekje gaan brengen aan de tandarts en mondhygieniste, jongens wat heb ik daar 'n zin in NOT!! De vorige keer dat ik daar was wilde ze foto's maken maar dat was net voor dat ik kon testen, ben er toen dus onderuit kunnen komen en gelukkig kunnen ze dat dus deze ronde ook niet doen. Maar ja wel wat last van bloedend tandvlees (zwangerschapskwaaltje??) dus daar zullen ze wel weer over zeiken. Verder vanochtend de kraamhulp ook even kort aan de lijn gehad, gewoon om te informeren of alles goed met me gaat en binnenkort bellen ze voor een definitive afspraak voor de intake. Ben benieuwd. Ik geloof dat we alles toch wel in huis hebben ondertussen op een paar kleine dingetjes nog na. Nou ff een boterham pakken en dan weer aan de slag!
Jeetje Leontine, ben je gestuikeld of zo? Wat vervelend! Lekker rustig aan doen inderdaad, je buik en je spieren kunnen best nog even flink opspelen, zeker over twee dagen lekker stijf. Hoop voor je dat het meevalt. Hier vanacht echt niet lekker. zo'n giga kramp dat ik echt even niet meer wast hoe het was. Mijn maag stond op zijn kop. Dacht bij elke kramp, ok, ontaspannen en doorademen, t is ws nog niks in vergelijking met de bevalling . Daarna hele nacht op de wc. Nu een vaatdoekje. Net een beschuit op, maar t voelt als een baksteen. Bah, wilde vandaag vanalles gaan doen! . Wel fijn weekend gehad, hadden een feestje met mensen die ik lang niet had gezien. Heerlijk complimentjes gekregen dat ik zo mooi zwanger ben, dus ging nog meer stralen. Vanochtend voor het eerst uit 1 (? ) borst wat vocht. Voelt wel echt, zo van ok, daar gebeurd wat in elk geval. Had laatst nog gedroomd dat ik de kittens van mijn poes moest voeden. Hele toestand . Zijn ook al groot, dus was weer een hele bijzondere droom. Ga zo lekker maar weer even onder de wol, kwam gelukkig goed uit met werken. Worden jullie ook zo nieuwschierig hoe jullie kindje eruit ziet? Ik wel hoor!
He meiden! Heb een druk weekend achter de rug, dus daarom even niet hier aanwezig Heb de muurschildering op de babykamer afgemaakt en het ledikantje geschuurd en geschilderd Verder mn verjaardag gevierd gister, dus ook de hele dag maar amper kunnen zitten. Maar goed, het is weer maandag en ik zit weer op het werk Helaas Nog maar 7,5 week werken! Over bevalplan: Ik ga er zeker een schrijven, zowel voor mn thuisbevalling als voor een eventuele ziekenhuisbevalling. Mijn man wil bijvoorbeeld heel graag zelf zijn zoon 'opvangen' en zulke dingen wil ik dan wel op papier hebben, voor mn eigen gevoel Overigens hier ook veel mensen die echt versteld staan over het feit dat ik thuis wil bevallen. 'Ik zou toch gek zijn om niet in het ziekenhuis te willen bevallen, thuis kun je geen ruggeprik krijgen en als er wat mis is ben je er vast.' Word doodgegooit met allerlei argumenten, maar ik ga het toch gewoon lekker thuis proberen Frisje, hoe was het bij de VK? Aug. baby, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad! Wel minder van je banden Komende dagen maar wat rustiger aan doen Leontine, jeetje meid, dat is echt even schrikken! Gelukkig is alles goed met jullie kleine man! En nu inderdaad lekker met de voetjes omhoog en even bijkomen van alles! Libra, grappig is dat he, dat je ook echt merkt dat hij sterker en duidelijker aanwezig is! Hier laat hij ook duidelijk merken als ik in een houding zit die hij niet prettig vindt Vinden mn ribben iets minder leuk Anskev, ook al zo'n last van opruimwoede? Heerlijk is dat he, zo in het voorjaar alles lekker uitmesten! Ofja, het doen is minder, maar als het dan weer klaar is kun je trots zijn op jezelf Succes morgen bij de tandarts! Bloedend tandvlees is inderdaad een zwangerschapskwaaltje. Hier ook pas last van sinds de zwangerschap. Succes met de rest van de klusjes! Eva, wat rot dat je je zo voelt Beterschap meid! Haha die dromen ook he! Omdat ik er zo trots op ben, even een paar fotootjes van de muurschildering Als het kamertje helemaal klaar is, post ik het wel in het babykamer topic
