Hey meiden, Begint nu echt tegen het einde aan te lopen als je de verhalen leest. En dan te bedenken dat een deel hier al aanwezig is vanaf het moment dat we een roze streepje ontdekte op de zwangerschapstest. Wat hebben we al veel gedeelt en velel geleerd van en met elkaar. Wil gewoon even zeggen dat ik super blij met jullie ben Hier merk ik ook dat alles steeds moeilijker gaat. Ik wordt sneller moe en ben stram door het vele vocht wat ik in mijn benen, voeten, handen en armen vast houdt. @staren. Ik was vanmorgen met mijn vriend in de stad om heel de zeeman, hema en prenatal leeg te kopen. We hebben ons lekker laten gaan . Maar wat me ook opviel is dat heel veel (vooral vrouwen) me nu aan zitten te staren. En niet subtiel, maar echt ongegeneerd lang. Hebben jullie daar ook "last" van? @kriebels, jep bij mij kriebelt het ook. Heb er eerst alleen een zalfje voor gekregen, maar toen wilde het niet over gaan. Toen nog zo een speciale zetpil erbij met hetzelfde zalfje. Ben ik toch al weer even mee bezig en alle kriebel was al een week weg. Dus ik denk nu kan ik wel stoppen. Nu kriebelt het weer dus ik ben maar weer gaan smeren................ @kriebel buik. Jep laatste dagen steeds meer, maar als ik het lekker insmeer met bodylotion (van die dikke) heb ik er een stuk minder last van. @klossen. gisteren de klossen onder het bed gezet samen met mijn vriend. We hebben onwijs gelachen hoe hoog het bed nu staat. Een probleem alleen. Ik heb niet van die lange benen en we hebben niet veel ruimte. Dus voor erin kan ik een opstapje gebruiken. Maar eruit weet ik niet hoe ik dat moet doen. Door dat opstapje wordt ik instabiel en er is maar een kleine ruimte tussen het bed en de kast. Dus dan knal ik zo met mijn hoofd tegen de kast aan. Dat moet ik nog even uitvogelen. Heeft iemand een idee? Veel liefs, Frisje
@jel: jammer dat het niet is gelukt. Wel fijn dat het deze keer veel minder pijnlijk was en dat je er nu geen nare herinnering aan hebt. @marleen: spannend meid! Wij horen/lezen wel wanneer "het" gaat gebeuren. @placenta: Ik laat hem schoonwassen door de vk en dan neem ik hem mee. Je schijnt er boullion van te kunnen trekken. Het schijnt je hormoonhuishouding zeer snel weer in balans te brengen. Die boullion zie ik misschien nog wel zitten, opeten echter niet. Anders gaat ie in de tuin. @afklemmen Laten jullie de navelstreng gelijk afklemmen? Ik wil dat pas na ca. 1/2 uur, zolang tot dat deze nog pulseert. De kleine krijgt zo nog extra bloed en afweerstoffen mee. @frisje: ja fijn dat wij ons lief en leed al zo lang met elkaar delen. Ik ben niet vanaf het begin bij jullie clubje, zat eerst bij een andere waar het steeds stiller werd. Wel vergeet ik soms wel eens dat iedereen mee kan lezen en dat dit geen besloten forum is. @laurie: welkom in de "club van de 1e helft augustus". Gaat het wel goed met je? Je hebt nu toch geen last van hellp? @sweety: balen, nog steeds plat. @ hier geen buikjeuk. Draaien in bed is wel lastiger geworden.
