net terug van de verloskundige voor controle. bloeduitslag was nog niet binnen,ijzer wel die was goed. gelijk gevraagd waarom mijn vriend ook moest prikken maar nu blijkt dat ze willen zien of hij ook antistof heeft en dat het daarom bij mij is gevonden,maar daar was de uitslag nog niet van bekend omdat het goed onderzocht word.dus we wachten nog even af.het is niet schadelijk voor het kindje dus we hoeven ons zowieso geen zorgen te maken.de kleine ligt niet meer in een stuit maar met het hoofdje al naar beneden wel moet ik mijn benauwdheid in de gaten houden. over 3 weken moeten we onze bevallingsplan meenemen en door bespreken. bloeddruk was 120/68.
Morning girls! Beebje, film was echt super! Er waren ook mannen mee en meiden niet zwanger zijn/willen worden, en die vonden m ook allemaal super, dus zeker een aanrader! Sweeety, mooie foto meid! Nath, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Anskev, thnx, komt wel goed Hier weet ik pas over 5,5 weken hoe groot en zwaar hij is. Heb 16 juli de liggingsecho. En nog 2,5 week werken en dan verlof Alles in het kamertje hangt en staat nu, dus van het weekend lekker inrichten en kijken welke laatste dingetjes we nog missen. Maar volgens mij hebben we het wel zo'n beetje Gister ook weer controle gehad bij de VK, beeb lag nu weer in stuit, maar hij heeft nog even om te draaien Verder was alles gewoon goed
zojuist bij de vk geweest! alles goed. Krijg 21 juni de liggingsecho. Dit omdat ze nu niet goed kon voelen hoe hij lag. Ik ben nog steeds van mening dwars haha. Dus nog 2 weken en dan weten we weer meer. Mocht hij dwars liggen gaan we dan ook bespreken hoe verder.
Hier gaat ook alles goed. Nog een kleine 2 weken werken en dan met verlof... pff wat kijk ik daar naar uit! Ik zit helemaal alleen en er ligt veelste veel werk. Ik zit zelf ook niet prettig meer achter m'n bureau. De kleine ligt wel in een stuit sinds een paar weken. Verloskundige heeft voor de zekerheid al een echo gepland staan voor 35 weken en een paar dagen zodat ik nog een drukpuntmassage kan laten uitvoeren en als dat niet lukt na 36 weken gaan ze proberen te draaien. Nog 3 weken om te draaien dus maak me nog niet al te druk, maar het hoofdje zo bovenin geeft me wel wat meer last (maagzuur). Babykamer begint ook al vorm te krijgen. Muren zijn geverf en het bedje en de commode staan er. Ik heb online nog een grote muursticker besteld die nog binnen moet komen en ik wil nog wat planken ophangen. Ook een wandlamp moet ik nog vinden, moeilijk hoor! Waar ik echt aan moet beginnen: geboortekaartje uitzoeken, adressen voor verzending verzamelen, geboorteplan opstellen, koffertje voor ziekenhuis inpakken, checken wat ik voor de kraamzorg in huis moet hebben (ze hebben me trouwens nog niet gebeld?) en of ik uberhaupt nog dingen missen voor de baby uitzet (meeste al wel gekocht). Begint nu toch wel echt dichterbij te komen! Twee vriendinnen van mij zijn 4 weken eerder bevallen en dan zou ik dus nu nog maar 4 weekjes hebben!
Pfff, hier even wat minder. Gisteren ineens flink beroerd, duizelig en ellendig. Lekker in bed gaan liggen en mijn vriend gebeld dat hij t niet te laat moest maken (was de hele dag weg) Had smorgens veel gedaan, te veel, want s nachts kon ik niet slapen van de pijn in mijn heupen. Vandaag iets beter, maar ukkie is soort pirouetjes aan het draaien in mijn buik. Niet lekker!! Het lag de hele tijd op dezelfde plek, dus ik had de hoop dat t lekker zou blijven liggen en zakken. Pech, t gaat nog even feesten. Apie. S morgens even bloed geprikt en urine na gekeken bij de vlsk, alles helemal goed, dus dat is mooi in elk geval. Dus, dus helemaal niks gedaan! Beetje achter de pc, beetje slapen. Vind het lastig om echt nikst te doen moet ik bekennen. Worden jullie kleren ook zo lekker vies op je buik? Mijn witte jurkje ziet er echt niet meer uit na een dag buik aaien, eten, schoonmaken etc . Hoop morgen weer op een normale dag. Ga denk ik nu de actieve dingen doen met een wekker in mijn zak die na een uur gewoon af gaat. Kijken of ik dan beter maat kan houden. Krijgen jullie allemaal nog een ligging echo? Hier is dat niet gebruikelijk, ze voelen gewoon hoe de baby groeit en ligt.
