Swissy en Laura ook welkom hier! Leuk dat jullie nog mee komen kletsen de laatste loodjes Trouwens over draaipogingen ik had het daar met mijn moeder nog over. Zelf was ik dus ook een baby die graag in stuit lag. Ze heeft mij wel 3x laten draaien, en pas bij de 3e keer bleef ik zitten. Wel ook uiteindelijk door iemand anders. Maar ik vroeg nog hoe dat ging, maar dat ging gewoon zonder remmers enzo. Alsof het iets heel simpels was. Hoop dat de baby's die hier nog verkeerd liggen zich goed laten draaien Over onfris gesproken, daar merk ik nou nog echt helemaal niks van. We genieten er ook nog maar flink van, als we het gezellig hebben zeg maar. Straks zal het een tijdje niet meer kunnen. Zie er wel tegen op. Vond het wel fijn zo lang niet ongesteld, en dan schijn je na de bevalling toch wel een aantal weken zelfs te kunnen vloeien Ik heb trouwens van vsm tabletjes besteld voor een bevordelijke bevalling, maar ook voor beter herstel(denk aan bloedverlies) na de bevalling. Heb zoiets van baad het niet schaad het niet. En vandaag 36 weken hier! Het komt zo dichtbij. Vannacht veel harde buiken trouwens, die ik ook in mijn rug voel, maar slaap er redelijk goed door heen. Vandaag weer sporten! Ook deze week maar 2x aan toe gekomen.
Puschel, ik brdoelde niet per se het onfris ruiken danwel het feit dat mijn onderkantje het niet naar zijn zin heeft en dat dat dus nog erger wordt = bevalling en mogelijk inscheuren haha. Hier ook 36 weken vandaag...toch weer een mijlpaal in mijn hoofd. En we zijn vandaag geslaagd voor een relaxfauteuil voor in de babykamer. Heerlijk....weer een vinkje van het lijstje. Maar nu moet het wel even klaar zijn hoor. Geld vliegt er hier uit de laatste weken. 100 euro hier, 200 daar en oh ja de foto's moeten ook nog betaald worden. Hihi. Gelukkig kan onze spaarrekening wel iets hebben, maar toch. Straks met de kinderopvang die betaald moet worden, kan ik lang zoveel niet meer sparen. dus even buffertje nodig he? Merk wel dat ik erg moe wordt van het slenteren! Ben blij dat ik even zit.
Hier vandaag een rustig dagje! @Swissy en Laura welkom! hier zijn we allebei ziek helaas, ook heb morgen een vrijgezellenfeest van me zus maar ben bang dat ik helaas niet mee kan. heb nu zoiets moet nu echt even om mezelf denken.. met ons puppy gaat het heel erg goed.... gaat met de dag beter!
Hey meiden! Zo, ik moest ook weer een eind bijlezen Gisteren had ik een redelijk zware dag, gadsie wat was het benauwd. Mn voeten waren aan het eind van de dag ook echt twee keer zo dik als normaal en mn trouwring ging ook met geen mogelijkheid meer af (niet dat dat nodig is, maar het ging ook niet) Vandaag controle gehad bij de VK. Gelukkig was alles goed, bloeddruk ook prima ondanks de gezwollen ledematen en beeb ligt al volledig ingedaald voor zover ze kon voelen *yay* Dus ik ben weer blij! Vandaag ook lekker toegegeven aan mn nesteldrang, zolder is helemaal netjes, opgeruimd en gepoetst, incl. ramen en plinten! Annet, en hoe was je eerste verlofdag? Lekker van genoten? Yasmin, wat fijn dat met jullie alles goed gaat! Wel balen dat je D. nog in het ziekenhuis achter moet laten, lijkt me lastig.. Maar zo te horen groeit ie goed op zn mamamelk! Eva, en was het nog gelukt met je commode gister? Libra, indalen zegt inderdaad echt niks over het eerder geboren worden. Heb het vandaag nog even nagevraagd bij de VK Wow, die van jou ligt dan wel errug laag! Wanneer heb jij liggingsecho? Ik de 16e, ook heel simpel, maar ben toch wel weer