Indalingsweeen; ik wist niet dat je dat ook kon krijgen. Harde buiken heb ik wel regelmatig. Helaas ligt hij nog steeds in een stuit, afgelopen maandag een echo gehad. Hij ligt nu al 5 weken precies zo dus ze denken aan een voorkeurshouding. Volgende week maandag weer een echo en dan ga ik voetreflexmassage/Moxa proberen. Ik weet nog niet of ik hem door de gynacoloog wil laten draaien, je hoort er zoveel verschillende meningen over dat ik het even niet meer weer. Gister mijn laatste werkdag gehad voor het verlof. Ik hoop dat de kleine door de rust meer gaat bewegen en dan toch nog zelf gaat draaien. De afgelopen weken waren erg druk en stressig op het werk. Ik heb nog helemaal niks gedaan aan de geboortekaartjes.... begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Morgen ga ik echt even op zoek. Hebben jullie nog tips voor online sites? Lijkt me toch wel prettig. Geboorteplan heb ik al wel gemaakt maar bedacht me net dat ik dat nog niet heb afgedrukt. Dat is natuurlijk niet handig! Ga ik ook morgen doen en koffertje ook maar klaar maken. Stel je voor dat er wel ineens iets gebeurd. Een vrouw bij m'n zwangerschapsgym was ook al bevallen, ze had zwangerschapsvergiftiging zonder dat ze het door had en haar baby is toen gehaald met een keizersnede met 36 weken. Alles is gelukkig goed met moeder en baby.
Goedenmorgen dames! Wat een heerlijk gevoel was dat....dat je gewoon geen wekker hoeft te zetten, hahaha. Heerlijk. Al moet ik zeggen dat mijn hoofd vanmorgen nog wel bij mijn werk was. Want ik schrok wakker en het was al te laat om op te staan. En toen pas drong het door, hahaha. Net eventjes de was van gisteren opgevouwen, dus dat is ook helemaal weg. Straks even geld halen en een kaartje en dan vanmiddag de bruiloft van vrienden. Heb er best heel veel zin in eigenlijk. Nu eerst maar eens douchen en aankleden!
Geniet er lekker van Leontiene. Ik moet nog 7 dagen en dan hoef ik ook even geen wekker meer te zetten. Lfs, Frisje
Ik was vanochtend juist heeeeeel vroeg! Het nieuwe dressoir en tvmeubel zijn vanochtend bezorgd: om 7 uur!! Stipt stonden ze op de stoep. Ben zo blij met de nieuwe spullen Morgen samen met mijn vriend alles indelen. Had het graag nu al gedaan, maar alles zit in zware dozen en ik krijg die met geen mogelijkheid van hun plek (belde net met mijn vriend en hij vertelde dat ie dat met opzet had gedaan... Hahaha hij kent me te goed!)
He meiden, @ marleentje hoop dat de kleine nog wil draaien meid ! @ sweety fijn dat je toch de vk hebt gebeld en dat het niet heel ernstig bleek te zijn. Maar indalingsweeen zijn erg pijnlijk ik heb ze ook gehad ! @ isa wat een lieve vriend heb je haha! Ben ook super benieuwd naar jou kinderkamer eigenlijk @ leotine heerlijk meid verlof ben er jaloers van ! Nou maar hopen dat als we straks allemaal verlof hebben dat het weer ook beter wordt! @ hier voel me de laatste week wat vreemd en emotioneel haha! MIjn vriend en ik vliegen elkaar ook steeds in de haren denk dat het een groot stuk mijn schuld is hihi, maar ja hij gooit dan weer olie op het vuur! gelukkig duurt het altijd maar even hoor! En ik heb de laatste week enorm last steeds van me buik en me banden ! Maar gelukkig voel ik me vandaag weer beter zit nu te wachten tot het beter weer wordt zodat ik er even met de hondjes uit kan ! Hier nog 2 weken werken en dan heb ik verlof heb er zoveel zin in ! Zijn jullie ook zo benieuwd naar jullie kleintjes !
ja idd vandaag ook weer de hele dag last gehad van me bekken en indalingsweeen pffff doet echt pijn, kan bijna niet eens normaal lopen.. zijn even naar groningen,drachten en leeuwarden geweest maar moet zeggen ben dwars door. en dan ook nog erg slecht slapen erbij. van het weekend maar even rustig aan doen, hebben zondag alleen een verjaardag en voor de rest even helemaal niks.