Libra, ik voel m dus ook echt zo laag aan de onderkant. Soms duwt hij op een zenuw ofzo en dat voel ik dan gewoon in mn bovenbeen, echt vreemd! Yasmin, wat fijn dat de kleine man het zo goed doet! Nu nog leren drinken Marleentje, jeej wat spannend! Dus over een paar dagen kan het zomaar eens snel gaan! Wat lijkt me dat raar dat je nu al de datum voor de KS weet. Ben wel errug benieuwd, dus ga je zo wel even PB'en Laurie, voor jou ook spannend dan Wist niet dat leeftijd iets zegt over het eerder of later geboren worden! Hoop voor je dat kleine uk dan toch nog uit zichzelf wil komen Schijnt toch beter te zijn voor je lichaam. Eva, minder doen herken ik wel. Merk gewoon dat ik het allemaal minder lang volhoud en dat ik wat vaker pauze moet nemen. Maar ben wel blij dat ik nog steeds dingen kan doen en lekker toe kan geven aan mn nesteldrang! Jeuk aan mn buik en drukke beeb zijn ook herkenbaar Ik smeer met Bio Oil, dat geeft wel verlichting! Jel, wat balen dat de draaipoging mislukt is, maar wel fijn dat je er nu vrede mee kunt hebben Nog even en dan weet je gewoon wat de geboortedatum van je uk gaat worden! Wel raar hoor van die drukkerij! Niet echt klantvriendelijk zoals ze met je omgaan. Sweety, balen dat je niet meekon omdat je je niet goed voelde! Gaat het inmiddels beter? Beebje, oh ja babyboom! Moet ik nog terugkijken, heb het opgenomen. Vind het een leuke serie Maar begreep wel dat dit een terugblik is op stellen die al meegedaan hebben en dat dit niet een nieuwe groep is toch? Frisje, zeker fijn! Nu allemaal samen op naar het einde Staren merk ik niet echt wat van, let daar niet zo op. Laat ze maar lekker staren, ben trots op mijn buik En ik herinner me trouwens dat ik voordat ik zwanger werd ook altijd naar zwangere vrouwen keek, gewoon omdat ik het zo mooi vind en ik zelf ook zo graag zo'n buik had! Over in en uit bed, kun je dat opstapje niet gebruiken bij het uit bed stappen dan? Puschel, ik heb in mn geboorteplan ook staan dat ik het liefst wil dat ze de navelstreng uit laten kloppen mits er geen reden is om de beeb weg te halen vanwege medische issues. Ik wil hem ook graag zelf samen met mn man doorknippen Hier wil mn man ook heel graag de kleine zelf 'opvangen'. Vind het wel heel bijzonder dat ik m 9 maanden gedragen heb, en dat mn man de eerste is die de kleine feitelijk aanraakt. We willen samen knippen, omdat ik het zelf heel bijzonder vind om na 9 maanden bij mij te hebben gezeten die 'lijn' zelf door te knippen Ben heel blij met mijn buik, maar het nadeel is omdat ik zo ontzettend naar voren draag (heb nog taille), dat beeb vrijwel rechtop ligt ipv gebogen en daardoor zowel enorm laag (met zijn hoofd) als enorm hoog ligt (met zijn kont en voeten) Joepie, vinden mn maag, longen en ribben errug leuk Lekken, hier ook al een week of 10. Niet veel, maar heb wel koffiepads in mn bh, anders heb ik constant van die natte plekjes in mn bh en dat voelt niet lekker. Ik lek overigens 's nachts wel meer. Maar zegt inderdaad niks over of je wel of geen BV kunt geven. Placenta, hier mogen ze m gewoon weg doen hoor, zou niet weten wat ik er anders mee moest Slapen, hier ook geen probleem hoor, ook zonder kussens en dergelijke! Wel iets meer moeite met omdraaien omdat beeb zo hoog zit en ik het daardoor af en toe benauwd heb, maar verder gaat nog prima! Moet alleen wel een keertje of 2 eruit om te plassen, maar slaap daarna meteen weer in Met mij gaat alles goed! Beetje rustiger aan met dit weer, maar dat is ook niet vreemd volgens mij Vandaag maar een rustige dag gehad. Gisteren namelijk de hele zolder gepoetst, tot en met de plintjes en ramen aan toe en 's avonds bruiloftsfeest gehad van mn schoonzus. Vandaag even de auto gewassen en verder niks. Ben nog aan het twijfelen of ik zometeen aan mn geboortebord verder ga schilderen of achter mn naaimachine ga Van de week heb ik de gordijntjes gemaakt op de babykamer en nu ga ik eerst kruikzakjes maken, dan twee boxkleden, een naamslinger, een badcape en een extra hoeslaken voor de kinderwagen. In willekeurige volgorde Moet wat te doen hebben in mn verlof he