Bij ons is de liggingsecho nieuw, ik zei al vind ik geen probleem alleen maar leuk Toe zei de vlsk al ja dat vinden de meesten niet erg vandaar dat ze het nu standaard doen.
Hallo dames, jee, ik moet heel wat bijlezen ..... en dan zal ik op meer dingen reageren! @Nath: gefeliciteerd met je huwelijk @echo's: Hier (bij de vk) doen ze standaard nog 2 echos. Met 32 weken een groeiecho en met 36 weken een liggingsecho. Gek dat er zo'n verschil is. Het zal toch ook allemaal door de zorgverzekeraar betaald moeten worden. Je zou toch zeggen dat het dan allemaal gelijk is. @Eva: rustig aan. Goed idee met die wekker! Slimme meid.
Het is rustig op site. Vandaag de kraambox binnen gehad van de verzekering. Zitten veel nuttige dingetjes in. Komt steeds dichter bij meiden spannend hoor. Zo samen met een hele groep naar het Nederlands elftal kijken. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Lfs, Frisje
Ja is zeker rustig hier, iedereen een druk weekend? Wij vandaag eindelijk een vloerkleed gevonden, toch maar neutraal grijs voor op de babykamer, toen nog voor een foon gekeken voor mijn vriend, en ja hoor hij heeft een nieuwe dus glimlach van oor tot oor Mooi om te zien. Toen we eindelijk klaar wachten keek ik op mijn horloge en OOOOOOOHHHHHHHHHH we moesten al om 14.10 bij de auto zijn was toen 15.40 vriend snel vooruit gelopen, maar zat niks onder de ruitenwisser, wat heb ik gelachen lekker slim stel zijn wij Straks ook gezellig EK kijken en hopelijk winnen we!!!!
Rustig weekend hier. Mijn man had vandaag een vrijgezellenfeest en ik ben het ek bij vrienden gaan kijken. Morgen heeft mijn man dienst, dus ik ga thuis lekker rommelen. Moet sowieso nog wat wassen opvouwen en misschien ga ik wel vast wat kleertjes wassen. Ik weet het niet. Gewoon rustig aan.
hier ook lekker rustig dagje gehad. en voor voetbal met vriendlief gezeten. morgen verjaardag van me schoonvader en morgenavond met me zus naar concert van marco borsato in groningen.en dan is het weekend ook alweer om...
Eigenlijk best erg....het is al bijna 14.00 uur en ik zit nog steeds in pyjama! Mijn man heeft dienst, dus die zie ik pas maandagavond weer....heerlijk vind ik dit, beetje in pyjama rond lopen!
Hey meiden, Allemaal een goed weekend gehad? Wat isie weer snel voorbij gegaan he Sweety hoe is Marco Borsato? Leontine dat is toch af en toe heerlijk om in je pyjama te lopen. Doe ik ook wel eens hoor. Heeft trouwens iemand van jullie hier de kraamzorg al langs gehad? Weet iemand wat je kunt verwachten. Bij ons komen ze 20 juni langs. Morgen de groei echo. Ben heeeeeeeeeellllll benieuwd Lfs, Frisje
Geen idee frisje.. Maar ze komt hier morgen middag langs.. Zal verslagje doen... Korte reactie ben gesloopt! Lekker mijn mandje in..
