Hahha, leuke foto's Annett. En hoe kan je ergens naast zitten! Ik had echt een totaal ander persoon in mijn hoofd bij jou. Waarom weet ik niet. Maar goed dat heb ik wel vaker. De baas van mijn baas had ik al een paar keer op de mail gehad en hij zou langskomen op het werk. Loopt er een jonge gast langs het raam zegt mijn baas: daar zul je hem hebben. Nou kan je vertellen dat ik wel door de grond kon zakken. Had echt gedacht dat hij een jaar of dertig ouder zou zijn, maar hij was zelfs jonger dan ik! Hier weer een goede dag. Geniet echt van het mooie weer.
Leuke foto's Annet! Vind het wel leuk om een keer een gezicht te zien achter de mensen waarmee we al zo lang kletsen!
dank jullie wel voor de felicitatie,s voor de andere waar al kids zijn geboren ook gefeliciteerd hier echt zware laatste weken gehad 4 weken voor dat Sophie werdt gehaald heel veel ellende en pijn gehad .. voor de 28e juni had ik best veel last van bandenpijn maar redelijk draagbaar .. maar na 28 juni kon ik steeds minder kon bed amper in en uit niet meer lopen zitten liggen alles deed zeer van stuitje in rug tot dove been ... van alles al gebelt vk , ha . hap allemaal zeggen paracetamol nemen owkeee maar ook dat werkte op te duur niet meer 9 juli ik wil uit bed om te gaan plassen nou alleen hier was ik al dik een kratier zoet mee alleen toen ik eruit was kon ik niks meer kon niet meer terug in bed lopen niet meer zitten op de rand van het bed wou niet meer .. en verging van de pijn mijn ouders opgebelt in tranen en tuiten en die waren er nu helemaal klaar meee ouders waren hier heel snel en hebben me naar de spoedeisende dienst gebracht in hun auto,tje echt een koekblik en hoe ik er in zat nou zat lag stond weet het niet eens meer ... Onderweg deed ook allles steeds zeerder bij het ziekenhuis mijn ouders gelijk naar binnen om een rolstoel te halen ik proberen er in te zitten maar stond nog sneller weer rechtop .. artsen kwamen al snel en met hulp van hun naar binnen en op een bed ... Daar wat onderzoeken gehad ow wat deed me alles zeer .. we werden doorgestuurd naar de afdeling gynacologie dit heb ik door het ziekenhuis gelopen met hulp van de rolstoel maar deed er een half uur over en was zo op zakte bijna door mijn knieen heen , mijn ouders zo van kan er geen bed komen maar was er al bijna daar waren we gelijk aan de buurt wil diegene een echo maken .. dus moest gaan liggen nou wat een verschrikking zeg wist niet hoe ik op de stoel ofzo moest komen .. daarna de echo was goed met de kleine meid daarna inwendig onderzoek pfff nog meer pijn ... NOu zei de gynacoloog 1 ding staat vast we nemen je op hij bellen naar de afdeling en ik mog komen naar afdeling A5 ik zo waar zit dat en halen ze me op .. Hij uitleggen hoe ik moest gaan lopen naar die afdeling maar zei al gelijk kunnen ze me niet halen want zak zowat door de grond .. Dat kon dus even wachten op de gang het wachten leken wel uren .. Ik verging van de pijn polsen deden zeer van het steunen op de rolstoel en mijn ouders steeds van waar blijven ze nou .. En ja daar kwamen ze ik op het bed wil niet meer weten hoe maar wat was het even fijn om te liggen .. Toen op naar afdeling A5 naar de kamer kreeg wat onderzoeken gehad wat ik nog weet tot en met die zaterdag nacht de 14/15e is dat ik extra medicijnen heb gehad maar voor de rest is die week helemaal aan me voorbij gegaan door alle pijn enzo ... De nacht van de 14e op de 15e wat een drama kon niet slapen moest plassen kon niet uit bed komen was ook echt helemaal op en een vreselijke pijn gebelt en verpleegkundige kwam snel ik zo ik kan niet meer ben kapot ... Zei gelijk overleggen met de arts en ik mocht naar een 1 persoonskamer en kreeg nog iets van medicijnen ze zei ene paardemiddel maar ook die was snel uitgewwerkt .. De arts zelf kwam en die zag al gelijk dit kan niet langer en ze besloten te gaan beginnen voor inleiden owkee.. Toen kwam de volgende pijn gedoe de infuus de eerste