Hey meiden, @isa doe nog maar even rustig aan met je beslissing. Je hebt nog even de tijd. Wat betrefd filmpjes. Er is mij aangeraden niet op youtube te zoeken naar bevallingen, want daar schijnen de meest vreselijke dingen op te staan. Ook al komt de kleine op de gewone manier. Mensen zetten natuurlijk geen gewone bevalling erop, dat is niet interresant @annet. Ik ken dat van dat poetsen, ben mezelf ook al een aantal keer tegen gekomen, maar ja die nesteldrang he...... Ik had er gisteren met mijn vriend over dat omdat nu alles aan de muren hangt en zo (dus geen stof meer) ik alles stukje bij beetje wil gaan inrichten. Toen gaf hij aan dat hij dat graag samen met mij wilde doen. Ik vind het wel super lief dat hij dat wil doen en kijk er ook echt naar uit. Ik zit nu alleen een beetje met mijn handen in mijn haar. Want ik weet nu even niet meer wat ik moet doen. Heb vanmorgen mezelf maar verwend door wat dingen bij de etos te halen om lekker mijn nagels te verzorgen (je moet toch wat ) Vanmorgen ook nog een afspraak bij de VK gehad. Was helemaal goed. De kleine weet de weg naar beneden goed te vinden, maar is er nog niet helemaal. Maar alles is op schema. Dus wat wil een mens nog meer. Iedereen nog een fijne dag Veel lfs, Frisje
He allemaal! Ik heb vandaag echo gehad, maar je kon eigenlijk niet heel veel zien hoor. Hoofd lag al zo laag in het bekken dat ze het niet precies meer kon meten. Had nu een andere vk en die voelde en zei weer, nou het is geen hele groterd. Eerder net onder de 7 pond dan er boven. Maar we zullen zien. Hij weegt nu(voor zover ze dat kon meten)rond de 2900 gram. En het is nog steeds een boy Ik heb trouwens momenteel geen internet thuis. Kan wel op mobiel, maar dat gaat niet zo handig vind ik. Ben er dus even wat minder, tenzij met een beetje geluk inet het snel weer doet! Wil nog wel even op Isa reageren, wat balen dat het draaien niet gelukt is. Wat een moeilijke beslissing moet je dan nemen zeg. Tjah ik weet niet wat ik zou doen, is toch moeilijk in te schatten als je er zelf niet mee bezig hoeft te zijn. Toch heb ik wel gelezen dat een stuitbevalling goed kan gaan, maar ook weer het tegen over gestelde. Je hebt natuurlijk kans dat als je voor de normale weg kiest, het uiteindelijk toch keizersnede moet worden. En dan zal het onverwachts en met meer stress gebeuren lijkt mij. Kies je er van te voren voor, dan gaat een keizersnede veel rustiger, en ze schijnen het sneetje dan ook mooi laag en zo klein mogelijk kunnen houden. Ik heb in mijn omgeving ook iemand die uiteindelijk met spoed een keizersnede moest, maar zelfs bij haar is het herstel heel goed verlopen. Als ik dus mocht kiezen, liever een geplande keizersnede. Maar ik zou denk ik veel googlen en ervaringen lezen, maar of dat altijd zo verstandig is Succes met overwegen! @frisje/youtube bevallingen, er staan ook hele mooie bevallingen op hoor. Maar dan moet je weer meer zoeken naar water bevallingen en hypno birth enzo. Daar zoek ik wel eens naar, en dat geeft mij juist wel een positieve kijk er op.
