@concert, gaaf dat je bent geweest! Vond je het niet een beetje spannend met die uk in je buik omdat ze nu kunnen horen? @abces, wat vervelend! Het wordt nu allemaal al een beetje zwaarder en dan ook nog zoiets erbij. Hoop dat het snel geneest en je er vanaf bent. @kraamzorg, volgende week een afspraak. Zijn collega s dus verwacht geen gekke dingen. @pyama dagje, heerlijk toch? Moet kunnen hoor. Hier hebben we dat soms ook, als de kids van mijn vriend er zijn vinden ze het soms heerlijk om een dag niets te moeten. Ben dat van huis uit echt niet gewend, maar moet zeggen dat het soms wel ontspannend kan zijn Vandaag even met de uitleen gebeld. Mag vanaf 37 weken de ondersteek gaan halen. Klossen hoeft hier niet, dus dat ik mooi. Wil wel graag een toilet verhoger met armleuningen. Hebben een vrij laag toilet boven en kom nu al lastig omhoog als mijn heupen zeer doen, dus lijkt me wel prettig voor de laatste weken en na de bevalling. Ook t zeiltje in bed gelegd. Dubbele flanel erover en de dikke molton. Heb er zo weining last van, t kraakt ook nauwelijks, dus goed te doen. Gaan jullie ook steeds minder slapen? Hoop dat t tijdelijk is, maar denk dat dit het dus gewoon gaat worden tot de bevalling. Veel draaien, maagzuur en gewoon onrustig. Als de kleine nu wakker is is het ook zo druk en sterk aan het worden dat ik echt niet meer kan slapen. Kleine gummi beer. Poing poing, mama is een trampoline . Heb het idee dat het wat aan het zakken is, herkennen jullie dat? Beentjes zitten minder aan een kant, maar raken nu de hele bovenkant van mijn buik. Maag, ribben. poing poig........... Straks naar de verloskundige. Altijd leuk om weer even te luisteren. Spannende dag vandaag, mijn vriend heeft (weer eens) een sollicitatie gesprek, maar deze lijkt veel belovend. Hij is al twee jaar werkeloos en doet ongelovelijk zijn best, maar t wil maar niet opschieten. Wordt hier wel wat problematisch, dus het zou zo ontzettend welkom zijn om de laatste loodjes te doen met de wetenschap dat we de rekeningen gewoon kunnen betalen. Probeer er relaxed over te blijven, maar leuk is anders. Moet echt bij alles wat ik voor die kleine koop denken, kan dat nu? Nieuw of tweede hands of zelf malken? Nu vind ik die laatste opties echt niet erg, maar het voelt fijner als dat een keus is ipv een harde noodzaak. Net wat in de tuin gedaan, mag dat van mezelf een uurtje en dan moet ik weer ophouden. Heb me er netjes aan gehouden en zie wel weer resultaat, dus ben blij. Mensen lachen als je met je dikke buik op je knieeen in de voortuin zit. Ach, t kan mij niets schelen. Zie het ook maar weer als gymnastiek! Wens julie allemaal een fijne dag, hier regent het nu weer, maar koud is het niet.
@eva33 onze kleine frummel vond volgens mij de muziek wel leuk,deed gezellig mee in de buik haha voelde wel grappig.. verder hoefde we niet de hele avond te staan, je kon wel staan maar er waren ook tribunes waar je kon zitten, en dat hebben we gedaan en we hadden mooi uitzicht en we konden alles goed van dichtbij zien! er waren meer zwangere vrouwen maar mensen keken je wel aan zovan wat doet die hier haha.... me zus en ik hebben een top avond gehad. (heb het haar ook zelf gegeven als verrassing) en ze was er helemaal blij mee!!! een zussenavondje! slapen: hier slaap ik ook erg slecht, als ik op mijn linkerkant wil gaan liggen krijg ik protest van de kleine, op mijn rug kan ik niet slapen en dan is het ook zo druk.en op me rechterkant wil wel maar op een gegeven moment ben ik gebroken doet alles me zeer. en elke x rond 4en plassen...
zo zijn we weeres! jullie hebben weer heel wat afgetypt!!! hier gaat alles wel goed ik heb wat eiwit enbloed in de urine dit staat nu op kweek. verder is de kleine lekker druk weer en die word algeschat op 22oo gram dus groeit lekker door. trouwens sweety marco was in groningen toch?? en zit jij ook bij de vk in kollum?? veel van jullie zijn al met geboorte plan bezig las ik, leuk!! en iedereen al wat gekozen kwa ziekenhuis polikl bevallen of thuis??? hoe het nu staat wil ik lekker weer thuis bevallen beviel me erg goed en kwa bevallen ging de tweede wel vrij snel geboorteplan heb ik niet gemaakt heb geen wensen we zien wel hoe het gaat vk doen al veel dingen altijd wat ik wil dus is prima zo. slapen gaat nog prima, heb er wel eens een slechte nacht tussen zitten dat ik een uur of half 4 beneden zit maar meestal slaap ik gewoon door. de lizij slaap ik het best op mijn rug word ik benauwd en duizelig fijne dag verder!!!
