1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ puschel jeetje wat een verdrietig bericht zeg ! Vreselijk ! Geen woorden voor daar moet je inderdaad niet aan denken!

@ bekeken worden heb ik nu ook echt, dat mensen je gewoon echt aangapen van jeetje die is zwanger zeg haha! Ik heb ook 2x gehad dat een wildvreemde zomaar ineens aan mijn buik zit !!! Was echt te verbaasd gewoon!

@ evaa wat fijn dat je even langs kon komen, wat jij beschrijft heb ik ook steeds, ik heb tegen mezelf gezegd als ik er morgen nog last van heb ga ik de vk bellen!

@ isa dat is dan wel weer fijn dat je in het ziekenhuis bent en gewoon zo kunt bellen als er iets is. Ben zo benieuwd wanneer jullie kleintje komt :) ben zo benieuwd wat het is! Wat lief dat je vriend het huis helemaal gepoetst heeeft! had je zelf alles al af voor de baby?

@ sweety hou jezelf goed in de gaten meid, en inderdaad als het teveel wordt gewoon bellen!

@ Yara volgens mij vroeg jij het mij ;) ja ben heerlijk aan het genieten van mijn verlof hihi!

@ anskev nog even meid en je hebt ook verlof, ben je vast ook heel erg aan toe of niet?

@ navelstreng nee hoor die knippen ze wat mij betreft gewoon gelijk door niet echt over nagedacht verder! Mijn vriend gaat dit overigens gewoon doen!

@ placenta ik heb ergens gelezen dat er heel veel werkende stoffen in zitten die ze weer kunnen gebruiken dus ik schenk mijn placenta aan het ziekenhuis zeg maar!

@ hier och vandaag op kraamvisite geweest ohhh meiden zo schattig en lief kleine iris is net 2 weken oud en nog zo piep klein hihi! Kan me bijna niet voorstellen dat wij straks ook zo'n klein hummeltje hier hebben! Verder hebben we vandaag de box klaargezet in huis dus die staat nu ook. Heb er ballonnen in gedaan voor de katten zodat die er hun mand niet van maken haha! Verder ben ik lekker aan het genieten van mijn verlof, nou ja ineens heb ik wat meer pijntjes heel apart, zal wel komen omdat ik me er nu aan toe kan geven??

@ versieringen hebben jullie al over nadacht wat je in huis wil halen voor als het geboren is qua versieringen? Ben op zoek naar leuke dingtjes maar kan nog niet echt iets vinden!

Nou meiden fijne zondag avond

2. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4362 Puschel, 8 jul 2012
    Laatst bewerkt: 8 jul 2012
    @Isa: Fijn dat je weer even "verlof" had en even thuis mocht vertoeven.

@navelstreng: Hoeft volgens mij geen half uur te duren, gaat meestal sneller, maar het kan wel 1/2 uur duren (heb ik ergens gelezen).

@sweety: hoe is het vandaag gegaan? heb je nog de vk gebeld c.q. ben je nog langs geweest?

@eva: fijn dat je even langs mocht komen. En nu rustig aan doen om de 37 weken te halen!

@nog geen versieringen hier. Als iemand een leuke webwinkel weet ....

@nesteldrang: ik heb de schoonmaakdrang helemaal nog niet. Misschien komt dat omdat hier nog alles overhoop ligt en niet op zijn plek staat omdat bij ons woensdag en donderdag een dakkapel wordt geplaatst.
    Wel ben ik nu al met de derde baby-deken begonnen. Dat haken ontspant me op de een of andere manier. De kleine zit misschien straks in een vies huis:) maar hoeft het in ieder geval niet koud te hebben met al die dekentjes ...;):D