Haha, Frisje, toevallig voelde ik me vandaag enorm bekeken. Je merkt idd dat je groter bent en op het eind loopt. Van de week werd iemand boos bij de kassa: dat je man niet even boodschappen doet! Nou ja, ik ben niet invalide. En ja dingen als een vier pack cola laat ik door Eric uit de auto halen. Ben natuurlijk niet op mijn achterhoofd gevallen. @ hoog bed. Kun je je niet van je bed laten glijden? Denk dat ik het zo ga doen. @ Navelstreng. Hier heb ik eigenlijk nooit over nagedacht. Ik zou het fijn vinden als Eric hem doorknipt. Maar verder. Ik laat wel bloed uit de navelstreng opvangen voor leukemie patienten. Ik vind eerlijk gezegd ook dat we een leuk groepje hebben hier. Nooit een negatief woord gevallen en meningen worden gewoon verteld en geaccepteerd. Lijkt me ook leuk om na de geboorte van onze kindjes verder te kletsen in het "na de geboorte" onderdeel. Maar pas als er wat meer kindjes geboren zijn hoor! Hoe zien jullie je partner nu? Eric en ik zijn nog geen jaar getrouwd maar ik voel steeds meer liefde sinds ik zwanger ben en zeker nu op het eind. Ik heb geen idee hoe hij met kindjes zal zijn, maar hij wordt vast een goede vader. Zeker nu ik thuis ben, mis ik hem gewoon als hij werken is. Vandaag heeft ie zelfs een 24-uurs dienst en dat vind ik helemaal niet leuk. De hele dag en nacht alleen! Haha. Voel me net een puber!
hier nog steeds erg last van harde buiken, weet zelf neit echt wat ik er mee moet?!?! schoonma was hier net ook even en die zei al dat ik wat dik om het hoofd was (vocht) denk dat ik het morgen nog even aan kijk als ik dan nog harde buiken heb dat ik de vk even bel.. maar weet niet of ze er wat aan doen?!!?
Ben je ook duizelig ofzo? Want dan zou ik de vk toch even bellen...ze zijn ervoor he? Sterkte...ik ken het fenomeen harde buiken nog niet zo goed. Ik heb alleen het gevoel dat iemand naalden in mijn schaamstreek aan het steken is. Vorige week had ik dat ook en toen dachten we indalingsweeen. Maar ons mannetje is nu al ingedaald, dus dat is het niet meer...denk ik.
Sweety je kan altijd even bellen! zou zekere voor t onzekere nemen! zijn ze ook met regelmaat? om de 5 min of zo?
nee is niet regelmatig voor mijn gevoel maar kan er ook naast zitten, is nu gelukkig even weg.. ga zo ook lekker op bedje. en dan zie we wel wat morgen de dag brengt als het dan nog zo is dan bel ik zeker..
Leontine, zulke opmerkingen krijg ik ook wel eens! Soms word ik er gewoon boos om Waar bemoeien ze zich mee, als ik zelf boodschappen wil doen, doe ik dat zelf En die steekjes heb ik ook nog steeds, ondanks dat kleine man al ingedaald is. Dan zittie gewoon met zn hoofd ergens op te duwen ofzo Verder kletsen als de beebjes er zijn lijkt me erg gezellig! Over mn man, vind hem ook heel lief momenteel Wordt ook alleen maar meer, hij kijkt ook zo uit naar de komst van de kleine man! En als ik hem dan zie met ons neefje van 9 maanden smelt mn hart echt! Sweety, zou je dan niet even de VK nu bellen? Als je veel harde buiken hebt en vocht vasthoudt lijkt me dat geen verkeerd idee.. Beter een keer te veel dan een keer te weinig.
