1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. channie1987

channie1987 Niet meer actief

heb me pas ingeschreven op het forum en ben 1 augustus uitgerekend :D komt steeds dichterbij.... :)

2. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Welkom channie!

Hier kan ik niet slapen :(
    Oorzaak is waarschijnlijk de hitte, Mijn benen zijn nu echt waterzaken aan het worden. Veder viert Mijn vriend zijn verjaardag vandaag daar ben ik ook best nerveus over. Je wilt toch dat alles goed gaat. En heb nu dus ook buikpijn van alles. Mijn vriend is zelf ook gespannen en is nu zegmaar vergeten dat ik zwanger ben dat ik niet alles meer kan. Ik heb heel veel zin in vandaag, maar ik zal ook blij zijn als voorbij is.

Veel lfs,
    Frisje

3. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Veel succes vandaag, Frisje! Het komt vast allemaal goed :)

Hier vannacht voor het eerst sinds tijden de hele nacht doorgeslapen en gelukkig ook geen dikke enkels :) Hoor van iedereen dat ik zo prachtig zwanger ben en voel me goed :) Looks like luck is on my site again :p (hoezo ego-berichtje... Sorry)

4. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frisje, vandaag komt alles goed. Gewoon over je heen laten komen en duidelijk je grenzen aangeven. Wij hadden deze maand 2x zo'n dag en ik heb me prima vermaakt!

Isa...ik weet hoe je je voelt! Ik heb het idee dat beebje wat hoger zit de afgelopen dagen en daardoor heb ik minder last van de bandenpijn aan de onderkant. Je ziet ook dat mijn buik diagonaal naar boven wijst nu.

Die dikke enkels heb ik wel, maar ik maak er niet echt een probleem van. Heb er verder geen pijn aan ofzo. Doe ook niets speciaals.

Gisteren zo'n ontzettend leuke dag gehad met mijn broer en schoonzus en de kinderen bij mijn ouders op de camping. Geloof dat ik wel 250 foto's heb gemaakt, hahaha. Super weer, al waren daar wat meer wolken dat in het westen geloof ik.

Zo, nu maar eens naar beneden en een boterhammetje maken, want zo laat ontbijten is eigenlijk niet heel goed natuurlijk, hihihi.

5. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frisje, rustig aan. Ze zullen heus wel voor alles begrip hebben. En laat ze lekker zelf hun drankjes halen en Jou even verwennen.
    Goed je grensen aangeven! En veel plezier!
    De visite komt voor jullie en niet voor de catering.

Isa, heerlijk zo'n lange nacht doorslapen. It's your lucky day, haha.

Leontine: Zo, dat klinkt idd erg gezellig. Heb je heel wat te doen met al die foto's.

strand: vanochtend naar het strand geweest. het zat potdicht en het was koud.
    Even de hond vermaakt in het water en dan gauw weer naar huis. brrr

6. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @frisje ging het goed? snap je wel hoor..

Gister verjaardag van ons zoontje gehad is4 geworden dus vanaf morgen naar school... zal wennen worden. Iedereen zegt oh heerlijk kun je lekker rusten. Dat zal misschien ook zo zijn maar zal m wel missen! Gister topdag gehad! Volop zon dus iedereen mooi naar buiten! Heb ook gezegd en vanaf nu is het gebeurd heb me steed overal overheen gezet en heb enkels daar wordt je niet vrolijk van. Iedereen schrikt als ze me zien... Ze doen ook vreselijk pijn maar ja... Vanaf nu dus rust! Heb geen zin om weer met 32 wk in ziekenhuis te liggen...

MOrgen gaat mannetje met de babykamer bezig! Ik blij kan ik daarna zien wat we nog hebben en wat ik nog wil gebruiken en wat ik dus kan shoppen! :))

7. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dikke voeten, meiden, als jullie er zo n pijn aan hebben moet je steunkousen laten aanmeten hoor, want dat hoeft echt niet! T zal niet koeler worden komende tien weken ;)

@drukke dagen, altijd lastig om stil te zitten en de dingen uit handen te geven. Aan de andere kant is er nu geen beter en zichtbaarder excuus dan nu. Dus gewoon genieten en toch laten gaan! (zegt zij, ik ben er ook niet goed in, maar probeer het elke keer opnieuw ;))

Blij! Kwam vanmiddag thuis na het werken en mijn lisf het het hele huis gezogen, gedweilt en de toiletten gedaan. Wat heerlijk! Alles rook schoon, en ik kon heerlijk in de tuin zitten zonder het gevoel van, eigenlijk........

