1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid wat een energie heb jij nog. Ik heb vandaag echt een off day. Misschien dat het morgen weer anders is hoor. Ben ook blij als het bedtijd is vanavond. Zucht.

En dan ben ik ook nog eens alleen de hele dag. Manlief heeft vanavond ook nog eens een vergadering. Dubbel pech. Op dgn als deze mis ik mijn oude dorp wel. Waar mijn vrienden enzo wonen. Ik woon hier nu twee jaar met veel plezier. Maar echte vrienden heb ik niet echt. Wel wat kennissen hoor. Maar de vakantie is hier al begonnen en veel mensen zijn dus weg. Hoop stiekem wel meer vrienden te maken als die kleine er straks is. Op de creche of school met andere moeders....

2. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Dames!

In het begin van dit forum heb ik ook meegeschreven, nu we bij de laatste loodjes komen merk ik dat ik contact mis met mensen die op dit moment hetzelfde doormaken, dus ik zou me graag weer willen aansluiten.

Ik ben 14 augustus uitgeteld, tot nu toe gaat het eigenlijk nog goed. Behalve mijn hele zwangerschap erg vermoeid en obstipatie kan ik niet zeggen dat ik veel klachten heb. Gisteren echo gehad, de kleine is goed ingedaald en ligt vast. Ik ben met 34 weken met verlof gegaan. Alle voorbereidingen zijn eigenlijk ook wel klaar.

@ nesteldrang, die heb ik nog niet echt. Wel af en toe wat poetsen, maar niet meer als eerst. Er komt sowieso maar weinig uit mn handen ;)

@ bezoek, Ik wil in het geboortehuis bevallen, daar word je na 2 uur ongeveer weer naar huis gestuurd (bij ons overigens MET kraamzorg, mocht het savonds of snachts zijn) Ik wil dan eerst rustig met zn drieen zijn en dan vlak voordat we naar huis mogen de ouders en broer en zus bellen. Die mogen de dag erna komen, maar verder nog even rustig houden.

@ vervelende opmerkingen, wat kunnen mensen toch soms bot zijn! Ik ben 25 en heb er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden, 1 jaar in de MMM. Maar in mijn omgeving begrijpt eigenlijk niemand dat ik daar op 'zo'n jonge leeftijd' al mee bezig was. En dan krijg je vaak vragen of het wel gepland was....

@ Box, die staat sinds vorige week in de huiskamer, nog even zonder kleed, anders gaan de katten erin liggen, nu gaan ze er alleen onder zitten, de rest is niet interessant.

@ kamer, de kleine gaat bij ons direct op de eigen kamer slapen, we hebben dan ook geen wiegje. We nemen wel de babyfoon mee naar onze kamer, ondanks dat de kamer tegen die van ons aan ligt.

@ baalmomenten, Die zijn er hier ook wel eens. Thuiszitten heb ik nooit een probleem gevonden, maar opeens is er niets meer op tv, alleen maar herhalingen en daarbij heb ik de puf niet om iets in huis te gaan doen, dus dan verveel ik me al snel kapot...

Dat was m voor nu wel even geloof ik!
    Succes allemaal met de laatste loodjes!!

3. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Leontine, ik profiteer er maar van zolang het allemaal gaat:) Balen van je offday! Gelukkig is ie bijna voorbij, hopelijk voel je je morgen wat beter:)
    Jeetje, wat balen dat je zo ver van je vrienden vandaan zit en dan vandaag zo de hele dag alleen thuis zit! In welke omgeving woon je? Snap dat je je dan nog ff extra alleen voelt vandaag.. Knuffel!

Miloe, gezellig dat je je weer aansluit! Fijn dat je zwangerschap zo onbezorgd verlopen is en dat je nu lekker met verlof bent!
    Geen nesteldrang nog? Haha misschien komt dat nog wel als 14 augustus dichter en dichterbij komt;)
    Joh, belachelijk he, die opmerkingen. Komen vaak ook echt van mensen die wat verder van je afstaan of die zelf helemaal niet met kinderen bezig zijn. Ik probeer ze het maar niet kwalijk te nemen, de meesten weten echt niet waar ze het over hebben en snappen niet dat zulke opmerkingen echt kwetsend kunnen zijn.
    Over vervelen, heb je niet nog een leuke hobby ofzo? Boek lezen, series downloaden en kijken, beetje crea bezig zijn?