Goedemorgen dames, @sweety: heb de vk nog gebeld? Hoe was je nacht? Was die wel rustig? @hoog bed: hier een extra matras erop en een klein opstapje met antislip eronder v.d. IKEA om in bed te komen. Eruit laat ik mij gewoon glijden. @bekeken: ik voel me ook erg bekeken, zeker omdat ik dan ook nog zo moeilijk erbij loop en met die warmte en zo.. En ik heb een flinke buik, ik draag erg naar voren. Ze vragen dan altijd: zeker de laatste loodjes. Als ik dan zeg dat het nog 5 weken duurt, dan kijken ze raar. @manlief is ook erg lief hier en hij heeft het maar druk met mij. Ik kan nog heel weinig doen, dus er komt best wat werk bij hem terecht. En nu móet hij ook nog alleen de zolder leeghalen omdat deze week onze dakkapel komt. Hij heeft afgelopen jaar een hernia gehad, dus hij moest me beloven om heel voorzichtig te doen. 1 augustus zijn wij 11 jaar getrouwd. Misschien komt ons ukkie wel op die dag. Dat zou ik wel erg mooi vinden. @verdrietig bericht Ik zat eerst op een andere groep op zo (augustus mama 2012). Die groep werd op een gegeven moment niet meer zo actief, vandaar dat ik toen naar jullie ben overgestapt. Daar heeft een dame gisteren gepost dat haar kind met 32 weken in haar buik is overleden. Wat verschrikkelijk zeg, je móet er toch niet aan denken! Daarom, liever 1x te veel de vk bellen dan 1x te weinig. Ondanks dit bericht toch voor iedereen een fijne zondag allemaal.
Hier ook onrustig. Gisteren toch te veel gedaan voor de eters kwamen. Toen ik s middags uit bed kwam continu harde buiken. Moest soms echt stil gaan staan omdat ze zeer deden. Hield niet op met eten, maar wilde ook niet te snel gaan zeuren. Heb het tot het toetje uitgehouden en toen tegen de gasten gezegd dat ik echt naar boven ging. Gelukkig vond iedereen dat logisch. Onder de douche, in bed, t bleef doorgaan, dus toen toch maar eens even gebeld. Verloskundige wilde me wel even zien, vond dat zelf ook wel een fijn idee. Sjonge, wat een gek gevoel om even geen controle te hebben! Pijn in mijn rug en buik. Warm en kortademig. Ze is gekomen, met ukkie alles goed, nog geen ontsluiting. Baarmoedermond al wel een heel eind verstreken, dus het eerste begin is er al wel! Spannend! Voor de beeb is die 37 weken toch wel belangrijk en wil heel graag thuis bevallen, dus deze week moet ik super rustig aandoen. Even helemaal niks dus. Moest paraceltamol nemen en blijven liggen. Gelukkig werd het minder. Bijna niet geslapen vanacht. Toch wat adrenaline aangemaakt denk ik Woeha, t gaat echt gebeuren!
Hey meiden, @nieuwe meiden welkom! Wat een "heerlijk" weertje is t toch vandaag, ben stiekem wel blij met deze regen en dat ik nu even lekker alles tegen elkaar open kan zetten zodat t ook binnen weer wat afkoelt. @bekeken, ja dat heb ik ook. Vooral tijdens t werk, sta toch in een winkel met de hele dag mensen over de vloer. 't mooie van alles is wel dat mensen nu begrijpen dat je wat rustiger aan doet. Hoe lang nog, vragen ze dan, kan nu gelukkig zeggen deze week nog!! Petje af hoor dat je tot de 36wkn doorwerkt zeggen ze dan. Gister nog "fooi" gekregen voor de kinderwagen haha!! Ik kan trouwens aan manlief merken dat hij veel beschermender is dan voorheen. Veel eerder vragen hoe 't met me gaat. Zo ie zo hielp hij me al goed mee binnenshuis, maar momenteel gaat alles zonder moeite. En terwijl hij een paar maanden terug mijn buik nog niet durfde aan te raken krijgen we nu met regelmaat een knuffel van hem. Aan mezelf kan ik merken dat ik ook anders tegen onze relatie/liefde aankijk. Weer veel intenser! Je maakt dit toch heel bewust met z'n 2tjes door! Sow en dan vandaag lekker niks doen! Gister overdag gewoon gewerkt en gisteravond bij ons naar de kermis. Eerst een poos buiten gestaan, was aangenaam van temperatuur. En die kleine uk druk! Echt m'n hele buik was op en naar aan t golven en dat terwijl we gewoon stonden. Af en toe een flink gemene trap net alsof die kleine wilde zeggen, kijk ik ben er ook bij! Daarna zijn we naar binnen gegaan, speelde een bandje in de tent. Helaas hier ook geen stoelen of barkrukken te bekenen en benauwd daarbinnen, poeh. Ben rond 1uur naar huis gelopen omdat ik echt last van m'n voeten begon te krijgen (heerlijke dikke enkels ook overigens) en ik merk dat ik vocht in mijn vingers vast houdt waardoor mijn vingers behoorlijk stram aanvoelen. Maar me vandaag dus maar lekker rustig houden. Ben benieuwd dinsdag hoe mijn bloeddruk nu is, houdt toch wat vocht vast. Daarbij hebben we dinsdag ook de liggingsecho, dus weer heerlijk even naar binnenspieken en dan aftellen tot die kleine uk het tijd vindt om te komen.
