1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    zo vandaag toch de vk gebeld, en het is idd indalingsweeen en moet naar bekken therapie. als het aan blijft houden weer bellen. gelukkig moet ik volgende week weer naar de vk om controle dus zal dan wel weer ten sprake komen.verder een rot nacht gehad 4x eruit geweest om te plassen en elke wakker gelegen door de pijn in mijn bekken.

vandaag even lekker van het mooie weer genieten, en er even op uit.

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Sweety: fijn van je te horen! Dacht inderdaad al naar wat jij omschreef dat het indalinsgweeen zijn. daar kun je flink last van hebben maar is voor een goed doel haha

3. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Fijn om te weten dat je gebeld hebt en nu weet wat het is! Rustig aan dus!

Hier is de baby echt al twee uur aan het 'wroeten' lijkt wel. Misschien is ie wel aan het draaien... (fingers crossed!)

4. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    het is zeker voor een goed doel , maar het doet idd heel erg veel pijn... moet ook nog om boodschappen maar gelukkig gaat me vriend elke x mee dus dat scheelt ook wel een heel stuk.

het is zeker rustig aan doen, maar ja dat deed ik voor mijn gevoel ook al veel.

5. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer controle gehad en we zijn weer goed bevonden. Moet wel nog meer op mijn suiker letten want mijn curve was nog steeds verhoogd. Maar ik hoefde me niet echt zorgen te maken. Wel krijg ik voor de zekerheid nog een groeiecho met 36 weken. Nou, wat vervelend, haha.

Sweety, wat fijn dat je nu weet hoe en wat. Vaak is onzekerheid nog erger dan de pijntjes zelf.

Ik merk dat mijn bandenpijn nu minder erg is dan een week geleden. Maar ikheb nu wel echt mijn limieten. Vanmiddag even naar Praxis, Karwei en Leen Bakker geweest en ik ben eigenlijk gewoon gebroken. Dus ga zo even met de beentjes omhoog in de tuin zitten. Als de zon tenminste weer terug komt.....het was net zo lekker maar als je bezig bent net te warm haha. Dat is meer niets doen weer.

6. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Sweety, goed dat je gebeld hebt, hopelijk ben je nu wat rustiger?!
    Ik heb heerlijk van het weer genoten, lekker in de zon met tijdschriften, echt super!
    Helaas moet ik ook nog dingen doen voor vriendlief thuis komt, gaan buitenom verven en nu moet ik alles nog even afnemen (gister al delen geschuurd) en dan nog de standaard klusjes, nou nog ongeveer anderhalf uur voor hij er weer is dus moet aan de bak haha.
    Gelukkig voel ik me wel wat beter en uitgeruster, we gaan wat eerder op bed, en dat werkt dus wel haha!
    Verder is ukkie flink aan het bewegen, en blijf ik bang dat hij/zij zich nog gaat draaien, maar hoop het natuurlijk niet!
    Verder druk met voorbereidingen voor een drukke week volgende week, Woensdag nichtje halen en komen zus en zwager later en blijven slapen, donderdag partnerschap, en daarna wouden we bootje varen met de familie, maar het weer is zooooooo onzeker, en we weten nog niet echt wat we als back up plan willen, dus tips zijn welkom!! Vrijdag komt mijn nichtje weer, en blijft voor het eerst ALLEEN slapen hier, zodat zus en zwager de TT in kunnen, zaterdag vrijgezellenfeest van een vriendin, maar ga later heen ze gaan eerst 10km wandelen, dat zie ik niet zo zitten ;) En zondag zelf jarig dus is behoorlijk druk weekje!! En dan moeten er ook nog boodschappen, en taarten gemaakt worden!!
    Maar ja wel allemaal leuke dingen, en als laatst als "nog net niet mama"

Nou geniet allemaal van het mooie weer!!! Ik zal nu echt wat gaan doen!!

7. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk om weer wat van jullie te lezen!

Sweety fijn dat je weet waar de pijn vandaan komt. En hoop dat het gaat minderen. Komt die pijn bij jou met vlagen of heb je er constant last van?

Ik heb namelijk ook zo nu en dan ineens pijn(valt nog wel te over zien hoor), voel mij dan net een oud wijf, zo stijf en stram! Het zit dan in mijn onderrug, en die pijn straalt vanuit bil door naar de achterkant van mijn been. Als ik heb gelegen en dan weer op sta is het op zijn ergst! Kan dan niet eens rechtop lopen! Ook heb ik dan flinke steken in mijn uhh..je weet wel ;) (echt binnenin, alsof beeb daar lekker duwt) Maar dan ineens na een nacht slapen is het zo weer een paar dagen weg. Heb nu weer nergens last van. Zat ook al te denken dat het misschien komt doordat de baby aan het indalen is?