Hier even niet geweest. Heb een abces op mijn rug gehad. Met veel pijn helaas. De huisarts heeft hem donderdag opengesneden (zonder verdoving) omdta hij helemaal ontstoken was met een hoop etter eruit tot gevolg. Daarna een draintje erin en vrijdag middag weer terug geweest. Drain eruit met weer veel etter... Nieuwe drain erin. En die mochten we vandaag zelf verwijderen. Vanmiddag dus gedaan. Gelukkig geen etter meer en de plek is weer pijnloos gelukkig. Nu afwachten hoe het vervolg gaat. Of dat het rustig blijft of dat het toch weer vult en nogmaals deze procedure moet. Ze verwijderen hem evt pas in het geheel na mijn bevalling. Dus hopen dat het hier bij blijft. Want mensen wat doet dat zeer zeg. Kon gewoon niet meer liggen erop. En dan dat opensnijden zonder verdoving dacht dat ik door de grond ging. in een ontsteking snijden. Heb dus veel pijn gehad. Maar nu is de druk eraf en heb er geen last meer van gelukkig. Daarom ben ik dus even niet hier geweest... frisje: ik heb de kraamzorg al met 20 weken op bezoek gehad haha Leontine: heerlijk toch een dagje in pyama (doe ik ook regelmatig als we niet weg moeten) Sorry de rest wel gelezen maar niet onthouden. Hier nog 4 dagen werken deze week en dan vrijdga eindelijk verlof!!!! Morgen overdracht bij mijn leidinggevende en vervangster op kantoor. Daarna nog een afspraak. Dinsdag thuis werken. Woensdag dagje afspraken rijden. En dan donderdag de laatste dag werken dan mijn vervangster de laatste kneepjes leren en dan klaar en verlof!!!!
@frisje het concert van marco borsato was in 1 woord geweldig. ben net terug en ook wel kapot haha.. maar je kon daar ook zitten dus dat scheelde ook frummeltje vond het erg leuk die deed gezellig mee!
@ marleentje, wat ontzettend vervelend van die absec. Waarom snee de dokter hem open zonder verdoving? Gelukkig is hij nou rustig/weg. En hoe was het om de kraamzorg op bezoek te hebben? @nath, ik ben heel benieuwd naar je verslag. Volgens mij valt het allemaal wel mee. Maar mijn schoonouders hebben volgens mij het idee dat ze een ballotage commisie langs sturen. @sweety klinkt als een heerlijke avond. En super leuk dat je kleintje lekker mee deed. Veel liefs allemaal, Frisje
frisje: omdat het schijnt dat je in een abces met ontsteking niet mag verdoven zoals ze het aangaf. intake kraamzorg: ze vertelde gewoon wanneer je moet bellen en wat je wel en niet mag verwachten van de kraamzorg. Maar moet zeggen ben er wel bekend mee omdat ik zelf als kraamverzorgende gewerkt heb tot aan verlof van Jens. Toen zag ik het niet meer zitten om terug te keren omdat het te onregelmatig werken is. Je moet binnen 1 uur ter plaatse kunnen zijn in het kraamgezin en dat zag ik niet zitten met een baby om die snel weg te brengen op alle mogelijke tijden enz.
Goedemorgen, Zo voor mijn doen vroeg het bed uit hier, kon niet meer slapen, en vriend was nog thuis dus denk even gezellig nog samen beneden zitten! @kraamzorg die is hier ook al een tijdje geleden geweest, ik had verwacht dat ze wel even wou kijken naar de babykamer enzo, maar niks van dat alles. Was een super spontane vrouw, die ons dingen vertelden, en onze vragen beantwoorde, op zich niet zo veel bijzonders, maar wel even fijn om te weten zeg maar. @ sweety fijn dat MB zo leuk was, en dat hummeltje de muziek dus ook wel kan waarderen!! @ Marleen, wat lijkt me dat pijnlijk zeg, kan me goed voorstellen dat je wel door de grond kon zakken van de pijn. Hopelijk is het nu ook echt weg, en blijft het hierbij. Hier verder alles goed, zusje komt vandaag gezellig langs, en morgen met mijn moeder een stofje uitzoeken voor het wiegje en de avond komen de beide moeders hier om te behangen ben zo benieuwd hoe het word!! Verder is ons ukkie lekker druk pff vooral met slapen gaan, recht mag ik zoiezo niet liggen krijg ik flink protest ook op mijn rug krijg ik veel wiebelingen, en als ik dan op mijn linkerzij lig gaat het iets beter, maar ja draai toch veel in mijn slaap en dan is uk het er weer niet mee eens. Hopelijk gaat het nog even weer over, heb het al eerder gehad en toen ging het naar een paar week ook weer over!! We zullen zien!!