@Isa wat jammer dat het draaien bij jou ook niet gelukt is. Ik sta voor dezelfde (moeilijke) beslissing als jij. Ik heb nu gekozen voor de keizersnede omdat we daar beiden meer vertrouwen in hebben. Je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt. Als dat voor jou de stuitbevalling is dan zou ik daar voor gaan. Wel belangrijk is dan dat het ziekenhuis daar ook veel ervaring mee heeft. Dit was bij ons al niet echt zo, dus daardoor viel deze mogelijkheid ook al sneller af. Vandaag hadden we een afspraak om de keizersnede te bespreken en een datum te prikken. Helaas hadden ze het enorm druk en hadden ze alleen tijd om een echo te maken om te kijken of hij nog steeds in stuit lag (had gehoopt dat hij toch stiekem nog anders was gaan liggen, gek dat je die hoop blijft houden). Het was een beetje hectisch en moest uiteindelijk een nieuwe afspraak maken voor volgende week maandag. Maar het blijft me niet lekker zitten dat ik na de keizersnede op een kamer kom met 4 anderen en dat mijn partner niet kan blijven slapen in dit ziekenhuis. Ik heb nu voor a.s. donderdag een afspraak gemaakt bij een andere ziekenhuis waar wel de mogelijkheid is tot een eigen kamer en de partner mag daar ook gewoon blijven slapen. Ik ken dit ziekenhuis ook al goed omdat ik daar bij de Neuroloog loop en mijn zus daar jaren gewerkt heeft. Tja, het spookt wel door mn hoofd "maak je jezelf niet gek door de hormonen" maar ik heb er gewoon geen fijn gevoel over. Ik ben echt heel snel emotioneel nu, ik vind het nog zo'n teleurstelling dat ik niet normaal kan bevallen. Dat je baby gelijk weg gaat en dat je nog twee uur moet wachten voordat je hem weer ziet en zie ook erg op tegen de eerste dagen na de keizersnede omdat je nog niet alles zelf kan doen. Ik weet dat ik niet mag klagen want ik krijg tenminste een kind en daar ben ik natuiurlijk onwijs blij mee, maar ik voel me op sommige momenten echt verdrietig. Sorry meiden, moest het even van me afschrijven. Bah, die hormonen ook!
Oh ja, ziekenhuis vandaag zei dat ze op uitgerekende datum of paar dagen daarna keizersnede uitvoeren. Ziekenhuis waar ik nu heen ga heeft het over ca. 38 weken hooguit 39 weken. Wat ik op internet lees is 39 weken normaal (longen goed gerijpt)?
Had even een filmpje gegoogled omdat ik wilde weten hoe het er uit zag. De bevalling zelf ging heel goed, dus op zich geen 'traumatische' ervaring, maar het zag er zooooo anders uit dan een gewone bevalling! @jel: begrijp heeeeeeeeel goed dat je niet met vier vrouwen op een kamer wilt liggen!! Ik lig zelfs nu op een 1 persoonskamer. Er is hier wel een vierpersoons, maar die wordt pas als laatste helemaal gevuld, meestal met maar twee vrouwen. Begrijp daarom ook wel waarom je ergens anders wilt proberen. Ik vind het ook een raar verhaal dat ze vandaag geen tijd voor je hadden... Qua ervaring hebben ze hier vaak genoeg zo'n bevalling meegemaakt. Ik zit nu echt op 50/50... Pfffffff Over keizersnee met 39 weken: ze doen hier de keizersnee ook zo laat mogelijk ivm de longetjes. Maar ik weet nog niet hoe ze dat met mij dan gaan doen...
Isa, jammer dat het draaien niet is gelukt. En nu moet je nog een lastige beslissing nemen. Sterkte meid, allebei de opties hebben zo hun voor- en nadelen.
isa: tja een moeilijke keuze. Die voor iedereen anders ligt. Ik vanuit mijn werk als kraamverzorgende zeg doe een geplande keizersnede dan is het herstel waarschijnlijk voor jou langer dan van een stuitbevalling maar de risico's voor de kleine uk zijn minder bij een keizersnede dan bij een stuitbevalling. En de kans dat de uitdrijving niet voldoende vorderd is bij een stuitbevalling aanwezig waarbij je alsnog een keizersnede krijgt. En dan heb ik zelf zoiets als die kans aanwezig is zou ik zelf liever voor een geplande keizersnede gaan dan voor een spoed. Maar iedereen denkt anders. Jel: kan me indenken dat je het erg hectisch vond in het ziekenhuis als ik zo je verhaal lees. Goed dat je ook verder kijkt naar een ander ziekenhuis. Misschien voel je je daar beter bij! Zo zie je maar dat ieder ziekenhuis zijn eigen beleid heeft wat betreft wanneer een geplande keizersnede plaatsvind. Hier geven ze aan pas rond de 39 weken de keizersnede te doen omdat ze de ervaring hebben dat bij 38 weken de longetjes nog niet voldoende rijp zijn en dat met 39 weken wel zijn. Ik zou hier persoonlijk ook wel rekening mee houden. Libra: altijd leuk he een echo! Hier zat de uk afgelopen vrijdag met 37 weken en 1 dag ook op de 2900 gram. De gyn zei dat het netjes was. Gemiddeld.
