1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Yara, 't is allemaal nog wel uit te houden op 't werk. Airco aan, deuren dichthouden en me gewoon niet te druk maken. Merk ook aan mezelf dat ik meer last heb als 't benauwd, drukkend weer is, dan weer 't warm is doordat t zonnetje lekker schijnt. Me vandaag wel wat te druk gemaakt over wat er gebeurd is op 't werk met collega's onderling en dat kreeg ik via die kleine terug te horen. Voor 't eerst last gehad van een vervelende buik, dus mijn 1e harde buik is ook een feit.

@softijs, dat wist ik ook niet. En ik moet eerlijk beke nen ik heb er meerdere gehad tijdens de afgelopen periode. 't mooie is dat zodra ik over ijs begin hardop die kleine flink begint te bewegen ofwel joepie ik krijg weer ijs. Wat ik er wel eens over gehoord heb is dat er teveel zout in zou zitten, maar ach we eten niet iedere dag een ijsje (hoewel ik dat wel t liefst zou doen hoor, ben een echte ijsfanaat)

2. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ja gipsafdrukken van je buik! Nee dat ga ik niet doen, vindt t wel heel mooi en speciaal en ben ook behoorlijk creabea maar ik weet gewoon niet waar ik de afdruk moet maken. Heb wel 2 foto's bijgevoegd van 't beeld wat op de babykamer staat. Heb ik zelf gemaakt!:D

Bijgevoegde bestanden:

3. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    @anskev: zelf gemaakt? Er zitten hier wel veel creabea mensen hoor!! Goed gelukt!!

4. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anskev: gefeliciteerd met je 1e harde buik haha.
    Prachtig dat beeld! Ben er helemaal stil van.

@ Isa: fijn dat je even naar huis mocht.
    Il hoop dat je nog vaker "verlof" krijgt.

@sweety: een puppy, ooooch wat lief.
    Slim dat jullie hem voor de bevalling al een paar weken hebben. Dan heb je straks als jullie kleine er is het ergste gehad met o.a. s' nachts uitlaten en zo.
    Vrienden van ons hebben het omgekeerd gedaan (eerst de baby en 4 weken later de pup. Dat ging niet en de pup was binnen 4 weken weer weg.

@ Jel: spannend de draaipoging. Succes dinsdag. Ik hoop dat het lukt en dat de kleine dan zo blijft liggen.

@ Sher: je buik is goed gelukt! Is toch een mooi aandenken.

@ leontine: Fijn dat de foto-shoot is gelukt.
    Plaats je nog (een deel) van een foto?

@ ik zit hier ook wel iedere dag aan het ijs (van die kleine waterijsjes dan).
    Softijs zal nu wel hard gaan met dit weer dus weinig kans op besmetting denk ik.

@ schoenen: gisteren een paar herensandalen maat 42 gekocht. Geen gezicht. Normaal heb ik maat 38!
    Mijn voeten zijn echt naar alle kanten toe aan het uitzetten.
    Ik hoop echt dat ik straks Na de bv weer mijn gewone maat aan kan.
    Zien jullie het al voor je? Ik ben 1,60 groot en loop met schoenen maat 42

5. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zodra ik foto's heb, zal ik er een paar laten zien.

Hier merk ik dat ik echt moeilijk kan accepteren dat ik niet alles meer kan. Intiem zijn bijv. nu heb je daar meerdere mogelijkheden mee, maar die buik zit nu echt in de weg. En daar baal ik echt van. Zal daar vast niet de enige in zijn.

Nu even klaar maken voor een paar uur knuffelen. Eerst bij mijn ouders. Die heb ik een hele tijd niet gezien vanwege vakantie. En daarna op het kraamfeest van mijn vriendin. Die kleine is echt om op te vreten zo schattig, haha.

6. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    @ Leontine ben benieuwd naar je foto's heb in een ander topic gezien in welke stijl de foto's zijn genomen.

@Anskev heel mooi gedaan. Heel creatief.