@vluchtkoffer: Hebben jullie nog "aparte dingen" in jullie ziekenhuiskoffer waarvan jullie denken dat ze handig zijn?
    (Ik wil dan ook in het ziekenhuis bevallen, vandaar dat ik een halve verhuiswagen nodig heb:p)
    - Labello (schijnt dat je van het puffen en hijgen hele droge en schrale lippen krijgt)
    - grote en kleine skippybal (zonder greep) met pomp
    - waaier om koude lucht te laten wapperen door manlief
    - groot doek + veiligheidsspelden als "sluitlaken"
    - spelletje (stom he, ik denk dat ik daar dan nog tijd/zin in heb)

Iemand nog tips/suggesties? Ik heb nog plek in een van mijn tassen ... haha;)

3. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    @frisje, we kletsen hier inderdaad al een hele tijd!
    @staren, heb hier gelukkig niet heel veel last van of ik let er misschien ook gewoon niet op haha
    @puschel, lijkt me wel bijzonder om er bouillon van te trekken. Zelf zou ik het denk ik niet doen. En over die navelstreng, heb hier nog niets over gehoord!Wist niet dat je het nog even 'door' kon laten gaan!
    @yara, het is idd terugblikken en kijken hoe het nu met de stellen gaat. Heb het gister teruggekeken!
    @leontine, haha dat iemand boos werd bij de kassa! Je zou je bijna schuldig moeten voelen dat je nog iets doet! Toevallig heeft mijn man vanaf deze week gezegd dat hij voortaan de boodschappen doet! Ik vind het niet erg, vind het wel fijn om nu veel thuis te zijn.
    @man, ben echt blij met hem! Mijn man doet nu zoveel voor mij en die kleine! Hij heeft het nu af en toe zwaar te verduren met mijn hormonen maar hij gaat er meestal echt goed mee om!
    @puschel, jeetje wat een vervelend bericht!!! Ik vind het best moeilijk om dit soort dingen te horen (heb het nu al vaker gehoord) , word er eerlijk gezegd wel onzeker van! Toevallig kreeg ik vandaag een paniekaanval omdat ik die kleine niet zo duidelijk meer voelde en ik moest ineens zo hard huilen en hyperventileren! Gelukkig hebben we een doptone en kon ik het hartje horen maar ik was even zo bang!
    @anskev, fijn dat jullie relatie intenser is! Je deelt ook zoiets moois! Leuk dat je naar de kermis was! Je hebt het nog lang volgehouden na je werk! Dat van de vingers herken ik heel erg! Heb ook zoveel last van vocht. 's nachts doet het gewoon pijn als ik een vuist maak!
    @nannie, vervelend dat je bloeddruk zo laag is! En dat je zoveel scheuren hebt van het vocht. Voel je je ook flauwtjes door de lage bloeddruk?
    @isa, fijn dat je weer even naar huis mocht! En het zal idd voor manlief ook niet leuk zijn om niet bij jullie te kunnen zijn! Spannend dat je het gevoel hebt dat het deze week gaat gebeuren! Ik ben benieuwd!
    @bumpie, gezellig dat je even inbreekt!
    @annet, goed dat je geniet van je verlof! Ik had toevallig een paar dagen geleden versieringen besteld! Slingers, gewone blauwe en met een ooievaar met baby erop. Ook leuke balonnen en een slinger met kleine blauwe kleertjes eraan etc! Ook heb ik een romperslinger gekocht met de naam van onze uk erop! Ben helemaal blij want hij is echt onwijs leuk!
    @puschel, goed dat je over je koffer nadenkt! Moet ik ook echt gaan doen! Vandaag de matrasbeschermer uit mn kraampakket gehaald, moet er nu toch aan geloven! Wat is het sluitlaken? Ik had ergens gelezen dat zuigsnoepjes wel handig zijn! De standaarddingen heb je er al in?
    @sweety, doe je rustig aan?! Hoe gaat het nu met je?

4. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beebje: sorry, ik wilde je niet van streek maken met het bericht. Wat naar zo'n paniekaanval. Gelukkig had je een doptone in huis.
    Ik was er eigenlijk zelf een soort van verbaasd over dat het nu nog zonder problemen vooraf mis kan gaan. Misschien naïef van mij.
    En ik wilde het daarom melden zodat wij niet te lang met iets blijven lopen maar gelijk bij enige twijfel of vraag gelijk de vk bellen.

5. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Er is weer zoveel geschreven hier!
    Ik blijf wel meelezen ook al kan ik niet met alles echt meepraten

Isa wordt jij de volgende mama van dit topic?? :)
    Net voor het slapen gaan zei ik tegen m'n vriend dat ik het idee had dat ik onrustig zou gaan slapen. En in de nacht braken m'n vliezen!

Had nog nooit een placenta in het echt gezien tot maandag. Best apart om te zien en dan te bedenken dat je kleintje daarin heeft gelegen.

Aangapen snap precies wat jullie bedoelen! Men dacht steeds dat ik bijna moest bevallen terwijl ik nog 7/8 weken moest.

Ik zou morgen 36 weken zijn en zie dat er een aantal al (bijna) 37 weken zijn! Zou dan echt kunnen gaan beginnen.

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    meiden: ik probeer bij te lezen. Maar op de een of andere manier blijft het allemaal niet hangen lijk wel een zeef qua geheugen.

Moet zeggen ben ook alleen maar bezig in mijn hoofd met de geplande keizersnede en wat ik van te voren allemaal nog gedaan wil hebben. En misschien dat ik aanstaande vrijdag al ingeleid word ipv keizersnede als de uk goed is gaan liggen...

Pff heb het gevoel dat ik alleen maar aan de ks kan denken en verder niet meer functioneer haha

Aanstaren: gek word je ervan sommige mensen kijken je net aan alsof je de eerste hoogzwangere bent die ze ooit gezien hebben! Net of je een nieuw ras bent haha

Sweety: kun je wel een beetje genieten? En hoe gaat het met de kleine man? Heb je de naam eigenlijk al verteld of heb ik eroverheen gelezen?

Wel spannend dat er nu dus eigenlijk elk moment hier weer een zwangere mama kan worden!!

7. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Sinds vanmiddag echt een 'vol' gevoel in mijn buik, maar niet van het eten. Dus toen ik na mijn verlof terug in het ziekenhuis kwam heeft de verpleegster even gevoeld: hij ligt nu een beetje overdwars... Zou ie dan toch gaan draaien??

Morgen meer nieuws: krijgen een echo en dan wordt besloten wanneer ze gaan draaien. Had hoop op dezelfde dag maar niet alle gyn's doen het (en daarnaast zijn er ook al een paar op vakantie, mijn eigen gyn helaas ook de komende twee weken...)

8. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    isa: spannend dus ook bij jou! Ja dwarsligger is ook niet alles weet er alles vanaf haha

9. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @beebje voel me niet raar onder lage bloeddruk nee. Voelt juist eerder alsof m''n bloeddruk veel te hoog is. Vandaag ook echt zo''n gevoel van harde buikenen oefenweeen. En toch denk ik dat kleintje nog wel een hele tijd blijft zitten...Iedereen in m''n omgeving vraagt of ik ook om inleiden ga vragen aangezien dit niet lang meer uit te houden lijkt. Maar dat voelt onnatuurlijk. Zolang er geen ""levensgevaar is...

@marleentje je wilt het niet vertellen wanneer de keizersnee evt gepland staat begrijp ik? wel spannend zal vast niet lang meer duren aangezien je al op ruim 37 wk zit! Hoop dat de kleine nog draait!

@yasmin hoe gaat het met jou en de kleine? neem echt je rust nu de kleine man nog in het zh ligt het heen en weer vliegen ondertussen kolven etc eist erg veel van je...de klap komt later pas.

@puschel jeetje zulke dingen heb ik idd niet mee naar het ziekenhuis... ik kan je dan ook geen tips geven want tijdens mijn laatste bevalling heb ik niks nodig gehad tussen weeen door sliep ik alleen maar...