@ leontine, oh wat een schrik!!! Gelukkig is alles ok met de kleine beeb! Goed dat je nu rustig aan doet! Mijn vk had gezegd dat je in principe van de trap mag vallen en dat dan alles nog ok is. Het klinkt hard maar ik vond het wel een geruststelling (kreeg een paar weken geleden een harde bal tegen mn buik aan). Hopelijk laat je kleine zich vandaag goed voelen zodat je een beetje geruststelling krijgt. @frisje, zo'n bijeenkomst lijkt me idd erg handig! Ik hou er wel van om van te voren al een beetje te weten waar ik terecht ga komen! En van een bevallingsplan had ik idd ook gehoord. Ik maak er ook eentje en misschien een beetje flauw en preuts maar ik heb liever geen arts in opleiding.. hoe minder mensen erbij hoe beter! @libra, wat gaaf dat je zo duidelijk kan voelen wat je voelt haha gekke zin! Ik bedoel wat gaaf dat je weet dat het een kontje is of een voetje. Ik heb echt geen idee! Soms voel ik iets groots en dan denk ik: het zal of het hoofdje zijn of het kontje maar nog geen idee wat! Ik voel nu wel duidelijker ook bewegingen. Als ik dan mn hand bovenin op mn buik leg kan ik echt een beweging voelen, zo bizar! En ik ben het helemaal met je eens, ik vind dit wel echt de mooiste periode van het zwanger zijn! Dat gevoel is zoo bijzonder! Nog een weekje werken en dan heerlijk een weekje vakantie! Donderdag weer een medische echo (bij mijn vk doen ze standaar met 30,34 en 36 medische echo's). Als onze kleine dan nog steeds 2 weken voorloopt, gaan ze er ws wel iets mee doen.
@ leotine oh meid dat is zeker schrikken zeg, gelukkig zit de beeb goed beschermd bij ons maar even lekker rustig aan doen inderdaad! @ libra wat grappig dat je de baby zo duidelijk kunt voelen! Dat kan ik niet hoor maar ja heb ook iets meer vetjes haha! Voel af en toe wel een hard flak dan denk dat het de rug is maar ja het kan net zo goed iets anders zijn ! @ augustus baby heerlijk meid er lekker even uit geweest! Hoop dat jullie flink genoten hebben! @ yara prachtig gedaan meid, je bent vast erg creatief of niet ! Ben benieuwd naar de babykamer als het af is! @ bevallingsplan, binnenkort ook eens mee bezig! Wil er wel wat dingetjes in hebben inderdaad! @ nesteldrang, hmm geloof dat ik er momenteel wat aan lijdt hihi, dacht heel stellig nee hoor was niet eerder tot de 36 week (verlof dus ) nou wat doet madam jawel hoor ze is er nu al mee bezig ihhi! @ hier voor de rest gaat het hier prima, al ben ik dit weekend wel wat geschrokken, liep door de winkel en ineens voel ik het gewoon lopen/lekken zeg maar, dacht eerst dat zal wel een beetje urine zijn, want onze kleine meid ligt op mijn blaas te drukken vaak! Maar goed zo rook het dus totaal niet. Gelukkig ook niet zoetig. Mijn moeder dacht dat het een schimmel infectie was, dus heb een eitje ingebracht! Daarna ook niet meer gelekt zeg maar! Zal even wachten tot dat mijn wasmachine klaar is lekker alles op hangen en dan op naar de drukker want we weten nu precies hoe we ons geboorte kaartje willen! Verder heb ik enorm veel zin in zaterdag dan gaan we lekker een weekend naar brussel nu al zin in! nou meiden lekker genieten van het mooie weer!