verpleegkundige prikte owww als ik er nu aan denk au ze prikte echt goed verkeerd en op mijn bot van de pijn kwamen de tranen weer uit mijn ogen plaste alles van me af owkee deze gaat niet goed .. even ene andere verpleegkundige laten proberen ik zo neeeeee .. maar goed het moest toch natuurlijk dus andere verpleegkundige erbij .. en het deed zeer maar zat al snel goed ... Niet veel later op naar een andere afdeling daar kreeg ik vocht via het het infuus ook moest ik plassen maar kon niet lopen op de po wou het niet dus ook nog een catheter achja kan er ook nog wel bij ... Daarna kwam weer de arts en werdt ik aan de ctg gelegt en inwendig onderzoek en kreeg ik iets van een capsule van onderen dat zou ik 3 keer krijgen om de baarmoeder weker te maken ... heb hem 2 keer gehad toen kwam ze aan van de ctg is niet goed het hartslagje van de kleine meid is veel te hoog .. Owkeee en nu nou kreeg weer een inwendig onderzoek en er was 1 cm ontsluiting dat was te weinig de kleine meis moest gehaald worden .. Arts was even weg en toen kwam die terug het was iets over half 8 en ja we durven niet verder we gaan het halen via keizersnede pfff de grond zakte even onder me weg ... niet veel later kreeg in ook de ruggeprik ow wat was dit lastig moest zitten en ontspannen nou dat werkte dus allebij niet echt bepaald maar gelukkig kwam het goed ... en toen blauw jasje aan en op naar de O.K .. Arjan zijn smurfenpakje aan en ik vast voor voorbereiding .. Ruggeprik werdt verplaats even ontspannen mevrouw pffff ja tuurlijk helemaal maar het was gelukt.. iets in mijn neus , bloeddrukmeter om en van alles werdt ingespoten via de infuus .. Arjan kwam doek voor mij en ze begonnen .. het was 20.00 toen ik op de O.K kwam en om 20.20 uur in onze kleine meis Sophie geboren .. Sophie even gezien en ging met artsen en papa mee voor controle,s alles was goed apgar score van 9/10.... Daarna mocht ik haar nog even zien en niet veel later is ze met papa en verpleegkundige in de couveuse naar de afdeling gegaan waar ik ook later kwam .. 16 juli even proberen op mijn benen te staan nou dat werdt niet veel stond met knikkende knieen te leunen aan de verpleegkundige dus gauw weer terug op bed .. 17 juli ben ik verlost van alle toeters en bellen ruggeprik eruit , infuus eruit m catheter mocht weg en kon langzaam weer iets lopen .. zelf naar de wc enzo het ging maar voelde me echt net een heel oud mens die toe is aan een rollator maar pfff had nog enorm veel pijn kreeg ook nog paracetamol en extra pijnstilling slapen kon ik amper wat een rot bed bah voelde elk hoppeltje en kuiltje in dat ding ... Woensdag 18 juli ik kon weer een stukje verder lopen zelfs een stukje op de gang en we mochten naar huis eindelijk ... Thuis was de kraamhulp er snel .. Nu gaat het de laatste 2 dagen langzaam beter met mij paracetamol kunnen afbouwen van 8 naar 6 per 24 uur .. lopen gaat stukken beter heel klein stukje buiten wezen lopen wat een heerlijk gevoel ... Verder veel; rust nemen en de paracetamol en weer goed aansterken ... Met sophie gaat het ook goed is wel wat gelig maar niet zo erg dat er wat mee gedaan moet worden ze is er de laatste dag in het ziekenhuis nog op getest en was goed hoefde niks meer gedaan te worden ... Ze was bij geboorte 3110 gram en 46 cm klein ze had thuis erg veel moeite met drinken we hebben veel flesjes en spenen geprobeerd en de juiste gevonden .. 19 juli heeft ze de gehoortest gehad pfff weer een spannning erbij eerste oortje was al snel owkeee tweede oortje waren we bijna 5 minuten in spanning maar gelukkig ook die was owkeeee... Daarna Hielprik en onze dappere kleine meis gaf geen kik met de hielprik ze vond het wel best ... ZE doet het nu helemaal toppie drinkt al tussen de 70 en 90cc uit een flesje .. Slaapt poept en plast goed een erg tevreden meisje .... WE hebben nog twee middagen extra kraamzorg erbij heerlijk ideeee en dan moeten we het zelf gaan doen maar ook dat komt helemaal goed ....