Zwemmen was echt heerlijk, echt fijn om even gewichtloos te zijn:p Net lekker warm gedoucht en nu in mn pyjama op de bank, heerlijk:) Lekker op tijd naar bed en morgen weer een nieuwe poetsdag;)

4. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    hier vanmiddag controle gehad van de vk.alles was goed met ons frummeltje.ligt met de kont omhoog en de voetjes rechts en hoofdje zit hier ook vast. mijn bloeddruk was ook netjes!zelf ben ik wel afgevallen maar dat kan komen omdat ik zelf niet helemaal fit ben en eetlust niet echt heb.ook hebben we de bevalling door besproken dus we zijn helemaal op de hoogte als er wat mocht zijn. ook heb ik veel last van harde buiken, moet het wel in de gaten houden of ze met regelmaat komen of niet. zowieso zijn het voorweeen (zo noemen ze het) maar mochten ze met regelmaat elke x komen moeten we bellen.

nesteldrang: is hier aanwezig heb vandaag de hele keuken uitgesopt,tegeltjes gepoetst.. schoonma is hier vanmiddag geweest en heeft de badkamer voor mij gedaan!

hier kan ik als het moet ook wel de hele dag slapen.. nergens zin in hebben.

5. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yara,
    geweldig om te lezen hoe druk je vandaag in de weer bent geweest ... ik wordt er alleen van het lezen al moe van ;)
    Nee meid, maak er lekker gebruik van zolang het nog kan.
    Heerlijk dat zwemmen .... zou ik ook graag willen maar ik ben bang voor de fanatieke zwemmers en dat je dan onverwacht een klap of trap krijgt.
    ZS-zwemmen is hier ivm vakantie gestopt en was alleen op zaterdagochtend.

Dakkapellen zitten erop. Ben zo blij dat ze het vandaag af hebben kunnen maken en niet morgen (zoals gepland) nog een keer langs moeten komen.
    Nu kunnen wij morgen lekker poetsen en de meubels die tijdelijk op de babykamer stonden weer naar zolder dragen (ik niet uiteraard .... dat doet het mannetje met de buurman).

Jel, succes morgen met je gesprek bij het andere ziekenhuis. Ik hoop dat het allemaal op zijn plekje valt daar.

De rest ben ik even kwijt, sorry.

6. Frisje

Frisje Actief lid

19 okt 2011
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een weer he meiden! Geen zomerweer, maar je hoort mij niet klagen. Ik hou nu veel vocht vast dus warm weer is nu echt funest.

@kraambezoek. Ik ben met mijn vriend nog aan het overleggen wat we willen. Sowieso wordt het geen groot kraamfeest ook al sturen we best wat kaarten uit. We zitten nu alleen nog wanneer mogen de mensen komen. En mag iedereen de kleine zomaar vastpakken. Ik geloof dat mijn moeder gevoelens om de hoek komen kijken. Ik moet er op dit moment niet aan denken dat iemand anders dan ik of mijn vriend of verplegend personeel onze kleine vast gaat houden. We gaan het zien :p

@koffer. Hebben jullie hem al klaar staan? Ik nog niet. Ik denk dat we dat van het weekend gaan doen.

@zenuwachtig/nieuwsgierig. Zijn jullie ook zo zenuwachtig/nieuwsgierig over hoe de bevalling zal gaan, hoe het zal beginnen, etc, etc.. Ik wel, maar ben vooral erg nieuwsgierig. Volgens de zwangerschapsyoga instructrice de beste insteek voor een bevalling ;)

Fijne dag allemaal.

Veel liefs,
    Frisje

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he miloe leuk dat je je weer aan sluit!
    zelf ben ik wel een actieve lezer maar geen schrijver op dit onderwerp. helaas vergeet ik nu weer heel veel van wat ik gelezen heb!!!

nesteldrang heb ik zeker, alleen steeds hetzelfde bah de wasemkap moet blinken dus steeds( zo'n 2a3x pw op het aanrecht) ook wil ik de wasmand steeds leeg houden ik heb steeds een hele goede dag dat ik vanalles en nog wat doe en de andere dag trek ik het niet goed.

verderwat last van harde buiken niet in regelmaat en snacht ben ik veel wakker en beneden.
    met 2 jongens vind ik het soms wel erg druk, manlief is sochtneds thuis en werkt smiddags en savonds

bij vk was alles goed, helaas wel te horen gekregen dat ik het ziekenhuis moet bevallen ivm een erg dikke spatader op (verknipte) lip die zo mijn vagina inloopt ze zijn bang dat deze gaat knappen, of ik moet ze te snel afzijn en dan word de kleine uk thuisgeboren als het wel gebeurd is een hechring zo gezet en ambu is er des noods ook zomaar. verder gaan de kilo's op en af de ene keer gegroeid de andere keer weer afgevallen ben zo'n 7 kilo gegroeid dus das absoluut wel goed .

nou dames een fijne dag allemaal!!!
    dikke knuf uit het hoge noorden

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Zo daar was ik weer :)

@ yara poeh meid je bent er maar druk mee, maar dat geeft vast een heerlijk gevoel dat je al je klusjes nu straks lekker af hebt! Wat goed dat je nog gaat zwemmen!

