Update marleentje: helaas geen ontsluiting.wel nog steeds weeën om de 3 min. Gynaecoloog is net langs geweest zee moet vannacht nog blijven omdat het alsnog kan doorzetten. Zo niet dan mogen ze morgenvroeg naar huis. En dan aanstaande maandag terug komen om te kijken hoe de uk dan ligt en als hij nog goed ligt opnieuw inleiden. Dus schiet niet echt op. Ze vind wel lekker om weer naar huis te mogen/gaan.
Pfffff wat een gedoe Marleentje!! Dikke knuffel en ik hoop voor je dat het of doorzet of dat je lekker naar huis kunt!
Jel: Gefeliciteerd metr de geboorte van jullie ZOON! Geniet ervan. Marleen: Ik hoop zo dat het alsnog door gaat zetten want weeen om de 3 minuten lijkt me geen pretje om nog dagen vol te houden. Yara: mooi geworden je boxkleed ..... kan je niet nog een paar "moetjes" verzinnen voor op je lijst? Nannie: Jippie, weer internet! Fokje: Fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn. Wij vandaag ook ... madam lag nog steeds goed met haar hoofdje vast in de bekkeningang. Voor de rest hier nog geen gerommel .... houden zo, want ik heb nog een heeeeeel lang lijstje .....
Vandaag weer controle gehad, alles prima. Inleiding doorgesproken en datum bepaald! Krijgen balloncatheter en mag dan thuis afwachten tot het wat gaan doen. Als er niets gebeurd volgende dag nog x, als dat ook niets oplevert dag later keizersnee. Heel blij mee dat ik gewoon naar huis mag. Ze gaf aan dat ze ons verstandig genoeg vond en dat de reisafstand 20 min acceptabel is.
@arme marleen! nou maar hopen dat het toch doorzet. @laurie spannend bij jou nu ook de datum bekend! fijn dat je gewoon thuis mag afwachten... @isa ben wel benieuwd wanneer het bij jou gaat gebeuren! bijna 38 wk al! @leontine haha heb je wat leuks te doen de ltste wkjes! morgen weer controle... ben benieuwd! bij mij voelt of doet gyn volgens mij niks om te zien of je al ontsluiting of zo hebt. vind ik wel jammer
@Jel, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Hopelijk kunnen jullie snel samen naar huis! @Marleen, pfff wat lijkt me dat vervelend joh! Al zo'n poos aan 't afwachten en afzien met weeen om de 3min en dan misschien morgen toch weer naar huis gestuurd worden... Hier gelukkig alles nog rustig, moet wel zeggen dat ik bekaf ben na een dag 4-daagse kijken en daarna nog nijmegen in geweest om te shoppen. Dus zo heerlijk onder de douche en optijd onder de wol. Mijn gevoel heeft vanaf t begin gezegd 10 augustus. Mijn moeder zegt de 6e, maar dat komt ook omdat ze op die datum van mij was uitgeteld en opzich zou 't wel heel leuk zijn als die kleine uk op de 12e komt. Hebben we namelijk weer 3wkn lang een verjaardag waar iedere keer een week tussen zit (12e uk- 19e opa- en 26e mama). Dat was toen mijn oma nog leefde ook zo (19e mijn vader- 26e ik- en 2sept mijn oma) Maar achja we wachten maar af wanneer die kleine 't tijd vindt om te komen. Hoop alleen niet op mijn verjaardag, maar de kans zit er in (42+1) aangezien ik zelf ook veel later ben geboren.
Marleentje, wat ontzettend balen meid, dikke knuffel! Hoop dat het vannacht alsnog doorzet, weeen om de 3 minuten voor niks lijkt me geen pretje.. Puschel, thnx Jawel hoor, heb ook echt nog wel dingen te doen. Heb alleen zoveel tijd ervoor dat ik het daardoor een beetje uit ga stellen en me zo rusteloos/nutteloos voel. En het weer werkt dan ook niet echt mee Achja, komt goed Fijn dat beebje nog goed ligt! Haha moet je nog zoveel doen ja? Leontine, haha jij ook al lekker bezig zo te horen! Haken lijkt me ook erg leuk, maar ik heb eerst nog wat naaiprojectjes en een borduurwerk wat ik af wil maken voor ik weer wat anders ga doen Is je geboortelap klaar? Laurie, spannend dat ook jij de datum al weet! En echt heel fijn dat je lekker naar huis mag om het eerste gedeelte daar te doen Bij jou is de inleiding ivm HELPP bij de vorige toch? Nannie, succes bij de controle morgen Ze kijken toch nooit of er al ontsluiting is als daar geen aanleiding voor is? Anskev, groot gelijk dat je lekker op tijd in bed kruipt dan! Morgen maar een rlx dagje plannen dan 42+1, zolang laten ze je tegenwoordig toch niet meer lopen? Dacht dat ze met max 42 weken de kleine halen. Hier lekker avondje achter mijn naaimachine doorgebracht Ben nu met een boxzak bezig. Moet iets doen he
Geboortelap is bijna klaar. Nog anderhalve ballon. En dan de tekst nog maar dat doe ik pas na de geboorte. Dus even wat anders. Vind het nog best moeilijk dat haken. Zeker met die tintelende vingers die ik steeds sneller heb nu. Haha.