Hey, Wat vervelend die indalingsweeen. Ik moet echt afkloppen dat ik daar (nog) geen last van heb. Volgens de vk is die kleine al wel aan t indalen, vertelde ze afgelopen dinsdag bij de controle. Och en omdat alles nog zo goed gaat is mijn volgende controle weer pas over 3wkn. Heb dan wel ook meteen de liggingsecho! Heerlijk weer een keertje naar binnen spieken, is al weer veels te lang geleden! Laatste keer was met de 20wkn echo. En dan nog een paar weken geduldig afwachten....... Hier trouwens ook 2 mindere dagen gehad afgelopen week. Woensdag was mijn humeur ver beneden peil en donderdag gewoon helemaal niet lekker. Last van constante misselijkheid en een heel opgeblazen gevoel. Hield toen ook echt meer vocht vast, maar ik moet zeggen toen die onweersbui over was en t weer koeler werd verdwenen de klachten ook. Heb vandaag dan ook nergens geen last meer van gehad. Dat bedompte en benauwde weer zal dus ook wel echt hebben meegespeelt. En daarbij ook nog wat trubbels op t werk. Mijn bazin is met vakantie en ik wordt nu gezien als de waarneemster, oftewel schuif alles maar op mij af denken andere collega's, dan hoeven wij tenminste niet na te denken. Heb dus even laten merken dat dat dus niet de bedoeling is en dat ik er dat dus nu echt niet bij kan hebben. Ik moet overigens (als ik t volhoudt) nog 3weken werken en ook dan verlof. Moet wel zeggen dat ik wel begin af te tellen. Maar eerst nog een druk weekend voor de boeg. Morgen overdag gewoon werken, 'savonds de verjaardag van manlief vieren want die is vandaag jarig. Zondag krijgen we bezoek uit duitsland van vrienden. Maandag ga ik dan ook lekker een dagje relaxen in Nijmegen met m'n moeder bij Sanadome. Kijk er nu al naar uit. Maar eerst nog even 2 dagen doorbijten!
@ Anskev. Nog gefeliciteerd met je man! @ Indalingsweeën. Geloof niet dat ik daar al last van heb. Ben eigenlijk blij dat mijn bandenpijn aan de onderkant echt een stuk minder is de laatste twee weken. Ineens dacht ik: hé, heb het al een paar dagen niet gevoeld. hahaha Verder twee enorm drukke dagen achter de rug. Vrijdag een bruiloft van vrienden gehad. Ben heerlijk op een stoel geploft met de voetjes omhoog, maar om 22.00 uur was ik het toch wel zat hoor. Was wel een gezellige dag! Gisteren vierde mijn vriendin haar verjaardag. Ze was al in mei jarig, maar was toen erg druk met van alles, dus vierde ze het gisteren. Ja right! Het was mijn babyshower. Ik had een flauw vermoeden hoor, maar ja, zeker weten doe je het nooit natuurlijk. We hebben een leuke banner slinger gemaakt voor in de babykamer! Die hebben we in elkaar geknutseld. En hij is echt leuk geworden. Daarnaast zijn wij én de kleine echt enorm verwend met kleding en leuke speeltjes! Er zat een klein zwembroekje bij....zooooooo schattig in maat 68! Vandaag dus even een rustige dag voor mij. Eric is motorrijden met zijn brandweercollega's. Jammer dat het regent...ze wisten nog niet of ze idd gingen rijden of de boel gingen aflasten. Vanmiddag nog wel een bbq op de kazerne...maar dat kan droog, hihi.
@Leontine en Jel: zo, jullie klaar met werken! Hartstikke fijn! Geniet ervan @Maarleentje: Jammer dat die kleine donder dwars wil blijven liggen. Wordt zeker een eigenwijs kindje haha @indalingsween: hier nog geen last van. de vk zegt wel dat zij al diep ligt. Misschien komt dat omdat ik in het begin zo veel last van mijn bekken heb gehad en er daarom al meer plek onderin is ontstaan. Hier nog 1 week werken ... ben er echt aan toe. Hele dikke voeten en benen, lopen gaat bagger. Ik hoop dat dat weer iets beter wordt als ik thuis ben want dan kan ik vaker met mijn poten omhoog. Iedereen nog een fijn weekend.