jel: en inderdaad met meerdere op een kamer zou mijn keuze ook niet zijn! Je weet immers niet hoe je herstel is en het is ook wel prettig als je je nachtrust hebt en dat is toch minder met meerdere op een kamer. En als je alleen ligt kun je ook makkelijk bezoek ontvangen als je dat wil. Dat is ook anders als je met meerdere op een kamer ligt als er bv een kraamvrouw erg ziek is.
Jel wil je even een forumhug geven, want wat rot dat je je zo voelt Ik zou dat zeker ook hebben in zo'n situatie. Logisch dat je trouwens op zoek gaat naar een ander ziekenhuis, wat stom dat je met 4 op een kamer moet. Over keizersnede gesproken en daarna, ik wist helemaal niet dat baby meteen bij je weg gehaald word en je er pas 2 uur later bij kan. Dat is wel erg lang vind ik. Ik heb in mijn bevalplan staan dat mocht ik onverwachts een keizersnede moeten, ik de baby graag bij mij wil houden op de uitslaapkamer(als dat mag en medisch verantwoord is). En anders wil ik het liefst dat de baby dan bij de papa op de (blote) borst komt te liggen. Maar niet dat hij weg gehaald word bij zijn ouders, het is toch je eigen vlees en bloed dat moet na 9 maanden warm bij je gezeten te hebben toch zeker in het begin constant bij mama/papa zijn. Volgens mij is dat voor zo'n baby'tje het allerfijnste. Vind het in ieder geval wel belangrijk dat zo'n baby'tje(als hij gezond is) direct huid op huid contact heeft. En Isa nogmaals succes met een keuze maken! Moeilijk hoor
Jel ook voor jou enorm balen dat het niet is gelukt! snap dat je op zoek gaat naar ander zh. aparte dingen hoor! Ik zal morgen even bij hema kijken voor die matrasbeschermer! Ben de komende dagen niet veel online of eigenlijk niet. moet ff zien hoe het via mijn tel moet. Mijn laptop wordt opnieuw geinstalleerd ivm virus van rabobank. COntrole vanmorgen was goed. VOlgens gyn was mijn moederkoek al aan het rijpen?! Heb er nog nooit van gehoord maar is goed teken Vanaf nu elke week controle! tot snel...
jel en libra: hier mag de kleine gewoon na geboorte via keizersnede bij mij blijven. ja even weg voor de controles maar verder blijft de uk continu bij mij ook op de kraamsuite blijft de uk bij mij. Nannie: dat zegt mij ook niets dat je moederkoek aan het rijpen is.
Oh is dus toch wel normaal! Maar goed, mijn planning is thuis bevallen hoor en in bad, dus hopelijk gaat alles lekker, en blijven we gezellig thuis Maar heb wel even wat dingen opgeschreven zoals ik het zou willen mocht het toch anders gaan. Vk die ik vandaag had was trouwens wel enthousiast over mijn bad bevalling. Wel fijn dat ze er dus allemaal achter staan!
Ik heb vandaag naar matrasbeschermers gekeken zowel bij de action als bij de Hema, maar zijn alleen maar 1 persoons, en wij hebben een 2 persoonsmatras, neem aan dat dat niet gaat passen Iemand nog tips? Zag wel een behoorlijk prijsverschil trouwens action 6,80 en hem 20 euro :O
Anders kijk je even online op de Hema mocht toch zweren dat ik hem bij de Hema sowieso zag liggen! Anders lijkt het me wel raar zeg er zijn vast meer die geen enkele matrassen hebben ! Andere even vragen bij de Hema?