@Pushel zou idd een leuk gezicht zijn geweest die sandelen :D mijn voeten zijn soms ook zo opgezwollen dat mijn teentjes bijna niet meer ziet :$

@Sweety gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding!

@Gipsbuik hoe ik hem ga afwerken weet ik nog niet, maar ga hem wel in een lijst plaatsen en in onze slaapkamer hangen.

7. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep idd zelf gemaakt, en 't grappige van
    alles is ook nog dat ik dit beeld al 3jr geleden gemaakt heb terwijl we toen nog helemaal niet met zwanger worden bezig waren.

@sandalen, dat ken ik. Normaal gesproken heb ik maat 36 in schoenen, met daarbij een hele brede voet en een extra hoog gewreef. Iedereen riep dus al meteen vanaf de 1e dag dat ik ze weer ging dragen, joh wat heb jij al opgezette voeten, je moet met je voeten omhoog. En dan maar uitleggen dat je voeten altijd zo zijn. Maar heb idd wel een paar extra bijgehaald en bij mij zit nu maat 38 sandaal t lekkerste! Maar voordat ik er eens een paar gevonden had die ook nog eens breed genoeg zijn en die ik de komende weken ook nog dicht kan... Had nu wel een paar waar 90procent korting op zat, heb er nog 3,50 voor betaald!! Zijn niet de meest modieuze, maar gelukkig ook weer niet van die oma dingen.

8. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk een puppy Sweety! Maar wel druk lijkt mij, al heb je nog even om zindelijk te maken. Hier is mijn 'pup' nu 8 maanden oud, dus ze hoeft er in ieder geval niet meer in de nacht uit.

Isa wat fijn dat je toch even naar huis mocht. Lijkt mij ook wel moeilijk hoor, dat je vriend en jij eigenlijk tot bevalling nu apart van elkaar zijn. Maar gelukkig mag je dus af en toe even naar huis :)

Jel, spannend die draaipoging! Wat een toeters en bellen moeten daar voor uitgehaald worden zeg..

Mooie gipsbuik Sher! Alleen ook voor mij niks, het zou hier in de weg staan ;)

Puschel, wat vervelend van je voeten zeg. Ik heb daar geen last van. Heb wel eens het idee dat ik wat meer vocht in mijn benen heb, maar dat is zo minimaal dat andere het niet eens zouden kunnen zien. Meer een gevoelsding. Wel last van steeds meer aders op een onderbeen, valt ook nog wel mee en kan veel erger. Maar toch. Hoop dat ik daar straks ook van af ben!

Leontine, je hoeft nog maar even he?! Lekker accepteren dat je gewoon niet alles meer kan. Je draagt toch ineens zo'n paar kilo extra mee in je buik. Ik maak er soms nog wel eens lekker genietend misbruik van. Als ik op de bank net lekker lig, mijn vriend drinken laten halen bijvoorbeeld. Normaal zou ik dat zelf wel gewoon pakken hihi. Dat soort dingetjes.
    Maar als ik dan ook van iets zou moeten balen wat ik niet meer precies zo kan als voorheen is dat ook wel intiem zijn hoor. Kan nog wel helemaal all the way zeg maar, maar het voelt soms net als een hele bevalling hahaha. Voor de rest genieten we er nog maar even van, want na de bevalling kan het wel 6 weken duren voor je weer mag.

@Softijs, ik heb al heel veel mc flurry's en sundea's op hoor. Heerlijk ;)

@Broeken, ik pas mijn broeken nog, maar knoopjes moeten wel los. Of ik doe er een stiekje tussen. Hier geen zwangerschapsbroek in huis gehaald haha.

@Puschel, wat vervelend van je voeten zeg. Ik heb daar geen last van. Heb wel eens het idee dat ik wat meer vocht in mijn benen heb, maar dat is zo minimaal dat andere het niet eens zouden kunnen zien. Meer een gevoelsding. Wel last van steeds meer aders op mijn linkeronderbeen, valt ook nog wel mee en kan veel erger. Maar toch.
    Hoop dat ik daar straks ook van af ben! Die doen ook wel eens zeer trouwens.

