Hier nog steeds twijfels over de jongensnaam hoor! Meisjesnaam staat denk ik wel vast... Elke keer als ik een andere naam hoor, dan kom ik na een paar dagen weer terug op de naam die we al heel lang hebben staan. Maar die jongensnaam... Pffffffff lastig!!!! Vannacht best okay geslapen sinds tijden. Maar 1 keertje eruit geweest om te plassen. De baby is idd wel druk, maar ik vind het wel leuk en gezellig En kan er ook best goed van slapen. Zo maar eens even de parasol buiten op zetten, tijd om lekker even buiten te zitten nu het nog lekker koel is
Hoi dames, hier lekker geslapen ondanks de warmte, maar schrok me vanochtend rot. Bloed bij het afvegen Wel voor de rest alles goed. Geen krampen en nu ook geen bloed meer. Vanochtend gelijk de vk, ik moet eerst mijn urine laten checken of er een blaasontsteking is (is inmiddels gebeurd en dat is het niet). Omdat het nu rustig is zal het wel een klein adertje zijn dat gesprongen was. Ik ga straks voor de zekerheid toch even bij hun langs. Kunnen ze gelijk de bloeddruk en urine op eiwit testen omdat ik zo ontzettend veel vocht vasthoud. @Eva33: waar kan ik de foto's vinden van je kamer? sorry, blond, maar ik zie ze niet. Lekkere droom En, wij zijn er ook nog niet aan uit wat de namen betreft. Wel 3-4 namen die wij "leuk" vinden, maar manlief heeft een andere smaak dan ik ... dus dat wordt nog even puzzelen. @Leontine: Fijn dat alles weer goed is na de val (behalve de bandenpijn) Iedereen een fijne dag.
Frisje, gaaf he! Schiet lekker op zo Leontine, vandaag weer zweten op kantoor? Fijn dat je verder geen last meer hebt van de val! Eva, jij hebt wazige dromen zeg Naam hebben we al een week of 6 vastliggen nu. Als we alleen zijn noemen we hem ook af en toe bij de naam, heerlijk om daar vast aan te kunnen wennen! Succes bij de VK! En hier is het trouwens warmer dan gister Maar wel minder benauwd gelukkig. Isa, is het nog lekker buiten? Of inmiddels zweten? Puschel, jeetje, dat is wel even schrikken zeg! Wel fijn dat het bij dat ene veegje is gebleven, maar snap dat je het even na wil laten checken.. Foto's van Eva staan in het 'Show je babykamer'-topic Hier gaat alles prima, heb goed geslapen Vandaag laatste dagje voor het lange weekend, yay! Heb er zin in, werken is echt niet leuk met dit weer
Ik ben net terug van de verloskundige. Was toch goed dat ik even ben geweest!!! Het blijkt dat ik een heel heel heel klein beetje ontsluiting heb. Dat kan gebeuren zegt zij. Voor de rest niets om je ongerust over te maken maar wel om in de gaten te houden. Nu bloedt het weer een beetje, maar dat komt door het onderzoek zegt de vk. Binnen 3 uur moet het weer bruinig bloed zijn en minder worden. Anders moet ik weer bellen c.q. langskomen. Dus nu even rustig op de bank met de benen omhoog. Ik wou juist vandaag omdat ik vrij ben heel wat doen. De kinderkamer moet nu maar even wachten, en de ramen ook. Voor de rest was gelukkig alles goed. Hartje goed, uterus rustig, bloeddruk netjes, geen eiwit.
Oh jeetje Puschel...dat is ook even schrikken. Ondanks dat de overlevingskansen nu al heel groot zijn, willen we toch liever dat ze nog even blijven zitten Yara, ja, ik zit weer op kantoor....maar met de airco aan, dus dat is goed te doen hoor! En na een uur of 18.00 uur is het ook bij ons in de achtertuin goed te doen, dus straks weer even lezen. Ben in de nieuwe van Loes den Hollander bezig...weer een steengoed boek dat je eigenlijk niet weg wil leggen! Hier staat eigenlijk alles wel vast. Aangezien we nu echt meerdere keren gehoord hebben dat het een jongen is, zoeken we ook niet meer naar een meisjesnaam. Gisteren is het naamtreintje binnengekomen. Zo schattig allemaal!!! oh, ik droom ook echt de raarste dingen hoor! Maar ook dromen die levensecht lijken te zijn, maar zo niet mijn leven zijn. Maar het schijnt dat het je angsten zijn. Die je dan aan het verwerken bent. Ik slaap gelukkig nog wel goed. Ben er vannacht wel 1x uitgeweest om te plassen, want ik had echt iets van 3 liter water gedronken...en dat moest er toch weer een keer uit. Vandaag is meneer trouwens heel druk aanwezig. En hij schopt tegen mijn blaas. Het voelt als een soort zenuw op dat moment en ik heb er ook een schrikbeweging van door mijn (ehm hoe heet dat) aan te spannen op dat moment. Ik zal vanavond eens even in het kinderkamer topic kijken!
