Meiden wat een geklets op de maandag! Hier wel bezig met de vluchttas. Naast de nodige spullen gaat mijn reader erin en de mp3 speler, wat te snoepen en te drinken, dextro en ontbijtkoek. En de camera en videocamera liggen ook klaar. Vanmiddag weer controle. Ga even vragen wat die steken kunnen zijn. Vanmorgen gezien dat mijn man nu ook wel zenuwachtig wordt. Hij vroeg of ik hem niet kon leren hoe bepaalde handelingen mrt de baby moeten. Hij is bang dat we 's avonds naar huis gestuurd worden en dat we gelijk zonder kraamzorg aan de gang moeten. Ik denk dat het gewoon op gevoel gaat en dat we echt niet om die tijd naar huis gestuurd worden. Haha. Wel schattig om te zien dat hij er nu toch wel mee bezig is.
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor! Was alweer bijgekomen toen ik jouw bericht las! Heb t vaker gehoord en merk dat hoe dichterbij ik bij de bevalling kom, ik weer terugdenk aan verhalen waarbij het niet goed is gegaan! Zal ook wel met de hormonen te maken hebben! Het is juist goed om te melden, zodat we idd bij enige twijfel de vk bellen! Helaas is het zo dat het nu ook nog mis kan gaan en juist ook goed om daar wel bewust van te zijn zodat we idd actie ondernemen als iets niet goed voelt!
Sweety wat rot dat je je zo voelt joh! Doe maar lekker rustig aan, zodat je straks voor de bevalling in ieder geval weer lekker fit ben. Isa, ja ook ik kan natuurlijk al snel mama zijn. Maar toch ga ik er niet van uit. Wil wel alles in orde hebben aankomende vrijdag, want dan ben ik 37 weken! Leontine, succes bij de controle! Ook echo? Of dat niet? Ik heb morgen weer een echo, heeeel benieuwd naar! @Aanstaren heb ik helemaal geen last van, maarja ik ben dan ook niet echt hoogzwanger. Pas kwam ik iemand tegen die wist niet eens dat ik zwanger was, en toen ik zei hoe ver, was ze helemaal verbaasd. Wel ook vannochtend nog commentaar, jeetje ben je zwanger?! En je bent nog zo jong, dat had ik echt niet verwacht! Ben je er wel blij mee?! Die laatste vraag vind ik echt belachelijk eigenlijk, alsof ik er niet blij mee zou zijn zeg. Ik kan mij niet voorstellen dat er een zwangere vrouw is die zal zeggen, nee ik ben er eigenlijk helemaal niet blij mee haha. Uiteindelijk vroeg ze wel hoe oud ik dan was, want bijna 26 jaar, vind ik niet zo'n vreemde leeftijd. Toen zei ze ook nog..Oh ja zie, nog erg jong! @Afspraken vriend, hij moet zeker zijn telefoon bij zich houden. En inderdaad ook niet heel ver weg mag hij zijn hoor. Hij wil ook zeker dat ik bel bij het eerste kleine krampje. Omdat hij anders bang is dat ik te laat bel haha. @Vluchttas, die moet ik ook nog even inpakken. Ik stop er alleen het hoognodige in. Mijn planning is thuis bevallen, en mocht het ziekenhuis worden dan zal het om een medische reden zijn, heb toch niet zo veel nodig hoor. @Hier helemaal geen klachten oid. Harde buiken dan wel, maar niet heel vervelend. Maar heb helemaal niet het idee dat er 'voorwerk' aan de gang is. Maar een paar weken terug had ik natuurlijk wel die pijntjes, volgens mij is hij gewoon echt al helemaal ingedaald, en wacht hij nu netjes tot de uitgerekende datum
@isa, wow goed nieuws als hij is gaan draaien!! Ben benieuwd naar de echo! @frisje, haha is slaapgebrek toch nog ergens goed voor @kleertjes, ik heb wel 1 pakje maat 50 en de rest is 50/56 of 56. Die kleine van ons is sowieso nu al een paar weken langer en loopt ook 2 weken voor op groei qua buik en hoofdje, ga er dus vanuit dat ik eigenlijk wel 56 nodig heb! @laurie, fijn dat je geniet van je eerste verlofdag! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de omslag in het weer niet heel erg vind! De zon mag weer volop gaan schijnen als ik bevallen ben haha heb nu best last van de hitte. @leontine, fijn dat je man dat wil weten! Het ziekenhuis zei tegen ons dat als we bevallen in de avond/nacht we gewoon daar kunnen blijven (schijnt erg vaak voor te komen) omdat idd de kraamzorg dan niet langskomt en je dan misschien niet weet hoe bepaalde dingen moeten qua voeding etc. @hier, gisteren het wigje in de slaapkamer gezet, staat zo schattig! Staat bij iedereen het wiegje al? Vandaag ook maar eens gaan beginnen aan de bevallingstas!