@Hier, vandaag trouwens weer flinke steken van onder, ik voel hem dan echt heel laag duwen. En vlak boven mijn schaambot zit dan een hele dikke bolling. Zal wel het verder indalen zijn ofzo. Maar gelukkig duren die pijntjes niet heel lang.

9. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Anskev, balen dat je je zo druk maakte op het werk! Gelukkig is het nog vol te houden.. Nog eventjes meid, dan is het voor jou ook zover!
    Wauw, wat een prachtig beeld! Waar heb je dan van gemaakt? Heel bijzonder, echt gaaf!

Puschel, jeetje wat balen dat je voeten zo uitzetten aan alle kanten! Ondanks dat het niet grappig is, lijkt het me wel een grappig gezicht;)

Leontine, seks hebben gebeurd hier ook niet veel meer. Niet zozeer omdat mn buik in de weg zit, maar het voelt niet zo fijn en mn libido is ook echt 0,0 op het moment. Maar goed, komt goed, halen we op andere vlakken wel in:)
    Hoe was het op het kraamfeest? Lekker kunnen knuffelen?

Sher, ben benieuwd naar het eindresultaat van je gipsbuik!

Libra, wow geen zwangerschapsbroeken?! Doe je goed meid! Hier toch echt wel;) Maar nu met dit warme weer heb ik liever van die stoffen broeken die je gewoon met een touwtje strikt bovenin:) Is wat minder warm dan die spijkerbroeken met band.

Pup, hebben wij ook over nagedacht, maar wij gaan er iig niet aan beginnen nu. Misschien over een tijdje:) Nu werkten we allebei nog 5 dagen en dat vond ik toch wel sneu:p

Voeten, hier ook nog gewoon mn eigen schoenen aan. Hou wel wat vocht vast, krijg tegenwoordig de bekende 'sokrandjes';) Ach, 's avonds gewoon lekker omhoog met de pootjes!

Hier een lekker rustig dagje gehad. Heb de hele ochtend op mijn 9 maanden oude neefje gepast, heerlijk:p
    Zometeen nog even naar een verjaardag en dan morgen de bruiloft van mn schoonzus, dus een volle dag morgen!

10. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @sweety wat leuk een pup! wat voor hondje is het? Softijs kunnen verkeerde bacterien inzitten alleen is dit meer in de winter en op een plek waar dat apparaat niet/weinig gebruikt wordt en niet goed gereinigd! Dus das nu niet van toepassing hoor! Kan helemaal geen kwaad.

@jel jeetje wat heftig heel veel succes dinsdag hoop dat ze jullie kindje kunnen draaien!

@anskev wauw wat gaaf gemaakt zeg! dat zou ik echt niet kunnen...

@puschel bah wat vervelend met je voeten ken het maar al te goed! ik loop op slippers al 1,5 maandof zo. Kan echt geen schoenen meer aan...merk wel dat als ik echt een hele dag rust dat het iets beter gaat maar die dikte gaat niet helemaal weg. Na de bevallin wel hoor...

@libra jeetje geen zw. broek wat knap zeg! je hebt wel mazzel met zo''n bouw qua lichaam zeg...vervelend die steken onderin.

@leontine ja herken t wel met intiem zijn. Baal er ook wel van. Maar het wil gewoon even niet nu. straks wel weer...

@hier vandaag behoorlijk hevige harde buiken. Krijg t er dan ook heel warm van. Word er gelijk weer aan herinnerd hoe weeen ook alweer voelen... wel spannend nu hoor.
    Zoals vandaag denk ik dan ook wel oh oh deze kon ook wel eerder komen. Maar andere dagen denk ik weer neh deze blijft lekker zitten....gek is dat.

Heb wel al een week of zo heel erg gevoelige bovenbuik. Het doet echt pijn met hoesten, niezen, bukken en ook gewoon zo. Net alsof bovenbuik wat blauw is en t brand en prikt ook gek he?!