@isa hoe is het met je? hou je het nog wat vol in het ziekenhuis?

10. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vlks, was super dat ze langs kwam. Ik ben zelf niet eens meer gegaan, lag echt in bed pijn te hebben. Vandaag echt bijna niks gedaan, maar t blijft rommellen, ben wel benieuwd hoor of het doorzet!

@ navelstreng, ik wil hem ook zo lang mogenlijk laten zitten. Wil de kleine ook gelijk huid op huid en dan even een uurtje niks. Kijken of het wil drinken, maar niks niet poetsen en aankleden, kan daarna ook. Het is bewezen dat het de eerste tijd ( hoe lang dat is zijn de meningen over verdeeld maar in elk geval tien minuten) Nog zeer essentiele stoffen meegeeft aan je ukkie. Er zijn vrouwen die kiezen voor een lotus bevalling, dan laten ze de placenta aan de baby zitten! Vind dat zelf een onsmakelijk idee, maar er volgens deze filosofie is het een essentieel deel van de baby wat er zelf af moet vallen met de navelstreng. Vond het in elk geval boeiend om te lezen.
    Mijn vriend vind het niks om door te knippen, moest ik wel om lachen, hij draaid rustig de nek om van een beest wat pijn heeft en lijd, maar bij dit idee werd hij helemaal eng. Vind ik niet zo erg, wilde het al best zelf doen en nu komt dat mooi uit!

@ placenta, als we in het zkhs moeten bevallen blijft hij daar voor stamceldonatie. Thuis gaat hij de vriezer in en wil ik hem ws planten met iets moois erop.

@ Met mijn vriend afgesproken dat hij zorgt dat wat hij ook gaat doen hij binnen twee uur thuis kan zijn en niet meer drinkt dan twee glazen alcohol. Wat hebben jullie voor afspraken?

@ box, hij staat ingeklapt in huis. Morgen gaat mijn vriend hem opzetten. Ga ik hem samen met zijn middelste dochter van 14 schoonmaken. Is eigenlijk echt het laatste wat ik nog niet gedaan had.

@ kleine kleertjes, wordt nu wel een beetje onrustig van het idee dat ik weining echt kleine dingen in huis heb. Was uitgegaan van een lekkere stevige baby van een pond of zeven. Nu t eerder lijkt te komen ben ik bang dat t erin gaat verzuipen! Maatje 50/56 van de HEMA is toch best groot dan! Wat zal ik doen? Toch maar een of twee kleine dingen in huis (laten) halen?

De kids zijn hier nu de komende drie weken. Spannend of ze mee gaan maken dat de kleine komt. Aan de ene kant vind ik dat wel ingewikkeld, maar ook wel fijn als ze zo betrokken zouden kunnen zijn! T is toch voor hun een broertje of zusje.

Zo maar eens lekker onder de douche, een van mijn favo plaatsen van de laatste tijd :).

Weltrusten voor straks allemaal.

11. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    PS

@ in de koffer: mp 3 speler met lekkere muziek, wat te eten/ drinken voor jou en je man. Je eigen hoofdkussen? Zijn dingen die ik zou meenemen naast de standaard zaken.

12. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @marleentje26 ik geniet er nog wel van, maar me gedachten zitten natuurlijk ook wel van wat er gaat of kan gebeuren.. nu ik dit schrijf heb ik weer harde buiken vandaag erg rustig aan gedaan en lekker op de bank filmpjes gekeken.. de meeste zeggen dat het voorwerk is of kan zijn.. ook ben ik zelf al 3 dagen niet fit erg verkouden,moe en overgeven misschien dat het daar ook wat mede door komt. me zus zei al neit te lang aankijken gaat ook om je kleintje.
    en wat bedoel je met de naam?? die snap ik fftjes niet sorry.....!

ik ga nu proberen lekker te slapen en zien wel wat en hoe het morgen gaat en anders bellen we gewoon gezellig met de vk..!

13. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Zow de wekker voor de laatste keer gezet! Wat zal het heerlijk zijn om niet meer elke dag om half 7 eruit te moeten. (totdat de kleine er is natuurlijk) :p
    Slaap lekker dames.

14. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Kan niet slapen :(
    Het voordeel is wel dat even bij kon lezen ;)

Lfs,
    Frisje

15. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ sweety Marleentje was denk in de war met yasmine :) denk ik! Hoe is het nu met je? Viel je de nacht wat mee? @ frisje tja dat herken ik niet goed slapen ;)! @ Marleentje echt spannend meid ben wel heel benieuwd of de kleine nog wil draaien! Gek idee dat je al weer bijna 37 weken bent! @ Evaa hoe is jou nacht gegaan? De harde buiken wat afgezakt? Ik zou in iedergeval 2 pakjes maat 50 halen of laten halen, ze komen vast wel van pas :) en anders kun je ze altijd qeggeven of op marktplaats zetten toch ? @ hier redelijk geslapen de pijn onderin is weg dus dat is fijn :) al voel ik die menstuatie pijn nog wel! Vanmiddag even langs de action voor een matrasbeschermer en wat andere dingetjes.

16. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Oh ja sher , succes vandaag met je laatste dag werken!

17. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    sweety: ik bedoelde inderdaad yasmin haha

Nannie: als je mijn datum wil weten van de ks dan pb me maar! Ben bang voor meelezers. En aangezien onze familie enzo het ook niet weet. Willen het een verassing houden omdat je een spontane bevalling ook niet van te voren weet. Alleen mijn moeder weet het omdat die Jens die dag opvangt.

18. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    annet: ik heb trouwens je pb geantwoord! En ben al weer ruim 37 weken zwanger haha loop voor op de rest hier volgens mij...

19. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Kleine kleertjes heb ik wel ingekocht, stuk of 4 maatjes 50. En die zijn echt al een stuk kleiner dan 56. Maar ik weet natuurlijk dat de baby eerder komt. Van mijn zusje heb ik nog twee setjes 44 gekregen. Is voor eerst wel genoeg, als de kleine er is dan kan mijn vriend lekker roze of blauwe dingetjes shoppen :)

Hier een rustige nacht, volgens mij is ie weer terug gedraaid :(. Om 13:30 de echo, ben zo benieuwd!!

@sher: ooeehhh fijn!! Geniet van je verlof!!

Heb gisteren de 'babytas' meegenomen en daar zitten ook snelle jelle's, snoepjes, dextro energy snoepjes, twee flessen drinken (ook dus lekkers en leesvoer voor vriend) in. Voor de baby best wat verschillende setjes, zachte omslagdoek, swaddle en andere hydrofiele luiers, sokjes, slofjes, mutsjes, camera. Ik vergeet vast nog wel iets, maar dat kan mijn vriend de komende week meenemen vanuit huis. Jullie nog andere suggesties??

20. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    hey meiden, hier geniet ik lekker samen met onze dochter van de eerste dag van mijn verlof. Alles gaat eigenlijk prima, slaap tussen het plassen door ook nog heel goed.

Breng straks wel even een plasje naar de ha omdat ik denk dat ik wel eens een blaasontsteking zou kunnen hebben.

Vluchttas heb ik nog niet over nagedacht, maar ik had er de vorige keer niets bijzonders in.

Heb wel veel meer maat 50 gekocht dan vorige keer. Toen kwam onze dochter met 37/6 en 56 was echt veel te groot (ze was wel 52 cm en 3400 gram). Mijn man is dus toen nog snel wezen shoppen. Nu heb ik denk ik in verhouding te veel maat 50:D

Ga zo langzamerhand eens met mijn babywasjes beginnen, jammer dat het weer zo is omgeslagen, lekker buiten drogen zit er nu helaas niet meer in.

Deel Deze Pagina