Anskev, ik slaap ook nog prima hoor, zonder attributen. Ik lig soms echt in coma. Word wel een aantal keer wakker maar slaap dan meestal zo weer verder. Ga er dan niet eens uit om te plassen. Heerlijk, zeker nu ik nog wat langer kan blijven liggen hihi. Isa, meid wat vervelend die bloeddruk van jou. Heb je er zelf ook last van? Gelukkig houden ze jou en je kindje goed in de gaten. Hier vanmorgen de kraamzorg gehad. Krijg gewoon de volle mep. Moest nog een paar kleine dingetjes regelen maar verder was ze blij. Gisteravond laat nog de badkamer gedaan. Vind het zo vervelend zo'n inspectie. Maar daar kwam ze niet voor zei ze. En ik moest me die paar dagen gewoon lekker laten verwennen en genieten van een schoon huis als ze weer weg ging. Haha. Nu zit ik in dubio. Even lekker buiten in het zonnetje zitten of die laatste kleertjes strijken? Als dat af is ben ik wel zo goed als klaar nl. Alleen moet mijn man zijn boekenkast nog ontruimen. Daar komen gezellige manden in voor de baby. En de gordijnen moeten nog opgehangen worden. En een rolgordijn....hebben jullie die wel eens smaller gemaakt? Makkelijk te doen?
@Isa: Gelukkig met de kleine alles goed. Ik hoop dat je bloeddruk gauw weer goed is en dat je naar huis mag. @Eva: Fijn, zo'n handige vriend! Mijn man is voor mij een soort opstapje aan het knutselen. Wij hebben een combi-douche en bad. Ik krijg mijn benen er niet meer echt over de randn gehezen. @Leontine: Ik heb afgelopen week de kraamzorg gehad. Ze hebben nergens naar gekeken (en het was(is) best een bende in huis). @Yasmin: sterkte met je bloeddruk. Hoop dat die nu weer goed is. @REUZE-onderbroeken: Zijn die echt nodig? Ik er nog geen gekocht. En wat voor een model heb ik dan nodig? Gewoon een oma-onderbroek zeg maar?
heey meiden, vanaf gisteren ook lekker verlof!! al is bij mij nog niet het ontspannen begonnen haha heb de hele tijd het gevoel dat ik het huis moet schoonmaken! Ik weet niet of het nesteldrang is of meer het gevoel van: ik zit toch maar niets te doen, laat ik even iets gaan doen! Gisteren hebben we even gekeken op de kraamafdeling in het ziekenhuis, wordt toch wel echt als je in zo'n verloskamer staat! Verder begin ik nu wel echt last te krijgen van mn rug en ontzettend last van kramp in mn arm @leontine, heb je lekker in de zon gezeten? Is jouw verlof al begonnen? @kraamzorg, bij ons is ze vorige week langs geweest maar het was ook niet echt een 'inspectie' ze heeft wel de babykamer gezien en nog even wat tips gegeven over het matras. Wij hebben zo'n aerosleep matras en dat mag je in niet gebruiken icm een kruik, wisten wij niet dus dat was wel erg nuttig! @Reuze onderbroeken.. hihi ik heb zo'n boxer gekocht en ik ga er nog een aantal halen. Na de bevalling moet je van die grote maandverbanden in je onderbroek en dat ik toch wel makkelijk in zo'n boxer. @isa, vervelend van je bloeddruk! Maar gelukkig is alles met de kleine wel goed. Gaan ze je nou eerder inleiden als het zo hoog blijft? @yasmin, hoe is het vandaag met je bloeddruk? @schopjes, voel ik ook niet zoveel meer, idd meer verschuivingen! Zo'n gek idee dat dat die kleine is! @indalen.. heeft iemand al het idee dat de kleine is ingedaald? Vraag me of of je dat kan voelen/zien? Heb wel al af en toe steekjes van onderen en een menstruatiegevoel! @zenuwen, hebben jullie al zenuwen voor de bevalling? Ik ben best wel zenuwachtig over hoe het zal gaan, vind het best spannend! @blaas, hebben jullie ook steeds het gevoel naar de wc te moeten? vooral als ik op de bank zit, kan hij echt gemeen hard tegen mn blaas aan drukken!