@libra, jeetje wat een stomme vraag! Wie vroeg dat? En idd dr zullen vast wel vrouwen niet blij mee zijn maar om het zo botweg te vragen?! Soms beseffen mensen niet dat er ook stellen heel lang mee bezig kunnen zijn ondanks een jonge leeftijd! Overigens vind ik 26 helemaal niet jong (ben zelf 25). Sommige mensen hebben echt vooroordelen aan de hand van leeftijd! Snap dat nooit. Ben zelf al 8 jaar samen met mijn man. Toen we gingen trouwen 7 jaar en nog kregen we de reactie, ' zo snel al? Maar jullie zijn nog jong!' Ja, maar we zijn toch al 7 jaar samen? En als je 38 bent en na 4 maanden trouwt dan 'mag' het wel omdat je al 38 bent? Hahaha en als je 30 was geweest? Was het dan een 'juiste' leeftijd!? Nee, want dan gaat je biologische klok weer tikken en raken je eitjes op! Zo'n onzin allemaal! @harde buiken, gelukkig nog niet veel last van, behalve als ik druk bezig ben overdag. Merk het wel 's nachts als ik even wakker word, dat ik harde buiken heb. Denk dat die van mij ook gewoon lekker wacht!
@ beebje dat is natuurlijk ook doodeng als je bedenkt wat er allemaal kan gebeuren, daarom lees ik in iedergeval niet het topic vlindertjes om mezelf een beetje te beschermen! Jullie zijn ook al lang bij elkaar zeg je jeugdliefde? @ vluchttas nog een paar dingetjes en het is klaar zal straks even naar de action zal ik wat dingetjes te eten halen en te lezen ect, ook een matrasbeschermer die schijnen veel beter te liggen en te slapen iemand ervaring mee? We willen nog een videocamara kopen dus dat moet nog even !
Nou je kan wel zien dat het grootste gedeelte nu met verlof is! Er word lekker veel geschreven. Knap hoor dat jullie ook nog allemaal bij kunnen houden wie wat schrijft, ik doe zo mijn best, maar als ik 1 berichtje lees ben ik de vorige al bijna weer vergeten Maar zal mijn best doen met reageren! @ Sher succes met de laatste werkdag, en dan GENIETEN van alles. @Isa, je zult nu wel bijna de echo hebben, hoop zo voor je dat de baby wel goed is gaan liggen @ Laurie ook lekker genieten nu dus! Hier is het nog droog en de was hangt buiten, waait hard dus zal in een uurtje wel droog zijn haha (handdoeken) @Vluchttas daar ben ik nog niet mee begonnen, misschien wel een goed idee, maar doen we maar even samen denk ik, weet mijn vriend ook waar alles is! @aanstaren, ja je ziet mensen wel kijken, maar ik doe dat zelf ook altijd, want vind zwangere vrouwen gewoon wel heel mooi, heb er gelukkig geen problemen mee! @Libra, wat een belachelijke vraag zeg, snap niet eens dat mensen het DURVEN vragen. @kleertjes, wij hebben het weekend het eerste pakje voor de baby gekregen van mijn zusjes uit het 9maanden pakket, heb ik toen ook voor mijn zus gedaan, een lief nijntje pakje, in maat 50 dus hoop wel dat de baby dat past haha. Verder zelf natuurlijk ook al wel wat gekocht, maar nog niet zoveel aangezien we niet weten wat het word en straks ook wel echt jongens of meisjes kleren aan willen doen! Wel een hele bak van mijn zus gekregen dat als het een meisje word we ook meteen roze kleertjes hebben! @ harde buiken, heb ik volgens mij niet echt last van, voelt weleens hard maar doet dan geen pijn ofzo, en heel soms een trekkend gevoel aan de zijkanten van mijn buik, maar niet zo vaak. @ Wiegje, die hebben wij het weekend ook net naast het bed gezet mijn moeder heeft er een nieuw stofje omheen gemaakt en die stond het weekend bij hun klaar voor ons zo schattig, ik was die dag weg en toen ik thuis kwam had mijn vriend hem opgemaakt en naast mijn kant van het bed gezet zooooooooo lief! @ verder gaat hier alles goed, alleen ben zo mega lui, komt echt niks uit mijn handen, wil veel maar te lui om het te doen, herkennen jullie dit? Ik wil wel wat nesteldrang van iemand haha. Hopelijk is mijn vriend op tijd thuis dan gaan we eindelijk naar de drukker met de schilderijtjes om ze op kaartje te laten drukken, dat word nu ook weleens tijd denk ik. Nou zal eens kijken of ik zin kan maken om foto's in te plakken!!! Fijne dag allemaal!
