1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal,
    Nou even geleden dat ik heb gereageerd, maar lees wel bijna elke dag.
    Worden weer erg veel dingen geplaatst, dus niet altijd tijd om er op te reageren.
    Zal beginnen met wat reacties te geven ;)

@ trapjes, heb het gevoel dat het hier wat minder word, het is meer heen en weer bewegen wat ik voel, en af en toe nog een trapje, hebben jullie dat ook?

@ leontine, hopelijk was dit eenmalig wat je had.

@ eerste pakje, als het goed is krijgen wij die nog van mijn zus, aangezien ze die ook van mij had gekregen wou ze dat ook voor ons doen, dus ben benieuwd.

@ tas, die staat hier ook nog niet klaar, zal straks eens gaan kijken voor wanneer dat eigenlijk een beetje moet.

@ Yara, erg jammer dat je contract niet word verlengd, hopelijk niet door je zwangerschap?
    Wanneer loopt het officieel af?
    Ik heb vrijdag ook mijn laatste werkdag gehad, september verloopt officieel mijn contract, maar zal aankomende week even bellen hoe en wat.
    Nu 3 weken vakantie opgenomen en dan begint mijn verlof, ik heb er echt zin aan.
    En dan langer thuis zitten vind ik niet zo heel erg, heb genoeg om handen straks denk ik.

@ onzekerheden heb ik niet echt last van, tuurlijk is het spannend, maar ik heb er alle vertrouwen in, altijd met kinderen gewerkt, tuurlijk iets ouder dan ons ukkie straks, maar het gaat vast helemaal goed komen.

Verder gaat hier ook alles goed, woensdag controle vk gehad, alles was goed alleen mijn ijzer was te laag in het begin had ik 9 en nu 6.8 en de grens is 6.3 dus nu aan de tabletten.
    Ben ook wel erg moe laatste dagen, maar misschien ook wel omdat ik zo zin had aan mijn vakantie/verlof dat ik al mijn energie heb verbruikt, en dan ook nog laag ijzer gehalte, dus nu even lekker rustig aan en dan volgende week weer leuke dingen doen.
    Ben blij dat het verder goed gaat, helaas wandelen zit er niet meer in, maar af en toe even doorbijten dan komt het wel goed.

Vandaag horren geplaatst boven, zodat we geen prik mugjes meer binnen krijgen, hopelijk werkt het goed!!!

OW jaaaaa gister ook nog een 3d echo gehad gekregen voor moederdag, de oma's mochten ook mee, dus was super leuk.
    Aangezien we het geslacht niet wouden weten hebben we vooral naar het hoofd gekeken erg mooi koppie ;) Wel flinke bolle wangetjes, dus ben benieuwd hoe dat er straks uit ziet, klein hamstertje misschien haha.

Nou ik zal ook nog even een foto plaatsen bij de buiken!!

2. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    waar kan ik die topic vinden van buik fotos?

3. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Als je even zoekt bij buikjes augustus 2012 mama's vind je hem vast!!!

4. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    kan het even niet zo snel vinden..

5. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
  6. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    bedankt augustus baby! zal vanavond ook even er 1tje opzetten!

7. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Voelen jullie ook stress komen. Ik probeer me te bedenken wat ik allemaal nog moet regelen voor de laatste weekjes van mijn zwangerschap. Klossen.....koffertje....plastic onderleggers voor bank en auto en bed......de kamer nog verder afmaken...zorgen dat alle kleding voor de kleine compleet is.
    Hebben jullie nog tips?

veel liefs,
    Frisje

8. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Wat een feest af en toe in je buik he? Soms vraag ik me echt af, wat ben je in hemelsnaam aan het doen????? Wurm ligt gelukkig wel al een tijdje op dezelfde plek en netjes onderste boven, dus dat ziet er goed uit.

@leontine, ik heb al een tijdje een krukje in de douche staan, gewoon een simpele van Ikea en daar kan ik heerlijk op zitten. Mag hier ook de douche niet meer op slot doen, ook logisch. Deed dat niet vaak, maar soms vriendjes en vriendinnetjes van de kids in huis. Die waarschuw ik nu gewoon even.

Hier ook een binnen dagje, mijn boxkleden afgemaakt en op t naai topic gepleets, ben er blij mee.

@frisje, bevallingsplan al af? Mooie foto s van je buik gemaakt?

Hier komt de kraamzorg volgende week, is een collega van me, dus vind t wel gezellig. Verwacht ook geen gekkigheid.