Hebben jullie ook dat omdat krummel nog zo hoog zit je eigenlijk alleen nog maar kunt zitten als je een beetje naar achteren zit? Zodra ik rechtop wil zitten of nog erger iets naar voren wordt er duidelijk geprotesteerd, voeten in je maag enzo :D Heel erg lekker, not!

We zijn uit de namen, zomaar ineens kogel door de kerk. Ben er nu aan het wennen en voelen of t goed voelt. Fijn idee, dat wel. Morgen de box schilderen denk ik, als t niet te heet is. :cool:

@slapen gaat hier ook heel wisselend. De ene nacht is het heerlijk, de andere kom je eigenlijk gebroken uit bed. Heb me er maar bij neergelegd. Hoe drukker ik me maak, hoe erger het word, dus dat is ook geen optie.

Nog twee dagen werekn en dan is het hier klaar. Gek idee hoor, maar heb er wel zin in! T gaat gewoon niet meer, werk in de particuliere zorg, dus alles wat er moet gebueren moet ik dan ook doen. Kan er niet even iemand bij roepen. Dat is slecht voor mezelf en ik krijg het gevoel dat ik dan toch minder kwaliteit van zorg kan leveren en dat voelt ook niet goed.
    Woeha, straks drie maanden thuis zitten dat is erg lang geleden!! Heb gewerkt en op school gezeten vanaf mijn 17 e, dus nieuw perspectief.
    Gaan jullie straks allemaal weer aan het werk?

Fijne avond en een goede nacht toegewenst ;)
    Eva

8. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    hier ook al eerder met verlof dan gepland.dus vollop genieten van het mooie weer...
    al word het deze week weer wat minder mooi maar goed.

slapen: al een paar nachten slecht geslapen, door de warmte en het protosteren van onze kleine...

hier zit de kleine ook vrij hoog heb ik het idee met zitten ook heb meer druk bovenin waardoor ik het af en toe benauwdig heb.

9. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Bedankt voor alle lieve reacties. Het is gisteren helemaal goed gegaan. Was wel heel druk en heb eigenlijk ook te veel gedaan, kreeg namelijk op een gegeven moment last van een harde buik. Maar ja zoals jullie waarschijnlijk zelf ook wel hebben kan ik moeilijk bijven zitten met een verjaardag. Gelukkig hebben een paar mensen goed meegeholpen.

Verder gaat het hard hier met de kinderkamer. Vanavond en morgenavonde word het kamertje geschilderd en gesaused. En donderdag komen de spulletjes binnen van de babydump. Spannend spannend spannend. En dan kan ik ook eindelijk spulletjes gaan wassen en de kast gaan inruimen. Kan niet wachten :)

Veel liefs,
    Frisje

10. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, eigenlijk mogen we helemaal niet klagen he met dit mooie weer. En dan zit ik in 't zuiden des lands dus waarschijnlijk ook nog een paar graden warmer dan aan de kust. Las dat iemand zei dat 't daar koud was, nou hier is t alles behalve koud. Heb dan ook lekker met een flinke laag zonnebrandcreme op t zonnetje opgezocht.

Slapen gaat hier (ik moet afkloppen) nog steeds erg goed. Afgelopen nacht iets minder door een kleine uk die overdwars ging liggen, maar verder slaap ik nog heerlijk. Wordt zo rond 7uur wakker en lig er toch ook al rond half11 in.

Over dikke enkels gesproken. Ik merk dat na een werkdag(vooral staand beroep) of een dagje shoppen de laatste dagen wat meer vocht blijft zitten. Al van verschillende mensen gehoord dat ik mijn voeten omhoog moet leggen en dat ik meer moet zitten tijdens mijn werk. Maar wat men niet weet/vergeet is dat ik van mezelf al hele brede voeten heb met een hoge wreef waardoor t altijd al lijkt dat ik daar vocht vast houdt. Dat had ik anders met warmer weer ook en dat is nu niet erger. Maar goed toch maar netjes t voeteneind van t bed omhoog gezet!

Sow nu vanmiddag naar de vk. Naast de normale controle krijg ik dan ook de uitslag van het bloedonderzoek zodat we straks weten wat de bloedgroep van de kleine zal zijn. Dit ivm met mijn resusfactor. Maar t zal er wel op uitdraaien dat ik een paar spuiten moet gaan halen. Ach als t daar tegenwoordig mee gedaan is, dan vindt ik die 2 spuiten echt zo erg nog niet, al is t niet mijn grootste hobby! Wel zullen zien!

11. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo iedereen fijne dagen gehad? Wat een prachtig weer he?! :D
    Ik heb mij lekker vermaakt op de boot, lekker bij gekleurd :)
    Voor de rest alles goed, hier ook geen last van vocht, wel krijg ik op mijn rechterbeen adertjes, en voelt dat onderbeen ook sneller vermoeid. Maar goed ik draag zo veel mogelijk die sport kousen, en als het warm is doe ik ze het einde van de dag weer aan. Vandaag weer sporten na een lang weekend niet, dus dat is vast ook wel goed voor de benen.