@isa bah vervelend lijkt me dat elke keer... hoop dat je bloeddruk weer zakt en nog even zo blijft iig tot 37 wk of zo . @kraamzorg bij ons is alles telefonisch gegaan dus heb ook geen inspectie oid gehad. @beebje wat fijn jij ook lekker verlof. Gewoon aan overgeven. voor je het weet is het verlof ""alleen"" voorbij. Spannend he dan op verloskamers ed te komen. @indalen ben vanmorgen voor controle geweest en de kleine is ingedaald. Hoofdje ligt al vast! Ik kan niet zeggen dat ik het echt gevoeld heb of zo... @oefenweeen die heb ik dus wel. weet nu ook weer wat hoe weeen voelen al is dit in hele lichte mate. Vooral opletten dat ze niet met regelmaat gaan komen. Volgens de gyn heb ik nu een superzwangerschap voor een supervrouw. Zo''n lieve man is dat! MOest na de controle nog wel potje urine inleveren maar ja voor de echo moet je een lege blaas hebben dus dat was nog wat om daarna nog een keer urine te krijgen... was voor de gbs bacterie waardoor ik vorige keer te vroeg ben bevallen. als ik het weer bij me draag moet ik aan de AB tijdens de bevalling dus das wel belangrijk om te weten.
Ik draag nu al van die grote boxers van miss etam. Die gaan helemaal over je buik heen. Ik vind ze heerlijk zitten. En ja heb nu echt lekker in het zonnetje gezeten vanmiddag. Voelde echt als een beloning na het strijken van vandaag. Met de grote dingen ben ik nu wel klaar. Mijn man moet nog wat doen met de gordijnen en een boekenkast. Dan kan ik verder met indelen, maar ik denk dat het ook in de praktijk moet groeien hoe je dingen opruimt. Dus morgen ga ik even lekker bijkletsen met mijn schoonzusje....en eindelijk mijn box van Prenatal ophalen. Heb de herinnering gekregen.
Hier vandaag ook intake kraamzorg gehad. Mijn bed moet alleen nog iets hoger maar ze zei dat ik daar wel mee kon wachten tot ze langs kwamen omdat het kan zijn dat het niet nodig is bij een kleiner iemand. Verder was alles goed en het was een fijn gesprek. Helaas ligt de baby nog steeds in stuit, gister weer een echo gehad. Voor a.s. vrijdag heb ik nu een afspraak in het ziekenhuis voor een evt. uitwendige versie. Ik had ook graag nog voetrefelexmassage/moxa willen proberen maar het lukt me maar niet een afspraak te maken. Heb nu al 6 verschillende praktijken gebeld maar of er wordt niet opgenomen, niet terug gebeld op voicemail bericht, niet terug gemaild op e-mail, kunnen pas over 3 weken, etc. Heb me er nu maar een beetje bij neergelegd dat dat niet meer gaat lukken. Maar stiekem kijk ik toch steeds op m'n telefoon of ik een oproep gemist heb of dat ik een e-mail terug gekregen heb. Regelmatig harde buiken, en voel af en toe ook een uitstekend voetje. Heb nu ook al een paar keer kort een soort menstruatiepijn gevoeld, maar las dat iemand anders het daar ook over had dus hoort er gewoon bij. Ik heb nu bijna een week verlof maar geen moment rust gevoeld. Ik maak mezelf ook gek met dingen die ik nog gedaan wil hebben voordat de baby er is. Ik probeer mezelf ook echt af en toe te dwingen om te rusten zodat hij misschien nog gaat draaien.
Ik heb trouwens hipsters gekocht bij de Hema in cool cotton kwaliteit (zweet je niet zo snel in). Die rekken ook onwijs mee en dus heb ik er 2 in maat L gekocht en 1 in maat XL (was 3 halen 2 betalen, weet niet of dat nu nog zo is).
meiden: hier vandaag naar de vk geweest. De uk ligt noig steeds dwars... Volgende week woensdag weer terug voor nog een echo dan moeten we ook meteen besloten hebben of we een draaipoging willen doen of niet. Als we dit willen word hij een dag later gedraaid ben dan precies 37 weken. Willen we dit niet dan worden we doorgestuurd naar de gyn want dan word het sowieso een keizersnede. We neigen steeds meer naar de keizersnede dit omdat een draaipoging ook complimcaties met zich mee kan brengen en de kans heel groot is dat de uk toch weer terug draait dit omdat hij al 14 weken dwars ligt. En er maar 40% van de draaipogingen lukt. Dus ja de kans is heel groot dat het alsnog op een keizersnede uitloopt. Maar we hebben nog een week om definitief te besluiten... Meiden ik heb verder niet teruggelezen ga ik morgen doen en dan reageer ik ook even op iedereen.