Yeah foto's. Wat een prachtige dochter hebben jullie. Maar wat een verhaal meis. Geen wonder dat we even niets van je hoorden! En Annett, blond en kort had ik in mijn hoofd en heel lang....maar goed, ik zit er echt wel vaker naast!
woezelenpip: Jee, wat een verhaal .... het lijkt wel de never-ending-story daar in het zieknehuis tot dat je eindelijk werd geholpen. Fijn dat het nu beter met je gaat en je al weer wat thuis rond kunt scharrelen ..... en natuurlijk: wat een prachtige kleine meid hebben jullie gekregen! Fijn dat alles met haar goed is en de voedingen nu ook goed gaan. Geniet ervan. Milou: Wat leuk je buikschilderingen. Erg goed gelukt en voor straks een mooie herinnering. Annet: Leuke foto's allebei. 20 minuten met de hond .... vind ik nog knap. Ik strompel tot de uitlaatplaats .... poepje plasje .... en dan weer terug. Manlief heeft haar vanmiddag wel lekker lang laten zwemmen .... zo komt ze toch aan haar trekken. Leontine: Fijn dat het vandaag weer beter gaat. @hier: even klagen :x vandaag een hele k..dag gehad. Het water staat bij mij inmiddels tot ruim over mijn knieen. Heb de hele dag op bed gelegen met de voeten omhoog en veel gedronken .... en als je dan ziet wat eruit komt ... drup drup. Ook 's nachts zit er zo veel spanning op de benen dat slapen ook geen pretje is ... en 's morgens zijn ze iets dunner maar staan nog steeds strak ... Vk en ha doen hier niets aan, want mijn bloeddruk is goed en geen eiwit in de urine. Dus geen zs-vergiftiging. Het is gewoon de kleine die ergens op drukt en het terugstromen belemmerd. Ik zit hier zo van te balen ... wil nog zo veel doen. Ik heb hier al weken last van, maar nu wordt het steeds erger. Ieder half uurtje dat ik rechtop zit wordt gelijk gestraft. Maar de hele dag liggen, daar wordt je ook gek van. Sorry meiden, dit moest ik even kwijt. Fijne avond nog allemaal ...