@ Leotine zo'n dagje had ik gister ook kwam me maar weinig uit handen en had flink last van ongesteldheidsgevoel ofzo! Nou ja vandaag weer een nieuwe dag hihi! Herken het overigens wel wat je schrijft over weinig vriendinnen hier in het dorp, dat heb ik ook ! Mijn vriend woonde hier al zijn hele leven, maar ik niet, en er zijn wel leuke meiden hoor. Maar zo even door de week elke keer een bakje doen komt er dan niet van!

@ frisje dat herken ik wel ik vind het ook steeds spannender worden :) en inderdaad herken ik de weeen wel wat moet ik doen hihi! Maar mijn vk zegt weeen herken je wel dat weet je gewoon haha!

@ milou welkom terug :) gek is dat he nu hebben we ineens alle tijd van de wereld, balen we er stiekem een beetje van dat het elke dag bijna hetzelfde is ;)! Moet ik ook zeggen dat mijn vriend niet vrij is, en ik geen auto heb door de week. Dus echt erop uit wordt dan wat lastig!

@ hier De ene dag ongeloofelijk last van nesteldrang en dan weer niet haha! Ach ja heb als het goed is nog tijd zat om alles te poetsen, al heb ik de meeste dingen wel gedaan ;)! Zal zo even op naar de vk voor de controle! Hoop dat mijn bloeddruk nog gewoon stabiel is! Daarna even snel door boodschapjes doen, en dan krijg ik bezoek van mijn opa en oma wel gezellig! Vanavond ook nog maar even vlug de baby erkennen hihi! En als de baby er is gaan we "trouwen"dat redden we nu allemaal niet meer!

Fijne dag meiden

9. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annet, ik heb gelukkig wel een eigen auto en autorijden gaat op zich nog prima, maar vind het niet fijn meer om ver weg te gaan. Ik heb 30 jaar in mijn oude dorpie gewoond en daar heb ik dus ook mijn sociale leven opgebouwd, wonen de meeste van mijn vrienden, en mijn ouders.

Maar mijn man kwam uit Alphen....en was daar bij de brandweer. Dus in mijn dorpie blijven was eigenlijk voor hem geen optie. Al hebben we wel bijna een jaar samengewoond toen zijn huis verkocht was en wij nog geen huis gekocht hadden. Tijdelijk is prima, maar niet voor het echie. En weet je...ik heb het echt heel erg naar mijn zin hier hoor! In de stad zijn alle winkels die een vrouw nodig heeft. En als ik gewoon aan het werk ben, is het prima te doen. Ik heb ook best leuk contact met de vrouwen van de collega's van mijn man als er iets georganiseerd wordt. Maar om nu continue de deur plat te lopen daar...nee, dat ook weer niet. Plus dat het hier al vakantie is, dus de buurtjes zijn bijv. al met vakantie. Daar heb ik ook wel leuk contact mee. Maar goed, misschien zie ik alles wel een beetje negatief nu.

Ik heb ook voor het eerst echt zoiets van: kom er maar uit, dan heb ik iets te doen en is het leuk! Want ik ga zooooooo genieten van die eerste tijd met de kleine!

Mijn man is vandaag ook vrij, dus we hebben een lang weekend saampjes...dat is in ieder geval weer lekker. Ik ben alleen zoooooo moe. Ben nog niet eens zo lang mijn bed uit en heb het gevoel dat ik wel weer kan slapen. Ik heb gewoon echt even geen energie. Voor mijn gevoel ook echt van de ene op andere dag, want dinsdag voelde ik me nog prima!

OK, genoeg geklaagd nu....:D

10. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    D. is nu eindelijk thuis!! :D
    Nu kan het genieten echt beginnen

11. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes!
    En idd genieten.......

12. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Nou lekker gaan genieten Yasmin, denk dat dat nu pas echt kan beginnen!! Heerlijk lijkt me dat!! Veel plezier saampjes thuis!

13. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Fijn... Geniet ervan meid!

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Yasmine lekker van genieten meid! Heerlijk lekker met zijn 3tjes? @ hier weer goedgekeurd door de vk, mijn meisje is nu ingedaald en ligt zo goed als vast ! Gek idee He dat het met 37 weken al mag gebeuren!

15. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ yasmin
    Alsnog gefeliciteerd! En geniet er maar goed van nu de kleine thuis is!

@ vervelen
    Een vriendin van mij heeft nu haar voet in het gips, wat maakt dat ze huisgebonden is. Dus we kunnen er nu samen op uit.
    Verder inderdaad films kijken, downloaden enzo.

@ afstand
    Gelukkig hebben we 2 auto's, waardoor ik nog overal kan komen waar ik wil.

@ activiteit
    Ik ga nog steeds ongeveer 1 x per week naar Zumba. Moet zeggen dat het vermoeiend is, maar dat ik daarna wel erg voldaan thuis kom. Ik ben sinds afgelopen week even overgegaan naar een andere groep, Zumba Gold, waar het tempo gewoon iets lager ligt. Ik hoop het gewoon tot het einde te doen.

@ nesteldrang
    Gisteravond heeft mijn man alle baby kleertjes gestreken die ik gewassen had (lees gewoon alles dus) en ik heb het daarna in de kast gehangen. Lastig was dat we niemand verteld hebben wat het word, maar we het zelf wel weten en de helft van de kleding dus specefiek voor het geslacht is. De oplossing hiervoor was dat er nu een tyrip om de kastdeur heen zit, waardoor niemand in de kast kan kijken haha

16. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Sweety, fijn dat de controle goed was en de kleine uk ook al met zijn hoofd in de juiste richting ligt! Kan me voorstellen dat je die harde buiken goed in de gaten moet houden..

Puschel, hier is het gelukkig nooit echt druk in het zwembad en ze houden wel rekening met je hoor als ze zien dat je hoogzwanger bent:p Het is inderdaad heerlijk, alleen uit het zwembad stappen iets minder;)
    Fijn dat de dakkapellen in 1 dag af zijn gemaakt! Bespaart je toch weer een dag en kun je lekker aan het opruimen:)

Frisje, ik vind dit weer ook veel lekkerder, zo kom ik er tenminste nog aan om wat te doen. Met dat hete weer doe ik echt niks..
    Tas ga ik morgen inpakken, maar hier alleen het hoognodige erin, aangezien ik inzet op een thuisbevalling:)
    Ik ben ook heel nieuwsgierig! Begin me steeds meer af te vragen hoe het zal zijn, hoe en wanneer het begint enzo. Kijk er echt niet tegenop tot nu toe:)

Fokje, balen meid dat je niet thuis mag bevallen! Ben je van je zoons wel thuis bevallen? Lijkt me toch even flink omschakelen dan!

Annet, inderdaad een heerlijk gevoel! Het is nu af en ben helemaal blij:D
    Jij had ook een lekker druk dagje vandaag! Fijn dat de controle goed was en kleintje al ingedaald ligt! Echt raar, nog 2 dagen en dan mag het! Hier nog een week te gaan voordat hij mag komen:p

Leontine, je mag best even klagen hoor! Het is ook allemaal niet makkelijk.. Maar omgeving Alphen dus, dat is wel jammer, anders had je best hier een koppie mogen komen doen;) Maar Zuidoost-Brabant is niet om de hoek:p
    Komt goed, als die kleine er dadelijk is, wordt het ook allemaal weer anders en de vakantie enzo, dat zit ook gewoon niet mee. Knuffel!

Yasmin, ohh wat fijn!! Gelukkig heeft hij niet enorm lang hoeven blijven, maar kan me voorstellen dat het voor jou een eeuwigheid leek. Lekker echt gaan genieten nu!

Miloe, knap dat je nog Zumba doet! Dat lijkt me dan weer niet zo;) Ik heb gefitnesst tot 30 weken, maar toen vond ik het wel echt genoeg en nu dus alleen nog zwemmen:)
    Lastig dat je alleen zelf het geslacht weet! Maar knap dat je het voor je kunt houden, ik zou dat dus echt niet kunnen:p

Zooo, hier mn poetsklussen af, ben helemaal blij:D Huisje is helemaal opgeruimd en schoon en nu hoef ik het alleen nog maar bij te houden! Jammere is dat ik nu wel echt pijn in mn rug heb;) Maar wilde het zo graag afkrijgen.. Nu lekker rustig aan doen:) Misschien even lekker in bad straks ofzo:)
    Vandaag ook matras op het bed gelegd, nu ineens wel errug hoog;) Maar goed, het is voor een goed doel he:p Morgen maar eens de tas enzo inpakken, het kan maar klaarstaan voor noodgevallen:)

17. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    yasmin: eindelijk je mannetje lekker thuis! Geniet ervan!