Overigens, ik had hier ook op de site van het ziekenhuis gekeken, maar kan niks vinden over rondleiding oid.. Alleen a.s. donderdag voor stellen die onder begeleiding zijn van een gyneacoloog, maar ja, dat ben ik dus niet.. Ohh en over de zwangerschap, helemaal met jullie eens hoor! Mn buik is nu nog niet zo enorm dat ik er last van heb, maar kan er lekker mee pronken En al dat geschop en gedraai binnenin, heerlijk, kan er echt zo van genieten! Denk dat ik dat inderdaad nog ga missen Maar moeder natuur heeft het allemaal goed geregeld, over een week of 8-10 doen we niks anders meer dan klagen en kunnen we niet wachten tot die kleine geboren wordt En gaan we allemaal heel veel bitterlemon drinken, ananashart eten, rondspringen en onze mannen verleiden Nesteldrang, hier ook echt last van hoor! Laatst al heel mijn kledingkast uitgesopt en opnieuw ingericht. Bij gebrek aan het kunnen beginnen aan de beeb z'n kast Beebje, tof dat je nu met 30 weken alweer een echo krijgt! Ik zal het eens vragen bij de VK, maar volgens mij ik alleen met 36 weken. Wel fijn dat ze de groei van de kleine goed in de gaten houden! Als hij twee weken voorloopt, wat gaan ze doen dan? Want twee weken is toch niet heel extreem? Annet, ik ben inderdaad best creatief Ofja, ik hou ervan om creatief bezig te zijn, of dat nu schilderen, borduren of achter mn naaimachine is. Ben momenteel photoshop aan het uitvogelen Dat is wel even schrikken, dat lekken! Gelukkig heeft het eitje geholpen! Thnx meiden, ben er ook echt trots op!
@Leontine: Jee meid, wat zal je rotgeschrokken zijn. Gelukkig niets aan de hand! En je mannetje .... die moet denk ik ook even bijkomen. Lekker rustig aan met z'n dreitjes vandaag! @Yara: wat is je kamer prachtig geworden! Schitterend! En wat een werk is dat geweest. Jee. Ben je nu klaar of heb je nog meer muren te doen? Gebruik je een foto van de schildering voor je geboortjekaartje? Ik denk dat wij dat wel doen met onze kamer. @Aug.baby: Fijn zo'n lekkere vakantie! Welkom back. Ik moet nog 1,5 week werken en dan zijn wij ook 1 week vrij. Helaas de halve week al weer volgepland .... dus wij zullen hooguit een lang weekend + 1-2 dagen wegkunnen. @libra: Heel bijzonder om het zo goed te kunnen voelen dat je weet wat het is (kontje, voet etc.) Hier wordt madammeke nu ook drukker en soms met een vervelend schopje. Heerlijk is dat, die activiteit. Gelukkig heb ik er 's nachts nog geen last van en kan ik nog redelijk slapen. @nesteldrang: Ik zie een hoop dingen maar kom nog niet tot actie. Plannen zat (keukenkastjes soppen etc. maar gelukkig nog niet actief.) @hier Hier het weekend ook even druk geweest met het schilderen van de babykamer (woezel en pip-kamer). Het is best een hoop werk maar ontzettend leuk om te doen. Als hij klaar is, dan plaats ik wel wat foto's. Alles gaat goed hier alleen ontzettend last van vocht vasthouden in de benen en ook in de gewrichten (enkel en knie) waardoor ik erg onstabiel loop en het lopen ook echt pijn doet.:x Dus tussen alle werkzaamheden door veel op de bank/op bed gelegen met de voeten omhoog. Manlief neemt gelukkig al een hele tijd de was en de strijk voor zijn rekening.
@leontine wat zal je geschrokken zijn zeg! Gelukkig dat alles goed is... rustig aan maar! @yara wat een mooie schildering! echt superknap dat je dar zelf hebt gedaan... @aug baby welkom terug... lekker even genoten dus! wel vervelend die bandenpijn... @eva bah beterschap! sorry alsik verder niet heb gereageerd maar is zoveel getypt! @mij afgelopen donderdag jarig geweest... iedereen kwam zo'n beetje tegelijk!wel heel gezellig maar beetje (te) druk! Mijn voeten ontploften zowat zo dik! vandaag weer aan t werk na de vakantie... werk dan nog maar halve dagen maar je zit toch met je voeten naar beneden. Mijn voeten staan nu op knappen kan mijn tenen gewoon haast niet meer bewegen.... t voelt gewoon allemaal of loop ik al op t einde... das toch niet gezond?? Mijn buik ontploft zowat zo voelt t. sorry moest ff klagen...morgen weer naar gynaecoloog ga t maar wel aangeven echt fijn voelt t niet ik geloof er niks van dat ik t nu wel tot meer dan 34 wk ga volhouden...