Ik heb ook die een persoons van de hema. Aan de ene kant heb ik de elastieken gebruikt. Aan de andere kant hebben het vastgemaakt aan het matras met veiligheidsspelden. Moet alleen even kijken of het blijft liggen. Lig sowieso op een soort torenflat met dat extra matras erop.
Isa, balen dat de draaipoging niet gelukt is.. En wat sta je voor een lastige keuze nu! Het zal allebei zn voor- en nadelen hebben.. Volg je gevoel meid, het is jouw lijf en jouw bevalling en jij moet je er prettig bij voelen! Sterkte met het maken van de keuze.. Jel, knuffel voor jou meid! Het is ook allemaal niet niks wat je meemaakt en als je dan ook nog zo'n slecht gevoel hebt bij het ziekenhuis snap ik dat je er even helemaal klaar mee bent. Goed dat je je eigen gevoel volgt en een afspraak hebt gemaakt bij een ander ziekenhuis! Libra, haha dat is nou wel weer jammer Ik heb a.s. maandag mn echo, ben benieuwd! 2900 gram, begint lekker op te schieten Voor de rest ben ik het weer ff vergeten, sorry! Matrasbeschermer, hier hadden ze bij de hema ook tweepersoons Keizersnede, na de 40 weken pas? Is het risico dan niet te groot dat de bevalling alsnog vanzelf op gang komt en het een spoedks moet worden? Ik heb inderdaad ook het vaakst 38-39 weken gehoord. Hier lekker aan de poets geweest vandaag! Love nesteldrang Mn bovenverdieping is weer helemaal spik en span en mn geboortebord is ook bijna af Morgen de benedenverdieping en dan zijn de grote poetsklussen af! Kan ik me lekker bezig houden met leukere dingen
@ twee persoons, ik heb een twee persoons van IKEA voor 22,00. Is wel wat duurder, maar vind hem erg prettig. Ziet eruit als een gewoon hoeslaken, dus kan gewoon gelijk zo op je bed. Bij ons ligt hij over de topper onder de molton. En wat ik al schreef, ik laat hem ook na de bevalling voorlopig gewoon liggen ivm doorlekken, spugende beeb en borstvoeding. Gisteren samen met mijn vriend een snel cursus bevallen gehad van een bevriende cesar therapeute. Was leerzaam en leuk.Nu weet hij ook een beetje wat er gaat gebeuren en hoe hij mij eventueel kan steunen. Afijn, ik voel me weer geruster en dat lijkt me het belangrijkste van alles. Poeh, hield het echt niet meer uit in bed. Onrust, kriebel, kleine op en neer aan het springen. Krijg het nog gezellig druk hier, iedereen wil langs komen. Geef wel aan dat ik niks meer doe. Gisteren s avonds gelijk alweer echte flinke harde buiken na ons uitje, dus dat zegt mij genoeg. @ aktief, wat zijn jukkie nog lekker aktief met schoonmaken enzo! Heb me er bij neergelegd dat ik niks meer mag en het kan me nu ook steeds minder schelen. heerlijk! Alles is klaar voor de kleine en een beetje opgeruimd vind ik prettig, maar kan het verder gelukkig loslaten. Ook best handig met twee kids in huis en drie poezen. Kreeg gisteren nog een merel kado. Heeeel lief, maar toch maar afgepakt en weer losgelaten. Mevrouw beledigd, die stomme mensen snappen er niets van. Dus een uur later een dode muis. Fijn! Arnica gehaald voor voor en na de bevalling. Ik reageer zelf altijd erg goed op homeopathie. Heb dat ook gedaan voor en het trekken van mijn verstandskiezen en heb haast geen zwelling gehad of blauwe plekken terwij ze er toch echt drie kwartier!!! aan hadden lopen trekken omdat t niet lukte. Heb dus goede hoop dat het me ook nu zeker kan gaan helpen bij het herstel. Hebben jullie al nagedacht wie je de eerste week na de bevalling wilt laten komen? Ik heb echt geen zin in kermis naast mijn bed, dus wil het bezoek rustig aan laten komen. Vond het ook fijn om het daar met mijn vriend al over te hebben zodat we daar straks geen