#breekt in# Jel, gefeliciteerd!! Hihi, zijn we nog snel na elkaar bevallen he Ik hoop dat alles goed met jullie gaat, spiek af en toe wel even!! Enne, ken marleen niet, maar dit klinkt als afzien, voor haar even een hart onder de riem van mij!! Zet em op! #breekt uit#
@yara nee misschien doen ze dat idd niet omdat er geen aanleiding voor is maar ik dacht dat er al bij meer gekeken was. Heb me vergist denk ik
Update marleentje rustige nacht gehad,vanaf 11 uur gister avond geen weeën meer gehad. Ze mag naar huis maar zitten nog opde gynaecoloog te wachten. En ze moeten maandag weer terug komen. Update 2: ze gaan nu naar huis toe,ze gaan hun zoontje ophalen en hopelijk een paar dagen rustig zodat ze van hun zoontje kunnen genieten.en energie op doen. Ze is weggebroken na 2 dagen weeën om de 3 min.
Jeetje wat een respect zeg...twee dgn weeen en dan gewoon zonder baby naar huis. Pffff, bij mij zouden er wel wat traantjes vloeien denk ik. Hier een rustig dagje voor mij. Ga even niets doen. Heb vannacht twee uur naar het plafond liggen staren omdat mijn man zo snurkte. Ik zie een middagslaapje in de toekomst!
@ marleen Wat vervelend zeg! ik kan me voorstellen dat je opgebroken bent! Ik zou er ook niet vrolijk van worden...! Was er nou buiten dat het kindje wellicht terug zou draaien nog een reden dat je nu ingeleid werd? Heel veel succes de komende dagen! Eerst maar eens goed bijkomen in je eigen bed! @ leontine jij ook al mijn man deed dat eigenlijk nooit, snurken, maar nu heeft hij er ineens zijn hobby van gemaakt lijkt het wel Hopenlijk is dat na de zwangerschap dan weer over Hier vandaag even op bezoek bij een zwangere vriendin. Verder lekker nietsen. Gisteravond nog wel even afgesproken met mn moeder dat ze van een weekend een belly paint bij mij gaat proberen te maken Hopenlijk kan ze dat net zo goed als schilderen, want wij hebben op de kinderkamer nu een schilderij van 2,5 meter hangen met de babylooneytunes en yoshi, die zij heeft gemaakt ik ben benieuwd als je zelf niet creatief bent, dan maar hopen dat er iemand in de familie zit di dat wel is
@Marleen: Jee meid, ik kan me voorstellen dat je lichamelijk en geestelijk helemaal op bent. Heel veel sterkte, geniet even van je zoontje en sterk goed weer aan voor de volgende ronde. Hele dikke knuf! @Leontine: Hier hetzelfde: - snurkende man - tintelende vingertoppen rechts - ook aan de haak .... zal eens wat foto's maken van mijn werkjes (ik heb alleen dekentjes gemaakt ... hoef je weinig bij na te denken) - en nee, het haakt niet lekker met dat rare gevoel in je vingers @Miloe: Ik hoop dat het lukt met de belly paint. Zal toch wel. @Laurie: Spannend, nu dus ook bij jou een vaste datum! @Anskev: 10 augustus, zou wel een mooie datum zijn voor jullie! @Yara: Bezige bij !!! @Nannie: Succes met de controle.
Leontine, lekker bezig meid! Haha op zich logisch dat je de tekst na de geboorte maakt Ben benieuwd, post je wel een fotootje als ie af is? Geniet van je middagslaapje Nannie, ohh geen idee, dat heb ik gemist dan denk ik Oh arme Marleen! Denk dat ik inderdaad ook wel ff een flink potje zou gaan janken.. Sterkte meid en ik hoop dat beebje maandag nog steeds met zn koppie beneden ligt! Kom eerst maar eens lekker bij Miloe, leuk dat je moeder dat gaat proberen! Ben benieuwd naar de foto's Puschel, ja joh, ik moet iets doen he Heb nog wat dingen op mn 'moet'-lijstje gezet Moet de kruiken nog testen, soesjes met muisjes maken, administratie thuis bijwerken en fotoalbums maken (Van de bruiloft, huwelijksreis en van de zwangerschap)
@leontine en puschel, heb helaas ook een zeer hard snurkende man tegenwoordig! Kan dan ook erg lang wakker liggen! En dat combineren met pijnlijke en tintelende vingers/handen, bah! Slaap er steeds slechter door! @marleentje, jeetje idd respect. Moet erg zwaar zijn en dan ook nog naar huis zonder de kleine.. @laurie, spannend!! Wat doet zo'n ballon? @frisje, fijn dat de kleine helemaal is ingedaald! Je kan idd het best van het langst uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen! @yara, wat gaaf, je boxkleed! @jel, gefeliciteerd!!!!! Hoop dat alles goed met jullie is! @eerder bevallen, haha zou ook wel een juli mama willen worden vind nu de laatste loodjes toch best zwaar worden, lichamelijk en ook emotioneel. Kan elke avond wel mn tranen laten lopen en waarvoor? Geen idee! Ben ook zo benieuwd naar onze beeb (en stiekem wil ik ook wel weer me vrij kunnen bewegen!!) Eergister was mn zus met die kleine op bezoek.. zoo schattig! Ze ligt dan lekker te slapen met die schattige geluidjes. Zo leuk om te bedenken dat we onze kleine binnenkort ook zo lekker hebben liggen in de woonkamer! Heerlijk! Straks weer naar de vlos, hoop dat de beeb goed is ingedaald, heb wel het idee dat mn buik nu echt een stuk lager hangt!
