1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nannie, ja ik weet het ook pas sinds kort. Maar je schijnt het recht te hebben om met 40+5 aan te geven dat je iets gedaan wilt hebben! En over dat indalen.. schijnt niet erg te zijn, kan alleen langer duren als je weeën zijn begonnen, omdat hij dan nog wat moet zakken zegmaar!

@crea, wat gaaf dat jullie dat kunnen! Lijkt me best moeilijk! Mijn moeder is er ook heel erg mee bezig en maakt kleine quiltjes en gehaakte dekentjes voor de beeb (ze weet nog niet dat het een jongetje is dus het is allemaal in neutrale kleuren!)

@marleentje, wat zit het tegen zeg! Kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad! Wat k*t dat je nu een infectie hebt en die crème moet gaan smeren!!! Pppff hoop dat het snel voorbij is voor jullie. Het is fijn dat de kleine goed gedraaid is maar hoe het nu gaat is natuurlijk verre van prettig.

@frisje, ooeeehhh spannend!!!! Heb je er ook iets van gevoeld?

@yara, doe je voorzichtig met het onkruid? Heb volgens mij ergens gehoord dat dat niet zo goed voor je is!

@fokje, wat vervelend van je diaree.. hoor de laatste tijd veel dat dat een voorbode is..! :D

@libra, beterschap!! je mag idd 6 paracetamol. Toen ik laatst in het ziekenhuis aan de ctg lag, hoorde ik zelfs de zuster zeggen tegen iemand anders dat ze 4x 2 paracetomol mocht innemen.

@eva, vervelend dat je zoveel last van je heupen hebt! Helpt het als je een kussen tussen je benen doet? Bij mij gelukkig wel! Hahaha ik lig 's ochtends helemaal bedolven in kussens en deken! Eentje onder mn hoofd, eentje tussen mn benen, eentje onder mn armen (tegen tintelen) en eentje achter mn rug!

@Hier, vandaag alle enveloppen geschreven, jeeeeeeetje wat een werk! Had idd beter die etiketten kunnen doen maar ik dacht, joh dat lukt wel! Daarna meteen een giga hoofdpijn, zo achter in mn hoofd waar mn hoofd mn nek wordt zegmaar. Even een dutje gedaan en gelukkig beter maar voel het nog wel bij bewegen. Verder had ik vanochtend en vannacht echt hevige menstruatiekrampen maar dat zal wel komen doordat de vk gister zo hard heeft moeten drukken :( Verder een snurkloze nacht gehad :D mijn man ging op zn zij liggen ipv half op zn buik en het was gewoon STIL in de slaapkamer!!!!! Dus dat ga ik vanavond ook maar weer even stimuleren haha

@flesvoeding, even een vraag voor diegenen die flesvoeding gaan geven. Hebben jullie al bedacht welk merk?

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ marleentje lekker zeuren meid zou ik in jou positie ook doen :( wordt je toch ook niet vrolijk van! Eindelijk is je beebje dan gedraaid komen de weeen niet op gang ! Hoop dat ze snel op gang komen meid!

@ frisje hoop voor jou dat je ook snel bevalt, maar inderdaad het verliezen van de slijmprop zegt nog niks! Maar hoop in jou geval wel :)

@ leotine gezellig he die poezebeestjes op bed ;) die van ons komt ook regelmatig tussen ons in gedoken!

@ yara prachtige dingen maak je meid! Je bent echt flink aan het nestelen of niet ;) volgens mij is jou hele huis echt spik en span ;)!

@ augustus baby lekker genoten van je dagje niks doen?

@ libra meid wat vervelend dat je zo ziek voelt :( hoop dat je snel opknapt. En het kan best zijn hoor dat jij je vandaag zo ellendig voelt dat de beeb ook even rustig is! Maar je voelt het nog wel gewoon goed?

@ sweety het zit jou ook niet mee he meid, hoop dat het snel voorbij is !

@ crea hier helemaal niet crea verre van zelfs ;) dus daar kan ik niet aan meedelen hihi! Vind het altijd wel verwonderend wat andere mensen kunnen maken!