@sweety hoe is het gegaan? @eva das ook even schrikken. mooi dat je nog geen ontsluiting hebt iig! spannend he nu komt t dichterbij. Ik ervaarde de weeen ook zo. Je hebt op dat moment totaal geen controle over je lichaam en het enige wat je eraan kandoen is heel erg rustig blijven. @hoog bed is hier echt niet mogelijk. Ik beval gelukkig toch in ziekenhuis en beneden heb ik gewoon kraambed. @frusje ik zou anders ook opstapje gebruiken. @puschel bah das wel een heel naar bericht. Moet er toch niet aan denken. Over bekeken. Ik krijg denk ik al 1,5 maand de opmerking nou dit kan nooit lang meer duren... wordt er zo flauw van mensen doen echt verontwaardigd of beginnen gewoon te lachen als ik zeg hoe lang het nog duurt... :x @mannetje is hier ook heel lief en m''n kleine mannetje ook. Met bukken pakt ie alles voor me op. En grote man doet werkelijk alles. Heeft zelfs van zijn werk delen vrij gekregen (zorgverlof) om kleine man uit school te halen en naar school te brengen etc. Heb gister ook maar even gebeld. Ik was bang dat bloeddruk te hoog was dus heb bij mijn moeder even gemeten. bleek ie veel te laag te zijn 90/40 ik heb normaal 130 ongeveer om 65. Maar ik hou nu zoveel vocht vast heb gewoon sneeen in mijn voeten en enkels en bovenkant van voeten is helemaal gescheurd. Maar ze zeiden dat ze er niks tegen kunnen doen nu. omdat ik al zoveel vocht vast hou kan ik geen dingen doen die bloeddruk verhogen!
@sweety, hier gisteren ook super veel last van harde buiken. In de middag tot een uur of elf zelf om de twintig minuten!!!! Elke 20 minuten weer een harde buik en ook elke keer aan 1 kant... Heb op een gegeven moment maar een verpleegster opgepiept (kijk dat is wel weer handig van een ziekenhuis). Zij zei tegen mij dat het waarschijnlijk oefenweeen zijn en dat ik me nergens druk over hoefde te maken. Schijnt normaal te zijn, ook al komen ze al zo regelmatig. Ik hoop dat ik je misschien een beetje gerust gesteld heb en dat je een beetje een goede nacht hebt gehad. Voor de rest vandaag weer een dagje verlof, dus ik ben lekker thuis op mijn eigen bank. Neem vandaag als ik terug moet, de 'babytas' mee naar het ziekenhuis. Het gaat voor mijn gevoel deze week gebeuren, hoeft niet, maar iets zegt me dat het zo is. Wat vreselijk nieuws om met 32 weken nog afscheid te moeten nemen van je kindje... Echt ik moet er niet aan denken... Vreselijk! @eeva, dat is toch wel even spannend!! Nu lekker rustig aan doen. We zijn al bijna 37 weken Manlief is trouwens hier ook echt goed bezig Vind het ontzettend goed hoe hij ermee omgaat dat ik niet thuis ben maar het ziekenhuis. Vandaag weer even thuis en dan is het hele huis gewoon spik en span Hij vind het wel erg ongezellig, maar 'het is voor het goede doel'... Nog eventjes!!!
