Veel plezier vandaag Annett. Sweet lilly, jammer dat het daarbij gebleven is. Hier wel een redelijke nacht gahad. Heb een uurtje wakker gelegen. Ben zo verkouden, al een paar dagen. Heb gelukkig geen hoofdpijn ofzo maar dat niezen is vervelend en dan weer een loopneus. Het is niet continu ofzo....heel raar. Vandaag dus gewoon weer lekker rustig aan. Beetje lezen, beetje haken. Morgen is manlief weer vrij dus dan doen we wel weer iets. Boodschappen bijv.
@Yara, omdat mijn verjaardag op 42+1 valt en ik op zaterdag 42wkn ben willen ze er wel rekening mee houden. Dan wilde ze met 41-4 proberen om te strippen als die kleine uk zich dan nog niet heeft gemeldt. En daarbij omdat ze een goed en flink geboortegewicht van de kleine nu verwachte kan en mag 't. Ach ja we zien wel. Hoop natuurlijk dat die kleine zich eerder vanzelf aankondigd
Hoi meiden, Heb zelf niet veel gereageerd maar tot een week geleden nog wel actief meegelezen. Wou toch even melden dat ik afgelopen zaterdag ben bevallen van een dochter! De bevalling werd ingeleid met 37 weken door hoge bloeddruk. Diezelfde avond was ze er al. Bevalling was kort maar krachtig Ze woog 2620 gram bij de geboorte. Later was ze meer dan 10% afgevallen en erg geel. Hierom moest ze een nachtje opgenomen worden in het ziekenhuis. Heel cliché, maar wat wen je gauw aan zo'n kleintje. Zo kaal thuiskomen zonder haar. Nu is ze weer lekker thuis en groeit weer netjes. Zal binnenkort weer proberen om meer bij te lezen! Voor nu toi, toi voor de gene die het nog tegoed hebben
Gold, van harte met jullie dochter! Geniet er lekker van. Anskev, wat fijn dat ze daar rekening mee houden. Mij laten ze ook niet helemaal doorlopen hoor. Met 41.3 gaan ze al overleggen wat te doen. Dus over drie weken is het wel echt zover. Gelukkig. Gekke is dat ik ineens weer zo'n rust over mij heb. Heb nu even niet zoiets van, het moet nu komen. Het komt als het komt. Ik geniet ook best wel van de zon enzo, al vind ik het soms ook wel erg warm. Maar dan is het binnen bij de fan goed uit te houden. En buiten zitten met de voeten in koud water is ook echt heerlijk. Dus ook vandaag vermaken wij ons wel. Beetje lezen, beetje haken en facebooken....prima toch. Ik ben al bijna vijf weken thuis nu en werk raakt wel naar de achtergrond. Denk er niet meer dagelijks aan. Ik word wel veel gebeld maar ach....vind het ergens wel een fijn idee dat ik een beetje gemist word. Erg he?
Pfff wat een nacht! Wat heb ik slecht geslapen zeg! Ben er wel 20x uitgeweest... Had om de paar minuten harde buiken, moest naar het toilet en het was zo warm Maar nu ik wakker ben heb ik helemaal nergens geen last meer van gehad Gold Gefeliciteerd met jullie dochter geniet ervan! Fijne dag vandaag meiden!
Gold van harte gefeliciteerd met jullie dochter! een meisje erbij! sher spannend misschien toch echte oefenweeen! hier niks... heb echt het gevoel of ukje tot 41 wk blijft zitten zie mezelf een dezer dagen echt niet bevallen. Onderkantje doet wel erg pijn soort van spierpijn of zo bij elke stap die ik zet herkennen jullie dat?
Gold van harte met de geboorte van jullie dochter!!! Annet veel plezier vandaag! Leontine neem maar goed veel vitamine binnen, want zo begon het bij mij ook begin vorige week, en ik ben wel 2 dagen goed ziek geweest.Proberen dat je niet helemaal doodziek word Lekker veel fruit en groente eten! Sher, balen zo'n nacht! Hier in de nacht ook meer actie, maar niet vervelend. Hier eindelijk gezwommen. Goh dan kijken mensen toch wel naar je zeg! Het was niet raar in het water, heel lekker. Maar als je dan uit het water loopt voel je ineens wat zwaar zo'n buik eigenlijk is haha. Heb zelfs beetje spierpijn want heb toch een half uur baantjes getrokken Oh ja bij de vk was ook alles in orde! Nu een invalster, andere is op vakantie. Hoop dat ik deze niet tref met de bevalling, we vonden haar niet heel erg leuk. Ze vond wel dat ik een prachtige buik heb, en het toch echt helemaal baby is haha. Zij schat hem ook op 6,5 a 7 pond. Was wel een kilo afgevallen(misschien doordat ik ziek ben geweest), en vannochtend op de weegschaal ook een stuk lichter. Zou het door het warme weer komen ook? Ik ben wel heel benieuwd wanneer hij komt! Kan mij echt niet voorstellen dat het elk moment kan beginnen. Ergens wil ik dat ook nog helemaal niet, vind het nog steeds wel prima zo Vraag aan mij ook niet ; ben je het al zat? Want dat vind ik helemaal geen leuke vraag. Mensen gaan daar toch vanuit, maar ik herken het helemaal niet. Hou nog heel veel van mijn buik met baby!! Vandaag lekker relaxen, heb het af en toe wel benauwd en warm. Soort opvliegers denk ik. En ook een zwaar gevoel aan de onderkant met steken. Misschien zelfde gevoel als jij hebt Nannie? Voor de rest heb ik in de nacht echt veel meer harde buiken dan eerder. Maar nog steeds niks pijnlijks ofzo. Nou voor de dames die het wel zat zijn.. Probeer er toch nog maar een beetje van te genieten, en hoop dat het voor jullie snel zo ver is.