Hey meiden, We zijn dinsdagavond 3 juli trotse ouders geworden van onze dochter S.am. Met 35,3 weken een mooi gewicht van 2990 gram. Ze heeft even in de couveuse gelegen, maar ligt nu overdag op de kamer. Na wat dipjes afgelopen week, gaat het nu een stuk beter. Ze is inmiddels 300 gram afgevallen, en moet nu weer gaan bijkomen. Ze heeft nog wat last van schommelingen in temperatuur en kan nog niet helemaal zelfstandig drinken. Zodra ze dit kan en bijkomt in gewicht, mag ze naar huis. Met mij gaat het goed. Vliezen zijn maandagnacht spontaan gebroken. 's Middags een ruggenprik gehad vanwege aanhoudende rug, buik en beenweeen zonder tijd ertussen. Persweeen vielen reuze mee, omdat de ruggenprik nog werkte Morgen moet ik naar huis...hoop dat ze meemag!! Liefs Zazu
even vraagje tussendoor. ik heb in kraampakket een matrasbeschermer zitten dat is zo''n blauw zeil lijkt het wel van natalis maar er zit ook een heel groot wit zeil in ene kant is zacht andere kant is van dat plastic. welke moet ik nou op het bed doen ik beval niet thuis...?
Zazu wat gaaf van harte gefeliciteerd. Hoop dat sam snel met jullie mee naar huis mag! Goh alweer eentje bevallen in juli.. gaat hard!
Gefeliciteerd Zazu wat super goed nieuws, en fijn dat alles op wat kleine dipjes na goed gaat!! Hopelijk mag ze meteen met je mee naar huis!! Geniet er lekker van!
Nou ja, wat een botte vragen zijn er toch. Wat is een goede leeftijd om moeder te worden? Dat is toch voor iedereen anders? Ik vind mezelf alweer best oud eigenlijk. Maar op mijn 26e was ik er bijv nog helemaal niet mee bezig. Dus ja. Wiegje staat hier wel klaar maar nog op de babykamer. Tzt verhuist deze even naar de slaapkamer. Vandaag eventjes nieuwe kussens voor op de bank. Was zo klaar ineens met het paars haha. Dus nu rood met grijs. Erg leuk al zeg ik het zelf! Ik lees het vlindertopic ook eigenlijk niet. Ik weet van dichtbij hoe het is en ik word er alleen maar nerveus van. Terwijl ik echt wel weet dat dit mij niet hoeft te overkomen. Ik heb eigenlijk ook weinig last van harde buiken en doe eigenlijk nog best veel. Soms word ik daarvoor afgestraft soms ook niet. Ik weet dondersgoed wanneer ik te veel heb gedaan. Zo nog even op controle. Dit keer naar de verpleegkundige dus verwacht geen echo. De gyn kijkt wel altijd even. Zal gelijk even vragen wat er gebeurt als je later op de dag bevalt. Ik verwacht nl niet in vier uurtjes klaar te zijn haha. Toch ben ik benieuwd wie nu de volgende is hier. marleen of Isa....of toch iemand anders. Ik ben echt benieuwd welke namen we allemaal gekozen hebben. Van de week vroeg een kennis op facebook om op haar geboortekaartje van twee jaar geleden te stemmen en toen zag ik dat haar zoontje als tweede naam onze naam heeft. Ondanks dat ik niet echt goed met ze omga was het toch even een teleurstelling. Maar wij gaan hem echt niet meer aanpassen nu! Ben inmiddels zo gewend aan die naam. Hij past gewoon bij ons, al noemen we onze uk in vriendenkring nu Kees....als werktitel haha.
