Haha nog steeds geen foto hier, nu aan het oppassen dus word niet eerder dan morgen voor ik de 3d foto kan plaatsen helaas. Nee heb geen een bij de verzekeraar aangevraagd zit bij unive en moet je hem gewoon zelf kopen. Verder alles goed hier gelukkig!!
Het zou een vrije dag moeten zijn, maar ik ben kapot!!! Vanmorgen vroeg op, want om 08.30 uur hadden we de groeiecho. Qua hoofd, benen en buikje loopt ie goed op het gemiddelde met een afwijking van 2 dgn. Dit is niets natuurlijk, dus moppie groeit gewoon goed! Qua gewicht liep ie wel iets achter, 1720gr nu. Als Beebjes baby al met 30 wkn 1700gr was...snap ik dat wel. Ze heeft eigenlijk niet gezegd hoeveel hij nu zou moeten wegen en ze wilde ook geen voorspelling doen. Maar blijkbaar was ie ook weer niet TE licht bevonden. Vorige week heb ik nog nuchter bloed moeten prikken. Ik had bij de vorige keer een verloskundig verpleegster in plaats van de gynaecologe blijkbaar. De gyn was vandaag not amused....want ik heb geen diabetes....ik heb zwangerschapsdiabetes. Dus zolang ik niets gegeten heb is mijn suikerlevel prima, hahaha. Maar goed, hier word ik toch ook niet blij van. Zeker niet toen ze later zei dat ik zo snel mogelijk een dagcurve moest laten prikken. Zucht. Ik ben niet zo'n held met prikken en nu heb ik dat laboratorium in 6 weken tijd toch echt vaker gezien dan me lief is....maar goed, alles voor een gezond kindje. En uit niets blijkt dat het niet goed met hem gaat! Maar goed, nu toch echt wel moe...dus even relaxen. Badkamer doen we morgenmiddag wel weer. Want dan moet ik die curve prikken. Nog een dag minder werken voor mij dus. Hahaha. Net als Beebje ben ik echt aan het aftellen. Vind mijn werk echt enorm leuk, maar ik ben echt kapot tegen drie uur....en dan moet ik toch echt nog even. Al is de ene dag de andere niet. Dus ff mak an hier!
@Leontine mooi dat jullie beeb mooi op schema loopt! Bij ons 2 weken geleden tijdens de 3d echo niet helemaal op schema, hoop dat dat as maandag blijkt dat ze het een beetje heeft ingehaald!
Wat vervelend van die zwangerschapsdiabetes leontine! Niet leuk! Wat houdt dag precies in zo'n curve prikken? Moet je dan een hele dag in het ziekenhuis blijven?
Hier vandaag ook een beetje kwakkel dag. Gisteren zijn we getrouwd met alleen ouders erbij en.savonds met ook broertjes en zusjes erbij uit eten. Zaterdag dan met een clubje van 30 man bbqen en dan vind ik het wel goed. Lekker klein en intiem. Helaas was gisteren toch iets te druk en teveel.spanningen want savonds alles eruit gehoor en last van harde buiken. Maandag bij de 3d echo groei gemeten. Ze loopt vanaf 24 weken al 6 dagen voor. En nu nog steeds. Volgens verloskundige met 10 weken zou ik een week korter zijn maar dan had ik met 2 1/2 Week al een dik posi test. Dus ach we zien het wel. Kraampakket hier nog niet binnen. Zit ook bij zilverenkruis. Dus zal wel komen binnen.kort anders bel ik maandag wel even. Onzeker hier ook hoor. Wat als..... Leontien succes!.