@fokje ja klopt marco borsato was in groningen.. en ja ik zit ook bij de vk in kollum! jij ook? grappig !!
@intake kraamzorg, ik weet nog niet wanneer ze komen. Ze zouden nog terug bellen voor het maken van een afspraak, maar heb nog niets gehoord. Vanavond hebben we de 1e partnerles bij de yoga. Eerst zouden ze er maar 1 doen, maar de leidster vond het wat te veel om het in 1x te doen, dus nu is het over 2 lessen verdeeld. Ben benieuwd wat manlief ervan vindt. Hij gaat in ieder geval me. Verder vandaag hier rustig aan doen, al hoe wel, heb al t grootste deel van de poets gedaan en ben de was nog aan t wegwerken. Morgen nog even met mijn moeder samen de glasgordijnen uitwassen en de overgordijnen op de babykamer hangen. Ook heeft ze 't hemeltje klaar dus ook die wordt geinstaleerd. Verder toch maar rustig aan doen, tis 2 avonden behoorlijk laat geworden. Zaterdag avond op visitie bij de buren wat gezelliger was dan verwacht en gisteravond naar Saturday Night Fever de musical geweest. Hadden 2 gratis kaartjes via t werk dus gezellig met collegaatje daar naar toe geweest. Was incl. afterparty dus ook toen was t weer middernacht geweest voordat ik in mn bed lag. Gelukkig gaat t slapen hier nog steeds goed!
Hoi allemaal, En we kunnen weer een dag afstrepen op de werk kalender....nog 6 stuks te gaan! Ben er zooooo klaar mee. Ik ben de hele dag dingen aan het uitleggen aan de nieuwe jongens. Op zich niet erg, maar 's avonds ben ik gewoon schor van het praten, hahaha. Heb ook best behoefte om het gewoon rustiger aan te doen. @Marleen, jeetje, zo'n abces lijkt me echt helemaal niets. Hopelijk heb je er geen last van en blijft het ook weg. En voor jou nog maar een paar dagen werken! Lekkerrrrrrr! @Sweety, ik ben jaren geleden bij Marco Borsato in de Kuip geweest. Als ik eraan denk heb ik nog het kippenvel torenhoog op mijn armen staan. Zo'n heel stadion meeblèren. Geweldig. Volgens mij lukt die atmosfeer hem nog steeds wel. @Anskev....hahaha, de partnerles. Veel plezier. Hier staat ie 9 juli pas op het programma! @Eva...nee hoor slapen doe ik nog steeds als een roos. Volgens mijn man kun je echt een canon af laten gaan naast me en word ik nog steeds niet wakker. Al heb ik zelf het gevoel dat ik wel lichter slaap. Ben meestal om een uur of vijf even wakker. Maar ik draai me net zo makkelijk weer om en slaap verder. Soms ga ik niet eens naar het toilet tussendoor. Nou, verder weet ik het eventjes niet meer! Sorry.....
Hey meiden, Even weer een update Vanmiddag bij de VK geweest voor een groei echo. Dat kon niet bij onze eigen VK maar daarvoor moesten we naar een gespecialieerde. De groei echo was helemaal goed. Ons kindje zat precies op schema, de kleine was nu ongeveer 2100 gram. Nog ongeveer 7 weekjes en dan is het zover!!! We hebben vanavond een muur groen laten schilderen door een vriend van ons. De muur is heel mooi geworden, maar ook wel erg groen. Nou ja zometeen de spulletjes ervoor, dan zal het iets minder heftig zijn. We zijn er in ieder geval wel heel blij mee Wat minder was vandaag was dat ik stijf van de hormonen stond/sta. En dat sommige dingen totaal niet lopen, buiten onze schuld om. Heb vandaag twee grote huilbuien gehad. Gelukkig heeft mijn vriend mij heel lief opgevangen. Al was hij wel erg geschokken. lfs, Frisje
Frisje.. Dat hoort er bij.. Lekker laten gaan die waterlanders... Hier komen ze ook steeds vaker.. Kraamzorg gisteren geweest. Super lieve vrouw. Ik krijg 49 uur maar wel vaste uren per dag. Eerste 4 dagen 8 uur dan 1 dag 5 uur.en dan 3 dagen 4 uur ivm zomer regeling.. Mochten mijn bekken nog steeds pijnlijk zijn na de bevalling krijg ik 10 uur extra. Eigenlijk verder weinig bijzonders. Ze heeft klossen ed. Besteld die komen 9 juli. Slapen... Ik slaap super ligt. Rug kan niet wegens bekken. Linker zij vind onze tuttebel niet leuk en rechterzij gaat nog net. En vaak s'nachts wakker worden door maagzuur... Denk dat ik vandaag maar eens lekker in bed blijf tot een uur of 11.... Heerlijk... Fijne dag meiden!