Hoi meiden, Dank je wel voor al jullie lieve reacties!! Erg fijn om te lezen!! Sweety: allereerst super dat je iedereen op de hoogte gehouden hebt! Dank je wel!!!! Hier inderdaad naar huis zonder baby!! De indicatie om in te leiden was/is dat de uk na 14 weken dwars of in stuit gelegen te hebben nu eindelijk goed lag met zijn hoofdje naar beneden. En ze een vaginale bevalling altijd boven een keizersnede stellen mits het mogelijk is. En dit nu gewoon zou kunnen omdat hij goed lag/lig. Verder is er geen enkele reden om in te leiden dit omdat het mij en de uk verder goed gaat! Maar om te voorkomen dat de uk weer terugdraait (die kans blijf bestaan) hebben ze voor inleiden gekozen. De gyneacoloog gaf dan ook aan dat inleiden bij een 2e bevalling eigenlijk 90% de eerste dag al goed resultaat heeft en helemaal de 2e dag. Helaas val ik dus onder de categorie uitzonderingen waarbij inleiden wel tot goede weeen lijd (elke 3 minuten en houden ruim 1 minuut aan) maar doen verder niets anders dan baarmoedermond week maken. En ja dat is gelukt maar heb dan ook nog geen cm ontsluiting. Was dit wel het geval geweest dan hadden ze mijn vliezen gebroken en dat geeft vaker sneller resultaat. Na 2 dagen inleiden heb je sowieso verplicht 1 dag rust. Nu konden we ervoor kiezen om vandaag een rust dag te doen en morgen weer terug te komen maar ik ben er even klaar mee met bevallen/inleiden/ weeen en wachten terwijl er niets gebeurt. EN ik ben ook helemaal op van het wachten en 2 dagen weeen opvangen. Daarnaast is Jens al vanaf zondagavond bij mijn moeder en vind het voor het mannetje gewoon te lang om daar bv nog aan een stuk tot vrijdag/zaterdag te zijn. Nu hebben we in overleg met de gyn afgesproken dat mocht de bevalling zich nu spontaan voordoen ik direct bel dan sturen ze een ambulance (dit omdat de uk dus nog niet is ingedaald en weer kan terugdraaien naar stuit of dwars) en dan ga ik gewoon als de uk goed ligt tenminste een gewone bevalling in. Anders een spoed keizersnede. Maandag morgen beginnen we het weer allemaal opnieuw. Om 06.15 bellen of er plek is en dan om 07.00 melden en kijken of er opnieuw in te leiden valt of misschien vliezen breken mocht ik ontsluiting hebben. Hier is gelukkig nu rustig heb vanaf gisteren avond 23.00 geen weeen meer gehad. (gelukkig) en ben er ook wel even klaar mee moet ik zeggen... DIt is zo even het verhaal en ik ben blij lekker weer bij Jens te zijn en in mijn eigen omgeving. Moet zeggen heb ook behoorlijk wat tranen gelaten al hoor. Ik wens dit niemand toe naar het ziekenhuis gaan ervan uit gaan dat je met een uk thuis komt. En dan 2 dagen lang om de 3 minuten weeen en met een lege maxicosi weer naar huis.... Misschien een onsamenhangend verhaal voor jullie maar ben gesloopt. Ga dus lekker even liggen.
Pff, Marleen, respect hoor! Hopenlijk kun je even genieten van Jens en een beetje op krachten komen. Heel veel succes komende tijd!! Hier alles nog rustig, rommelt wel, maar nog niks concreets. Erg slecht geslapen, mijn heupen deden zo zeer dat er niks meer mee te beginnen viel. Nu zo lekker naar bed en vanavond naar de film. Neem voor de zekerheid maar een matje mee, t lijkt me zo genant . Hier wel wat nesteldrang, maar niet veel. Wil vooral ook een schoon huis omdat er straks een vreemde doorheen loopt en wil niet dat ze me een viespeuk vind! Buik groeit hard! hebben jullie dat ook? De kilo s vliegen er nu echt aan. Draag nog steeds helemaal van voren, dus rus krijgt t wel t verduren nu. Haken, erg leuk! Ik heb al een boel gemaakt. Dekentjes, omslagdoeken, spreitje. Heerlijk om te doen. Wat vervelend dat jullie zo last hebben van je handen! Lijkt me erg onaangenaam. Wens jullie een fijne dag toe, tot morgen Liefs Eva