Morgen 34 week! zo fijn dat ik die dit keer heb gehaald!

11. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @isa wat fijn dat je vandaag even ""verlof"" hebt gehad! heerlijk even in je eigen huis... Nog even met zijn twee!

12. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leontine en yara: vrijen, wat is dat???? al heel lang niet meer. libido hier ook op -7 .... hoop dat ik straks een paar weken na de bevalling weer een blije doos heb :D

@yara: lekker geoefend vandaag met je neefje?
    fijne dag morgen met de bruiloft van je schoonzus.

@libra: lijkt me vervelend die steken. Zal idd wel indaling zijn.
    Viel het vandaag een beetje mee?

@nannie: spannend, gewoon de 34 weken en nog meer weken vol maken ;)

@leontine: lekker geknuffeld?

13. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    hier weer even een berichtje vanuit mijn kant.

Ben een beetje bezig om alle laatste dingen te regelen.
    Zojuist lekker de geboortebedankjes voor het kraambezoek gemaakt. En gisteren de kraamtraktatie voor Jens op het kdv en de kinderen die op kraamvisite komen besteld. Weer wat afgestreept op mijn lijstje haha Morgen wil ik alvast wat chocolade flikken met muisjes maken. Wil alvast een voorraad aanleggen. En hebben zaterdag al marsepein en dergelijke gehaald voor mocht het een geplande keizersnede worden dat ik zelf een leuke geboortetaart kan maken voor de uk! Dus nog heel wat plannen...

Zijn er hier meer die geboortebedankjes geven aan de kraamvisite? De vorige keer hadden we met Jens kleine doosjes met wit en blauwe muisje laten maken. Net de echte muisjes alleen dan kleine verpakkingen. Met daarop de geboortegegevens van Jens erop! Erg leuk al zeg ik het zelf haha
    Nu heb ik helemaal zelf een bedankje in elkaar geknutseld en het resultaat is geslaagd!

14. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nannie, voor jou een hele mijlpaal dus! Deze blijft vast lekker zitten nog een tijdje :) Harde buiken hier ook. Voel jij je er soms ook een beetje benauwd bij? Zo gek ik voel ze echt aankomen, dan voel ik is mijn buik nog zacht, en dan voel ik hem langzaam echt hard worden. Ik voel het door een bepaald raar iets benauwd gevoel. En dan zakt het vanzelf weer weg. Maar heb ook wel eens harde buiken die ik niet voel opkomen.

Yara, veel plezier op de bruiloft morgen!

Ja knap he?! Geen zwangerschapsbroeken, nou ben er wel blij mee. Ik heb tegen mezelf gezegd dat zolang mijn kont nog om mijn broeken heen passen ik tevreden ben ;) Maar heb dan wel zo'n knoopjesding met elastiek er tussen wat ik gebruik, en gewoon elastiekjes. Heb er toch altijd een lang shirt over, dus je ziet het niet. Die broeken met die elastische banden lijken mij ook bloedheet nu!

Geboortebedankjes, helemaal nog niet over nagedacht. Denk het niet hoor. Beschuit met muisjes is wel genoeg toch :p Wij gaan wel een kraamfeest geven, dus misschien dat we dan nog wat bedenken om te geven als bedankje. Op kraamvisite komen alleen goede vrienden en hele dichte familie. Nog andere die een kraamfeest geven ipv kraamvisite?

15. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meiden, ik heb zo lekker geknuffeld! Ik ben er zo klaar voor. Wou alleen die bevalling overslaan. Begin daar toch wel een beetje angstig voor te worden eerlijk gezegd. Maar goed, hij moet er toch echt uit ;)

Bijgevoegde bestanden:

16. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Ooh wat een droppie! Smelt!

17. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Yara, 't beeld is van klei gemaakt en daarna gebakken in een oven. Met foto's van baby's als uitgangspunt. Boetseren is een hobby van me, heb dan ook al verschillende beelden gemaakt, heb daar dinsdagsavonds ook begeleiding in, maar heb nu "verlof" tot in januari. Tis nu zomerstop en ze beginnen weer in september, maar om dan dat kleine hummeltje al meteen alleen te laten leek me niets, dus heb daar ook vrij af gekregen!