Jeetje Puschel, dat is toch even schrikken zeg! Goed dat ze even gekeken hebben! Nu maar goed in de gaten houden dan en inderdaad even rustig aan doen Fijn dat de rest gewoon goed was! Fijn he Leontine Ik zit ook op kantoor, maar wij hebben geen airco. Gelukkig schijnt de zon hier nooit binnen, dus het is wel prima uit te houden. Maar evengoed niet leuk om binnen te zitten terwijl het buiten zo'n mooi weer is Ik kan dadelijk ook niet buiten zitten, moet mijn auto naar de garage brengen voor de apk, eten koken, eten en dan naar de tweede en laatste borstvoedingsinfoavond. Maar morgen ben ik lekker vrij, moet 's ochtends eerst naar de VK en dan ga ik misschien ff op bezoek bij een forumvriendinnetje. Als dat niet doorgaat ga ik ook lekker buiten onder de luifel zitten met een boek! Wij hadden overigens de meisjesnaam al vast staan voor we wisten dat het een jongen zou worden, dus we hebben wel een backup Maar ook al meerdere keren duidelijk een mannetje gezien, dus we gaan er niet vanuit dat dat ineens nog veranderd Dat wat daar hing valt er niet meer vanaf Ohh bofkont! Ik moet echt elke nacht rond 4 uur op om te plassen en dan rond 6 uur nog een keer. Als de wekker dan gaat moet ik meteen weer Fijn he, zo'n drukke beeb op je blaas. Hier ligt hij nu al een aantal dagen/weken met zijn hoofd naar beneden (volgens mij draait hij bijna niet meer) en als hij zich uitrekt duwt hij zo hard op mijn blaas dat ik echt voor mn gevoel a la minute naar de wc moet
Oohhh puschel, dat is even schrikken! Maar een klein beetje ontsluiting, is dat dan bijvoorbeeld een centimeter ofzo? Moet je het nu voor de rest van de zwangerschap rustig aan doen? Helemaal niet nieuwsgierig hoor
@Isa: ze had het over een vingertopje. Volgens mij staat het "gat" nog niet open, maar is de cervix daar een stukje dunner. Vamiddag is alles rustig geweest. Nog ca. 1 uur wat bloedverlies en daarna niets meer. Tot daarnet. Ik moest naar de wc voor ontlasting en toen kwamen er weer verse druppels bloed mee. Dus weer de vk gebeld. We kijken het even een uurtje aan en hebben dan weer contact. Ik hoop dat het nu weer rustig blijft. Ik moet in elk geval morgen voor een echo naar het ziekenhuis. Dus weer even spannend, maar het voelt nog steeds rustig allemaal. Hopen dat de kleine nog een paar weken geduld heeft!