@koffertje, ga hem hier ook klaar zetten, wil thuis bevallen, maar toch alles in orde hebben. Vriendin beviel vorig jaar met 35 weken, dus je kan nooit weten!

Grote maagzuur feestje, moet s avonds echt opassen met wat ik eet, anders is het niet leuk in bed. Verder gaat t eigenlijk heel goed. Als ik maar niet teveel doe, maar het grote geluk is dat ik klaar ben met werken. Nu nog leren doseren in de vrije tijd, en ohhh, wat is dat lastig :)

Nu eens richting bed, t is mooi geweest.
    Trusten aleemaal.

9. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    He meiden!

Sweety, en de tas klaar staan inmiddels?;)

Libra, vluchttas hoeft inderdaad dan pas hoor.. En ik plan ook een thuisbevalling, dus ik zet m ook met 36 weken ofzo voor de zekerheid klaar, maar ga ervan uit dat ik m niet nodig heb;) Maar voor mn eigen gemoedsrust wel goed als er iets klaar staat. Als ik dat dan nog aan mn man over moet laten;)

Leontine, dat gevoel is zeker herkenbaar! Maar blijf er eigenlijk nooit in hangen, stel mezelf altijd gerust met het feit dat het miljoenen vrouwen voor mij ook gelukt is;)

Isa, jeetje, al op 90?? Ben je er inmiddels al wat meer uit?

Annet, thnx:) Neuh, nog niet echt. Denk dat ik wel iets soortgelijks wil doen als nu, maar dat moet ook maar te vinden zijn:) Ik zie inderdaad straks wel:)
    Is je vriend nog lekker opgeschoten in de voortuin? Wel fijn, mijn man zou de achtertuin gaan doen, maar het heeft de hele dag geregend..

Aug. baby, denk dat het gedeeltelijk wel door mijn zwangerschap komt.. Maar goed, dat zullen ze natuurlijk nooit toegeven:p Mn contract loopt nog tot 1 juli. Maar nu ga ik gewoon de 28e juni met verlof, ze soppen het zich maar op:p
    Fijn dat het voor jou al zover is! Ik moet nog drie weken dus;) Wordt jouw contract wel verlengd?
    Hoop dat de tabletten snel aanslaan! En heb je ook foto van de 3D? Altijd leuk om naar te kijken:p

Frisje, neuh hier nog geen stres.. Maar jij bent ook weer bijna 2 weken verder dan ik.. Phoe onderleggers voor bank en auto?? Daar had ik echt never nooit aan gedacht:p

Eva, oh ja bevalplan;) Je had het niet tegen mij, maar dat zou ik nog bijna vergeten:p

Hier gaat het wel goed, weer op het werk vandaag. Moet wel zeggen dat ik af en toe echt moet zoeken naar motivatie, als ik me bedenk dat ik nog 3 weken 'voor niks' moet werken.. Maar goed, komt goed, nog even doorbijten:)

10. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @yara89 ja vluchttas staat klaar, vriendlief weer gerust haha...
    ook hebben we de bevallingsplan ook al klaar.

hebben jullie dat ook dat iedereen nog op het laatste moment (voor de bevalling) nog met je wilt afspreken voor bakkie? hier wel de ene naar de ander wil met me afspreken hhaha..

11. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yara, ik blijf er ook niet in hangen hoor. Maar zo nu en dan heb ik even een onzeker momentje en dan komen dit soort vragen wel op.

Morgen bijeenkomst van het zkh. Ben benieuwd. Hoop dat die kamers wel een klein beetje gezellig zijn. Steriel wit is zo klinisch.

Maar vanavon eerst weer naar de gym...de groep wordt steeds gezelliger en hechter. Gekke is dat ik klik met de persoon van wie ik dat niet verwachtte. Haar kindje gaat naar dezelfde creche.

12. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Sweety, haha goed geregeld;)
    Merk nog niet echt dat er meer mensen af willen spreken ofzo;) Maar ik heb sowieso een redelijk sociaal leven, dus zie veel mensen nog gewoon elke week:)

Leontine, bedoelde het ook niet alsof jij dat deed:) Bedoelde alleen te zeggen dat het absoluut herkenbaar is!
    Ga je van die kraamsuites bekijken? Spannend, is toch weer een stapje dichter bij je bevalling!
    Leuk dat de gym zo goed bevalt en dat je een klik hebt met iemand! Is ook wel gezellig als je dadelijk bevallen bent en jij thuis zit als de rest allemaal moet werken, heb je wat gezelschap:)

Ik ga vanavond naar de bios, naar What to expect, when your expecting:p Ben benieuwd!

13. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    @yara, ik heb van een collegaatje gehoord die net bevallen is dat het zeker handig is om ook eeen onderlegger in je auto te leggen. Het schijnt als je dat niet doet en je vliezen breken dan krijg je die lucht nooit meer uit de auto.
    Lijkt me toch best smerig ;)

14. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Zo de aardverschuivingen in mijn buik zijn weer begonnen, uk is weer wakker en wiebelt heen en weer, er benieuwd wat de baby dan eigenlijk doet, want blijft wel steeds een beetje op dezelfde plaats.
    Straks naar mijn zusje, en daarna naar mijn zus, daar een nachtje slapen, en morgen de hele dag lekker met mijn nichtje spelen, mag een dagje oppassen!

Nee Yara mijn contract word ook niet verlengd vandaar dat ik nu al gestopt ben, maak ik ook meteen mijn vakantie dagen op.
    Heb jij geen dagen meer, dat je eerder kunt stoppen? Uit laten betalen krijg je weinig voor.
    De echo's staan op de comp van mijn vriend, dus kan het er nu niet op zetten.

Ik begin nu toch wel af en toe te denken dat we wat makkelijk zijn, en er toch nog wel veel moet gebeuren in 9 weken.
    Bevalplan dus nog, kamer is nog lang niet klaar, alles nog schoon maken, wassen, kraampakket halen, nog dingen voor de baby halen, misschien toch eens tijd voor een tijd plan ofzo haha.
    Het duurt nog even, maar ik vind de tijd zo ontzettend snel gaan, en vind dat we nog best veel moeten doen, en komen er ook nog allemaal dingen tussendoor, waardoor we dus niks kunnen doen.
    Maar ja komt vast goed (denk ik haha)!

Nu eerst maar even weer wat in huis doen, stukje bij beetje word het huis wel schoon, en dan moet ik denk ik alweer overnieuw :S Nee die nesteldrang om alles te poetsen is hier helaas nog niet.

15. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gevoel heb ik ook wel een beetje....dat we te makkelijk zijn.
    Ok, onze babykamer is klaar (alleen plankje nog), het kraampakket is er. Maar ik moet alles nog wassen, en nog wat kleine dingen aanschaffen. Tasje voor het ziekenhuis moet nog. Dat komt nog wel, denk ik steeds.

Vanavond dus naar het ziekenhuis...en morgenochtend de groeiecho en daarna mijn controle afspraak. Ben wel benieuwd. Ik had vannacht wel kunnen blijven hahaha, moet er morgen om 8.30 uur zijn! Hahaha. Ben wel benieuwd naar de uitslag van mijn nuchtere bloedprikken vorige week en natuurlijk naar de echo. Toch weer even spieken naar ons mannetje. Ik heb nl niet het idee dat hij nou zo overdreven groot is. Want ik voel mijn ribben wel zo nu en dan, maar niet continue het gevoel dat het daarbinnen veel te klein is. Dus hopelijk werkt het dat ik me goed aan mijn dieet houd. Ik mag natuurlijk wel een beetje suiker, maar liever niet te veel. En ik drink echt al weken geen appelsap meer. Wie mij goed kent, weet dat dat me heel veel moeite kost....

16. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Ben benieuwd hoe jou groei echo gaat Leontine :)

Heb gisteren ook mijn groei echo gehad. Alles zag er weer supergoed uit. De baby woog al meer dan 1750 gram. Heb nog gevraagd hoe zwaar ie ongeveer zou wegen als de baby geboren zou worden met 40 weken. Ongeveer 3850 gram... Ben al wat gerust gesteld dat ook al wordt het eerder gehaald dat de baby niet te licht is (dan ongeveer rond de 3400, als ie zo blijft doorgroeien).

Vandaag is trouwens de kast bezorgd :) Yeeeeeh! Nu moet ie nog naar boven en dan kan ik alles wassen :) :) :)

17. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    3850gr is nog best behoorlijk toch? Die 3400gr is volgens mij normaal. Ik wil ook graag weten hoe groot hij wordt. Jongens zijn over het algemeen zwaarder dan meisjes. Ben ook gewoon benieuwd naar vanavond.

Wordt vervolgd.