heerlijk nath, ben even jaloers!!!!!!!! hier is de oudste weer naar school en de jongste speelt heerlijk buiten. afgelopen nacht niet in slaap kunnen komen erg veel last van kramp in li boven been en dan schiet het door de heup, erg pijnlijk bah dus maar wat omgelopen en pijnstillers gehad toen nog 3 kwartier geborduurd en de pijn zakte iets af en toen was het alweer kwart voor 2 toen ik boven was. (mijn hb is iets laag en ook de b12 hierdoor veelal last van kramp in alle soorten spieren , nu in li boven arm bah, maar rustig blijven)
@fokje waarom moest je urine inleveren dan had je klachten? wanneer krijg je uitslag? @eva hopenlijk wordt je vriend aangenomen. Kan me voorstellen dat het moeilijk is al 2 jaar... en nu met een kleintje op komst. Is dan toch wel fijn om zekerheid te hebben. @marleen oh wat naar zo'n abces lijkt me erg pijnlijk! @frisje wat fijn dat de kleine zo goed groeit! @slapen... hier ook steeds minder. Ben ook vrij benauwd moet met mijn mond open slapen das ook vervelend. En net als de rest op de rug slapen gaat niet... vooral ivm bekken. alleen op mijn linkerzij lukt het nog enigszins maar fijn ligt het allemaal niet. Zometeen weer op controle! ben benieuwd ook naar mijn bloeddruk omdat die vorige keer iets omhoog begon te gaan...
he nannie ik plas ontzettend vaak hele kleine beetjes soms een paar drupjes en een pijnlijke harde onderbuik onder de navel, we dachten aan een blaasontsteking maar dat was goed, alleen wel eiwitten en bloed gevonden, ik kan morgen bellen voor de uitslag plas nu soms vele sliertjes witte brut uit naja ik wacht maar af
vandaag niet helemaal weer zoals het wezen moet. erg pijn in me onderbuik met alle bewegingen die ik doe. gelukkig is me vriend thuis en heeft me geholpen met aankleden. maar even aankijken hoe het gaat anders maar ff vk bellen. weet wel dat het me behoorlijk pijn doet.
Ben ik ook weer eens... Hihihihi ik moest wel even bij lezen hier @intake Kraamzorg: hier ook nog niets gehoord... Moet deze week maar eens even een belletje doen. @slapen: verschilt echt per nacht. Soms slaap ik de hele nacht door, maar soms ben ik ook echt tig keer wakker. Werd gisteren wakker van een hele harde buik. Maar even naar de wc en het is weer over. @draaien: baby heeft hier denk ik twee daagjes goed gelegen, maar heeft zich dit weekend weer lekker in een stuit gedraaid. Ik heb vrijdag weer een afspraak met de gyn en ik wil toch weten hoe of wat we gaan doen. Misschien zelfs alvast een afspraak maken om te draaien... Het zit me gewoon niet allemaal lekker! @cursus: hier afgelopen vrijdag voor de eerste les geweest bij de mensendieck therapeut. Goede tips gekregen over mijn houding en meer over de bevalling en hoe mijn spieren en lijf daar mee omgaat. Ze had daar zo'n fijne bal, dus via mijn vriend zijn werk heb ik er nu ook eentje. Heerlijk om op je rug te liggen en je benen op de bal heen en weer bewegen. Een goede oefening om je bekken te trainen Veel mensen van jullie zijn dus echt al aan het aftellen om met verlof te gaan Leuk!!! Nog even doorzetten meiden!!
Sweety, ik wil je niet bang maken, maar als je voelt wat ik voel in mijn onderbuik dan gaat het niet over tot de bevalling. Het voelt als een hevige spierpijn en vooral bij aankleden zoals een broek aantrekken doet het erg zeer. Sterkte ermee. Ik heb vandaag ook een off day. Vandaag mijn laatste werkdag met collega gehad. Zij vertrekt helemaal. Toch raar als je drie jaar samen hebt gewerkt. Verder zit ons mannetje zo hoog dat ik gewoon moeite heb met ademen. Pijn doet het niet maar vervelend is het wel. Hopelijk daalt die kleine snel. Dan heb ik er niet zo lang last van hihi. En ja...ik kijk enorm uit naar volgende week donderdag en dan vooral naar half 5 hihi.
Hey meiden, Nog 3 weken en dan gaat mijn zwangerschapsverlof in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kan wachten tot het zover is. Ik heb vandaag een mail naar mijn leidinggevende en degene die mij begeleid gestuurd dat ik het echt de laatste 3 weken rustiger aan moet doen. Ik ben namelijk zo moe dat ik mijn aandacht er niet meer bij kan houden en. Ik slaap slecht en ben overdag gewoon moe. Ik kan overal in slaap vallen. Het is me zelfs bijna op het toilet gebeurd. Gelukkig kwam ik nog net optijd bij mijn positieve Maar goed nu wachten op een reactie. Ik wil natuurlijk zeker alles netjes afronden voor mijn zwangerschap, maar dan wel in goed overleg. lfs, Frisje
Hier vast een voorproefje op onze kamer, dit hebben de oma's er vanavond ingeplakt helemaal blij mee!!!