Wat een heerlijk weer he?! Ik vind het wel lekker Vandaag waren we vrij en zijn we lekker met de boot weg geweest, nou dat is meer dan prima te doen hoor. Lekker in het windje zonnen. Wel mijn gezicht extra goed ingesmeerd! En morgen 30 weken zwanger! Wow! Hier staat de naam ook al helemaal vast. Voor een meisje zou ik niet eens wat hebben, maar lijkt mij heel raar als dit ineens een meid is Wel twijfel ik weer over het geboortekaartje, en ik dacht dat ik er uit was hahah. @Puschel, wat schrikken van die ontsluiting! Gelukkig hebben ze het ontdekt en houden ze je goed in de gaten. Hoe kwam dat onderzoek nou tot stand eigenlijk? Had je ergens last van? Misschien heb ik daar over heen gelezen hoor. Weet hier iemand eigenlijk wanneer inwendig onderzoek krijgt? Dat is normaal toch pas bij de bevalling als je weeen hebt? Of gaan ze ook eerder al even kijken of je misschien al ontsluiting heb? Dat lijkt mij niks, als ik dan ineens bij de vk ben en ze zegt laat mij is even kijken Als ik weeen heb, dan moet het maar. Vind het wel een gek idee, er is nog nooit een vreemde met zijn vingers in mijn uhhh dinges geweest hahah Vond die inwendige echo's al niks, maar dat was dan gewoon een staaf en geen levensechte handen. Brrr...maar daar moet ik mij toch echt straks aan overgeven @Slapen, gaat hier ook niet fantastisch. Veel wakker, vaak naar de wc, en ook nog steeds af en toe krampen... Haha Leontine dat gevoel ken ik dat hij ineens zo op je blaas drukt, ik heb dat ook wel eens, en dan kan ik ook uit reactie AAH roepen oid. Of ineens zo'n scheut door je buik dat je moet inhouden! Als ik nog niet weet dat ik moet plassen dan zorgt mn beebje er wel voor Oh ja Eva, ik vind dat jullie een prachtig kamertje hebben! Leuk dat het zo persoonlijk is en met een verhaal
@Pushel, oei das idd schrikken. vanavond nog maar rustig aan doen en morgen gaan voor 'n goede echo!! Namen zijn we hier al een hele poos uit. de meisjesnaam hebben we al heel lang, al voor dat we daadwerkelijk gingen oefenen, en de jongensnaam was ook snel duidelijk moet ik zeggen. Gister hier t voorbeeld geboortekaartje binnengekregen. Ook dat is nu geregeld. Helemaal gaaf precies wat wij wilde. Bij ons is er gelukkig wel airco op t werk maar merk wel dat ik dikkere voeten heb aan t einde van de dag. Maar ja is ook veel staan, dus nu maar optijd een keer gaan zitten
@ bloedverlies, wat vervelend! Laten ze je maar goed in de gaten houden en inderdaad, alles wat je een ander kan laten doen maar even laten doen. Belangrijkste is nu dat t nog even blijft zitten! Hou je ons op de hoogte? @ warmte, hier vandaag ook flink warm, maar kon met mijn client gelukkig naar buiten. Lekker in de Oosterschelde pootje gebaat ( ze is 18 en heeft een flinke verstandelijke beperking) Buiten zijn vind ze altijd leuk. Die dijk op was wel even een beproeving, haha, lijk wel een molenpaard! Hijgen! Bij de verloskundige alles goed. Kleine ligt al een tijd op dezelfde manier en inderdaad zoals ik had gevoel, keurig koppie naar beneden. Verder alles weer goed, dus dat is weer mooi. Vanmiddag bij de mensendieck therapeute zomaar flinke tranen. Huil eigenlijk heel weinig, maar ineens was het er zomaar. Gelukkig een fijn mens, dus heb even mijn onzekerheden en angsten kunnen uitspreken, dat alleen is al fijn. Vind het toch wel erg spannend worden, jullie ook?
Hey meiden, Wat een weer he. Ik vind het aan de ene kant heerlijk, wordt lekker vrolijk van dat zonnetje. Maar aan de andere kant ben ik minder blij. Ik hou er ontzettend veel vocht door vast. Mijn benen voelen aan als waterzakken. Ach nog eventjes doorbijten @pushel, dat is schrikken zeg!! Ik ga voor je duimen dat ze vandaag in het ziekenhuis goed nieuws voor je hebben. Komt vast goed en is vast niks om je zorgen over te maken. @libra. Jaaa heb ik ook. Ik krijg nou al de bibbers dat iedereen tussen mijn benen gaat lopen kijken en wroeten. Aan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat je op dat moment daar helemaal niet meer aan denkt. Maar in mijn geboorteplan ga ik zeker neerzetten dat ik zo min mogelijk mensen bij mijn bevalling wil hebben. En met leerlingen die mee willen kijken heb ik ook geen behoeft. Het is geen kijkdoos!!! @Eva, heel herkenbaar ook af en toe ben ik ook onzeker hoor. Het staat vast dat de kleine ontzettend welkom is, maar af en toe vraag ik me af of ik het allemaal wel kan. Maar dan bedenk ik mezelf dat ik mijn best zal doen en dat ik alles met de beste intenties doe. En ik denk dat sommige dingen ook wel vanzelf komen. Dat je zelf aan voelt hoe je iets moet doen. Daarnaast zijn er nu ook organisaties waar je advies kan vragen als je een keer iets niet weet. In de tijd van onze moeders was dat nog niet. Die moesten maar instinctief maar weten wat ze moesten doen, ze waren immers vrouw. Pure onzin naar mijn idee. Veel liefs, Frisje
Toch uiteindelijk naar het ziekenhuis gestuurd en ik moest blijven. Ze hebben nog wat onderzoeken gedaan (hartfilmpje, weeenmeting, in-between en uitwendige echo en inwendig onderzoek). Met de kleine was. Alles goed. Maar nog steeds een kleine bloeding. Ze hebben niet. echt een oorzaak kunnen vinden. Vanochtend is alles rustig, dus ik hoop dat ik straks naar huis mag.