discussie over hoeven te voeren. Hebben dus domweg een lijstje met mensen die eerst mogen en die daarna kunnen komen. Afhankelijk van hoe ik me voel s middags bezoek en s avonds, maar max 1 persoon/stel/fam op bezoek. Lijkt me ook een stuk leuker voor het bezoek. Een kraamfeest vind ik niks, je hebt dan geen tijd voor de mensen, terwijl een ieder komt om toch echt even kennis te maken en de meeste de kleine toch ook wel even willen vasthouden. Tenminste, dat ervaar ik zelf. @ keizersnede of niet, lastig hoor! Tuurlijk lijkt een keizersnede veilig, maar ook dat heeft weer risicos. Ook worden we niet voor niks geboren en een beetje uitgewrongen, de longen worden daardoor eerder schoon en vrij van vocht. Zou het zelf eerlijk nu niet weten als ik moest kiezen. Succes met het nemen van een besluit! @ huid op huid, fijn dat dat wel gelijk kan. En anders idd bij je vriend, is zo belangrijk het eerste uur! Contact maken en verbinden. @ kleine op je kamer, hier wel de eerste paar maanden. Zoeizo voor mezelf, nu kan ik straks mijn ogen opendoen en kijken of het goed gaat zonder eerst het bed helemaal uit te hoeven komen. Tuurlijk zal ik in het begin van alles wakker worden, maar dat had ik naast mijn vriend ook. Je moet gewoon aan elkaar wennen. Daarnaast gaven ze bij de borstvoedings cursus aan dat het van belang is dat je de eerste kenmerken van honger al hoort, smakken etc. Huilen is echt het laatste wat een kleine gaat doen en zeker als je dan nog niet helemaal handig bent is het veel moeilijker een kindje aan te leggen als het overstuur is. Kan nog jaaaren op zijn/haar eigen kamertje liggen, dus die haast heb ik niet. @ box staat in de kamer. Lekker gevoel dat ook dat klaar is. Mijn zelfgemaakte boxkleden staan mooi, dus ben trots.Nu nog zilver folie op de bodem tegen de poezen. Ben bang dat ik het niet helemaal ga voorkomen, maar dat zien we dan wel. Mijn kleine zwarte poesje slaapt ook erg graag op het aankleed kussen. Heb daarom geen echte hoezen, maar dubbelgestikte hydrofielen van IKEA die ik eropleg als ik bezig ga. Vind het ook niks om de deur de hele tijd dicht te houden. Het wiegje blijven ze vooralsnog uit, alsof ze heel goed weten dat dat niet voor hun bedoeld is! Zo, ga proberen nog wat te slapen. Tot morgen allemaal! Liefs Eva
Zo Eva, vroege vogel. Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen. Ik heb vannacht een rondje zitten spugen. Schrok al .... zo van nee, he, het begint toch niet. Want ik ben nooit misselijk geweest en nu had ik ook nog krampjes in mijn rug erbij. Maar bleek het Thaise prakje van de buurman te zijn. Blijkbaar trekt mijn maag het verteren van paprica's niet meer. Dus die kwamen er weer lekker uit. Vandaag hier al vroeg uit de veren. Er worden 2 dakkapellen geplaatst. De mannen zijn nu druk aan het werk .... de babykamer staat nu helemaal volgestampd met spullen van zolder. Ukkie moet nog even blijven zitten dus
Zoooo, ben een slapeloze nacht verder, maar heb wel een besluit genomen. Gisteren zei mijn hart bevallen en mijn hoofd keizersnee, maar dit zijn 'gewoon' beslissingen die je met je verstand moet nemen. Vond het heel lastig en heb met veel mensen (ook verpleegsters) gesproken en ze hebben me wat meer gerustgesteld over de keizersnee. Mijn gevoel zei van: "dan ben je zo lang zwanger en haal je het eindpunt (bevalling) niet". Ik voel me daar op een of andere manier schuldig over ofzo. Maar ik heb dus voor de keizersnee gekozen. Hopelijk vandaag een datum prikken. Ik ben er klaar voor! Over de keizersnee: hier zijn twee artsen die ook vinden dat de baby op de blote borst van