Zazu gefeliciteerd meid wat een leuke naam sam hoop dat de kleine meid gauw mee naar huis mag! En dan kan het genieten lekker gaan beginnen! @ nannie ik beval ook in het ziekenhuis, maar je vliezen kunnen ook thuis al breken dus ik zou er voor de zekerheid wel iets op doen! Al is dat blauwe zeiltje echt geen lolletje die lag er na 1 nacht af! Zal zo op naar de action die dingen schijnen vele malen beter te liggen !
Bevallingslijst Naam - Bevallen op - Geslacht - Naam - Tijd/gewicht/lengte Yasmin84 - 02/07/2012 - Een zoon!- D.-2480 gr/47cm Zazu- 03/07/2012 -dochter-Sam-?/2990 gr/ Verwachte uitgerekende datum 26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV 31-07/01/08 Fokje (3e kindje)/thuis/combi FV,BV/verrassing 01-08 Scooby26 01-08 Frisje (1e kindje) 01-08 Niqi79 (1e kindje) 01-08 Maxje (1e kindje) 01-08 Jel123 (1e kindje) 03-08 Soekie (2e kindje) 03-08 Beebje2012 (1e kindje)/ZH/FV 03-08 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 03-08 Leontine78 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 03-08 Libra1 (1e kindje)/TB?/BV/ 03-08 MilkHd (2e kindje)/TB/BV/verrassing 04-08 Jessica (1e kindje) 04-08 annet1985 (1e kindje)/ZH/combi FV,BV meisje 04-08 Sjorsjette (1e kindje) 04-08 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 04-08 Sweetygirl84 04-08 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/ 04-08 Marilou (1e kindje)/TB/BV 05-08 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 05-08 ruby82 (2e kindje) 05-08 Swissy (2e kindje)/ 06-08 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/ 06-08 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/meisje 07-08 Augustus baby (1e kindje)/ TB/BV Wil het niet weten 07-08 Eva33 08-08 Sher (1e kindje)/ZH/FV/meisje 08-08 Wish2bpregnant (2e kindje) 08-08 sweet Lilly/TB/BV/jongen 08-08 Coortje (3e kindje) 08-08 CenM (1e kindje)/ZH/BV/meisje 09-08 Yara89 (1e kindje)/TB/BV 10-08 jup (1e kindje) 10-08 Bellabella (2e kindje) 11-08 Anskev (1e kindje)/ZH/FV/meisje 11-08 Zussie (1e kindje) 11-08 Puschel (1e kindje) meisje 11-08 Gold (1e kindje) TB/BV 12-08 sweety8 (1e kindje)TB/BV???? 13-08 L0nneke (2e kindje) 13-08 Nannie (2e kindje)/ZH/BV/???? 13-08 Lentekind 1 kindje 14-08 Miloe86 (1e kindje) 15-08 Nrg50 (2e kindje) 21-08 Laurie (2e kindje)/ZH/
Bevallingslijst Naam - Bevallen op - Geslacht - Naam - Tijd/gewicht/lengte Yasmin84 - 02/07/2012 - Een zoon!- D.-2480 gr/47cm Zazu - 03/07/2012 - Een dochter! - Sam - 2990 gr/48cm Verwachte uitgerekende datum 26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV 31-07/01/08 Fokje (3e kindje)/thuis/combi FV,BV/verrassing 01-08 Scooby26 01-08 Frisje (1e kindje) 01-08 Niqi79 (1e kindje) 01-08 Maxje (1e kindje) 01-08 Jel123 (1e kindje) 03-08 Soekie (2e kindje) 03-08 Beebje2012 (1e kindje)/ZH/FV 03-08 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 03-08 Leontine78 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 03-08 Libra1 (1e kindje)/TB?