1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Isa wat super dat je bloeddruk goed was zeg!! Houden zo :D
    Het heeft dus zeker effect het rustiger aan doen. Gelukkig maar!

Yara, balen van je contract zeg :( Hoop dat je gewoon gauw weer een baan vind! Enne, wat voor kinderwagen had jij dan? Ook een Joolz? Deze zat echt helemaal verpakt in verschillende dozen, onderstel, wiegbak was een plat pakketje, en de buggyzitting ook. Het moest even uit in vorm gezet worden en vast geritst op het een en ander. Niet een heel bouwpakket, maar ik dacht echt dat je die wiegbak gewoon zo kant en klaar krijgt, maar die kan je dus inklappen tot een platte "schijf".

Ik heb geen boxspring he?! Niet dat dit voor mijn gevoel uitmaakt, heb wel het idee dat ik gewoon een matras er onder kan leggen. Maar de kraamzorg vertelde dus dat dit niet mag. Want dat gaat inzakken en ligt niet goed blablabla.

@Buik, ik krijg nu in de ochtend af en toe steekjes in mijn liezen, zeg maar zo schuin vanaf je zij, richting schaambeen ongeveer. Zou dat bandenpijn zijn? Heb het vooral als de beeb echt helemaal in de andere kant van mijn buik "hangt", dan doet die lege kant zeer. Zal zeker een beetje trekken. Ik ga dan maar op mijn rug liggen en duw hem even naar het midden. En vaak als ik ga lopen zitten, gaat hij ook wel weer meer in het midden liggen.

2. frummel1986

27 dec 2011
    28
    0
    0
    Allemaal bedankt voor de lieve reacties omtrent mijn schoonzusje! Super lief van jullie! De dokter heeft de plannen toch weer wat verandert: a.s. donderdag wordt de borst geamputeerd! Daarna zal chemo en bestraling volgen.

@Puschel: ik las dat je 1.60m bent... ik zelf ben maar 1.56m dus ook ik merk dat mijn buik een beetje vol komt te zitten! Als ik op mijn werk aan de tafel zit te schrijven (daar zijn de stoelen iets te hoog eigenlijk) dan zit ik dus een beetje in elkaar, en dat vindt dat kleintje daarbinnen echt niet leuk meer! En ik ook niet! Want hij/zij kan na het eten bijvoorbeeld dan zo hard tegen mijn maag schoppen dat ik er bijna van moet overgeven! Volgens mij ligt ons kleintje wel steeds in dezelfde houding... Met het hoofdje naar beneden, het ruggetje rechts in mijn buik en billetjes en beentjes links.

@Eva33: ikzelf werk als verpleegkundige op afdeling longziekten. Dus veel longkanker patiënten en op de een of andere manier tref ik steeds de patiënten die net gehoord hebben dat ze uitbehandeld zijn. Laatst bijna bij een patiënt op de rand van het bed zitten huilen, toen ik gedag ging zeggen, omdat ze de dag erna naar huis ging om te sterven. Zij pakte mijn hand vast, bedankte me voor mijn goede zorgen en wenste me hee:l veel geluk en liefde met mijn kleintje. Jeetje... die hormonen zorgden ervoor dat ik echt even weg moest lopen! Terwijl ik dat normaal gesproken altijd prima aan kan en ook heel goed gescheiden kan houden.
    @ Leontine: ook ik merk dat collega's heel verschillend kunnen reageren! De meeste zijn heel aardig en als je te ver moet lopen of met een bed moet rijden nemen collega's dingen van me over. Dan is er ook nog een groep die TE aardig zijn en je behandelen alsof je ziek bent! Die trekken werkelijk alles uit je handen, zodat je zelf bijna niets meer te doen hebt en daar kan ik dan ook weer niet zo goed tegen! En dan zijn er helaas ook nog 2 collega's die vinden dat je je aanstelt inderdaad als je zegt dat je liever niet meeloopt een patiënt in bed op te halen (omdat je al 2x zo'n eind gelopen hebt....)

@ Yara89: Wat balen zeg dat je contract niet verlengd is!! Hopelijk heb je straks snel weer een nieuwe baan gevonden!

@ Nath86: Nu het buiten minder warm is merk ik dat ik nauwelijks nog vocht vasthoudt terwijl ik met die warme dagen echt 2x zo dikke voeten had als normaal!

Nou meiden: ik wens jullie allemaal een fijn weekend! Ik mag helaas nog even 2 avondjes werken... dus blijf tot die tijd maar lekker rustig zitten! Gelukkig heeft manlief gisteren al alle boodschappen gedaan!

3. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook zo'n vol huis ;) wij hebben het meeste nog op de babykamer staan, maar gaat straks wat worden als alles beneden uitgestald staat ;)

Wat jammer @yara dat je contract niet verlengd is!! Stom!! Het enige maar dan ook het enige voordeel is dat je nu lekker vrij bent... Hopelijk vind je snel weer een nieuwe baan! Werken is gewoon fijn... Hier krijgen we eind deze maand te horen of mijn vriend een vast contract krijgt... Hij heeft al drie keer een verlenning gehad, ik hoop het zo!

Ik heb nog niet echt een vluchtkoffer, maar wel al tijden een tas voor het geval ik weer eens in het ziekenhuis moet blijven. Deze tas neem ik ook altijd mee als ik een afsrpaak heb. Vorige keer toen ik moest blijven heeft mijn vriend allemaal spulletjes uitgezocht en dat heeft ie heel goed gedaan, alleen weet je zelf veel beter welke shirtjes fijn zitten en welke crème lekker smeert ;) Dus die staat altijd klaar. Ook heb ik al een aantal kleertjes uitgezocht die mee moeten als we naar het ziekenhuis gaan om te bevallen. Hmmm volgens mij heb ik mijn vluchtkoffer compleet :p hahaha

4. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vocht vasthouden merk ik ook hoor...nu is het veel minder dan vorige week. Tuurlijk, als ik sokken aanheb, dan staat het randje in mijn enkel aan het eind van de dag. Maar dat heb ik normaal ook al wel enigszins hoor. Maar ik merk het ook aan mijn gewicht. Vorige week zaterdag had ik gewogen: 2,5kg meer dan anderhalve week ervoor, terwijl 5 ons per week nu normaal is. Jemig, dacht ik toen, dat belooft nog iets voor de komende weken. Maar vandaag was ik weer 1,5kg lichter dus lig weer prima op koers. Het is gewoon echt dat vocht.....

Frummel, ik heb een kantoorbaan, dus die is lang zo zwaar niet als jouw baan. En gelukkig heb ik ook erge lieve collega's. Die moeten stiekem een beetje lachen als ik voorbij kom waggelen, hahaha. Want dat doe ik inmiddels echt wel. Ik merk ook dat ik 's ochtends harder loop dan 's middags, hahaha. Maar ik ben echt blij dat over drie weken mijn verlof begint... De hele dag rechtop zitten doet gewoon pijn. Ik moet of bezig blijven, of gewoon relaxed op de bank zitten....dat werkt voor mij het beste.

En Libra....ja, dat is bandenpijn meid. Als je kindje aan de ene kant meehangt dan moeten je banden aan de andere kant heel hard werken. Ik merk dat vooral bij het omdraaien. Tip van onze gym: draai via je buik. Op je onderarmen steunen en doordraaien. Is veel makkelijker dan via je rug draaien.

5. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Vandaag niet helemaal zoals het wezen moet, erg moe, benauwd gevoel de hele tijd en me rug die pijn doet pff... Ook begint mijn kuit weer alleen dit keer is het de linkerkant waar elke kramp in schiet,dus dat word weer massage van vriendlief! Ook is hier drukte in huis omdat we met de hal bezig zijn en die word als het een beetje mee zit vandaag afgemaakt.

6. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu met je sweety?

7. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @frisje ja gaat wel.. vandaag lekker rustig aan gedaan en nu voor de buis. ik hoop dat ik me morgen in iedergeval beter voel.

8. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat vervelend Sweety :( Hopelijk gaat het morgen fijner met je!
    Moet zeggen dat ik mij vanavond ook echt blehhh voel. Ik slaap ook slecht, ben toch wel vaak wakker. Ik ben normaal volgens mij echt een draaikont in bed, wissel graag van houdingen, maar momenteel gaat dat gewoon niet meer handig, dus zal er wel wakker van worden. Op mijn rug krijg ik rugpijn, op mijn zij gaan mijn schouders zeer doen, en half op mijn buik vind ik ook niet lekker voor de hele nacht. Elke ochtend wel gebroken wakker en dan toch nog best een drukke dag, voel mij nu echt brak. Benen doen ook zeer en zijn vermoeid. Heb zin om te klagen hahah!

@Leontine, dus toch bandenpijn. Voel de laatste dagen wel vaker steekjes en dingetjes bij mijn buik. Voor het eerst dat ik mij soms zorgen maak. Ik heb nooit wat gevoeld, en nu komen er toch soms wat pijntjes en dingetjes. Weet dan niet zo goed of dat erg is of niet :) Thanks voor de tip, ik ga dat draaien eens proberen! Als ik uit bed stap dan ga ik ook altijd via mijn zij het bed uit, dus zeg maar niet dat ik mijn buikspieren moet aanspannen en zo rechtop kom te zitten.

9. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden:)

Thnx voor jullie lieve woorden:)

Leontine, ja mn WW gaat wel pas in na mn zwangerschapsverlof:) Maar goed, die maanden zijn ook zo voorbij.. Ach, ga nu eerst lekker genieten, kan er nu toch niks aan veranderen:)

Vluchttas, phoe, hier nog echt niet over nagedacht;) Als van de week in het kamertje alles klaar is, maak ik wel een keer een tasje klaar:p

Libra, ik heb een Mutsy Transit. Hier was de reiswieg al echt uitgeklapt. Alleen het onderstel en de buggy zaten opgevouwen zeg maar, maar die hoefde je dus ook alleen maar uit elkaar te vouwen..

Wat raar dat je er geen matras onder mocht leggen? Oh, dacht dat jij ook een boxspring had:p

Weet iemand van jullie trouwens of een Hema voedingskussenhoes om een voedingskussen van de Prenatal past?

10. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Holymoly!! Vanochtend wakker geschopt door de kleine! Zo hard heb ik het nog nooit gevoeld!! Echt ongelofelijk wat een kracht er op die beentjes zat :) Heb weleens een harde schop gevoeld en ook wel zo erg dat mijn buik helemaal vervormde, maar zo hard? Echt te cool! Jammer dat het al om 5 uur was en dat ik de rest van de ochtend niet meer kon slapen, maar toch: te gaaf!

11. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    vandaag alweer 30 weken zwanger wat gaat het snel... maar we kunnen aftellen dames!

vannacht lagen we net op bed en ons frummeltje was ontzettend druk... was volgens mij weer aan het draaien... daarna had mijn vriend zijn hand erop en we kregen toch een dikke schop wowwww zo harde schop heb ik nog nooit gehad.
    doordat het elke zo ontzettend aan het draaien was (volgens mij) kreeg ik het er warm van, waren ook van die gemene draaiende bewegingen en schopjes.

verder ga ik vandaag rustig aan doen gisteren weer teveel gedaan!

12. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Trappen kan deze jonge dame ook! En flink ook.. Maar meestal wanneer mijn vriend zijn hand erop legt word ze rustiger.. Dus vannacht was ze weer lekker druk. Dacht zeker dat ze wel een karate trap tegen mijn ribben.kon geven. Heb ik zijn hand gepakt. Hij sliep toch haha en zo kon.ik nog even.doorslapen.

Hier ook.een bed dagje. Gisteren en eergisteren teveel gedaan en nu echt op. Had al last van.bekken maar lijkt nu erger. Dus ik moet van.mannetje verplicht in bed liggen terwijl hij het huis door gaat. Zo lief!

13. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, ik had net even een momentje zeg...stond samen met mijn man onder de douche....wordt alles zwart voor mijn ogen. Hij moest me echt overeind houden. Nu, een half uur later, ben ik nog steeds wat dizzy, al heb ik niet meer het idee dat ik onderuit ga....Wat kunnen we nog verwachten meiden????

14. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    ik mag van me vriend niet alleen meer douche, als ik even wil gaan zitten kom ik niet meer overeind. en me vriend heeft zoiets van straks gebeurd er wat en dan ben ik er niet.. dus mag alleen douche samen met hem,of als ie thuis is.
    vandaag begon hij weer over de vluchtkoffer haha zal hem toch maar klaar zetten.. hij zei al straks is er wel wat en dan zit ik in de stress om alles nog es bij elkaar te zoeken.. opzich ook wel zo, dus zal morgen maar even mijn koffertje klaar maken is mijn vriend ook weer gerust!

15. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Isa, haha is hier ook al eens gebeurd! Ze zijn echt sterk nu he?:p

Sweety, heerlijk zo'n relaxdagje! Haha is je vriend een beetje een stresskip?:p Achja, hij kan maar klaarstaan he;)

Nath, goed dat je een dagje in bed blijft dan! En fijn dat je vriend nu lekker het huis aan het soppen is;) Van genieten!

Leontine, dat is wel even schrikken! Was je bloeddruk misschien wat laag ofzo? Heb je wel goed gegeten/gedronken?

Hier ook een relaxdagje, het is rotweer buiten, en dan heb ik ook weinig zin om iets te doen. Dus een beetje in huis rommelen en wat wasjes doen enzo:) Wel jammer dat mn man niet verder kan met de tuin nu..

16. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @yara89 haha op dat gebied wel dan is ie stresserig omdat het niet klaar staat! dus morgen ga ik het maar even klaar zetten is meneer ook weer happy hahaha.. voor de rest is ie wel relaxt!!

heerlijk zo niks doen daggie ben er ook wel ff aan toe, merk dat ik echt ff op ben.

17. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja leuk he die sterke bewegingen?! Hier ook, soms dan roep ik gewoon Aah of auw als reactie, omdat er dan ineens zo'n onverwachtse rare schop is.