*Breekt ff in* Ik wens jullie heel veel succes met de laatste loodjes!!! En geniet van deze oh zo mooie tijd. Ik ben vorige jaar 2 augustus bevallen van onze dochter. En nu alweer een jaar later wordt ze alweer 1. De tijd vliegt.... En laat je lekker verwennen door de kraamhulp. Ik dacht dat ik de hele wereld aan kon en deed gelijk alles weer. Nu heb ik daar zo'n spijt van *breekt weer uit*
@isa28 bedankt dat stelt me idd wel gerust. heb vannacht erg goed geslapen.. is alleen idd erg vervelend die harde buiken. ben alleen wat licht in me hoofd dus kijk het vandaag wel even aan mocht ik er nog last van hebben bel ik wel even voor de zekerheid. maar idd het kan allemaal voortekenen zijn. doe vandaag ook even rustig aan en gas terug!
Zo wat een verhalen weer! Alles gelezen, maar sorry als ik niet op iedereen reageer. Ik had gister even een gezellig druk op pad dagje Hier geen mankementen momenteel Wel zit ik soms een beetje in de knoei met bepaalde gevoelens. Ik vind het ineens allemaal veel te snel gaan. Mijn vriend kijkt er echt enorm naar uit, die telt de dagen af! Terwijl ik zelf zoiets heb van laat het nog maar lekker lang duren! Denk dat ik het gevoel in mijn buik ook zo ga missen Nooit gedacht van te voren. Wel vreemd als ik dan lees dat Isa bijv. over een week al mama kan zijn! Spannend lijkt mij dat hoor! Isa, lekker dat je even naar huis mag! En die harde buiken zijn alleen maar goed, goed oefenen voor het werk straks. Misschien heb ik er over heen gelezen, maar kreeg je nou morgen een draaipoging? Jel123, balen dat het niet gelukt is zeg Je kan je nu wel goed voorbereiden op de keizersnede! Inderdaad vreemd idee dat je dan echt de datum al weet. Placenta, nee bah dat ga ik niet opeten haha. Waar ik nog wel voor open kan staan, want ik geloof zeker dat er goede voedingsstoffen in zitten, is het drogen van de placenta en er dan pillen(capsules) van laten maken. Die kan je dan in nemen, en zo krijgt je baby ook nog weer via de melk van jou al het goeds van de placenta mee, en voor je zelf is het ook wel goed schijnt. Maar ik begin daar niet aan. Kost je ook weer 100 euro! Ik blijf wel bij mijn vitamine pillen De navelstreng wil ik ook niet direct laten afklemmen, maar ook eerst laten uitkloppen. Maar duurt dat wel een half uur joh? Best lang. Ik zit er ook aan te denken om samen met vriend de navelstreng door te knippen. Het lijkt mij sowieso wel grappig om dat door te knippen, wie weet blijft dit de enige keer dat het kan. Fijne zondag nog !
Zoals ik heb begrepen duurt het uitkloppen maar een paar minuutjes!! Wij willen het ook uit laten kloppen, maar niet als het meer dan een half uur duurt, dat lijkt me wel erg lang wachten! Hier heerlijk aan het genieten van een dagje niks doen, lkkr filmpje kijken enzo!! Prima dag dacht ik zo!
@libra: jij kunt ook volgende week al mama zijn hihihihi, je weet het nooit Voor mijn gevoel gaat het ook wel snel hoor. Mijn vriend zei vanmiddag nog: weet je nog toen we die digitale test deden? Nou wat daar tussen allemaal gebeurd is weet ik niet meer... Voor je het weet ben je opeens bijna uitgerekend! Time flies terwijl je het niet eens doorhebt...