Annet, mooie foto's meid, zijn erg leuk geworden! Leuke meid ben je ook, vind het wel grappig om een gezicht erbij te zien nu Woezelenpip, jeetje meid, wat een verhaal! Wat heb jij veel ellende gehad voordat jullie jullie prachtige meisje in jullie armen hadden. Echt een dotje, hopelijk kun je er nu lekker van gaan genieten nu het langzaam beter gaat! Puschel, wat ontzettend rot dat je zo'n last hebt van je benen en dat ze daar niks aan doen! Snap dat ze er misschien ook wel niks aan kunnen doen, maar begrijp dat je er even goed klaar mee bent! Alle dagen op bed gaan liggen afwachten wordt je niet vrolijk van.. Knuffel voor jou en ik hoop voor je dat beebje toch net even anders gaat liggen dat je er wat minder last van hebt.. Misschien dat een massage nog wat helpt? Hier een lekker rustige dag achter de rug. Wel met drukke beeb en veel ongesteldheidskrampjes, maar niet echt noemenswaardig. Ben verder gegaan met mn naamslinger, die is nu bijna af Na het eten naar mn schoonmoeder geweest en hebben we daar de hele avond in de tuin gezeten Ben net thuis, duik zo mn nestje in Morgen ga ik lekker uitslapen en 's middags naar de verjaardag van mn oma. Geniet allemaal van het mooie weer morgen en lekker rustig aan Truste meiden!
@ vocht, mag je niet gaan zwachtellen dan? Dit klinkt toch wel serieus! Zou t zeker even overleggen met verlos of ha. Scheelt vaak veel ellende en pijn als het goed gedaan wordt! Heb zelf in mijn periode thuiszorg ook wel zwangere dames gezwachteld. @ naamslinger, vind dat ook erg leuk, maar omdat t voor ons een verrassing is vind ik het ook zo n toestand om er twee te maken! @ lopen, ik loop hier ook bijna niets meer, na een klein stukje krijg ik al zulke harde buiken. Gister avond nog wel heel even naar de zee geweest, jongste zoon wilde pieren spitten. Heb zelf lekker rond gescharreld met mijn voeten in het water. Kijk ernaar uit om dat straks met Ukkie in de draagzak ook te doen en dan iets soepeler te bewegen . Voel me zolangzamerhand wel een beetje ongelukkig. T is maar een buik, maar voel me bejaard! @ borduren, ben je al verder gekomen? Ik heb alweer een spuugdoekje af en ben met nummer zes begonnen. Ze worden wel erg leuk. Gaat mijjn lief heel schattig in het logeerbed slapen, dan maak jij een goede nacht. Ah wel, zit hier weer eens mooi optijd . Maagzuur en heupen doen zo n zeer! Hoop straks nog wat uurtjes te maken, maar moest er nu echt uit. Poezen snappen er niets meer van. Heb hun dag/ nacht ritme ook wat verstoord ondertussen ben ik bang . Ukkie beweegt de laatste dagen echt anders, heb het idee dat dat ook komt doordat het verder zakt, herkennen jullie dat? Hoop dat jullie lekker liggen te slapen. Tot morgen! Liefs Eva
Eva: zo, vroege vogel .... ik hoop dat je nog even hebt kunnen slapen. Goed idee van dat zwachtelen. Ik heb daar nog niemand over gehoord (vk of ha) ... alleen maar : ach meid, het is niet anders. Ik zal dat zeker morgen even aankarten bij de vk! Ik ben ook zo bang dat ik straks tijdens de bevalling niets meer kan. (Rondlopen, op de baarkrup, skippybal, in bad, onder de douche ... whatever) en dat ik ben verdoemd om de hele bevalling als een walrus op bed te liggen. Heerlijk, pootjes badderen in de zee. Zit ik ook al naar uit te kijken .... samen met de kleine en de hond .... en vooruit, manlief mag ook mee Trouwens, jij had mij de "gebruiksaanwijzing" gemaild voor het maken van een boxkleed. Afgelopen donderdag of vrijdag is het er dan eindelijk van gekomen. Ben er wel de hele dag mee bezig geweest omdat ik niet zo lang achter elkaar kan zitten, maar het is gelukt. Ben er blij mee en heb nog stof voor een tweede .... Misschien dat ik er morgen mee aan de slag ga. Iedereen een fijne dag, geniet van het mooie weer!
