1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    isa: fijn dat je voor je zelf een goede beslissing hebt kunnen maken. Ben benieuwd wanneer de keizersnede gepland gaat worden voor je!

Kraambezoek: zoals het er nu uitziet krijg ik de keizersnede in de middag. En dan wil ik daarna alleen Jens zien. En dan ouders broers en zussen pas de dag erna. Zodat de eerste avond echt even voor ons gezin alleen is. De rest van het bezoek is afhankelijk van hoe ik me voel. Maar de vorige bevalling kwam het bezoek pas na een week of 2 opgang. In de kraamweek alleen ouders en broers en zussen en opa'a en oma's op bezoek gehad meer niet. Moet zeggen was ook wel weer lekker.

2. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    @Isa fijn dat jullie nu een keuze hebben gemaakt. Hoop dat je je er een beetje bij neer kunt leggen. Je hoeft je er zeker niet schuldig over te voelen. Succes met het prikken van de datum. Lijkt mij ook wel weer wat hebben dan kun je echt helemaal uitkijken naar '' de dag''

@Box wij gaan deze week de box in de kamer zetten. Hebben jullie alleen een boxkleed erin liggen of nog een soort matras eronder?

@Kraamvisite onze ouders en broertjes komen direct, vrienden andere familie later. Bij ons scheelt het dat we allebei een kleine familie hebben en het dus niet zo heel druk gaat worden!

Gister weer controle gehad, de beeb was nu helemaal ingedaald en ligt al vast :D

3. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    @box:ik heb nu beide boxkleden er in liggen, is toch het zachtste :) Als de baby erin ligt, leg ik er een hydrofiel luier onder anders blijf je wassen. Mijn moeder heeft een rits in het kleed gemaakt, dus de hoes gaat gemakkelijk in de wasmachine :)

4. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    @ kraambezoek nadat wij even van elkaar hebben genoten, bellen wij onze ouders en broers en zussen, en die mogen dan meteen komen. Voor de rest van de familie en vrienden moeten we denk ik eerst maar eens zien hoe ik/wij ons voelen.
    Mijn vriend werkt de eerste week nog door en heeft daarna pas vakantie, dus denk dat we dan pas de meeste bezoekjes gaan plannen.

@box die zetten wij ongeveer met 2 weken pas neer, ben bang dat het anders een sta in de weg is, nu nog even genieten van alle ruimte ;)

5. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Isa, heel fijn dat je een keuze hebt gemaakt! Geeft toch ook weer wat rust denk ik, en je kan er nu wel helemaal naar toe leven omdat het gepland is. En fijn dat de baby gewoon op de borst mag meteen. Logisch vind ik dat ook hoor. Oh ja jij wist natuurlijk nog helemaal niet wat het geslacht is! Ik had steeds een jongetje bij jou in gedachte haha. De hartslag van mijn baby is ook ongeveer 134, mijn vriend een keer geteld met luisteren via zijn oor!

kraambezoek, tjah ik was er eerst ook niet zo voor, een kraamfeest. Maar mijn vriend heeft een hele grote familie, die zelfs nog nooit bij ons op bezoek zijn geweest. Zo close zijn wij niet met ze(meer zijn ouders), en er zijn ook wel weer veel kennissen. Mijn schoonmoeder zei toen, anders krijg je dat bezoek allemaal thuis! (we sturen bijna 100 kaarten, vind ik best veel) Dus vind het toch wel een fijn idee zo'n kraamfeest. Onze eigen goede vrienden en dichte familie komen uiteraard wel langs thuis!

Maar alleen familie vlak na de bevalling hoor, en mijn beste vriendin. Ik zie het niet zitten als ik nog in bed lig dat er dan al allerlei kraambezoek komt! Zelfs mijn eigen ouders moeten wachten tot ik sowieso helemaal gedoucht ben en de kleine gecontroleerd. Lekker eerst rustig aan bij komen met ons drieen.

Hier een slechte nacht trouwens! Van die kleine gemene steken ook in mijn onderbuik, die had ik nog niet gehad. Merk dat ik het wel spannender begin te vinden, het mag natuurlijk al gewoon komen vanaf 37 weken. Lijkt mij zo raar als het ineens begint. Daar kan je je echt niet op voorbereiden natuurlijk!

6. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    @Isa fijn dat je nu een beslissing hebt kunnen maken. Dat gevoel van 'falen' herken ik wel, maar je kan er echt niks aan doen. De reacties van de omgeving maken het er soms ook niet makkelijker op ("oh lekker makkelijk een keizersnede" of "oh dan is het medisch dan kost het je niets" :(). Zijn gelukkig wel vaak mensen die ver van me af staan maar ik verbaas me er wel over.

Matrasbescherming: ik heb ook de matrasbeschermer van de Ikea. Ik merk bijna niet dat hij eronder ligt. Geeft misschien iets meer warmte maar weet niet of ik het ook gewoon al zo warm zou hebben zonder beschermer.

Kraambezoek; ik vind het wel heel lastig hoe ermee om te gaan. Ik heb nu met mijn vriend afgesproken dat we ca. een uur met z'n drietjes geweest moeten zijn en dan de ouders en broers en zussen bellen. Ik had zelf liever alleen de ouders gehad om het wat rustiger te houden, maar we kunnen het niet maken om de broers en zussen niet ook te bellen. Ik vind 9 mensen gelijk zoveel en als ze allemaal de baby willen vasthouden. Ik denk dat ik het ook lastiger vindt omdat ik zelf niet uit bed kan komen door de keizersnede, ik hoop niet dat ik me zo machteloos voel (straks moet net z'n luier verschoont en doet bv. mijn schoonzus dat nog eerder dan ik... erg hè dat ik me daar druk om kan maken, schrik zelf van dat ikke ikke gevoel :x).

Morgen heb ik een nieuwe afspraak in het andere ziekenhuis. Ik heb er helemaal een goed gevoel over. Had gistermiddag echt even een breakdown :)

Het gaat nu echt opschieten voor ons allemaal, nog even en dan hebben we de baby in ons armen!

7. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Wow Libra 2900 gram alweer. Een kennis van mij is gister bevallen van een zoontje en hij woog 3 kg en zag er echt hardstikke mooi uit. Is bijna niet voor te stellen dat wij nu ook zo'n grote baby in ons buik hebben zitten :D

8. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    jel: naar welk ziekenuis ga je nu?

9. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    @ libra wat balen van de slechte nacht, ik slaap ook iets minder, en moet steeds vaker naar de wc, maar val daarna wel weer redelijk snel in slaap, als de vogels tenminste stil zijn ;)
    En ja dat niet erop voorbereid kunnen zijn vind ik ook zo'n raar idee, je weet gewoon niet wat er komen gaat en wat je gaat voelen, daar ben ik zo benieuwd naar, sommigen hebben het weleens over rommelen nou volgens mij is dat hier nog lang niet zover alles voelt nog "gewoon".

@Jel, fijn dat je je weer wat beter voelt, ben ook wel benieuwd voor welk ziekenhuis je nu gaat.
    En dat ikke ikke ikke gevoel geef ik je groot gelijk in, en zal dat ook goed met je vriend afspreken, dat als er iets moet gebeuren dat HIJ of jullie samen dat doen maar niet de familie meteen dat lijkt mij ook geen pretje!

Mijn zus was ook onverwachts in het ziekenhuis bevallen, en daar zijn we ook allemaal nog geweest die avond, maar het was wel een heel vluchtig bezoek (was ook de eerste in de fam.) maar gewoon feliciteren en even de kleine meid vasthouden, toen ook weer weggegaan, daar ga ik ook een beetje vanuit als ze hier allemaal komen!

10. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, de veiligheidsspelden doen hun werk hoor. Mijn matrasbeschermer ligt nog perfect. En ik heb het ook niet extra warm gehad ofzo.

Isa, fijn dat je een beslissing hebt genomen. Dat geeft toch rust.

Ikke ikke gevoel. Ik zou dat ook hebben hoor! De eerste luier doe ik of anders mijn man.....niemand anders!

11. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Baalmoment hier :( Denk zal even met een doekje door het huis beetje schoonmaken :( Maar het lukt me gewoon niet meer, heb dan meteen zoveel pijn in mijn buik, zet wel even door, maar word dan alleen maar erger, en ga dan maar weer zitten, tjee wat is dat vervelend zeg wil zooooooooo graag dingen doen en dan lukt het NIET kan daar erg slecht tegen, en dan moet ik nog 4 of misschien zelfs wel 6 weken :(
    Ben vast niet de enige die hier last van heeft, maar heb nu wel even dat K*T moment :( sorry

12. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    augustus baby: meid ik herken je gevoel volkomen!! Ik krijg ook niets meer uit mijn handen... Ben gewoon op de een of andere manier helemaal op. Kan 24 uur per dag slapen. (ben net weer wakker heb 1,5 uur geslapen). Ik tel de dagen dan ook echt af. Maar probeer er wel steeds meer aan toe te geven dat het gewoon niet gaat. En dat lukt het me allemaal wat beter. Hoe moeilijk ik het ook vind... Ik wil ook van alles en het komt gewoon niet meer uit mijn vingers zelfs eten koken is al een grote opgave! In ieder geval een dikke knuffel voor je!!

13. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja meissie...ik heb dat moment ook al gehad. Ik doe nu echt maar een klusje per dag. Het is dus of de badkamer of wassen opvouwen. Het is nu eenmaal zo.....

Ik slaap dus lekker uit....doe een boodschapje...kijk wat tv.....lees een boek....en wacht tot manlief weer thuis is.

14. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Het nadeel is ook nog dat ik ook alles graag goed wil doen voor mijn vriend, ondanks hij het allemaal niet erg vind als ik niks doe wil ik het allemaal goed voor hem doen!
    Maar precies zelfs koken is soms te veel, ik kan gewoon niet meer zo lang staan :(
    Wat is uitslapen dan Leontine? Bij mij is dat kwart over 8 als ik geluk heb, blijf nog wel vaak tot 9uur liggen!
    Nu maar op de bank met een film erin, vriend is om kwart over 4 thuis dan nog even naar de drukker, tja die dingen MOETEN toch echt!

15. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste dgn is uitslapen 09.00 uur. Voor mij is dat uitslapen, want ik stond altijd op rond 06.30 uur.

Maar ik snap je wel hoor...ik wil het ook allemaal goed doen.

16. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Hier zijn we helaas elke moren tussen 06.15 en 07.30 wakker ivm een peutertje wat wakker is en die is dan ook meteen klaarwakker haha

17. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, met een kleintje erbij is het natuurlijk lastiger. Maar wij zijn nog "alleen", dus we nemen het er nog even van! Straks is de slaap een stuk minder.

Ik heb vandaag ook een beetje een zo zo dag...het gevoel dat aan de ene kant de muren op je af komen....en aan de andere kant geen zin hebben om weg te gaan. Maar ik ben zooooo moe vandaag. Dus ik doe ook gewoon echt even niets. Behalve vanmorgen dan boodschappen doen!

Dus ik heb een beetje op de bank gehangen...moet eigenlijk nog een was opvouwen, maar gewoon geen fut om het te doen...nou ja, morgen weer een dag!

18. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Ben 36 weken en 2 dagen. Ik moet ook nog zoveel doen, maar heb geen energie meer. Word zo snel moe gewoon, en heb geen kracht!! ZO frustrerend. En ik heb ook een kleintje erbij. Heb een to do list gemaakt en elke dag probeer ik 1 ding te doen. Hoop dat ik mijn lijstje afkrijg. Moet ook nog mn ziekenhuistas inpakken en wat dingen kopen nog.

Succes allemaal met de laatste dingen. De laatste loodjes wegen het zwaarst he..

19. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Eva, haha wat schattig, dat 'cadeautje' van je katten;) Hier inderdaad nog flink last van opruimwoede:p Er lagen nog zoveel klussen waar ik eigenlijk nooit aan toe kwam toen ik werkte en nu ik het fysiek gezien allemaal nog kan profiteer ik daar maar van!
    Heb je nog wat kunnen slapen?:p

Puschel, jeetje, dat was even schrikken dus;) Gelukkig niks aan de hand! Zijn je dakkapellen mooi geworden?