de moeder moet liggen en dat de onderzoeken wel eventjes kunnen wachten. De reden dat ze 'meteen' door gaan naar een onderzoeksruimte is omdat een operatiekamer vaak te koud is. Maar met een fijne warme deken is dat probleem ook opgelost. Ik ga vandaag een nieuw geboorteplan maken aangezien we nu sowieso niet meer 'gewoon' gaan bevallen. Ik wil daar ook echt in hebben staan dat ik/wij eerst rustig kunnen kennismaken met ons kleintje. @jel: had je nu gisteren of vandaag die nieuwe afspraak? Hoop dat het andere ziekenhuis je een veel beter gevoel geeft!!! Bezoek: hier ook geen kraamfeest. Hebben er wel over na gedacht maar wat Eeva zegt: je hebt geen tijd om even alleen met een paar vrienden te zijn en bij een kort bezoek hebben zij ook echt aandacht voor jou. Ik vind dat wel fijn We hebben afgesproken dat onze ouders een paar uur na de keizersnee worden gebeld en dan die avond al mogen komen kijken. Zusjes de volgende dag en dan onze beste vrienden op dag drie. Alle andere mensen zijn welkom als we thuis zijn en de geboortekaartjes hebben gestuurd. @libra, 2900 gram is al zo groot voor mijn gevoel En dat zit allemaal in je buik Jij kreeg toch een jongetje? Ze zeggen dat jongetjes wat zwaarder bij de geboorte zijn... Onze kindjes wegen bijna evenveel, word echt met de dag nieuwsgieriger naar het geslacht! Ze zeggen ook dat je aan een CTG kunt zien of het een jongen of meisje is. Bij een meisje is de hartslag ongeveer tussen de 150-160 en bij een jongen rond de 130-140... Hier is de hartslag rond de 134... De bakerpraatjes zeggen dus dat we een jongen krijgen, ben zoooooooooooo nieuwsgierig!!! Over blauwe plekken gesproken... Mijn buik doet echt zeer... Er zitten echt twee grote blauwe plekken... De dokter heeft hard/goed zijn best gedaan... Een heel beurs gevoel, kon vannacht niet eens een kussen onder mijn buik leggen (slaapt normaal altijd zo fijn, maar deed nu gewoon te zeer). Hopelijk wordt het vandaag minder en kan ik vannacht weer lekker slapen. De baby heeft trouwens weinig last gehad van het draaien. Hij beweegt echt super veel en gaat gewoon zijn/haar eigen gang... Het is nu al een draakje De kleine komt hier ook op de kamer. We hebben een lief klein wiegje dat we de eerste weken willen gebruiken. Vind het wel fijn idd met borstvoeding. Misschien dat we het middagslaapje wel in het 'grote' ledikant doen zodat de baby aan alle bedjes kan wennen. Hier ook tijdens de borstvoedingsavond dat een baby al zoveel signalen geeft dat het wil eten en dat huilen echt een laatste 'redmiddel' is om eindelijk te mogen eten. De box staat bij ons ook al in de woonkamer, de ballonnen zijn al leeg en de katten komen er gelukkig niet in. Mijn mams heeft ook nog een nieuw boxkleed gemaakt, helemaal te mooi. Ook heeft ze van dezelfde stof een boxzak gemaakt (had haar eentje van Koeka laten zien) en die heeft ze gewoon nagemaakt, echt super!! Zoooo hier weer even een half uur aan de CTG en dan even douchen. Je zit helemaal in een ziekenhuis ritme... Ben wel blij dat ik elke dag bezoek krijg en dat veel vrienden even een belletje doen Maakt het allemaal een stuk dragelijker! Fijne dag allemaal!!!
Wij hebben toevallig van de week ook gesproken over kraambezoek. Ouders en mijn broer mogen wat ons betreft direct komen. Ook in het ziekenhuis. Wij moeten na de bevalling sowieso zes uur blijven omdat ze moeten controleren of de kleine last heeft van suiker afkickers. Zo ja, moet hij meer dagen blijven zodat ze de suiker kunnen afbouwen. In die periode wil ik niet te veel poespas aan mijn bed. Vrienden en kennissen komen dan thuis wel weer.