benieuwd! Jel, hoe is het gegaan vandaag? Sweety, fijn dat pup het goed doet! Leontine, fijn dat alles goed was met de kleine en dat het geen KS wordt! Is toch weer een opluchting Anskev, nog eventjes doorbijten meid, en dan mag jij ook lekker met verlof! Puschel, lekken doe ik al een aantal weken, loop dan ook al een tijdje met van die gezellige koffiepads in mn bh Achja, hoort erbij En ruiken, hmm, het lijkt inderdaad allemaal wat minder fris ja. Het is ook anders daar nu zeg maar, andere vormen Gezellig Swissy, welkom meid, gezellig! Fijn dat je zo weinig last hebt! En natuurlijk mag je meekletsen Nannie, wat een vaag verhaal zeg, nu weet je dus eigenlijk nog niks? Misschien inderdaad maar even met de gyn contacten Beebje, haha mooi, ben ik dus niet de enige Oh super dat je romperslinger zo leuk is! Ben heel erg benieuwd straks als de kleine geboren is! Ik ga zelf een namenslinger maken, heb er nu al zin in Laurie, welkom meid! Jeetje, bij jou meteen al spannend! Kijk je op tegen de inleiding? Wel goed dat je ze nu dan zo goed in de gaten houden!
Oh ik lek al heel lang Niet extreem veel. Maar soms wel zo erg dat mijn bh vieze plekjes heeft. Heb het ook soms dagen weer niet. Het is nu ook zo dat het beetje pijn gaat doen, dan voel ik mijn tepels of het gebied er om heen beetje prikken, als ik dan even kijk komt er al wat uit, en als ik er in knijp helemaal. Pijn is dan meteen over Soms is het gewoon echt geel!(iejl) en ook wel gewoon doorzichtig vocht. Na seks komen er vaak gewoon echt straaltjes uit En heb het ook extra veel als ik lig en bewust met de baby aan het 'spelen' ben. Maar het schijnt niks te zeggen hoor, of je al melk lekt of niet. Vrouwen die bijv. de hele zwangerschap lekken kunnen problemen hebben met borstvoeding, en vrouwen die nooit gelekt hebben die kunnen probleemloos borstvoeding geven. Heb ik gelezen Yara, fijn dat alles in orde was bij de vk! En mooi dat hij al ingedaald is. Tjah ik voel hem inderdaad ook heel laag, als hij soms beetje heen en weer schokt dan voel ik het gewoon helemaal aan de onderkant zeg maar. Zo'n raar gevoel.
De laatste loodjes zijn begonnen voor jullie! Kan er alleen niet veel meer over meepraten hihi Lekkende borsten helemaal geen last van gehad trouwens tijdens de zwangerschap. Meiden met verlof geniet er echt van!!! Had er zelf zo erg naar uitgekeken. Zorg dat je ook goed rust!!!
D is overgeplaatst naar medium care. En sinds vandaag van de monitor af (hartslag en bloeddruk werd in de gaten gehouden) Hij heeft hard gewerkt vandaag dus mama is heel erg tevreden Snapt nog steeds niet hoe hij moet eten en kost gewoon veel energie voor zon kleintje. Maar het gaat de goede kant op. Ik moet meer rusten
hoi meiden Zoals jullie weten moesten we vanmiddag naar de gyn om te kijken naar de opties. Nou de uk is iets gedraaid naar een scheve stuitligging. Hij ligt met zijn hoofd rechts bij mijn ribben. En zijn billen liggen links op mijn heup zeg maar. Dus hij ligt eigenlijk tussen dwars en stuit in. Snappen jullie hem nog haha De gyn vond het dan ook geen nut hebben om hem nu te draaien en een stuitbevalling wilde hij ook niet omdat bij mijn vorige bevalling de uitdrijving niet soepel verliep! En dat eens tuitbevalling een te groot risico zou vormen. Nu hebben we dus een keizersnede gepland!!! Ja ja dames ik weet in principe wanneer de kleine uiterlijk komt! (mocht hij in de tussentijd niet goed gaan liggen tenminste) We hebben vanmiddag meteen bloed moeten laten prikken en de een gesprek