Isa, fijn dat je de knoop voor jezelf doorgehakt hebt, geeft toch een stuk rust! Ook jij kunt snel naar een datum toe gaan leven! Ben benieuwd!:D

Sher, fijn dat de kleine ingedaald is en vast ligt! Is toch weer een stap in de goede richting!

Libra, dan snap ik inderdaad heel goed dat je een kraamfeest geeft! Hier gelukkig geen enorm grote families:)
    Jaa, nog 2 dagen en dan mag hij in principe komen bij jou! Spannend hoor!

Jel, wat kunnen mensen toch debiele opmerkingen maken af en toe! Verschrikkelijk zeg. Alsof je het zelf al niet lastig genoeg vindt.. Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over je bezoekje morgen, hoop dat het je oplevert wat je zoekt!
    En dat 'ikke' gevoel is herkenbaar hoor meid! Wij gaan ook eerst lekker chillen met zijn drieen en lekker opfrissen enzo. Dan gaan we pas bellen. We bellen onze ouders en broers en zussen, maar ouders zijn de enige die meteen mogen komen (tenzij het midden in de nacht is, dan weet ik nog niet of we tot de volgende morgen wachten met bellen). Broers en zussen komen wel op dag 2:p Het is toch JOUW kindje, logisch dat je eerst zelf dingen wil doen en wil genieten!

Leontine, super dat de spelden hun werk doen;)! Ik ga morgen alles maar eens op mn bed leggen:p

Augustus baby, balen zeg, dat moment! Moet zeggen dat ik het zelf nog niet ervaren heb, maar ik ben ook zo'n bezige bij dat ik er echt van zou balen! Knuffel en wat Leontine al zegt, dan maar gewoon een klusje per dag..

Bezoek, hier de eerste week alleen onze ouders en broers en zussen (+ aanhang). Mn man moet de eerste week nog gewoon werken, dus wij plannen de bezoekjes verder vanaf de tweede week:) Denk dat de meesten sowieso echt nog niet meteen dag 1 aan de telefoon hangen wanneer ze mogen komen. Meeste mensen wachten toch altijd een tijdje af voor ze bellen voor een bezoekje:)
    Ik twijfel nog wel of ik mn ouders enzo meteen ga bellen als ik 's nachts beval, of dat ik dan wacht tot de volgende ochtend. Maar dat is denk ik helemaal afhankelijk van hoe ik me dan voel. En ik wil toch niet dat ze midden in de nacht nog langskomen:p Heb ze wel al voorbereid dat het kan zijn dat we dus de volgende ochtend pas bellen, niet dat ze zich beledigt voelen ofzo:p

Box, heb ik vandaag ook in de kamer gezet! Moet alleen mn boxkleden nog maken, dus het is nu nog een beetje kaal allemaal:p Hier alleen een kleed erin trouwens.

Kamer, hier is geen plek voor een bedje op onze kamer, dus vandaar dat ukkie meteen naar zn eigen bed gaat. Misschien dat ik wel de babyfoon erbij zet, zodat ik inderdaad al eerder wakker wordt van geluidjes. Ik heb namelijk ook bij de BV cursus te horen gekregen dat huilen een laatste signaal is dat ze willen eten.

20. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Vergeet ik gewoon mijn stukje te typen;)
    Ik had zelf niks vandaag, dus eerst lekker uitgeslapen:) Is bij mij ook tot 9 uur-half 10:)
    Heb even wat dingen opgehangen die hier nog rondzwierven (klok, schilderijtje, foto's op canvas enzo:)) Daarna beneden mn ramen binnen en buiten gewassen en de gang, wc en woonkamer afgekregen:) Morgen dus nog een dagje buffelen en dan zijn de poetsklussen klaar! Ben er helemaal blij mee en hoef het dan de komende weken alleen maar bij te houden met stofzuigen, dweilen en een doekje.
    Lang leve de nesteldrang, heb zelfs de plintjes, lampen, lampenknoppen, deuren enzo gepoetst..:O

Straks lekker zwemmen, even ontspannen en bijkletsen met mn schoonzus:)

Deel Deze Pagina