gold van harte! ik schreef ook niet veel mee maar net als jij een fanatieke lezer.. lekker genieten van je beebje! libra daar behoor ik denk ik wel bij.. begin nu zo iets van komt u maar... ondanks dat ik niet tegen de bevalling op zie zie ik wel op tegen het begin ervan. Word het onverwachts? Gaat het geleidelijk aan? Hier lekker in de tuin met de blazer aan onder de overkapping. hou het dan wel uit denk ik. Vandaag maar eens bezig met mijn nascholing voor Drogist. en jullie in het veld ernaast aan.. hihi
Libra, ik voel me helemaal niet ziek. Het is denk ik een beetje hooikoortsachtig. Ik kan drie keer achter elkaar niezen en een loopneus hebben en dan weer uren niets. Het is gewoon apart. Zat....tja......ik heb al eerder gezegd dat ik eigenlijk gewoon heel nieuwsgierig ben. Ben mijn buik verder niet echt zat ofzo. Vind het gevoel binnenin ook nog zo speciaal. Maar....ik denk wel dat ik gewoon klaar ben voor de volgende fase....en dat is een kindje op de wereld zetten en verzorgen en groot brengen. Merk dat we er hier allebei klaar voor zijn. En nu mijn favo datum voorbij is, ben ik ook rustig. Ik merk het wel. Terugkijkend op mijn zwangerschap heb ik eigenlijk echt niets te klagen. Weinig klachten en ongemakken. Perfect dus eigenlijk.
leontine, gevoel ben ik ook niet zat maar wil idd ook wel graag weten hoe onze kleine meid eruit ziet.. en aangezien mannetje vrachtwagenchauffeur is en deze week in de buurt rijd heb ik zoiets van kom maar...
Gold vanmharte met jullie kleine meid!! hier overdag alles goed, savonds wat oefen weeën en wat benauwd door warm weer! voor de rest huppelen we lekker door en vind het heerrlijk zo! de jongens zijn geboren op een donderdag en mijn vader en oma's overleden op donderdag dus ja we hebben wat met de donderdag dus we gaan weer op naar volgende week of deze woprd netzooals de 2 jongens geborenm 2 dagen voor de uitgerekende datum (zondag) of deze verbreekt de donderdag
Hallo lieve dames, Afgelopen week even afwezig geweest, maar de reden is natuurlijk logisch Ons mannetje doet het erg goed! Hij slaapt en drinkt lekker en is zooooooo knap Maar dat zegt natuurlijk elke moeder over haar kindje. Hier is het allemaal vrijdagochtend 20 juli begonnen. Mijn keizersnee stond gepland om 10:10, als tweede. Maar omdat de eerste om een of andere reden niet door ging, stonden de verpleegsters al om acht uur in mijn kamer! Ik schrok me helemaal te pletter, lag nog een beetje te dutten met mijn handen op mijn buik. Lekker aan het genieten van die kleine die druk aan het bewegen was. Gelukkig stond mijn vriend al op de parkeerplaats dus was ie er snel bij. We hebben nog een laatste foto met zijn tweetjes gemaakt met buik (als ik die foto nu terug zie... Hahahaha twee gespannen gezichten!!) Ik kreeg een operatiejasje aan en een blaaskatheter. Holymoly wat deed dat pijn! Achteraf gezegd was dat het pijnlijkste van de hele dag! Toen met bed en al naar de OK gereden. Daar kreeg vriend een xxxxxxxxl pak aan en een schattig roze muts op. Ik werd aan allerlei apparaten gekoppeld en kreeg een infuus. Ik voelde me wel zenuwachtig worden hoor!! Toen moest ik voorover buigen en goed ontspannen. Vriend en een fijne zuster (had specifiek om haar gevraagd, zij was altijd zo lief!) zorgden ervoor dat ik goed voorover leunde en kon in hun armen hangen waardoor mijn buik niet zo in de 'weg' zat. De verdovingsprik deed maar een beetje zeer en van de ruggeprik heb ik eigenlijk helemaal niets gevoeld (daar was ik wel bang voor!) Vanaf dat moment ging het allemaal zo snel! Mijn benen werden warm en als snel voelde ik niets meer. Het doek werd opgehangen en vriend zat fijn naast mijn hoofd. Denk dat het maximaal vijf minuten heeft geduurd voordat onze zoon geboren werd. Morris werd boven het doek getild en ik heb kort naar hem gekeken. Hij ging toen met vriend mee naar de ruimte ernaast. De artsen waren al met hechten