gehad met de anesthesist... We moeten nu aanstaande vrijdag terug naar de gyn. Hij maakt dan weer een echo. Mocht de kleine dwars liggen en de verloskamers zijn vrij dan wil hij een draaipoging doen en meteen inleiden. Dit omdat de kans anders heel groot is dat de uk weer terugdraait. En als de uk gewoon netjes met zijn hoofd beneden ligt dan word ik ook ingeleid. Maar mocht hij nog zo liggen zoals hij nu ligt of helemaal in stuit dan word het de geplande keizersnede. De gyn gaf ons een kan van nog geen 5 % dat de uk zelf nog goed gaat liggen en dat we ermaar vanuit moeten gaan dat het een keizersnede gaat worden! We weten dus de datum van de keizersnede al maar die ga ik hier niet neerzetten ivm meelezers! Maar mocht je echt nieuwsgierig zijn dan pb me maar haha
Leontien, wel of niet lekken zegt niets over hoe de bv zal gaan. Heb bij onze dochter totaal niet gelekt en heb een jaar probleemloos bv gegeven. Yara: nee ik zie niet op tegen het inleiden. Maar hoop stiekem wel dat hij toch spontaan eerder zal komen. Ik ben al 40 en je hoort wel dat ze dan vaker toch iets eerder komen, dus wie weet! Hier helaas voor het eerst niet lekker door kunnen slapen. Onze dochter viel om 4.15 uur uit bed en daarna kon ik niet meer slapen. Dus vandaar op dit tijdstip maar even naar beneden, iets drinken. Hopelijk kan ik straks toch nog even slapen.
Ha meiden, Hier gelukkig na van de week alles rustig. Krijg wel steeds meer een liefde haat relatie met mijn bed. Heb er vanacht echt tien minuten naar staan kijken of ik nog opties wist om lekker te liggen. Bah! gelukkig slaap ik s middags altijd goed. Vanavond eters, gezellig, maar het zijn mensen van de rotary van mijn vriend. Dus geen bekenden waar ik lekker onderuit gezakt op een stoel kan hangen. Ach, ga kijken hoe lang ik het volhoud. Gelukkig kookt mijn viend zelf Commode en kasje zijn gelukt, staan stralend in de bijenwas. Kan nu eigenlijk niet meer verzinnen wat ik nog kan doen. Ow ja, moet nog twee emmers, vuilniszakken en een wasteiltje zoeken . Doe echt steeds minder, herkennen jullie dat? Gisteren dan wel een wat langere dag, bij IKEA de matras beschermer gehaald, fijn ding! @ luchtjes en kriebel, hier ook veel last van, maar als het echt niet meer te harden is gebruik ik van die gyno eieren hoor! Ben er dan echt weer langere tijd vanaf. Smeren is leuk, maar meestal komt het van binnen. Als je een schimmel hebt als je gaat bevallen kun je je kindje spruw bezorgen. Ben daar zelf vrij allert op. Heb zelf ook katoenen inlegkruisjes gemaakt en vind dat ook erg prettig. @ Lekken, vanzelf nog niet, maar zodra ik knijp ook doorzichtig en knal geel. Alles maal goed, vind het zo n geweldig idee dat het helemaal is afgestemd op jouw kiddo! @ Kleine D, fijn dat het steeds wat beter gaat, al enig idee waneer je hem mee naar huis mag nemen? @ Jeuk, hebben jullie soms ook zo n kribel aan je buik door het rekken van de huid? Smeer weleda olie tegen de strepen, tot nu toe nog niks gelukkig, maar ook echt voor het vet! Zag laatst een zwangere vrouw ook heerlijk gedachteloos aan haar buik krabbellen en moest toen wel grinneken. @ puppy, wat heerlijk dat het zo goed gaat. Misschien gek verhaal, maar soms laten mensen de hond de eerste baby poep opeten voor de acceptatie. Doen mama honden natuurlijk ook met hun pups. Weet niet of ik het zou doen, maar vond het wel een bijzonder idee. Eerst even van JAK!! Maar als ik terug denk aan mijn poes deed ze dat de eerste weken natuurlijk ook . @ draaien, inleiden, keizersnede, wat een proces he, om je helemaal over te geven aan het moment! Gewoon per dag kijken hoe het eruit gaat zien. Nu kun je ook een "gewone " bevalling nooit van te voren plannen en bedenken, maar met al die extra toestanden lijkt het me wel spannender. Sterkte! @ stoel op de babykamer, duur allemaal he? Was ook erg blij dat ik onze stoel, in de goede kleur prachtige staat voor 20 euro op t internet vond! Even afnemen, wassen en klaar. Blij mee. @ placenta, gaan jullie hem gewoon weg gooien of afstaan/ bewaren en dan begraven? Ben benieuwd! @ druk, is jullie kleintje ook zo aanwezig? Soms wel een paar uur achter elkaar, dat ik denk, ist nu geen baby slaaptijd? Nee hoor, we doen nog een rondje op en neer springen! Nu een beetje schoonmaken voor vanavond. Ik stof af en mijn vriend stofzuigd gelukkig, Vind dat echt slecht te doen. Tafelkleed strijken en eens verzinnen hoe ik de tafel ga dekken. Vind het altijd erg leuk om daar iets bijzonders van te maken. Fijne dag allemaal!
Draaipoging gister is helaas niet gelukt. Het ging er wel heel anders aan toe dan afgelopen dinsdag in het andere ziekenhuis. Ik kon me goed ontspannen en goed ademhalen en het deed ook helemaal niet zo'n pijn. Ze stelden je ook goed gerust en zeiden precies waar ze mee bezig waren, echt perfect! Zij gingen ook pas 'duwen' op het moment dat je uitademde en dan heel rustig. M'n buik voelt nu ook niet zo beurs aan. Probleem was dat kleine uk niet helemaal uit m'n bekken kwam en dat hij ook tegendruk ging geven. Het wordt dus een keizersnede. Maar ik ben blij dat ik het nog een keer geprobeerd heb in het UMC (mocht iemand ooit voor hetzelfde probleem staan, ga daar naar toe!). Ik heb er nu ook geen naar gevoel meer over (dinsdag wel). Aanstaande dinsdag gaan we de keizersnede 'plannen', raar idee hoor dat je dan een datum hebt. @lekken, hier ook nog niks. Tijdens zwangerschapsgym kwam dit ook naar voren, het was een beetje 50/50 in de groep, maar het maakt helemaal niets uit zei cursusleidster. @ luchtjes/kriebel, ik heb gelukkig nog geen schimmelinfectie gehad maar ik ben daar ook niet zo gevoelig voor, heb het in mn leven maar 1x gehad. Wel zweet ik heel erg in mijn liezen, dat had ik voorheen nooit! Draag wel inlegkruisjes en was me tussendoor ook nog wel een keer met water, gewoon voor het frisse gevoel. @ slapen, wordt hier ook steeds lastiger, ook het omdraaien kost zoveel moeite. En baal echt als ik weer moet plassen, ik vind het zo'n gedoe om op te staan en weer lekker te gaan liggen. Ik ben ook steeds om 6 uur klaarwakker, hebben jullie dat ook? Eergister ook een soort van proefdruk opgehaald van het geboortekaartje. Maar ik vond het niet echt een proefdruk want het is een afdruk van de tekst op een A4, wel met een kader met juiste grootte maar ik had echt de kaart zelf verwacht met tekst en in kleur. Ook de tekst zelf hadden ze aangepast bij het adres omdat ze het anders niet vonden passen, maar was er niet blij mee. Het is natuurlijk allemaal nog wel aan te passen maar baalde er even van. Vrouw van de drukkerij is ook niet zo meewerken/aardig. Toen ik zei dat ik het wel fijn vond om de kleur nog te zien in tekst, zei ze maar je hebt toch zelf de kleur uitgezocht op een ral kaart. Ja, dat snap ik maar in een tekst kan het er toch heel anders uitzien (was dus gewoon zo'n verfkaartje waar je uit kon kiezen). Nou ja, het kaartje zelf kaal ook gezien en die viel gelukkig niet tegen! Heb er ook nog gelijk sluitstickers bij gekocht, toch wel makkelijk. Enveloppen meegenomen en nu ga ik vandaag echt eens aan de adressenlijst beginnen