@Baby beweging, hier gaat hij ook zo vaak flink tekeer! Inderdaad het lijkt wel gewroet af en toe :) Inderdaad mooi om te zien van buitenaf.
    Mijn vriend kan trouwens met zijn oor het hartje luisteren, hebben jullie dat al geprobeerd? Bij mij moet hij heel laag op mijn buik zijn oor houden.

@Isa hoop dat jou beeb zich inderdaad nog even fijn om draait ;)

@Leontine, fijn dat het nog steeds aan de goeie kant zat! En een extra echo is mooi mee genomen. Ik krijg er nog maar 1 :( Waarschijnlijk binnen nu en 3 weken, want ik neem aan dat ze die voor de 37 weken nog gaan maken.

Verder voel ik mij nog wel lekker fit! (op af en toe die gekke pijntjes na dan, en harde buiken) Sport nog steeds, mensen kijken nu soms wel echt naar mijn buik op de sportschool. Ben benieuwd tot wanneer ik daar ben. Vanaf 37 weken lijkt het mij toch wat "enger" worden, stel je voor dat mijn vliezen breken terwijl ik op de crosstrainer sta :cool:

En ik moet eens gauw kijken wat er allemaal nog gedaan moet worden. Moet ook nog een kraampakket hebben, geboortekaartje definitief af hebben. Spannend allemaal! Maar ben van plan om er gewoon lekker relaxed in te gaan en het helemaal over mij heen te laten komen.

8. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Denk ook dat ons meisje ingedaald is. Heb ook last van mijn buik gehad, en heb nu meer lucht en mijn buik zit iets lager.

@Libra wat knap dat je nog steeds sport! Kan dat echt niet meer opbrengen.

@Isa hoe is het met jou buik? Is het al weer een beetje rustig?

9. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    leontine: succes vandaag met je laatste dagje werken! En dan ook eindelijk verlof!!!

Libra: jou klachten klinken inderdaad ook als indalingsweeen. Het kan heel pijnlijk zijn en soms heb je ook het idee alsof het hoofdje echt eruit wil en tussen je benen zit...

Hier om 12.00 een liggingsecho. Ben benieuwd. Hoe dat hij op dat moment ligt. De uk draait namelijk nog heel de dag! Ene moment ligt hij goed een uur later ligt hij dwars of in stuit. En ik denk ook dat ik daar zo misselijk van ben heel de dag en regelmatig overgeef. Er is eigenlijk geen plek meer om zo actief te draaien maar de kleine maakt gewoon plek haha. Daarnaats heb ik bijna continu harde buiken dus daar wil ik het ook nog even over hebben. Bij alles wat ik doe bv brood smeren krijg ik al een harde buik. Lijkt me ook niet de bedoeling eigenlijk.. Maar denk zelf dat het er ook mee te maken heeft omdat de kleine nog zo draait dat die erg veel van mijn lichaam vraagt en daardoor zoveel harde buiken krijg. Alleen als ik zit of lig zonder iets te doen heb ik er geen last van. Maar zodra ik opsta en ook maar iets kleins doe heb ik er weer een..

10. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    En zie mijn banner alweer 35 weken zwanger!! Het gaat echt zo snel...

11. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    @leontine: laatste dag werken vandaag! Yeeehhhhh!!!

@libra: die steken waar jij het over hebt, daar heb ik soms ook last van! Zo erg soms dat ik echt al mijn spieren daar aanspan om het te laten stoppen, hihihi. Werkt aardig, maar idd voelt niet fijn...

@marleentje: 35 weken!! Wat is het snel gegaan zeg!! Hier morgen alweer 34. Nog eventjes wachten en dan zijn onze baby'tjes er!!!

Hier vannacht echt geen oog dicht gedaan. Gisterochtend ging de baby een paar uur tekeer, maar vannacht was ie ook weer bezig met wroeten. Een paar keer een harde buik en ik was zo ontzettend misselijk en draaierig! En dat maagzuur dat elke keer omhoog kwam... Nu alles weer rustig, hopelijk kan ik vanmiddag nog even slapen... Pfffff wat een nacht!

12. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Hier ook weer een kleine druktemaker, gisteravond en vanmorgen haha, Volgens mij is het iedere keer de kont die dan echt heeeeeel erg omhoog komt, vriend de hand erop en dan komt de baby er al aan, en niet een beetje maar echt heel ver! Vriend vind het natuurlijk wel leuk, maar op een gegeven moment deed het me bijna zeer zo ver drukte de baby zich eruit, dus toen de hand er maar af! En vanmorgen bij mij alweer, wel gezellig zo wakker worden, al verheug ik me er ook op om de baby straks echt NAAST me neer te leggen en vast te houden!!!

Heb je niks voor je maagzuur Isa? Ik heb sinds deze week antagel, en wow het werkt echt SUPER heb nergens meer last van echt een verademing!

13. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Maagzuur is echt met vlagen... Soms een dag wel, dan een paar dagen niets meer... Ben niet echt van snel medicijnen slikken en melk en vla helpen best okay. Alleen gisteren dus niet :( Nu nergens meer last van en ik zit nu lekker te ontbijten :)

14. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vervelend die maagzuur joh! Ik heb er eigenlijk helemaal niet veel last van, en dat terwijl ik er normaal(niet zwanger) juist wel last van heb. Maar als ik te veel heb gegeten en dan ook nog ongezond dan krijg ik wel krampen(maagzuur) op mijn borst. Dat vind ik nog vervelender dan dat er daadwerkelijk zuur in mijn mond terecht komt.

@Marleen, ik heb nog niet het gevoel dat er een bal tussen zit hoor hihi. Maar ik merk wel met bijv. plassen en als ik dan stop en mijn spieren daar aanspan, het heel "zwaar" voelt. Alsof er iets in hangt wat ik omhoog moet duwen. Wat harde buiken betreft, denk dat je daar ook nu wel vaker last van gaat krijgen. Ik zei de vorige afspraak ook nog bij de vk, die harde buiken, is dat nou echt normaal? Toen zei ze..ja en bereid je maar voor ze gaan straks nog veel vaker komen! Ik krijg ze ook standaard met bewegen, dingen tillen, huishouden. Als ik het trouwens "gezellig" heb gehad met vriend dan is het echt heel erg! Het is nu zelfs zo dat ik het maar een beetje moet plannen, want als ik bijv. net iets heb dan wil ik niet die pijnlijke harde buiken hebben. Succes bij de echo trouwens!

@Augustus baby, leuk he die bewegingen? Lekker van genieten hoor! Ik besef het soms niet zo. Maar ik hou toch wel heel erg van het gewoel in mijn buik. Gaan we dat straks niet missen? :(

15. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb gisteren nog tegen mijn vriend gezegd: wat ga ik dat gevoel straks missen. Die kleine die gezellig mee beweegt en als je je hand erop legt even laat weten dat het er ook nog is... Mmmmm ik weet wel zeker dat ik het ga missen!

16. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Ik hoor ook van alle kanten dat je er nu nog echt van moet genieten, ook al zijn het soms gemene trappen/bewegingen want ja je gaat het echt missen!! Dus dat doe ik dan maar!
    Merkte meteen al nadat hij van de week 3 dagen mega veel bewoog en ik er zat van was die vervelende bewegingen, toen was uk een dag later super rustig, hmm dan baal ik toch alweer, dus ik zal niet meer zeuren (nou ja proberen) ;)

17. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil het gevoel voor altijd in mijn buik! :D (wel met een platte, want daar kijk ik wel weer naar uit, dat ik weer kan rennen, springen en vliegen) Nou maar heeeeeel erg genieten dan, waarom besef ik dat nu pas, nu ik nog maar 1,5 maand heb ;)

18. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meiden....nog 2 of 3 uurtjes en dan is het hier voorbij. Ik heb al een prachtige bos bloemen gehad, dus daar was ik wel blij mee.

Harde buiken....ja, ik heb ze ook steeds vaker. Enne "gezellig" doen met manlief is er niet zo veel meer bij. Het is niet dat we geen zin hebben hoor, maar omdraaien duurt nu zo lang en bepaalde dingen doen gewoon ook zeer nu. Hahaha....ik heb manlief alvast maar gezegd dat we waarschijnlijk binnenkort even naar "alternatieven" moeten zoeken, hahaha....en nee dat is niet een retourtje wallen ;)

Maar die voeten meiden....mijn rechtervoet is echt zo groot. Veel groter dan mijn linker. Kan ook niet zeggen dat ik daar nog een enkel heb. En zo langzamerhand gaat het ook zeurderig worden. Ik moet echt meer met pootje omhoog. Maar op het werk is dat wel lastig. Daar loop ik gewoon nog te veel. Morgen een bruiloft en we zijn daggast, maar vanaf zaterdag gaan de beentjes echt omhoog en gaan we alles in etappes doen....want anders gaat het niet goedkomen met het pootje!

19. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    En hoe was de ligginsecho Marleentje?

Ooh Leontine nog eventjes en dan lekker verlof. Geniet ervan!

20. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    zo we zijn terug van de echo! En ja hoor nog steeds een dwarsligger haha. Moeten dinsdag weer terug komen voor weer een echo. Ze houden het nu goed in de gaten en word anders doorgetsuurd naar een gyn voor gesprek over keizersnede. Het heeft dan ook geen nut om hem te draaien dit omdat hij nu zelf ook draaid en af en toe goed ligt. dus als ze hem draaien draait hij toch weer terug. Dur dinsdag nog een echo!

Deel Deze Pagina