Hey meiden, Jullie hebben zeker veel geschreven! @leontine, hoe gaat het nu? Wat zal je geschrokken zijn. Gelukkig was alles goed bij de vk. Lekker rustig aan doen nu. En mocht je het niet vertrouwen gewoon weer naar de vk gaan. Hier kan ik niet slapen. Het is ontzettend benauwd binnen. Ik heb een ziekte dat ik normaal al vocht vast hou, vooral in mijn benen en voeten en hoe warmer hoe erger. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat in de zwangerschap. We hebben al afgesproken, dat als het te warm wordt, we een airco gaan aanschaffen voor in de slaapkamer. Dus even aankijken maar. Lfs, Frisje
zo even een paar dagen hier niet geweest en veel geschreven. heb niet alles gelezen maar sommige dingen wel! nesteldrang is hier ook aanwezig alles moet spik en span. verder had ik de afgelopen 2 dagen ook behoorlijk buikkramp dacht weet niet, maar rustig aan gedaan is weer over gelukkig. wel veel last van bekkenpijn en onderrug. ook hier is frummeltje ontzettend actief pfff maar geniet er op en top van! slapen wil hier ook moeizaam, weet niet meer echt hoe ik moet liggen want de kleine laat zich dan wel ff merken. gelukkig is mijn kramp in de kuit over, na 3dagen massage te hebben gehad van vriendlief! ook hier genieten van het heerlijke warme weer...!!!
Ik had gisteren ook moeite met de warmte hoor, om in slaap te komen. Ben vannacht ook veel wakker geweest. Ik voel me op zich wel goed, maar ik heb overal spierpijn. Net alsof er een vrachtwagen over mij heen is gereden. Maar dat overleef ik wel. het belangrijkste is dat ons kleintje het helemaal goed maakt. Heb hem gisteren goed gevoeld en ook vandaag laat ie regelmatig van zich "horen". Dus dat is goed....Meiden, ik had me echt geen raad geweten als het mis was gegaan. We hebben het al zo vaak meegemaakt in onze vriendengroep...het moet nu gewoon weer een aantal keer goed gaan! En blijven gaan...
@ leotine gelukkig meid dat je de kleine goed voelt! Je hele lichaam heeft de klap opgevangen dus dat is logisch dat je nog wat spierpijn hebt! En inderdaad met wat jullie vriendenkring overkomen is snap ik je angst ! @ slapen pff wat een nacht had een rare kramp in mijn been haha! en natuurlijk erg warm ;( maar ja als het te koud is zitten we ook te klagen! Maar merk wel dat ik het wel erg warm vind hihi! @ nesteldrang nou alle babywas is gedraaid en zit al weer in de kasten hihi! geeft een goed gevoel!
Vandaag de vervolg 3d echo gehad.. Was leuk om ons meisje weer te zien, ze is zo schattig! Bekijk bijlage 247070 Bekijk bijlage 247071 Ze weegt al 1320 gram! Alles was goed gegroeid, ze had alleen een beetje een klein hoofdje. Maar dat was niet zo erg, was alleen in mijn voordeel omdat ze er ook nog uit moet!
Dankjewel meiden! Puschel, haha nee gelukkig ben ik klaar nu De vierde muur valt de deur overheen en zit de kastdeur ook in die eroverheen valt, dus die blijft gewoon wit Hang daar nog wel een leuk schilderij ofzo neer Ben ook echt heel benieuwd naar jouw kamertje! En voor het geboortekaartje, ben er nog niet helemaal over uit. Denk van niet, heb nu nog iets anders in mn hoofd Balen van dat vocht zeg! Merk ook wel dat het erger is met dit weer.. Nannie, verschrikkelijk is dat he, met een verjaardag? Ik was afgelopen zondag jarig en alles kwam tegelijk Niet leuk.. Alsnog gefeliciteerd! En voor de rest, goed dat je het bij de gyn aan gaat kaarten! Ik herken mezelf er niet in, maar merk wel dat het met dit warme weer snel zwaarder wordt. Ik heb het verder niet zwaar hoor, maar begin meer te waggelen enzo Frisje, phoe, dan kan me voorstellen dat jij niet echt blij bent met 27 graden! Een airco is dan volgens mij geen overbodige luxe met de 10 weken die je nog moet.. Sweety, fijn dat de kramp weer over is, nu lekker geniet van het mooie weer! Leontine, fijn dat het met de kleine man gewoon goed gaat! Voor jullie is de situatie natuurlijk helemaal gespannen rond deze termijn.. Maar het komt goed meid! Hier weer de hele dag aan het werk.. Pff, niet leuk met dit weer Wil buiten in de tuin zitten met de voetjes omhoog Maar nog twee dagen en dan is het weer weekend
Ach wat een plaatje zeg! Helemaal niet meer eng He! Echt al een mensje zou stiekem ook wel weer eens willen kijken! Maar goed wacht nog wel even wat weken hi hi