Leontine wat eng zeg dat je zo dizzy werd! Pas maar goed op. Ik had het een paar weken terug in de auto. Misschien inderdaad je bloeddruk of een lage suikerspiegel oid. Gelukkig stond je niet alleen onder de douche!

Ik begin nu wel een beetje te beseffen dat het vanaf nu denk ik wel zwaarder gaat worden. Mijn benen voelen soms zo moe aan. Alsof er allemaal lood in mijn voeten zitten, en er kilo's gewicht op steunen. Dat valt dan nu wel mee, maar vooral aan het einde van de dag heb ik dat. Vandaag maar lekker rustig aan doen, en dan kan ik er volgende week weer goed tegen hoop ik!

Vluchttas heb ik hier nog helemaal niet over nagedacht hoor. Dat moet toch pas met 37 weken klaar staan? Ik zorg wel dat het met 36 weken klaar staat. Ik ben dan ook weer bang dat als ik het nu ga klaarzetten ik het ineens eerder nodig heb. Maar hopelijk helemaal niet, want we plannen wel een thuisbevalling zoals het er hier voor staat :)

Heb ook een nieuwe buikfoto geplaatst, hij is echt gegroeid in een week tijd! Hele andere vorm ook. Boller van de bovenkant.

18. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die vluchttas heb ik ook nog niet klaar hoor. Mijn man is altijd heel relaxed en vindt het nu ook allemaal wel prima.

Hier gaat het wel weer maar ben er wel van geschrokken. Misschien kwam het door de stoom en was het met zijn twee te warm onder die douche. Wie zal het zeggen.

Mijn buik begint nu wel soms flink in de weg te zitten. Zou hem soms best even af willen doen haha. Maar dan voel ik weer een schopje en geniet ik zo. Het is zo relatief. Nog een paar weken, dan kunnen we onze kindjes vasthouden.

Ben soms ook best onzeker hoor. Begrijp ik mijn kindje straks wel? Hebben jullie dat ook?

19. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    @leontine, ik heb dat wel eens eerder gehad toen ik nog niet zwanger was. Het was een combinatie van te weinig eten en drinken, te warm water en moeheid. Misschien was het ook zoiets bij jou? Rustig aan hoor!

@libra: zag je buikje al langskomen :) Mooooi hoor!!! En hij komt idd iets omhoog :)

Hier een fijne relax-dag :) Vriendje is druk met het geboortekaartje aan de slag en ik heb adressen uitgezocht. Zit al op 90... Hmm meer dan ik had verwacht... Misschien moet ik maar wat gaan schrappen...

20. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ sweety ja meid zodra je de 30 weken gepasseerd bent heb je echt het gevoel dat het super snel gaat he ! Wat fijn dat je vriend zo bezorgd is om je :)!

@ libra mooie buik krijg je meid, je ziet echt wel verschil hoor! Hier ook nog niet bezig met de zw tas dat komt nog wel!

@ gemene schoppen! die beginnen hier ook echt te komen niet altijd even fijn haha!

@ leotine goed op jezelf letten meid. maar even rustig aan doen dan! We moeten niet hebben dat je straks zomaar flauw valt ofzo ;)!

@ eerste geboortepakje die heb ik nu bij elkaar gezocht al zit ik nog te te twijfelen tussen de een of de ander ;) !

@ buddies mij maakt het ook niet uit als de naam erbij gezet wordt, komt er straks toch wel op te staan ;)! En inderdaad ik was ook van plan gewoon een sms te sturen!

@ yara wat vervelend meid dat je contract toch niet verlengd is :( ach je hebt nog even om om je heen te gaan kijken of niet! Heb je al een idee wat je hier na zou willen doen?

@ onzekerheden die beginnen bij mij ook wel wat te komen hoor, ik pas echt al jaren op dus enige ervaring heb ik al ;) maar ja dat is niet je eigen. Stel je voor dat het straks een draak van een kind wordt hihi die nooit wil slapen ! Ach gelukkig weet ik dat je daar zelf ook wel wat aan kan doen natuurlijk! maar vind het wel onwijs spannend allemaal! Mensen beginnen mij nu ook echt te vragen kijk je er al tegen op ! Tja daar ben ik nog niet echt mee bezig hoor haha!

@ hier hier lekker een relax dagje, mijn vriend is druk bezig in de voortuin ( nee het regent hier niet nog lekker droog ) ben wat bezig met wasjes enz ! Kijk zo uit naar mijn verlof heb er ontzettend veel zin in! Verder ben ik gister even lekker wezen shoppen voor mezelf, had echt even wat nieuwe dingetjes nodig, hou het wel zo beperkt mogelijk want vind het zonde om voor honderden euro's aan positie kleding te kopen! Zal zo even een buikfoto van mijn buik maken die begint ook echt enorm te groeien ;) !

Deel Deze Pagina