@ beebje ja wat een werk he al die enveloppes schrijven hoeveel kaartjes sturen jullie? Ik moest hier 90 enveloppen doen haha! Ach houdt je weer even van de straat hihi!

@ hier nou gister een beetje rare dag gehad flink gerommel in de buik ( Blijken nog steeds voorweeen ) maar de kleine meid voelde zich er denk ik niet zo prettig bij want die voelde ik bijna niet meer ) dus toch maar even een hartfilmpje laten maken in het ziekenhuis! Alles keurig in orde, en natuurlijk schopte ze als een idioot hihi! Vandaag de gewone controle van de vk alles zag er verder prima uit! Van mijn vriend mag het nu wel komen zegt hij steeds ;) hij is er helemaal klaar voor haha! Ik vind het nu wel spannend worden, kijken jullie ook een beetje tegen de bevalling op? Het is niet echt tegenop kijken maar vind het wel reuze spannend wat ik kan verwachten enz!

@ flesvoeding hier ben ik nog steeds niet overuit, denk wel dat ik flesvoeding ga geven, ik ben nou eenmaal heel snel onzeker en borstvoeding is wel iets waar je geduld enz voor moet hebben! Maar als ik fles voeding ga geven wordt het gewoon nutrilion standaard 1, mocht ze daar niet goed op reageren koop ik dan wel weer wat anders! gaat iedereen trouwens proberen borstvoeding te geven?

3. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Fokje, fijn dat je je weer beter voelt na die rotnacht:)

Eva, leuk dat je weer een spreitje afhebt! Vind die gehaakte dingetjes er echt allemaal super leuk uitzien!
    Dankjewel! Ben er ook echt blij mee en ook dat mn tattoo niet uitgerekt is:p Was ik in eerste instantie wel een beetje bang voor:p
    Hoe was het bij de vlos?
    Balen dat je zo'n last hebt van je reuma doordat je niet goed slaapt.. Hoop dat het kampeermatje helpt!

Beebje, hoezo dat dan? Ik weet wel dat je het beste handschoenen aan kunt trekken, ivm toxoplasmose wat in kattenpies zit en die erovereen geplast kunnen hebben. Maar met handschoenen aan kan er toch niks gebeuren zou ik zeggen:p
    Fijn dat je een stille nacht had;) Ohh die enveloppen schrijven, ik ga er echt niet aan beginnen hoor:p

Annet, haha ik wil niet zeggen spik en span, maar het is wel opgeruimd en netjes en schoon:p Moet iets doen met mn tijd en ben inderdaad flink aan het nestelen. Na mijn grote schoonmaak van vorige week kan ik het nu echt niet hebben als er weer iets vies wordt, is zonde van al mn werk;) Dus ik hou het nu maar gewoon een beetje bij:)
    Spannend dagje heb jij achter de rug zeg! Hier is mn man er ook helemaal klaar voor, hij kan niet wachten:p

Ik ga absoluut proberen BV te geven:) Ben daar heel simpel in, het is het beste wat je je kindje kunt geven, al is het maar de eerste paar dagen. En proberen kan altijd toch:)

Bevalling kijk ik niet tegenop. Ofja, vind het wel spannend ofzo, omdat ik inderdaad niet weet wat ik moet verwachten, maar vind het niet eng. Ik zie het allemaal wel, laat het wel over me heen komen:p

4. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook graag bv geven, maar door mijn operatie is de kans heel klein dat het lukt. Dan ga ik snel over op fv. De lactatiedeskundige zegt dat de kans dat ik kan geven wel degelijk aanwezig is. Maar volledige voeding zal lastig worden. Dus hoogstwaarschijnlijk maar een paar dgn.

5. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow kijk ik ben toch niet de enige die al die enveloppen gewoon met de hand schrijft :)

Hier wordt er meteen gestart met flesvoeding. Heb namelijk vanaf t begin geen goed gevoel gehad bij bv. en daarom werd me ook aangeraden daar niet mee te starten. Ik heb trouwens Friso in huis gehaald. Dit op advies van de kraam.

6. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb ook de enveloppen met de hand geschreven. Was idd wel een werkje, maar vind het persoonlijk gewoon leuker en ik had toch niets anders te doen ;)

Hier starten met borstvoeding, mocht het niet lukken dan gaan we over naar FV. Wil het wel echt een kans geven en aangezien ik toch vier dagen in het ziekenhuis moet blijven hoop ik dat ik het in die dagen onder de knie heb... We wachten af... Ik laat het gewoon allemaal op me af komen.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik schrijf ook de kaartjes met de hand hoor anskev dus je bent echt niet de enige

Ik heb nutrilon opgehaald dit hebben de andere 2 jongens ook gehad, nooit geen problemen mee kwa spugen darmkrampjes etc. (spugen van de oudste kwa niet door de voeding maar door vernauwing pylorusstenose hij is geopereerd toen hij 5 weken oud was) ik kan helaas geen bv geven ivm verklevingen en hierdooor veel pijn de oudste heeft toendertijd 6 weken bv gehad dmv kolven en dan fles geven de tweede 2 dagen er zit veel werk in je bent dubbel bezig en omdat de jongens nog erg jong zijn en ook daar veel tijd in zit hebben we besloten omdirect op de fles over te gaan wel krijgt de kleine de eerste voeding want tja het loopt er nu al uit.

8. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Hier de eveloppen ook al geschreven..ook hier weer last van harde buiken pfff dus lig alweer lang uit op het kraambed tv te kijken. Zitten helemaal in de serie terra Nova.

9. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Lig ook in bed... Heb ook een beetje last van mijn buik, het voelt een beetje als menstruatiepijn!
    Ben aan het kijken naar Babyboom en Generatie 2010! Kan de hele dag wel kijken naar programma's met kinderen :D

10. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Waar komt generatie 2010 op dan? Babyboom kijk ik meestal terug via UPC ideaal.....

11. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Ned 1

12. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    heb de enveloppen ook met de hand geschreven :)

libra en fokje beterschap! libra ik ben nu denk ik 4 keer ziek geweest tijdens deze zwangerschap en moest ook echt wel paracetamol nemen van de ha en gyn hoor kan zeker geen kwaad. Gyn raadde het mij gister ook nog aan ivm mijn bekkenpijn.

@menstruatiepijn geen last van eigenlijk. Als jullie harde buik krijgen word dan je hele buik hard of voornamelijk de bovenkant. Helemaal onderin blijft het bij mij vrij zacht dit kan ik me ook wel herinneren van mijn weeen tijdens bevalling van brenden.

@beebje ik heb bij brenden nutrilon gebruikt is me eigenlijk ook prima bevallen. Wil nu borstvoeding proberen heb er vorige keer niet echt kans voor gehad ivm vroeggeboorte ziekenhuis in en uit etc. hebben jullie dan ook een kolfapparaat in huis?

@sweety dat andere programma kun je ook via upc gemist zien!

merk wel dat meer er inmiddels klaar mee zijn waar anderen nog "fluitend" rondlopen. ben erg benieuwd wanneer we gaan bevallen. mannetje zei vanavond ik ben er helemaal klaar voor het mag nu wel komen hihi....
    ik wil eigenlijk (ondanks dat het lichamelijk niet meer gaat) nog wel een weekje rust voor brenden. Die heeft net vakantie gekregen en gaat natuurlijk nog maar 2 maand naar school dus ja even bijkomen voor hem is wel lekker.

13. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook wel een beetje klaar mee hoor. Ik hoop echt niet dat het nog vier weken duurt. Aan de andere kant, wat is nou vier weken? Dan ben ik in ieder geval een eind met mijn dekentje voor in de kinderwagen. Haha...

Van mij man mag hij ook niet komen van vrijdag tot en met zondag.....want dan krijgt ie geen bijzonder verlof haha. Nee, hij zegt echt pas na 1 augustus.

Hier trouwens Friso in huis gehaald. Wilde iets dat overal verkrijgbaar is indien nodig.