Nog 2 weekjes werken, gelukkig zijn m'n bazinnen weer terug van vakantie en is de weervoorspelling voor komende week al gunstig gesteld. Begin wel te merken dat ik er steeds meer naar toe uit zie om met verlof te gaan. Vooral omdat ik de vragen van klanten een beetje beu begin te worden. Tis lief bedoeld, maar iedere keer weer t zelfde...

18. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, net even buik weer bij de buikplaatjes gezet, vind het zo leuk om te zien hoe verschillend we allemaal zijn!

@ vocht vast houden, hier gelukkig nog niks. Vind het zelf ook wel bijzonder, maar ben er blij mee.

@ bedankjes, ben aan het nadenken wat we willen weggeven. Vind het wel leuk om iets te kunnen meegeven, maar ben er nog niet helemaal uit moet ik zeggen.

@ geboortekaartje helemaal af, enveloppen zijn in twee kleuren besteld.Fijn gevoel wel!

@ even thuis, lijkt me heerlijk als je denkt dat je moet blijven. Vind het al een bijzonder idee dat wij over zeven weken maximaal een baby hebben. Twee weken lijkt me zo spannend!
    Kijk er wel steeds meer naar uit. Des te meer omdat ukkie zo druk is dat het voor mij echt niet meer zo prettig is. Heb ook weer haast geen eetlust meer omdat mijn buik gewoon vol zit. Herkennen jullie dat?

@ Een puppy, vind je wel een held hoor! Heb de ervaring dat je toch echt wel de eerste maanden er erg druk mee bent als je ze goed wilt opvoeden. Wij gaan er pas aan beginnen als de kleine een jaar is.

@ Vrijen, vind het nog erg fijn om samen te zijn. Mis het ook wel een beetje om niet meer zonder na te denken te vrijen. T is nu toch allemaal wat voorzichtiger. Grappig, mijn hoofd staat er dus nog wel naar, maar mijn lijf beperkt gewoon een beetje.

@ Gipsbuiken. Vind het leuk als je het ergens op kunt hangen. Zelf ben ik vooral van de fotos, nemen minder ruimte in en kun je vanalles mee :).

Krijg steeds minder zin om echt de deur uit te gaan. Vind het wel best thuis. Visite is gezellig, maar ben ook snel moe, dus lekker beetje lezen, rommelen, hoef gewoon niet zo veel meer om tevreden te zijn. Moet er echt niet meer aan denken om nog ver weg te gaan.
    Vind het wel steeds vaker moeilijk om een fijne positie te vinden. Zitten is niet echt je van het, liggen gaat ook zeer doen en je kunt tenslotte ook slecht de hele dag gaan staan ;). Veel wisselen dus maar. Onder de douche is wel fijn, dus dat ga ik zo maar ens doen!

Fijne avond nog.

19. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @libra ja snap wat je bedoeld het voelt een beetje benauwd ook dat herken ik wel van de weeen je krijgt het heel warm op zo''n moment en voelt het echt aankomen. Gek gevoel he. Zo kun je wel mooi wennen voor de weeen.

@kraamfeest en cadeautjes. Wij doen niet aan cadeautjes verder voor visite! wel superleuk idee zeg. Ook gaan we niet voor een kraamfeest. Houden t ""gewoon"" bij visite. Dat heb ik bij brenden wel gemist doordat hij natuurlijk de eerste weken in t ziekenhuis lag etc. Pas na 2 maand kwam visite weat op gang omdat iedereen heel afwachtend deed hoe het zou gaan... vond ik erg jammer.

@eva wat fijn dat je helemaal geen vocht vasthoudt zeg! daar mag je echt blij om zijn...

20. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hallo dames

Ik ben onverwachts een juli mama geworden!
    Vanochtend rond 10.45 is ons zoontje geboren!

Deel Deze Pagina