Hier trouwens gister voor het eerst pijnlijke schoppen tegen mijn ribben! :$ En ook het gevoel alsof hij met voetjes onder mijn ribben zit en er tegen aan duwt ofzo, of misschien dat mijn binnenboel(maag etc) meer tegen de ribben aan duwt. Het voelt heel beurs aan dan. Moet maar zoveel mogelijk goed rechtop zitten, want dan kan hij er minder goed bij met die schoppen. Maar merk echt dat hij ineens veel sterker is geworden.

@Isa, fijn dat het zo lekker gaat!! En altijd goed om te horen als mensen je mooi zwanger vinden natuurlijk. Heb het het zelf ook al meerdere keren gehoord :cool:

@de rest, leuk om jullie berichtjes allemaal weer te lezen!

12. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nannie: spannend, eerste schooldag. Ging het goed? Heeft je zoon er een beetje zin in? Zal wel wennen zijn zo stil in huis.

Eva: super, het naamissue is opgelost. Geeft zeker wat rust. Hier nog steeds niet. Wij zijn er ook niet iedere dag mee bezig. Volgende week zijn wij vrij, hoop dat er dan schot in komt.

dikke enkels: ik heb steunkousen. het helpt een beetje, maar het vocht wat niet naar beneden zakt, blijft dan boven en in de knie hangen. gelukkig met dit weer wat minder last.

Fijn dat iedereen zo genoten heeft.

Fijne dag allemaal.

13. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    hoi meiden,

Fijn dat het eigenlijk nog met bijna iedereen erg goed gaat! De laatste loodjes zijn ingegaan pff wat gaat dat snel eigenlijk he vinden jullie niet?

Hier hebben we om 12.00 de groeiecho ben benieuwd! De kleine draait af en toe van dwarsligger tot stuit en weer terug allebei niet echt de bedoeling haha
    Ben benieuwd hoe hij zo ligt haha

Heb gisteren besloten dat ik toch maar 6 weken van te voren met verlof ga ipv 4 weken. Dit omdat ik na mijn verlof toch nog 8 weken vakantie heb dus dat is tijd genoeg en dan lekker 6 weken van te voren met verlof is ook heerlijk!

We kunnen vandaag ook de laatste spulletje ophalen zoals wieg enz. En dan is alles klaar. Moet alleen nog voeding, kraamverband en zoogcompressen in huis halen en dan kan heb ik alles geloof ik in huis.

Misschien langzaam aan verstandig om eens na te denken of we buddy's gaan zijn van elkaar. Heb dat in het begin een keer aangesneden en toen gaven de meeste aan dat we dat later nogmaals zouden bekijken. Maar nu komen we langzaam aan toch aan het einde. Ik ben donderdag al 32 weken zwanger pff!!

Ik zal vanaf nu ook meer kletsen hier. Denk elke dag. Nog 2 weken werken wat rustiger aan gelukkig en dan verlof!!

14. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @puschel ging heel goed de eerste schooldag! Is 's middags ook weer geweest al begon hij tussendemiddag wel even over het feit dat hij wel liever thuis wou spelen. Maar hij is keurig gegaan en goed volgehouden. Vandaag zat ie echt met slaperig hoofdje in de klas! denk dat als hij volgende week 3 hele dagen moet dat ik hem een middag thuis houdt dat mag ook gewoon...

hier is de wagen binnengekomen! Wat een ideaal ding zeg de transit! makkelijk inklapbaar etc! Wij hebben de zwarte waren volgens mij meer mensen hier met een transit toch?

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    He meiden!

Hoe is het met iedereen?

@ puchel wat vervelend voor je meid die bloeding! Hoop dat het nu wat over is?

@ marleentje goed plan inderdaad dat van die buddy's ! Zeker wat gaat het snel niet !

@ nannie spannend je zoon voor het eerst naar school! Dat is natuurlijk even wennen voor hem.

@ de rest die ik vergeten ben sorry :( kan even niet alles onthouden haha!

@ hier hier het weekend lekker naar brussel geweest ! Heb enorm genoten, al vond ik het wel pittig slenteren met 30 graden maar goed veel pauze's nemen hahaha! Verder gaat hier gelukkig alles goed. Al merk ik wel dat ik het zwaarder begin te vinden! mijn buik begint nu echt te groeien haha! Maandag hebben wij een groeiecho ben enorm benieuwd hoe zwaar onze kleine meid is! Deze week is waarschijnlijk de proefdruk van het geboorte kaartje ook klaar ben zo benieuwd :)

16. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Phoe, vind het soms nog lastig om het allemaal bij te houden;) Maar ik werk ook nog gewoon 4 dagen en ik ben druk bezig met het afmaken van de babykamer, de wasjes doen en het geboortebord maken enzo:p

Nannie, wij hebben ook de Transit, in het zilvergrijs, ideale wagen!

