wij hebben inmiddel wel wat drupjes gehad maar of t nou echt verkoeld... nee! Benauwd dan he.. normaal al maar nu toch wel wat meer.
Isa wat een droppie! Zo relax als hij erbij ligt! Dit moet het ultieme genieten zijn. Yaar, ze weten maar goed dat je huis spik en span is hahaha Dat misselijke gevoel wat jullie beschrijven, dat heb ik nu ook elke ochtend. Afgelopen week is mn eten 1x omhoog gekomen. Dacht dat ik weer terug was bij af maar de andere dagen blijft het gelukkig nog net binnen.
@Isa, wat een dropke! Geen wonder dat je jezelf een trotse mama noemt, dat mag ook zeker! @Gold van harte met jullie kleintje! Hier is nog steeds geen regen gevallen. Ik weet ook niet of dat ook nog wel gaat gebeuren. De afgelopen dagen was t binnen nog wel uit te houden, maar nu is het ook binnen benauwd. Maar goed als 't goed is vanaf morgen weer wat verkoeling! @Yara dat lamlendige gevoel herken ik wel hoor. Gelukkig vandaag een beetje rustig wezen shoppen, dus lekker bezig geweest!!
Bevallingslijst Geboren op-Kindje van - Naam T/G/L 02-07-2012 Yasmin84 (35wk) - D.-10:42/2480 gr/47 cm 03-07-2012 Zazu - Sam- 2990 gr/48cm 15-07-2012 woezelenpip(37,1 wk)-sophie anne-fleur-3110 gr/45 cm 16-07-2012 Jel123 (37+)-geheim/ 11:55/ 20-07-2012 Isa (38 wk) Morris - 9:02/3445 gr/ 51 cm 21-07-2012 Gold (37)-meisje-?/2620 gr/ 23-07-2012 Marleentje (39+4)-Mika-14:59 24-07-2012 Frisje (38+6)-jongen- Verwachte uitgerekende datum 31-07/01/08 Fokje (3e kindje)/thuis/combi FV,BV/verrassing 01-08 Scooby26 01-08 Niqi79 (1e kindje) 01-08 Maxje (1e kindje) 03-08 Soekie (2e kindje) 03-08 Beebje2012 (1e kindje)/ZH/FV 03-08 Leontine78 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 03-08 Libra1 (1e kindje)/TB?/BV/ 03-08 MilkHd (2e kindje)/TB/BV/verrassing 04-08 Jessica (1e kindje) 04-08 annet1985 (1e kindje)/ZH/combi FV,BV meisje 04-08 Sjorsjette (1e kindje) 04-08 Sweetygirl84 04-08 Marilou (1e kindje)/TB/BV 05-08 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/meisje 05-08 ruby82 (2e kindje) 05-08 Swissy (2e kindje)/ 06-08 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/ 07-08 Augustus baby (1e kindje)/ TB/BV Wil het niet weten 07-08 Eva33 08-08 Sher (1e kindje)/ZH/FV/meisje 08-08 Wish2bpregnant (2e kindje) 08-08 sweet Lilly/TB/BV/jongen 08-08 Coortje (3e kindje) 08-08 CenM (1e kindje)/ZH/BV/meisje 09-08 Yara89 (1e kindje)/TB/BV 10-08 jup (1e kindje) 10-08 Bellabella (2e kindje) 11-08 Anskev (1e kindje)/ZH/FV/meisje 11-08 Zussie (1e kindje) 11-08 Puschel (1e kindje) meisje 12-08 sweety8 (1e kindje)TB/BV???? 13-08 L0nneke (2e kindje) 13-08 Nannie (2e kindje)/ZH/BV/???? 13-08 Lentekind 1 kindje 14-08 Miloe86 (1e kindje) 15-08 Nrg50 (2e kindje) 21-08 Laurie (2e kindje)/ZH/
hier een paar drupjes gehad, stelde niks voor! manlief is nog aan het werk, ik moet nodig de vaatwasser legen en wat opruimen maar geen zin in. de kleine is super druk draaid continu in miojn bekken, de uk is wel ingedaald maar ligt niet vast dus draaid erg veel rond auwtsie! verder geen klagen. ik sta nu boven aan de lijst erg spannend!!!!!!