Ja, ik mocht vanavond weer naar huis. ik ben uiteraard erg blij en hoop dat alles rustig blijft. Alleen raar dat ik alles mag blijven doen. Ik móet juist niet rustig aan doen. Nou, ik zal toch echt goed uitkijken met wat ik wel en niet doe. Iedereen genoten van het prachtige weer? Meiden, bedankt voor jullie steun. En een heel fijn lekker lang weekend!!!
puschel jeetje wat schrikken... ze hebben nu nog steeds niks ontdekt? waarom moet je dan juist niet rustig aan doen? Pas goed op jullie beide....wel fijn dat je iig weer thuis bent...
Jeetje Puschel, dat is ook schrikken! Ontsluiting...dat is iets wat je nog niet wilt natuurlijk. Rustig aan dan maar als dat de oplossing is! Libra, ik heb dat ook wel een beetje hoor. Normaal vind ik het niet erg als een dokter inwendige onderzoeken doet of moet doen, maar nu. Ik merk gewoon dat ik meer zweet heb en dat ik vaker moet deo-en. En dat kan natuurlijk niet tussen je benen. Ik heb ook nog eens van die boxers die niet van katoen zijn... Maar ze zitten zo lekker en heb ze nog niet in een katoenen variant gevonden. Ze geven nl. steun waar ik dat wel even nodig heb. Maar goed, het liefste heb ik gewoon niets aan op dit moment hoor...of in ieder geval zo min mogelijk. Hahaha. Gisteren trouwens voor het eerst echt dikke enkels gehad. We hadden een vergadering op het werk die een half uurtje zou duren en ik ging achter de sta-tafel staan. Had de hele dag al gezeten en vond het eigenlijk wel lekker om even te staan. Maar ja, toen duurde het langer dan de bedoeling was....in combinatie met de warmte had ik echt dikke voeten gisteren. Gek gezicht hoor...als je kuit overgaat in een voet zonder enkel Volgende keer moet ik er even foto's van maken...leuk voor in mijn zwangerschapsboek!
Even delen, zelf fotografeer ik erg veel, ook opdrachten dikke buiken en trouwerijen. Mijn vriend kan heel veel, maar fotgraferen is echt niet zijn ding. Dussss, zeer weinig buiken op de plaat. Net met tegenlicht in de slaapkamer hem allemaal aanwijzingen gegeven, en ja t is gelukt! Ook ik heb een mooie buikfoto! Erg blij mee. Wel grappig om te zien op een foto, ik heb echt een voetbal buik! [/ATTACH]
Eva, wow wat mooi! Dan heb je je man wel hele goede instructies gegeven! Echt prachtfoto's! Hier ook óp fotgebied zo'n onhandige kluns in huis. Dus echt mooie buikfoto's heb ik ook nog niet. Lekker he, die dikke voeten! Ik heb er ook zo'n last van tot en met mijn knieen toe. Ik strompel nu al meer dan dat ik loop en echt ver lopen lukt helaas ook niet meer. Vanochtend wel even ca. 1 km met de hond gelopen/geslopen. Ik zit er wel van te balen want mijn conditie gaat zo ontzettend achteruit 9en mijn billen worden steeds breder van het vele zitten ). En wij moeten nog ruim 2,5 maand. Straks stort ik na 10 minuten in bij de bevalling. Haha. Ik zal toch eens kijken naar zs-zwemmen om nog een beetje in beweging te blijven. Wat een prachtig weer! Morgen ga ik toch even in de ochtend met man en hond naar het strand. Even uitwaaien en gauw weer weg voordat het daar te warm en te druk wordt. Genietse nog allemaal!