Zie er gewoon tegenop om naar bed te gaan, herkennen jullie dat? Kleine is vaak zo wakker dat ik slecht slaap. Kan ook echt niet meer lekker liggen. Morgen eens kijken wat ik nog kan verzinnen met een andere matras @ leontine, gaaf een baby shower feestje! @ indaling weeen, hier ook niet, wel regelmatig harde buiken en steken in je .... Kleine ligt regelmatig lekker klem, schouders ergens in mijn bekken en voeten onder de ribben kast. Zou je toch denken dat er nog ruimte genoeg is! T zal wel lekker liggen daar ofzo Vriend heeft vandaag het wiegje aangepast, kan nu klappen aan een zijkant zodat ik met mijn handen makkelijker de kleine uit bed kan halen. Fijn dat hij dat allemaal kan en doet! Ook de kinderwagen kant en klaar onder de trap met de regenhoes tegen het stof erover. Hydrofielen voor de bevalling gestreken en in de kraambox. Mega onderbroeken gewassen en in DE koffer. Pfff, ben een heel eind geloof ik!
Wij hebben een boxspring en merkte dat ik wel ging doorliggen. Mijn man heeft er nu een plank tussen gedaan en ik moet zeggen dat ik wel erg lekker geslapen heb vannacht. Morgen komt de kraamzorg dus wil vandaag toch even door mijn huisje heen. Badkamer moet even spik en span zijn haha. Verder ga ik een wit wasje babyspullen draaien. Alles op mijn gemakje! Mijn zkh tas maak ik volgende week even klaar.....heb toch nog tijd?
He meiden! Ik ben hier echt te weinig Probeer wel alles mee te lezen, maar echt nog even te weinig tijd om te reageren. Maar woensdag heb ik mijn laatste werkdag, dus denk dat ik vanaf dan wel meer hier kan zijn Met ons gaat verder wel alles nog goed hoor! Vorige week controle gehad, kleintje ligt al een stukje ingedaald, met zijn koppie netjes naar beneden en de kans is erg klein dat hij nog gaat draaien. Dat hadden mijn ribben inmiddels al wel in de gaten Dus, aftellen!
Hoi meiden Tijdje niet geschreven hier. Lees dat er een aantal al met verlof zijn! Wat kijk ik daarnaar uit. Vandaag controle gehad. Bleek m'n bloeddruk te hoog te zijn! Heb nu verplicht bedrust tot morgen. Als het morgen nog steeds te hoog is dan wordt ik doorverwezen naar de gyn. Voel me verder prima dus was wel ff verrast. Het was de bedoeling dat ik tot 36 weken door zou werken. Nu dus afwachten tot morgen.
Hey meiden, Ik kom weer eens wat van me laten horen na een tijdje afwezig te zijn geweest. Ik lees wel af en toe mee, maar heb vaak niet de tijd en puf om te reageren.... Vanaf vandaag VERLOF!! Dus kan ik weer wat actieve meeschrijven Wat is dat raar, ineens vrij hebben....ben heel onrustig. De hele tijd het gevoel dat ik van alles móet... Verder gaat het wel goed. Veel last van bekken, omdat beeb met 28 weken al volledig was ingedaald en vast ligt in bekken. En heel veel harde buiken, vooral 's nachts. Maakt me vaak onzeker. Merk ook dat ik ukkie veel minder voel bewegen, gister en vandaag echt alleen wat verschuivingen, geen trapjes. Hebben jullie dat ook vaker? Liefs Zazu
@ zazu dat heb ik ook hoor meid, ik voel alleen maar geschuif en niet echt trapjes, maar als je je echt zorgen maakt over de veranderingen van bewegingen moet je ook bellen! @yara bijna verlof heerlijk ik heb volgende week verlof heeerrrrlijk! vind je het ook jammer dat je werk nu stopt? of ben je er wel klaar mee? @ Yasmine wat vervelend meid dat je bloeddruk zo hoog is , hoe hoog is je bloeddruk!? @ leotine ja hoor je hebt vast nog tijd om je vluchttasje goed in te pakken officieel zeggen ze ook dat je dat met week 37 klaar moet hebben! Die van mij is ook nog maar half in gepakt hoor, heb de eerste babypakjes bij elkaar gesprokkeld en mijn eigen kleding ect moet nog! @ nesteldrang zo die begint hier met vlagen wat in te slaan al wil ik steeds alles nieuw kopen dus mijn vriend mijn nesteldrang niet zo leuk ! nieuwe magnetron, nieuwe wc bril dat soort dingen !