Goedenavond Nou ik ben wel afgekoeld vanavond, we hebben de bbq aangehad met de buren, en was nu toch best fris buiten. Helaas was het eten voor mij minder, begonnen erg laat en zoals ik al meer hoor, ben ik ook af en toe weer wat misselijk als ik niet op tijd eet, nu dus ook. Had al een hamburger erop gedaan toen er nog niemand was, maar helaas was toch al te laat Maar super lieve vriend die heeft voor mij een bakje vla met aarbeien gemaakt en dat viel gelukkig wel goed. Nu alleen thuis want helaas moest mijn vriend naar Lelystad voor werk, hij heeft oproepdienst deze week Gisteraaf had hij al een goed gesprek met ukkie dat hij of zij deze week nog maar even moest blijven zitten want papa heeft storingsdienst! Ben benieuwd of ukkie blijft zitten haha, gelukkig zijn er dan altijd nog andere collega's die kunnen werken! Hier ook nog weinig regen gehad in Friesland, maar zag dat het nog wel kon komen maar dat is pas vannacht, we zullen het zien/horen. Hoop niet dat het nu de komende weken gaat regenen Genoot wel van de zon, mocht wel iets minder drukkend warm, maar toch beter dan alleen maar regen. Nou iedereen lekker slapen voor straks ik zal de bbq spullen opruimen (vaatwasser inruimen )
Hier gisteravond heerlijk geregend, echt flinke bui dus alles is opgefrist en afgekoeld. Redelijk geslapen, nu even wakker, maar meestal kan ik dan straks van acht tot tien nog wel even wat dutten. Gaan we vanmiddag om drie uur gewoon weer naar bed . Ach, wat kan mij het schelen? Mannen gaan naar het Spoorweg museum in Utrecht, is erg leuk voor zowel volwassenen als kids. Veel te zien en en doen. Ik heb een ontspannen dagje, mijn vriendinnetje komt om een uur of elf en neemt het avond eten mee, luxe! Oooo, als je zo n knap koppie toch ziet liggen. Blijf het werkelijk overstelbaar vinden dat er ook zoiets kleins, afs en moois in mijn buik zit! Ben zo nieuwschierig!!!!!! Gisteren toch nog een klamboe gekocht voor over de wieg. Had achter elkaar muggen en een grote bij in mijn slaapkamer. We slapen altijd met het raam open, en wil niet dat er iets ongezien mijn Ukkie kan lastig vallen. Vond er een in dezelfe holland stijl voor 5 euro! Zit een rood met witte stippen rand aan, erg vrolijk. Weer blij mee. Vriend gaat hem morgen ophangen. Word de rest nu echt een aug mama, of gaan we dit weekend nog baby s verwachten? Ben benieuwd. Naar de wc gaan, meestal gaat het goed gelukkig. Soms ook ineens enorm krampen en diarree, nu tijdens de zwangerschap valt het mee. Ga wel gelijk als ik moet en hou het nooit meer op. Soms wel het gevoel dat er iets heel erg klem zit, eng rot gevoel en doet flink pijn. Ben benieuwd of ik dat gevoel ook tijdens de bevalling ervaar, want dan ben ik niet blij . Gisteren even op kantoor geweest bij de collega s. Erg gezellig, daar komt straks ook uit een andere poule mijn kraamzorg vandaan. Kregen we het over de anticonceptie na de bevalling. Hebben jullie daar al over nagedacht? En wat zijn de conclusies? Ik kruip er zo nog even in. Tot later! Eva
Goedemorgen dames! Hier niet super geslapen ! Elke draai doet nu pijn haha, maar ach gaat wel weer over als de kleine eruit is! Het is gelukkig wat minder warm heerlijk ! En mijn vriend is al druk het huis aan het stofzuigen de schat! @ anticonceptie ik was van plan om weer aan de pil te gaan dit keer geen spiraaltje heb dat toch niet echt een succes gevonden! @ voor de rest vandaag een lekker rustig dagje we zien wel wat we gaan doen ! En jullie nog plannen dames?