@ placenta, we willen hem wel zien maar we gaan hem niet meenemen. We hebben ook geen tuin, anders had ik er misschien nog over nagedacht om hem in de tuin te begraven met een boompje erop
In de nieuwe Ouders van nu staat een stukje over het opeten van de placenta. Lijkt me heerlijk! Nee, serieus....bij het idee word ik al kotsmisselijk. Gelijk weg met dat ding. Slapen doe ik echt nog perfect. Nog steeds zonder extra kussens of iets. Omdraaien gaat ook prima nog al gaat het misschien wat langzamer dan normaal. En als ik zo om mij heen kijk en luister ben ik een unicum. Wat een slaapproblemen overal. Jel, wat jammer dat het niet gelukt is, maar wel fijn dat het nu een fijnere ervaring was. Dat is toch ook belangrijk. Hier is zo langzamerhand alles wel klaar. Moet de flesjes en spenen nog even sterriliseren en de kruiken testen. En ik wil vandaag mijn zkh tas klaar maken. Maar eerst even lekker in de zon met de pootjes omhoog!
Hier gelukkig ook geen slaapproblemen of met het omdraaien. En de placenta gaat bij ons denk ik gewoon de container in, heb er niet zoveel mee (denk ik nu) Verder iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer? Ik de hele dag binnen aan het werk in de zaak van mij moeder, maar vermaak mij prima!!
hier sinds vanmiddag erg last van harde buiken die komen en gaan voelt niet prettig aan. ook vandaag helaas niet mee met vrijgezellenfeest van me zus omdat ik nog steeds niet fit ben, zal der straks even bellen hoe ze het tot nu toe vind! verder vandaag lekker rustig aan en hopen dat ik morgen me wat fitter voel..
@lekken, ik merk er nog helemaal niets van! Ben er ook helaas geen cupmaat op vooruit gegaan haha @yasmin, fijn dat het beter gaat met D. Kan me voorstellen dat het nu ook wel moeilijk is om rust te nemen als je kleintje in het ziekenhuis is. Hoe vaak ga je er naartoe? @eva, fijn dat het kastje en de commode gelukt zijn! Ik heb wel af en toe kriebel aan mijn buik maar heb dr niet echt last van! En dat slapen, pff gaat bij mij ook lastiger. Draaien vooral. Wil in mn slaap niet te druk draaien, dus het gaat heel langzaam. Ook krijg ik na te lang op een kant liggen, last van mn heup. En haha ook mn armen zijn nu door het vocht flink aan het tintelen/pijnlijke vingers! @jel, fijn dat het een 'betere' ervaring is geweest maar kamer dat het niet is gelukt! Wat vervelend van je kaartje! Ga je het wel bij de onaardige mevrouw bestellen? Waarom kon het niet gewoon op het kaartje zelf? Ook raar dat ze het op eigen initiatief heeft aangepast! @placenta, hihi opeten dat zou ik ook niet doen! De gedachte alleen al.. maar we doen er verder ook niets mee. Of ik moet op het moment zelf er ineens iets voor voelen.. @sweety, wat vervelend dat je je niet prettig voelt! Doe je rustig aan? Wel jammer om het te moeten missen maar je kunt idd beter aan jezelf denken! @keizersnee, lijkt me heel gek om dan gewoon een datum te horen waarop je je kleintje gaat krijgen! Aan de andere kant zou ik nu ook wel een datum willen weten (ben een echte regeltante haha) @emoties, pppfff ik ben zooo snel geïrriteerd! En huilerig, bah! Kijken jullie babyboom? Heb t vorig jaar gevolgd en wil het dit jaar weer volgen. Was gister begonnen met de 1e terugkijken en jeetje kan helemaal mee huilen als ik dan zie hoe blij een stel is met een positieve test! Ook het idee dat er zoveel stellen moeite hebben met zwanger worden, grijpt me echt aan!