/BV/ 03-08 MilkHd (2e kindje)/TB/BV/verrassing 04-08 Jessica (1e kindje) 04-08 annet1985 (1e kindje)/ZH/combi FV,BV meisje 04-08 Sjorsjette (1e kindje) 04-08 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 04-08 Sweetygirl84 04-08 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/ 04-08 Marilou (1e kindje)/TB/BV 05-08 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 05-08 ruby82 (2e kindje) 05-08 Swissy (2e kindje)/ 06-08 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/ 06-08 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/meisje 07-08 Augustus baby (1e kindje)/ TB/BV Wil het niet weten 07-08 Eva33 08-08 Sher (1e kindje)/ZH/FV/meisje 08-08 Wish2bpregnant (2e kindje) 08-08 sweet Lilly/TB/BV/jongen 08-08 Coortje (3e kindje) 08-08 CenM (1e kindje)/ZH/BV/meisje 09-08 Yara89 (1e kindje)/TB/BV 10-08 jup (1e kindje) 10-08 Bellabella (2e kindje) 11-08 Anskev (1e kindje)/ZH/FV/meisje 11-08 Zussie (1e kindje) 11-08 Puschel (1e kindje) meisje 11-08 Gold (1e kindje) TB/BV 12-08 sweety8 (1e kindje)TB/BV???? 13-08 L0nneke (2e kindje) 13-08 Nannie (2e kindje)/ZH/BV/???? 13-08 Lentekind 1 kindje 14-08 Miloe86 (1e kindje) 15-08 Nrg50 (2e kindje) 21-08 Laurie (2e kindje)/ZH/
ga ik straks achterkomen denk ik wel! Het is een matrasbeschermer zelfde functie als dat blauwe ding ! alleen op dat blauwe ding heb je het idee dat je op een chipszak ligt hahaha!
Ideaal! Ik had deze net een nacht in bed liggen! Molton matrasbeschermer waterdicht voor zwangeren, incontinentie en kleine kinderen. Kost iets van 6,80
Bevallingslijst Naam - Bevallen op - Geslacht - Naam - Tijd/gewicht/lengte Yasmin84 - 02/07/2012 - Een zoon!- D.-2480 gr/47cm Zazu - 03/07/2012 - Een dochter! - Sam - 35,3 weken - 2990 gr/48cm Verwachte uitgerekende datum 26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV 31-07/01/08 Fokje (3e kindje)/thuis/combi FV,BV/verrassing 01-08 Scooby26 01-08 Frisje (1e kindje) 01-08 Niqi79 (1e kindje) 01-08 Maxje (1e kindje) 01-08 Jel123 (1e kindje) 03-08 Soekie (2e kindje) 03-08 Beebje2012 (1e kindje)/ZH/FV 03-08 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 03-08 Leontine78 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 03-08 Libra1 (1e kindje)/TB?/BV/ 03-08 MilkHd (2e kindje)/TB/BV/verrassing 04-08 Jessica (1e kindje) 04-08 annet1985 (1e kindje)/ZH/combi FV,BV meisje 04-08 Sjorsjette (1e kindje) 04-08 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/verrassing 04-08 Sweetygirl84 04-08 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/ 04-08 Marilou (1e kindje)/TB/BV 05-08 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 05-08 ruby82 (2e kindje) 05-08 Swissy (2e kindje)/ 06-08 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/ 06-08 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/meisje 07-08 Augustus baby (1e kindje)/ TB/BV Wil het niet weten 07-08 Eva33 08-08 Sher (1e kindje)/ZH/FV/meisje 08-08 Wish2bpregnant (2e kindje) 08-08 sweet Lilly/TB/BV/jongen 08-08 Coortje (3e kindje) 08-08 CenM (1e kindje)/ZH/BV/meisje 09-08 Yara89 (1e kindje)/TB/BV 10-08 jup (1e kindje) 10-08 Bellabella (2e kindje) 11-08 Anskev (1e kindje)/ZH/FV/meisje 11-08 Zussie (1e kindje) 11-08 Puschel (1e kindje) meisje 11-08 Gold (1e kindje) TB/BV 12-08 sweety8 (1e kindje)TB/BV???? 13-08 L0nneke (2e kindje) 13-08 Nannie (2e kindje)/ZH/BV/???? 13-08 Lentekind 1 kindje 14-08 Miloe86 (1e kindje) 15-08 Nrg50 (2e kindje) 21-08 Laurie (2e kindje)/ZH/