Nee niet de hele dag gelukkig.... 's Ochtends gewoon ontbijten. Dan na een uur prikken en na weer een uur weer prikken. Dan een tussendoortje eten. Na een uur weer prikken en na nog een uur weer prikken. Dus ik ben wel 4 uurtjes zoet.....helaas. Ben er echt een beetje klaar mee, met dat bloedprikken de hele tijd. Maar ja, het is voor een goed doel...en dan kijkt niemand of mama misschien bang is voor naalden
leontine: balen meid! Lekker rustig aan doen en toch blijven genieten van je wondertje! Nath: ik zou dan even bellen als ik jou was met zilveren kruis. Daar ben ik ook verzekerd en heb het pakket al ruim 5 weken in huis! en heb het pas met 20 weken aangevraagd dus erg laat. Hier gaat het ook even wat minder. Kan 's nachts slecht slapen en ben zo moeeeee. Ik val pas vaak tegen 12 uur in slaap. Ik moet er zeker 4 keer uit om te plassen en als ik vanaf een uur of 5 a 6 in de nacht eruit moet dan word ik erg misselijk en geef over. En blijf dan beroerd tot een uur of 10 's morgens. Dus helaas de laatste loodjes zijn hier ook erg zwaar. Helemaal omdat er hier ook nog een uk van 2,5 rondloopt waar je een leuke mama voor wil zijn en je niet zomaar even overdag kunt gaan liggen. Verlof: hier gaat volgende week vrijdag 15 juni mijn verlof in! Ben er zo aantoe. Zou eerst tot 29 juni werken 4 weken van te voren maar heb besloten eerder te stoppen... Ik trek het niet meer. En heb na mijn verlof nog vakantie verlof loopt begin oktober af en ik blijf thuis tot 1 december!! Heb nog vakantie over van vorig jaar en van dit jaar! Dus lekker lang genieten!
@nath ik zit ook bij zilveren kruis en heb net als marleentje pas heel laat aangevraagd... heb hem 2 a 3 wk geleden gekregen! merk wel dat iedereen tegen de laatste "loodjes" gaat aanhangen. het einde is in zicht mama's!!!!
Zo weer even bijlezen hoor! Mooie foto's Sweety! Wat een gedoe Leontine, snap dat je het helemaal niet leuk vind. Maarja inderdaad voor een goed doel natuurlijk En die naalden..brr..ik vond het al niet fijn toen er in het begin van de zwangerschapbloed werd afgenomen. @Nath86, gefeliciteerd met jullie trouwen! En alvast veel plezier dit weekend! Wel leuk dat sommige van jullie groeiecho's hebben rond de 30 weken. Ik ben ook zo benieuwd eigenlijk. Ben bijna in staat om weer een 3d echo te boeken, maar daar heb ik waarschijnlijk niks aan. Want hij zal vast met zijn hoofd weer helemaal laag liggen Vandaag wel weer afspraak bij de vk, alles was weer in orde, bloeddruk ook keurig. Al gaat die wel langzaam steeds wat hoger. In het begin van de zwangerschap was het nog 100/50, en vandaag 120-75. 3 weken terug 115-70, en daarvoor 105-60. Maar ook deze meting is gewoon keurig nog steeds! Baby lag nog steeds met koppie naar beneden, en wederom weer even een bevestiging van de vk dat ik zelf toch ook helemaal goed voel wat wat is. (kontje, voetjes etc) Hij was weer mooi gegroeid zei ze, en ze denkt dat het gewoon een mooi maatje baby gaat worden, 7 pond. Gister wel weer erg veel last van harde buiken, heb ze nu sowieso weer wat vaker. Het was juist de laatste weken weer wat minder als voorheen. Maar baarmoeder zal wel aan het oefenen zijn Voel nu ook rugpijn tijdens mijn harde buiken. @voorbereiding, las daar nog wat over. Hier moet eigenlijk ook nog best veel gebeuren. Maar aan de andere kant ben ik ook wel weer nuchter hoor. Het meeste heb ik wel. Alleen voor mijzelf moet ik dus nog dingen halen, kraampakket en onderleggers enzo. Want ja ook daar heb ik dus echt helemaal niet over nagedacht hoor! (frisje jij vertelde daar over toch?) Maar moet je dan echt vanaf 37 weken met je onderleggertje elke keer de auto instappen? En in een restaurant dan? Of op visite op de bank? Het lijkt mij heel genant als je vliezen elders breken. Maar elke keer met zo'n onderlegger op stap lijkt mij ook weer raar hahah.