goedemorgen! Volgens mij hebben brenden zijn eerste 2 maand school meer impact dan verwacht heeft vakanatie en ligt gewoon nu nog te slapen de schat! heeft ie nog nooit gedaan! zelf helaas al wel lang wakker liggen wil echt niet meer met al dat vocht en bekken. @woezelenpip meid jeetje wat een verhaal wat vreselijk! hoop dat jullie wat opknappen en lekker kunnen genieten. @puschel jij dus ook zo vreselijk vocht. Erge is dat het deze dagen nog erger wordt. zwachtelen heeft gyn bij mij wel genoemd maar hij zei ook daar wordt je echt niet vrolijker van met warm weer helemaal niet. Wel hebben ze het over evt inleiden gehad aangezien t lopen zitten en liggen bijna niet meer gaat voornamelijk door t vocht. Kan in principe alleen nog op m'n linkerzij slapen doordat m'n rechterarm ook zo vol vocht zit dat er zenuw bekneld zit. @eva jeetje jij was vroeg! hoop ook dat je nog even hebt geslapen! @yara gefeliciteerd met je oma fijne dag iedereen
Yara: gefeliciteerd met je oma. Fijne dag. Nannie: ja, hier ook last van mijn rechter hand. Alles tintelt en weinig gevoel. Breien en haken gaat ook maar iedere keer een beetje en dan weer even rusten. Maar ja, je moet toch iets doen. Toch wel veel indrukken zo'n eerste maanden op school. Laat hem maar lekker uitslapen!
Nog wel wat geslapen gelukkig @ zwachtellen, nee wordt je niet blij van, t is warm en niet prettig, maar als ik jullie klachten hoor weegt het toch echt wel tegen elkaar op, zou het igg proberen, misschien moeten we nog wel drie vier weken! @ boxkleed, heb je een foto? Ben nu wel benieuwd hoor! zomer in Zeeland en geen puf om naar het strand te gaan alleen. Ga maar lekker in de tuin hangen met een borduurwerkje. Rustig aan vandaag meiden, warm warm warm.
Hier heerlijk aan het genieten van de zon!!! Vocht vasthouden valt hier wel mee, komt aan het eind van de week wel, maar toch ben ik super blij met dit weer!! Liggen jullie ook wel met je blote buik in de zon? Ik wel, maar weet nog steeds niet of dat nou super slecht is of niet?! Verder hier ondanks vele kleine pijntjes aan het genieten! Uk is vanmorgen weer goed gekeurd en ik ook, dus kunnen weer een weekje verder, namelijk niet het gevoel dat het snel gaat gebeuren. Iedereen een fijne dag, en sterkte met al het vocht
Hey meiden! Eva, hmm snap inderdaad dat je er geen twee gaat maken Is ook zo zonde van de ene die je dan niet gebruikt Jeetje, vroege vogel! Heb je nog wat uurtjes mee kunnen pikken? Ben benieuwd naar een foto van je doekjes! Puschel, goed dat je het aan gaat kaarten bij de VK! En ben heel benieuwd naar je boxkleed Nannie, haha wat goed van Brenden! Wel balen dat je zelf zo vroeg wakker was en je ook zo veel last hebt van vocht.. Die laatste loodjes zijn voor de meeste echt niet prettig zo te lezen.. Aug, baby, super dat je je zo goed voelt en lekker aan het genieten bent van het mooie weer! Heerlijk toch! Ik lig eigenlijk nooit in de zon, dus ook niet met mn blote buik nu, maar heb nog nooit gehoord dat dat niet goed zou zijn eigenlijk.. Thnx Gaan zo naar mn oma toe, lekker buiten zitten Fijne dag allemaal!
Meiden, wat een heerlijke dag. Vanmorgen op controle geweest en daarna even bij de oma van mijn man. Ze vond het geweldig om mij zo dik te zien, hahaha. Nu lekker buiten onder de parasol. Heerlijk hoor. En er staat een lekker windje af en toe om eventjes af te koelen. Hier zijn de klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Ben er eigenlijk wel blij mee. Ze mogen terugkomen als hij eruit wil komen, hahaha.