Hey meiden, 't is hier in 't zuiden ook weer goed afgekoeld. Gisteravond rond half 12 ging me er een kraan op. De straat stond enorm snel blank. En daarna is 't eigenlijk de hele nacht door blijven regenen. Vanacht niet echt goed geslapen, een van de sporadische nachten voor mij, want ook hier een mug op de kamer. Uiteindelijk hebben we 'm om kwart voor 6 kunnen vangen. Nou ja dan slaap je daarna ook niet meer aangezien manlief z'n wekker gewoon om 7 afliep ivm werk. Ach ja ik me daarna nog een keertje omgedraaid en toen was 't half 10 dat ik wakker werd. Boven vlug alles flink opgezet zodat t lekker door kan waaien, kom ik beneden heeft die schat ook de achterdoor vanochtend al opgezet dus ook beneden scheelt t al weer een paar graden! Idd augustus staat bijna voor de deur. We kunnen de 1ste bijna aanraken. Wie weet of er nog juli mama's bij gaan komen of dat alle beebs nu braaf blijven zitten tot augustus. We zullen t afwachten! Oja over de anticonceptie. Ik ga weer gewoon terug naar mijn pil die ik voorheen ook slikte. Heb al resarch gedaan en 't is een hele lichte pil die ze op meerdere informatiepagina's en boekjes als goed beschrijven. Daarnaast ga ik ook geen borstvoeding geven dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden. Nou meiden nog een fijne dag en geniet van de verkoeling!!
Goedenmorgen meiden! Hier echt heerlijk geslapen. Tien uur straight, dus zonder wc bezoekjes. Zijn jullie al jaloers, hahaha. En vanmorgen werd ik wakker met de kat tegen mijn buik. Zo speciaal.....zeker omdat ze geen van drieen echt bij mij komen liggen normaal. Ik heb nog niet echt nagedacht over anti conceptie. Wil gewoon de pil weer gaan slikken, maar vanaf wanneer? Daar moet ik me nog maar even in verdiepen. Als het nodig is even een sex stop inplannen haha.....vraag me af of ik daar de eerste tijd sowieso zin in heb. Mijn man zei van de week nog dat ik een toppertje was. Hij had van zoveel vrienden gehoord dat ze bijna de hele zwangerschap droog gestaan hadden, dat hij echt blij was met mij. Tja, mijn zin is niet veranderd, maar helemaal spontaan is het ook niet meer haha. Er zit toch iets tussen je in wat er niet hoort haha. Zo toch weer even de stad in....had een shirtje voor de baby besteld van lief! Wij hebben echt een keileuk winkeltje die lief, noppies, petit bateau en nog meer vsn dat soort merken verkoopt. Niet goedkoop, maar het meeste heb ik met korting gekocht, dus dan is het toch wat interessanter....
Hey dames! Hier gelukkig ook weer afgekoeld, ik dacht het niet erg te vinden, maar de laatste 2 dagen vond ik het toch wel erg benauwd. @ isa Wat een mooi verhaal en wat een prachtige kleine!!! Fijn dat het zo goed gaat! @ naar de wc Ik had voor mijn zwangerschap last van een spastische darm in de vorm van veel krampaanvallen. Toen ik deze niet meer had, dacht ik dus al dat ik zwanger was. En inderdaad, met de zwangerschap zijn deze klachten overgegaan: in obstipatie.. ik kon telkens 2 weken niet naar de wc en dan kreeg ik een krampaanval.. dus vanaf het begin heb ik hier al medicatie voor gehad. Ik nam elke dag zon drankje en dan ging het goed. Nu merk ik de laatste dagen dat ik dat drankje niet meer zo veel nodig heb. Dus mijn lichaam is weer duidelijk aan het veranderen... ben benieuwd wat het te betekenen heeft.. @ slijm Hier had ik gisteravond wat slijm, wat ik nog niet eerder heb gehad. Toen ik dit aan manlief vertelde die op het punt stond om naar een vriend te gaan zag je hem helemaal serieus worden. Hij wilde thuis blijven en je zag hem in zijn hoofd al een stappenplan maken van wat hij nu dan moest doen als het echt begonnen was. Hem uiteindelijk toch weg kunnen sturen, want er