bedankt libra1.. vandaag rustig daggie gehad. vriendlief is druk aan het verven in de woonkamer omdat we wat verbouwd hebben. verder vandaag nog even naar de action geweest voor een waterdichte matras beschermer gehaald. en nog wel meer dingetjes haha dat heb je als je naar de action gaat teminste ik wel. morgen weer voor controle naar de verloskundige en krijg ik als het goed de uitslag van de bloedonderzoek voor ijzer en voor de antistof die ik heb,en gelijk vragen waarom mijn vriend moest prikken wat we nog steeds niet weten..
@nath, gefeliciteerd! @kraampakket, ik heb het ook echt laat pas aangevraagd en vrij snel thuis gekregen. @libra, doen ze bij jouw vk geen groei echo's? Bij mij doen ze het standaard met 30, 34 en 36 weken. haha ja dat van die onderleggers is wel handig maar wat doen je als je ergens anders bent? Las vandaag dat maar bij 15 % de vliezen breken voor de weeën. Dus ik zal wel gewoon voorzichtig zijn zodra ik weeën heb! @swety, mooie foto weer! @leontine, die kleine was zelfs ruim 1700 gram zag ik. Maar mijn app zegt bijv deze week dat de kleine nog 1200 tot 2300 kan wegen. Dat is een groot verschil! Wij zaten met ruim 1700 wel aan de bovenkant van de grafiek wordt dus een flink ventje denk ik! Maar we lopen ook al sinds week 28 voor. Met 30 weken waren zijn beentjes 32 en hoofdje en buik 31. Vandaag bij de vk geweest en de kleine beeb ligt ook met zn hoofdje naar beneden. Volgens mij blijft hij ook zo liggen alleen draait hij de hele tijd met ze benen en rug van links naar rechts! En zn billen vaak onder mn maag.
ja sorry nath...las er beetje overheen! van harte gefeliciteerd! Jammer dat je de dagzo hebt moeten afsluiten...veel plezier zaterdag!
Nee hier doen ze geen groeiecho's blijkbaar. De volgende echo is over een week of 5 denk ik dan. Niet de komende controle maar die daarop. Wel jammer. Maar goed ik neem aan dat ze met de hand ook wel goed kunnen voelen of het allemaal oke groeit. En ik voel de kleine ook vaak bewegen, dus maak mij niet echt zorgen. Ja vliezen breken dus meestal pas na de weeen. Dan heb je nog alle tijd om een veilige plek te vinden Je zal er maar net bij die 15% horen, dat je vliezen breken in de supermarkt ofzo Hier ligt de baby dus ook altijd wel naar beneden, maar wisselt wel regelmatig van kant. Dan zitten zijn billetjes links, dan weer rechts. Hij wiebelt lekker heen en weer nog Als ik zachte klapjes geef op mijn buik dan gooit hij ook zo zijn kontje omhoog, zo grappig! @Action, fijne winkel inderdaad! Ga er ook vaak met meer weg dan bedoeld was
Libra, volgens mij doen ze bij ons ook alleen maar groeiecho's bij mensen met een bmi van meer dan 30. En daar hoor jij zeker niet bij, hahaha. Ik ben wel erg opgelucht merk ik nu. Tuurlijk vind ik het niet leuk om morgen WEER bloed te prikken en daar WEER uren te zitten. Maar het is wel voor het goede doel....dan laat ik die appelsap wel even nog een paar weekjes staan! En Nath! Sorry sorry sorry.....van harte met jullie huwelijk! Heb er echt helemaal overheen gelezen! Klein maar fijn begrijp ik. Je moet het doen zoals je zelf wilt. En als je dan happy bent is het top natuurlijk!