Ja dat zijn het voelt rot He ik heb ze ook wordt je niet blij van ! Maar als het straks te heftig wordt altijd even bellen!
@reuzeonderbroeken, heb bij de HEMA zo n pakje van drie stuks gekocht voor drie euro. Helemaal klaar dus! Heb eens goed naar die kraamverbanden gekeken, zijn vooral erg dik, dus heb geen hibsters, want denk dat die dan niet meer blijven hangen . Draag nu nog steeds strings en die zitten lekker onder mijn buik, maar dat gaat echt niet lukken . @bloeddruk, vervelend dat hij zo hoog is! Ik zit de hele tijd laag, dat is ook niks, maar geeft gelukkig geen medische indicatie. @controle, vandaag bij de veloskundige geweest. Alles weer perfect, kleine ook al flink aan het indalen. Had al zo n vermoeden, weet soms echt niet meer hoe ik moet zitten! Zeker ook auto rijden is niet prettig meer, voelen jullie ukkie dan ook zo goed? Vanacht weer bizar gedroomd. T is zo druk af en toe dat ik droom dat de voetjes er aan de zijkant uitkomen. En dan wakker worden en toch eerst even voelen . Haha, lekker bijdehand. @strijken, ook hier de laatste dingen wassen en strijken. Voor mijn verjaardag geld gekregen voor een draagdoek gekregen van Girasol, super mooi. Ook deze lekker door t sop en nu eindeloos vingerhaken om hem soepel te krijgen. tweede van links. Heerlijke kleuren. @handige man, trapje bij t bad is zeker ook meer dan handig! Haha, moet er niet aan denken om in een bad te klimmen. Vandaag in de tuin alweer moeite genoeg om uberhaupt overeind te komen na het uitplanten van de peulen. Vriend lachen, je word dik! Nee toch???? Vandaag even proef gezeten op de baarkruk, spartaans hoor! Ga ik niet lang volhouden ben ik bang, maar wil t wel proberen in elk geval. Ook bevalplan met de verlos doorgesproken. Lijkt allemaal goed te gaan komen, dus dat is ook weer voor elkaar. Nu nog mailen aan de kraamzorg, dan kunnen zij dat ook in hun hoofd houden. Nog allemaal genoten van t mooie weer?
hier idd ook het auto rijden dat best wel zeer doet, dus mijn vriend rijdt nu meer in de auto als ik. omdat ik dan last heb als ik moet koppelen of gasgeven of remmen... verder wil het slapen ook niet slaap erg slecht en het draaien doet ook behoorlijk pijn. donderdag moeten wij weer naar de vk toe en het geboorteplan bespreken. hier is het ook ingedaald en heb ik nog steeds last van indalingsweeen en bekkenpijn, moet volgende week dinsdag naar de bekkentherapie. voor de rest heb ik ook al ondergoed gehaald alhou ik daar totaal niet van omdat ik ook altijd strings aan heb en nog steeds. en de rest heb ik ook alles in huis dus mocht het komen dan is alles klaar. hier voel ik de kleine ook nog erg goed en kan ook soms best gemeen schoppen wat behoorlijk pijnlijk kan wezen. maar geniet er wel op en top van. zondag gaan we even een nachtje van huis, me schoonouders zijn 2 weken naar beekbergen en daar gaan we zondag even heen en blijven een nachtje slapen:d even lekker rust en niks moeten. verder nog druk vrijgezellenfeest aan het organiseren wat we over 1,5 week hebben.