Zazu voel nu ook meer verschuivingen dan echte schopjes. Maar als hij schopt dan schopt ie hard! Hahaha Annet bloeddruk was 130/90 zat meestal tussen de 70 en 80 Zit nu nog net onder de grens volgens vk
hallo hallo ben hier ook niet zo vaak wel aan t meelezen! m''n laptop gaat een dezer dagen ook weg want blijk een virus te hebben wat mijn rabobank omzeilt hierdoor kunnen bedragen overgemaakt worden naar buitenlandse rekeningen! Baal er goed van maar ben blij dat ik het niet vertrouwde en gestopt ben toen ik wou inloggen! Maar goed de virusscanners halen ze er niet uit dus moet helemaal opnieuw geinstalleerd worden! @yasmin je onderdruk is dus vooral hoog... 90 is voor zover ik weet idd wel hoog! wel rustig aan doen hoor! @yara lekker jij ook verlof straks! nog even en dan heeft iedereen zo''n beetje verlof! @zazu ik heb ook meer bewegingen dan echte trapjes hoor! Kleine heeft nu ook veel minder ruimte! @annet haha kan me voorstellen dat je vriend minder blij is met zulke nesteldrang. @leontine wat leuk een babyshower! erg lief! Ik kan de laatste dagen amper op mijn kont zitten! ik kan gewoon geen houding vinden en voelt net alsof ik al hele tijd op houten krukje zit! word er gek van. En vanmorgen wou ik lekker even op de bank liggen en precies hetzelfde.... kon niet eens liggen net of je al een hele tijd had gelegen en dat je dan geen houding meer kan vinden. Morgen weer controle! nog een week en dan ben ik over het aantal wk van m''n vorig bevalling!!!!
Hey, Hier weer terug van een heerlijk dagje relaxen. Nu thuis weer aan de gang zodat vanavond de laatse dingetjes op de babykamer gedaan kunnen worden. Ik merk trouwens ook meer verschuivingen ipv trapjes. En de trapjes die ik nog krijg zijn dan echte karatetrappen.. Dan vind ik die verschuivingen toch prettiger. Vind t ook zo'n mooi gezicht om je hele buik dan mee te zien gaan. Maar ik heb gelukkig nog steeds de mazzel dat ik er snachts niet wakker van wordt! Wordt meestal pas tussen half7 en 7uur wakker en dan is die kleine wel heel druk, maar verder slaap ik nog steeds heerlijk. Nou ook de enveloppen voor de geboortekaartjes zo maar eens bestellen, we weten nu hoeveel we er weg gaan sturen, kan ik ze mooi tijdens mijn verlof alvast geschreven hebben. Hier nog 3 weken werken, als t weer t toelaat. Moet wel zeggen dat ik nu ook echt aan t aftellen ben, maar komt goed. Zo nou maar weer snel aan de gang!!
Hallo dames, hier weer een berichtje uit het ziekenhuis helaas... Ben gisteren weer opgenomen met een bloeddruk van 170-115... Bloeddruk was gisteravond weer te laag (120-80, voor mijn doen dan) dus heb meer dan een uur aan de ctg gehangen. Maar de baby doet het erg goed. Hij/zij had de hik, was heel grappig te horen op de ctg. Mijn vriend herkende het meteen Onderdruk is nu weer 95, voor mij doen normaal, maar moet vandaag in ieder geval nog blijven. We wachten het wel weer af... Kan niets anders doen Hopelijk snel naar huis!!!
Ooh balen Isa.... Maar mooi dat het met de baby wel allemaal goed is! En idd hopen dat je snel weer naar huis mag!