Haha nee daar hoor ik niet bij. Maar in het buikjes topic las ik ook al meerdere die het hadden over groeiecho's rond deze termijn. Ik heb er vandaag nog extra naar gevraagd bij de vk, maar nee nog even geduld voor mij. Wel raar hoor. Want nog 2 afspraken en dan ben ik al zo ver dat het al geboren mag worden thuis! Het gaat wel heel rap nu allemaal Soms besef ik het even niet denk ik... En succes morgen Leontine!
@ nath gefeliciteerd met je huwelijk leuk hoor! @ leotine wat vervelend dat je nu weer moet prikken! Maar je beebje doet het in iedergeval goed! @ de rest sorry ben zo moe dat ik niet alles heb opgeslagenhihi! @ hier ook een groeiecho gehad, ons meisje loopt met haar beentjes 3 weken voor ( tja lange papa he ) hoofdje liep ook een weekje voor, buikje precies goed! en ze weegt 1960 gram hihi! Ze wordt ongeveer geschat op 7 pond zoiets dus we zullen het zien! Verder was alles goed met ons meisje! Hier dus vreselijk moe, lange dag gewerkt, echo gehad, en nog een verjaardag dus ik duik lekker zo mijn bed in! @ oh ja kraampakket moet ik nog ophalen! fijne avond iedereen
ik heb geen idee hoe het zit wanneer je bij verlos zit. De gyn meet sowieso elke keer omtrek buik en/of hoofd. Laatste keer heeft ie grafiekje ingevuld en ook beentje etc gemeten. Zag er op de dag precies goed uit... Wel fijn dat het bij iedereen ongeveer volgens schema gaat... merk nu wel de zenuwen beetje. bij brenden lag ik over 1,5 wk in het ziekenhuis met gebroken vliezen.. komt nu wel dichterbij en wil alles nu af hebben.
Nath, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Hier komt er ook pas een echo met de 36wkn. De liggingsecho, ook ik krijg verder geen extra echo's voor zo ver ik weet. Zal dat bij de volgende controle toch nog maar eens vragen. Hier is het kraampakket ook al een aantal weken in huis. Ben nu bezig met alles te wassen, strijken en een plekje te geven zodat we dadelijk echt kunnen zien wat we nog vergeten zijn, al is dat volgens mij op dit moment niet echt v eel. En als dat allemaal op orde is en de zolder is opgeruimd dan zal ik idd ook mijn tas eens gaan pakken en klaar zetten. Maar eerst de rest alles op z'n tijd, ook al gaat die tijd momenteel nog erg hard. Komende weken zal wel druk zijn op t werk en dat wordt afzien. Mijn bazinnen hebben vanaf nu vakantie. Dan nog 2 weken samen werken en dan begint gelukkig mijn verlof. Maar wanneer ik merk dat de komende weken toch wel heel zwaar worden, dan ga ik nog vragen om mijn verlof toch naar voren te schuiven. Gelukkig heb ik een vaste back-up in het andere filiaal dus mocht t echt niet gaan dan kan ik hem inschakelen voor bij ons. Nou hoop ik dat ik vanacht wel weer goed slaap. Eigenlijk hier nog geen last van gehad maar vanacht had een kleine uk het spelletje ontdekt van met 2 voeten flink hard met volle kracht tegen mijn ribben aan stampen. Af en toe ook een flinke uithaal naar de zijkant waardoor echt een enorme bobbel ontstond. Kwist niet dat mijn buik nog zover kon uitrekken en daarbij manlief die ongeveer het hele bed in beslag nam en waar ik een elleboog van tegen mijn gezicht aan had liggen en een knie tegen mijn knieeen. Dus we gaan nou maar gauw richting dromenland en pakken weer mee wat we mee kunnen pakken. ow ja @Yara, echt rot van je contract! hoop dat je dadelijk zo weer iets leuks, uitdagends en passend gevonden hebt.