Begin werken toch wel zwaarder te vinden nu. Om twee uur ben ik gewoon op. Inwerken kost ook gewoon veel energie. Nou ja, nog 9 dgn werken te gaan.

18. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Hier een buikfoto van mij...(let niet op de striemen) zijn er nogal wat haha....

Bijgevoegde bestanden:

19. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    he meiden!
    Ik kom ook weer even bijlezen/schrijven! Hoop dat ik in mijn verlof toch meer tijd heb om mee te schrijven! De tijd gaat me toch snel! Vorige week lekker vakantie gehad, niet weggeweest maar toch wel elke dag afgesproken om wat te gaan doen. Merk wel dat ik nu niet zo veel meer kan hebben qua beweging! Heb veel last van harde buiken/gespannen buiken en rugpijn. Het is wel lastig want ik merk het altijd pas achteraf, hebben jullie dat ook? Verder denk ik dat ik eerder ga stoppen met werken want ik trek het niet meer! Net als bij Leontine, ik ben gewoon op in de middag en ik kan gewoon niet meer! Vind het wel zielig ook voor mn klas, omdat ik gewoon zo weinig energie heb!
    @yara, hoe was de film? Ik ga er hopelijk ook komende week naartoe met een vriendinnetje! Lijkt me zo leuk!
    @augustus baby, heb je je kraampakket aangevraagd bij je verzekering? Ik kreeg een hele grote tupperware doos met kraamspullen en een onwijs leuk boek van pauline oud met tips voor ouders! Ik ben verzekerd bij het zilveren kruis. Ik denk dat die laatste weken straks zo langzaam zullen gaan omdat ik echt aan het wachten ben dan! Genoeg tijd om nog alles op orde te stellen. Al hoef ik niet zoveel meer te doen. Kamer is zo goed als af, behalve een wieg hebben we alles gekocht, kraamzorg geregeld, crèche geregeld.. alleen idd alles wassen/strijken en bevallingsplan schrijven!
    @leontine, hoe is je groei echo gegaan?
    @isa, hihi de mijne woog met 30 weken 1700 gram! Ze wou alleen nog geen schatting maken van het geboortegewicht. Dat doen ze bij mij pas met 34 weken ofzo!
    @sweety, moooie buik! Denk dat ik ongeveer op dezelfde maat zit nu! Soms vraag ik me weleens af of mn buik nog groter kan worden :D heb al t gevoel dat hij zo groot is, maar als ik dan een hoogzwangere zie :$ ben benieuwd hoe het gaat worden!
    @trapjes, bij mij zijn ze ook minder. Het is idd meer bewegingen, verschuivingen! Ik krijg nog wel elke dag trapjes maar het zijn meer bewegingen die ik voel! Vaak als ik op mn zij lig, lijkt het net alsof hij en feestje aan het houden is! Pff dan voel ik echt aan alle kanten dingen bewegen, trappen! Ik heb ook dat als ik wakker word en naar de wc ga, dat hij ook wakker wordt..zo schattig!
    Soms als hij zich draait, voel ik ineens een enorme druk op mn blaas, hebben jullie dat ook weleens? Voelt niet zo prettig haha
    @tas.. ooeeh dat moet ik idd ook gaan regelen!
    @eerste pakje, wij zijn hard op zoek maar vinden nog niet echt iets wat we echt een eerste pakje vinden! En ik twijfel ook over de maat..50/56? hij heeft wel lange benen dus misschien is 56 het best. Wat doen jullie?
    @augustusbaby, hoe zijn de horren? Wij hebben het ook in huis en zijn er zo blij mee! Ik heb een gloeiende hekel aan muggen! Als ik dat gezoem hoor, kan ik echt niet meer slapen!
    @onzekerheid, ik heb af en toe ook wel die gedachten. Als ik dan iets lees over moeders die de huiltjes herkennen.. kan ik dat ook wel? Begrijp ik straks wel wat de kleine wil? Maar dat komt vast wel goed!
    @augustusbeeb; had je nog een 3d foto van je kleine? Ben idd benieuwd hoe ze er nu uitzien! Wij hadden de laatste met 28 weken maar ben weer zo nieuwsgierig haha

20. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    hier nog een mooie foto gemaakt door mijn zus!

Bijgevoegde bestanden:

• mj6.jpg
      mj6.jpg
      Bestandsgrootte:
      17 KB
      Weergaven:
      2

Deel Deze Pagina