was verder niets aan de hand, ik denk dat het een begin van de slijmprop was.. @ draaien in bed De laatste dagen ook erg last van, ik lig meestal op links en als ik mn bed uit moet (om voor de zoveelste keer te plassen ), is dit aan de rechter kant van het bed, dat draaien doet dan enorm pijn. Manlief heeft al aangeboden om aan zijn kant van het bed te liggen, of dat we alles omdraaien, zodat ik op links kan liggen en die kant het bed uit kan.. Maar ik zie de ramp al voor me, dat ik denk aan mijn kant uit te moeten stappen en me dan op mn man draai, of dat ik vergeet waar ik ben en denk dat ik wel kan draaien en dan zo het bed uit rol... dus ik hou het toch maar bij het bekende @ na de bevalling anticonceptie Toevallig gisteren over gehad, we denken erover om er niets aan te doen. Aangezien ik PCOS heb kan het zijn dat ik helemaal geen cyclus heb (Ik heb zelf geen eisprong, waardoor ik medicijnen moest spuiten om zwanger te worden) Maar het kan ook zijn dat door deze zwangerschap ik misschien wel een (tijdelijke) cyclus heb, waardoor ik er toch over nadenk om de natuur dan maar te laten beslissen.. zou het zonde vinden als ik die kans dan evt zou laten liggen, terwijl er ook een kans bestaat dat de volgende behandelingen niet meer zouden werken.... dus hier nog een groot dilemma... Vandaag maar eens goed genieten van een dagje camping met manlief en wat vrienden Genieten jullie ook maar goed van het afgekoelde weer, hopenlijk hebben jullie ook wat meer energie net zoals ik!
Morning! Annet, haha het is inderdaad wel schoon, maar ik hou het graag bij nu Dus ga straks ffies met een doekje en de stofzuiger door de bovenverdieping. En dan volgende week de benedenverdieping weer Ben ik in een half uurtje mee klaar, maar scheelt nu wel echt veel werk. Beebje, haha dat zou wat zijn he, als hij er gewoon uitvalt Nannie, en hoe sliep je nieuwe bed? Lente, jaa ze kennen me hier ook al Anskev, lekker wezen shoppen gister? Nog geslaagd? Haha ik las je berichtje over de regen en is bijna precies dezelfde als die van mij Welke omgeving woon je ergens? Leontine, ik ben echt jaloers! Ik heb er vannacht weer 2x uit gemoeten En dan moet ik ook echt, want heb echt giga buikpijn als ik dan niet ga.. Fokje, spannend, bovenaan de lijst! Haha ik sta pas halverwege, dr mogen er nog veel voor als we de lijst aan gaan houden Aug. baby, die zon was inderdaad heerlijk, maar ik ben toch blij dat de benauwdheid ervanaf is! Balen dat bbq niet zo goed viel Voel je je vandaag weer beter? Eva, dat klinkt als een heerlijk relaxed dagje vandaag! Heb je nog een beetje kunnen slapen? Miloe, snap dat je dan nog in dubio zit over hoe je het gaat doen met anticonceptie. Gelukkig heb je na de bevalling tijd genoeg om te kijken wat je cyclus gaat doen. Goed dat je je vent nog weg hebt kunnen sturen Haha hij zou maar gaan zitten wachten tot de bevalling dan begint Regenen heeft het hier gister echt enorm gedaan, rond half 12! Hemel brak echt open, straten stonden ook meteen blank. Gelukkig zakte het water ook snel weer weg. Heerlijk die verkoeling! Heb nu twee ramen beneden tegen elkaar openstaan, hopen dat de benauwdheid binnen ook nog wat wegtrekt. Anticonceptie, ik denk hier gewoon aan de minipil. Gewone pil mag geloof ik niet als je bv geeft. Het liefst zou ik helemaal geen pil meer willen, maar we weten nog niet wanneer we eventueel voor een tweede willen gaan en manlief is echt niet van de condooms. Spiraaltje wil ik niet, dus dan blijft er nog maar weinig anders over he Slijm, hier nog geen tekenen van slijmprop ofzo, maar heb de laatste weken wel weer meer last van 'witte vloed', zoals ze dat dan noemen. Hebben jullie daar ook last van?