Hey dames, Effe update. Vanochtend toch maar verloskundige gebeld: zag vanochtend sterretjes en sinds gisteren heel licht gevoel in mijn hoofd. Nog altijd nauwelijks bewegingen van kindje. Kon meteen langskomen. Bloeddruk is gestegen van een onderdruk van rond de 65 naar 85/90. Verder vannacht hele nacht vreselijke harde buiken gehad, eigenlijk non-stop. Kon niet meer liggen op rug of zij van de zeurende pijn. Doorgestuurd naar ziekenhuis voor CTG. Gelukkig voldoende beweging van kindje waar te nemen, alleen bloeddruk blijft rond de 90 (onderdruk). Dat is op het randje blijkbaar. Hebben echo gemaakt ivm hoeveelheid vruchtwater, was goed. Urine/bloedtest was ook goed. Maar ze willen het wel in de gaten houden: verhoogde bloeddruk (in mijn geval), sterretjes zien, weinig beweging kindje, veel vocht vasthouden in voeten. Morgenavond dus nog een keertje controle. Geeft mij wel geruststellend gevoel!! Ga even bijlezen... Liefs, Zazu
@zazu, fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! Blijft spannend he of alles goed gaat. Heb zelf steeds meer zoiets van, kom nu maar, dan kan ik je veel beter in de gaten houden dan in mijn buik . @sweety, dat je nog zin hebt om ergens te gaan logeren. Held! Ik slaap toch wel zo moeilijk dat ik alleen nog in mijn eigen bed wil liggen. Met drie kussens, de wc vlakbij en de mogenlijheid om er s nachts uit te gaan als ik niet kan slapen. De kids zijn er de eerste drie weken van de vakantie, maar weg met boot of tent gaat hem dit jaar voor mij echt niet worden. Volgend jaar met baby kan me allemaal niets schelen, die neem ik lekker overal mee naar toe. Ga nog ff proberen te slapen. Tot morgen! ehhh, straks dus
@Leontine, Hoe is het gegaan met de indalingsweeen? Heb je nog een beetje kunnen slapen? @zazu Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden en dat met de kleine alles goed is. Ik hoop dat het vandaag beter is. @eva Ik wil ook op de baarkruk bevallen. Ik ben al aan het zoeken naar iets om erop te doen om er comfortabeler op te kunnen zitten. Ik denk dat ik een soort nekkussen koop waarop ik dan kan zitten. Iemand anders nog suggesties?
Goedenmorgen!! Ja hoor, heb prima geslapen. Heb vannacht manlief nog van de bank geplukt. Was daar in slaap gevallen. Heb ook geen steken meer. Geen idee wat het nu was, maar die kleine beweegt verder prima. Misschien toch van het indalen, want dat was ie nog niet afgelopen woensdag. Vandaag even bijkletsen met schoonzusje....ze zijn net drie weken in Italië geweest, dus foto's bekijken enzo! Gezellig. Daarna ga ik bij Prenatal even mijn box ophalen...ben benieuwd wat erin zit. Tot later!
Hey meiden, Fijn om berichtjes van jullie te lezen. Hier gaat het niet zo lekker. Met de kleine gaat het gelukkig uitstekend, maar met mij niet zo. Dat heeft vooral te maken met het feit dat mijn hormonen nu heel erg opspelen en ik overal om kan janken. Wat daarbij niet helpt is dat ik nog vier halve dagen moet werken en ik niet weet hoe ik het werk allemaal goed af moet krijgen om het netjes achter te laten. Daarnaast lag ik dinsdag met twee collega's in de clinch. 1 daarvan negeerde me volledig de hele dag. De ander gaf me het idee dat ik dom was, omdat ik dingen had moeten weten. Normaal kan ik daar wel rationeel mee om gaan, maar nu.................zucht........... Ik kan je zeggen dat dat ook niet heel positief werkt op je gemoedstoestand. En vandaag heb ik een partime dag, maar kan helaas niet veel doen omdat ik moet wachten. Er komt een bedrijf langs tussen 12:30 en 17:00. En heel stom, maar omdat ik nog zo druk met werk ben en we al heel veel in het weekend bezig zijn voor de kinderkamer heb ik er nu echt geen zin om wat daarin te doen. Julie horen hoe het gaat met mij vandaag het is ....klaag.......klaag.......klaag.......klaag...... Nou ja volgens mij komt het goed als volgende week woensdag mijn zwangerschapsverlof in gaat Bedankt voor het luisteren....dikke knuffel allemaal. Veel liefs, Frisje
Meid, begrijp je helemaal hoor. En die tranen geven niets. En die collega's moeten even normaal doen. Die zouden moeten zien dat jij op je laatste tandvlees loopt. Ene oor in en andere weer uit zou ik zeggen. En ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Die laatste dagen vliegen sowieso voorbij. Denk gewoon maar aan 16 weken lekker niets doen en het nieuwe mensje in je buik. Dan kun je alles beter relativeren. Bij mij hielp dat. Zag allemaal beren op de weg en problemen....nu heb ik verlof en denk ik: kan er nu toch niets meer aan doen. In november zien we wel verder. Zo....peptalk gehad . Nu tijd om de blije doos uit te pakken.
Leontine, je bent geweldig!!! Had ik net even nodig. Laat me weten wat er in die blije doos zit. Ik moet hem ook nog ophalen . lfs, Frisje