Fijn dat met iedereen het nog goed gaat! Buddy's is wel een goed idee, gaan toch allemaal het laatste semester in nu..

Hier gaat het ook prima, foto's van het kamertje komen deze week! Morgen wordt de commode geleverd, dan de laatste wasjes doen en dan ben ik ook al een heel eind. Gister alvast een lijstje gemaakt met wat we nog moeten aanschaffen en ik heb een hele bult stofjes besteld om nog wat dingen zelf te gaan maken, dus daar ga ik me komende weken lekker mee bezig houden:)

Hoop dat ik snel weer wat meer aanwezig kan zijn! Moet nog 6 weken werken;) Als mijn contract verlengd wordt, maar dat krijg ik deze week te horen. Anders nog maar 4 weken:p

17. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Buddy's lijkt mij ook goed idee hoor!
    Hoe gaan we dat precies doen eigenlijk? Ik voel er niet perse iets voor om echt telefoon nummers uit te wisselen hoor. Ben hier toch nog wel behoorlijk anoniem, zou dolgraag niet anoniem zijn hoor, maar vind het met zo'n groot open forum toch niet zo prettig. Maar ben een beetje vergeten wat het idee precies was van buddy's.

Hier komt over 2 dagen de kinderwagen, maxicosi etc. Ben daar wel heel benieuwd naar! En kraamzorg komt ook. Hoop dat mijn vriend er bij kan zijn, zo niet dan ga ik denk ik een andere datum plannen. Of is dat heel stom? Wil gewoon graag dat we samen bij dat gesprek kunnen zijn.

@Marleentje, het gaat zeker snel! Probeer daar maar niet te veel aan te denken. Want het is gewoon eng zo snel als het is :$

@Annet, lekker zo'n weekendje Brussel! Ik merk dat ik ook sneller moe begin te worden na lang staan/lopen hoor.

Over groeiecho's gesproken, wanneer krijgen jullie die? Volgens mij krijg ik die pas 35 of 36 weken. Of nee een liggingsecho is dat! Vroeg het de vorige keer, en dat was de laatste echo die we kregen :(

18. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Heb met 32 weken de groei/liggingsecho.

19. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Buddy: idee ervan is dat je bv 1 iemand hebt waarmee je je tel nummer uitwisseld. En dat je diegene op de hoogte houd als je gaat bevallen of bijzonderheden zijn bv ziekenhuisopname enz en je zelf niet hier kan posten. Je kunt dan diegene ook sms en van de uk is geboren enz enz. Gewoon als iets leuks!

Zal ik een lijstje maken? Gewoon en dan kan je mij een pb sturen of hier plaatsen als je ook een buddy wil. Dan kunnen we mensen aan elkaar koppelen. En dat alleen die hun tel nummer uitwisselen. Dan heb je met 1 misschien 2 mensen je tel nummer uitgewisseld. Is dat misschien wat?

Hier zojuist de groeiecho gehad! Helemaal trots! Alles was goed en de kleine ligt mooi op schema! Alleen nog steeds dwars dus de kans op een keizersnede word weer groter. Heb me er al een beetje bij neergelegd. Dit omdat de uk nu al 8 weken in deze houding ligt. En ik persoonlijk niets voel voor een draaipoging. (dit vanwege mijn werk als kraamverzorgende wat ik jaren gedaan heb nu niet meer trouwens!) Moet volgende week naar de vk om alles te bespreken hoe nu verder.

Zo leuk om te zien ons mannetje lijkt veel haar te hebben haha Echt een matje in zijn nek met krulletjes zo leuk die details!!!

20. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook aan het aftellen tot verlof!
    Na deze week nog 5 weken.

Krijg trouwens maandag een groeiecho. Ben dan 31 weken. Hij lag de afgelopen weken al keurig naar beneden en bij pretecho bleek hij zelfs al diep in de bekken te zitten.
    Weet niet of ik daarna nog een echo krijg. Hoor ik maandag dan wel weer heb dan ook meteen vk controle.

Kinderwagen: hebben die sinds eind maart geloof ik al. Mutsy 4 rider. Hebben ook nog een maxicosi reiswieg (van collega gehad) voor als die van de mutsy te klein wordt. Die van de maxicosi is iets groter dan de Mutsy.

Deel Deze Pagina