Zazu: hoe gaat het met jou en de kleine?

Jel: ik ben even benieuwd hoe het was in het andere ziekenhuis? Hoop dat je je hier prettiger bij voelt!

18. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat de kleine naar huis mag Yasmin, geniet er van!!

Hier een klein beetje minder energiek, voel mij niet optimaal. Gister namelijk bloedverlies gehad na de daad zeg maar :) Nou we schrokken er wel van zeg, al was ik zelf al heel gauw heel rustig. Maar vriendlief vond dat we toch echt wel even moesten bellen. Had zelf al wel in gedachte dat het waarschijnlijk komt omdat de baarmoedermond meer doorbloed is. En volgens vk was dit ook zo, als het vandaag nog oud bloed zou zijn, is er niks aan de hand. Dit is gelukkig ook het geval. Maar dacht wel heel even van, oh nee toch?! Stel je voor dat dit de aanzet heeft gegeven tot bevallen! Kreeg gisteravond meteen drang om op te ruimen, wat ik ook een beetje heb gedaan, maar had zo veel last van harde buiken dat ik maar gauw ben gaan liggen. Vandaag wel zo'n menstruatieachtige pijn in mijn buik, denk echt dat dit van de baarmoedermond komt ofzo. Maar het valt reuze mee, beetje van die kleine steekjes. Voel mij vandaag ook niet helemaal lekker dus, ook een beetje een down gevoel. Misschien dat ik het toch allemaal wel erg spannend begin te vinden. 3 weken is nog zo kort! En ik ben zo bang dat hij ineens eerder besluit te komen, dat mag wel, maar ik heb het idee dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben. Ook mijn buik ben ik nog niet zat. Misschien komt dit gevoel wel doordat ik zo'n probleemloze zwangerschap heb, heel fijn natuurlijk, maar mij hoor je echt niet zeggen.. Pff....wat zwaar, hij mag er nu wel uit! Neee blijf ajb nog zitten een tijdje! :D

Milou, goed bezig met je zumba! Ik sport ook nog steeds, fitness. Cardio 25 minuutjes, en wat kracht. Gaat nog prima. Wel doe ik het nu sinds 2 weken nog maar 2x in de week. Tot voor kort 3x, maar ben toch wat sneller moe. Dus ga nu begin en eind van de week een keer :)

Yara, zwemmen lijkt mij ook wel lekker zeg! Ik wil dat ook steeds gaan doen, maar het komt er maar niet van. Misschien morgen maar eens gaan, even lekker in het water ontspannen.

Tas moet ik ook nog klaarleggen, maar ook alleen het hoognodige, want planning is ook thuis bevallen. Verder nog maar even verder met waar ik gister gebleven was in huis, even dweilen, afstoffen. Hier nog steeds geen internet, dus vind het nogal lastig om zo leuk berichtjes te lezen en schrijven. Kan wel 10 dagen duren nog, voor we weer normaal inet hebben. ;)

19. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yara, ik woon in Alphen aan den Rijn! Haha...had met niet gerealiseerd dat er nog een Alphen was.

Ik heb vandaag echt veel geslapen....en nog ben ik moe. Pffff

Hier is de tas ook klaar. Hier iets meer in de tas omdat er een kans bestaat dat we iets langer moeten blijven. Alleen het eten en drinken moet er nog in en ik zoek mij wrzenloos naar de oplader van mijn iPod. En de reader moet er nog in. Maar die gebruik ik nog elke dag. En de tablet ook, maar zelfde verhaal.

20. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Jel, ben ook heel benieuwd hoe het in het andere ziekenhuis gegaan is!

Libra, oei, dat was dan toch even spannend gisteren! Heb wel gelezen dat vrijen de bevalling eventueel op kan wekken, maar weet niet of dat ook al zo 'vroeg' zo is. Kan me wel voorstellen dat je het even spannend vond!
    Ik herken je gevoel wel hoor meid. Hier ook een probleemloze zwangerschap en van mij mag beebje nog best een tijdje lekker bij me blijven:) Ook al kijk ik er ook weer heel erg naar uit als hij komt! Maar ben gewoon voor mn gevoel nog niet helemaal klaar met zwanger zijn..:)

Zwemmen is echt lekker nu, kan het je zeker aanraden!:D

Balen dat het zo lang duurt voor je weer internet hebt! Vanaf je telefoon is niet heel erg relaxed. Vind dat je nog een flink verhaal getypt hebt;)

Deel Deze Pagina