begonnen en de baby kwam al snel even terug. Oohhh wat was ie zacht!!!! Hij had helemaal geen huidsmeer en was helemaal gaaf! Na vijf minuten zijn zij naar de uitslaapkamer gegaan omdat het te koud werd. Daar heeft ie nog even in een couveuse gelegen tot de tijd dat ik terug kwam. Zijn temperatuur was namelijk nog maar 35,4. Als snel was ie gestegen naar 36,5 en toen kwam ik alweer terug. Hij mocht meteen aan de borst en hapte meteen goed en begon ook meteen te drinken. Deed helemaal niet zeer! De verpleegster noemde hem al een natuurtalentje, als moeder ben je dan al heeeeel trots Terug op mijn eigen kamer lag ie lekker om mijn borst te slapen. Het is zoooooo'n heerlijk mannetje. Door de keizersnee en mijn bloeddruk moesten we minimaal vier dagen in het ziekenhuis blijven.... Jammer maar helaas. Op dag twee vond ik dat Morris zo stil bleef en de hele tijd aan het boeren en kokhalzen was. Bleek dat ie veel vruchtwater in zijn maag had zitten, dat hebben ze er met een slangetje uitgehaald en vanaf dat moment begon ie echt goed te drinken. Alleen ben ik erachter gekomen dat ik mijn borsten echt voor de sier heb! De voeding kwam en komt helaas niet op gang, dus zijn we maandag overgestapt op flesvoeding... Helaas geen borstvoeding, maar er kwam op 1 dag ongeveer 15cc uit... En ook na meerdere keren per dag te kolven werd de productie niet meer. Het komt waarschijnlijk door mijn medicatie en de keizersnee, maar ook de gyn zag het niet voor zich dat ik een week later 7 keer 70cc zou kunnen maken... De fles drinkt ie nu ook lekker leeg en hij zit al op 80cc, zeven keer per dag. Hij krijgt zijn laatste om 12 uur en komt dan pas om 4:30 weer. Dus we zijn al een beetje gezegend met nachtrust!!! Met herstellen gaat het op zich goed. Gisteren een rotdag, maar moet meer rust nemen. Vandaag alles alweer een stukje beter. De uitwendige wond ziet er mooi uit. Alleen die inwendige hechtingen....ooooohhhh die doen soms zo zeer!! Die trekken en het lijkt dan alsof je hele buik in de fik staat... Rustig blijven liggen dus en de kraamverzorgster het werk laten doen. Ze is trouwens ook erg lief! Dus we treffen het maar! Zijn geboortegewicht was 3445 en hij zit nu alweer op 3300 gram! Ik was vrijdag nog 90kg (tja.... Dat krijg je van vier weken bedrust....) maar vanochtend alweer 78 kilo, gaat dus alweer lekker! Nou even genoeg getypt, ik ga de kleine eens even een flesje geven! Gefeliciteerd nieuwe mama's, eindelijk Marleentje! En frisje en volgens mij Gold! Wat is mama zijn gaaaaaaaf!!! Voor de meiden die nog moeten: heel veel succes!!!!!!!!! Het zijn de laatste loodjes nu! Zet hem op!!!
Isa, het klinkt als een droombevalling! Maar ehm, als je zo gaat opscheppen, willen we daar natuurlijk wel bewijs van.
Hahaha, kan helaas via mijn iPad geen foto uploaden... Ga morgen wel even eentje showen via de computer
Ooh wat een mooi verhaal Isa! En je klinkt en bent zoooo trots! Ik kan mij nog helemaal niet voorstellen dat ik dat (hopelijk) ook zal zijn als het zo ver is Blijf het ook wel gek vinden, volgens mij was jij ook even ver zwanger, en mijn beeb zit er gewoon nog lekker in.Vind je het zelf niet een apart idee dat het allemaal maar zo in je buik heeft gezeten? Ik vind het nu al raar dat er een hele baby in zit. Wel jammer van je bv, maar toch mooi dat hij in het begin wel al zo goed dronk bij je, en het niet vervelend voelde enzo. Heb je het iig toch een beetje mee gemaakt toch Nou geniet van jullie lieve Morris, mooie naam trouwens!
Isa, Oh heerlijk dat je zo aan het genieten bent. En ik ben natuurlijk benieuwd naar de foto's. Zo, net op de bank geïnstalleerd voor babyboom en generatie 2010. Fijne avond allemaal.
Isa mooi te lezen hoe je het ervaren hebt! Hier is borstvoeding ook niet op gang gekomen. De flesjes gaan gelukkig wel keurig op nu! Geniet nog lekker van je kraamdagen! En dat je snel zal herstellen. Wacht geduldig op de foto