Hier ook ee ned1 kijker....heerlijk die programma's over baby's en kinderen nu.

Maar ik vind het nu wel weer een mooie tijd om mijn bedje op te zoeken.
    Tot morgen. Vind het wel gezellig dat we nu zoveel kletsen!

14. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    @nannie de hele buik is dan hard en moet zeggen is best pijnlijk.

Ja 4 weken hier ook maar die zijn zo om tenminste dat hoopt wel,ben er ook echt klaar mee...
    Me rechter rib doet behoorlijk pijn door het trappen van de kleine.
    Ook het slapen en draaien wil niet meer ben echt op en moe.ook mijn onder rug is stuk...

15. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Goeiemorgen,

het is hier nog rustig iedereen lekker aan t uitslapen?

Brenden was zo blij dat ie vanmorgen lekker nog even bij mij in bed kon gaan liggen tv kijken ipv gelijk aankleden en naar school... heerlijk nog even! :)

Fijne dag allemaal

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier op bed gelegen tot 8 uur ik heb echt een boere nacht gedraaid!! van half 12 tot 7 uur! zo nu en dan om de zoveel nachten heb ik dat wel erg lekker!!!

de jongens zijn heerlijk thuis! vanmiddag gaat de oudste te spelen en de jongste op bed! zo maar even boodschappen halen! en weer peotrsen arghhh die drang brrrr

17. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Goedemorgen!
    Hier ook alles goed! Vannacht weer vaker eruit voor de wc maar ja dat verschilt per nacht!
    De 1e was hangt al buiten en de 2e is ook klaar dus kan ik zo ophangen!
    Ook ik zal daarna beginnen met de enveloppen schrijven, ben benieuwd hoelang ik dat vol hou.
    Verder was de rust dag HEERLIJK gister, heb er echt van genoten en had het ook echt nodig, denk dat ik dat moment toch maar vaker moet pakken, toch een beetje uitrusten voor de bevalling enzo.
    Gister hele dag niks meer van Frisje gehoord volgens mij of wel? Ben wel nieuwschierig, misschien is het toch zo snel gegaan?
    Ik hoor veel praten over dat het al rommelt, maar zijn dat dan voorweeen ofzo? Ik heb hier namelijk niks geen gevoel bij, dus ben wel benieuwd wat je dan voelt?!
    Nou iedereen weer lekker genieten vandaag HET IS DROOG!!!

18. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    Hier weer een rot nacht gehad met harde buiken en maagzuur. Ook draaien wil niet ben kapot.. Nu weer last van harde buiken Pffff.....

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ sweety meid wat lijkt me dit vervelend voor je! Misschien anders eens de vk bellen? Want zovaak harde buiken dat ze echt pijn doen, lijkt me niet echt normaal toch? Voel je de baby nog wel goed?

@ hier jeetje heb flinke steken onderin zeg pff, denk dat het mijn bekken zijn maar ze doen meer pijn als anders! Toch maar even een pcm tegen aan gooien ;)! Vanavond bij vrienden eten dus hoop dat ik me dan weer wat beter voel!

20. miloe86

miloe86 Actief lid

28 jul 2011
    357
    0
    0
    Gelderland
    @ frisje
    ik ben ook erg benieuwd, heeft het doorgezet?

@ nacht, vanacht hier wel een goede nacht gehad, om 6.15 stond mijn man op, toen even naar de wc gegaan en net pas 11.30 wakker geworden :)

@ rustdag, die heb ik vandaag, ik woon in nijmegen, dus je kunt hier nu toch geen kant op ivm de vierdaagse, nu lekker een dagje nietsen (ja er zit een wasje in, maar meer niet)

@ gerommel
    Na die avond in de bioscoop geen last meer van gehad, de kleine is lekker actief, dus ik verwacht niet dat ik snel ga bevallen, maar je weet maar nooit... als t in ieder geval maar wacht t/m dinsdag, dan ben ik 37 weken en mag ik bevallen met mn eigen verloskundige, vind ik wel een fijn idee...

Deel Deze Pagina