@Yara, wij wonen in noord-limburg, net onder de grens van brabant (echt maar 5min!!) Zeg maar precies in 't midden tussen Eindhoven en Venlo. Hiero trouwens ook last van witte vloed. Maar ook nog niet echt een teken van een slijmprop of zoiets. @shoppen, af en toe is dat lekker he. Moest nog een paar dingetjes hebben. Had ineens t idee dat er nog vaatwastabletten gehaald moesten worden en van die dingetjes. Weer een voorraadje deodorant voor ons beide en haargel voor manlief ingeslagen. Allemaal van die dingetjes waar je de komende tijd gewoon niet aan wilt denken dat je daar ineens zonder zit en dan de deur uitmoet als t eigenlijk niet kan. Deze ronde niets voor de kleine. Oja en nog een een nieuwe wandklok aangezien mijn moeder de huidige heeft laten sneuvelen. Manlief moet morgen met de vrachtwagen richting trekker-trek. Tis maar een half uurtje- 3 kwartier rijden, maar toch doet ie 't liever niet. Heeft al geprobeerd of er niet iemand anders kan rijden maar nee. Heb 'm gezegd dat ie maar mooi moet gaan en dat ik 'm meteen bel als ik daadwerkelijk denk dat er wat gaande is. Zelf verwacht ik kleine uk voorlopig eigenlijk nog niet.
Hallo! @yara nieuwe bed sliep stuk beter. Wat merk je dan een verschil zeg! zo groot ook nog... vergeleken met wat we hadden (140 nu 180) brenden was uit logeren bij mijn zus dus konden lekker uitslapen! Mannetje moest wel ff wennen. Hopenlijk went het snel! @anskev hihi ik heb idd ook zulke dingen ingeslagen: deo's douche gel etc. leek wel hamsteren. @miloe ik heb ook pcos heb na brenden voor spiraal gekozen dat beviel me echt niet! kreeg eens in de paar week enorme pijn allemaal onderzoeken gehad. uiteindelijk spiraal eruit en klaar. Bleek ineens eisprong te hebben keurig op tijd terwijl ik daarvoor hooguit 2 a 3 keer per jaar eentje had! Daarna hebben wij erook voor gekozen om niks te gebruiken (wel condooms) kon m'n lichaam lekker natuurlijk zijn gang gaan! Denk dat ik dit keer gewoon voor de pil ga. Krijg daar alleen steeds schimmelinfecties van. Weet anders ook niet zo goed wat ik dan zou moeten kiezen. Heb net mijn benen licht geschoren. Door het vocht moet ik heel voorzichtig zijn maar bij m'n enkels allemaal bloed en scheuren nu :s doet ook zeer. dus denk laatste keer geschoren voor bevalling. @slijm tja heb de afgelopen dagen wel veel slijm echt van dat euh groen/gelige slijm. Weet niet of het nou gewoon afscheiding is of toch iets... verder nergens last van!
Hier sinds gisteren weer last van harde buiken... Ook de rompertje slinger is binnen en mooi ze hebben het voor mij met spoed gedaan... Verder is hier de feestweek in volle gang,vanavond weer evenwel maar helaas geen feesttent voor ons dit jaar. Zal zo even om wen party tent uit en nog dingetjes voor in de kinderwagen. Verder genieten van de feestweek en mooie weer.
Pffff, net even naar de stad geweest om het lief t-shirt op te halen. Was al binnen. En even naar de Praxis voor een hor voor het raam. Maar ik kreeg zo'n bandenpijn dat we maar weer snel terug zijn gegaan. Nu zit ik lekker op de bank te haken met de radio aan. Heerlijk....en manlief is wat klusjes aan het doen.
Anskev, haha dan woon je vlak bij mij Ik woon ook precies tussen Eindhoven en Venlo, alleen dan dus nog net in Brabant Haha wat grappig! Voor hetzelfde geldt zijn we elkaar al eens tegen gekomen Heerlijk is dat he, om die dingen weer wat op voorraad te hebben. Ik heb dat laatst ook al gedaan Toch fijn om te weten dat je daar de komende tijd even niet aan hoeft te denken. En een half uurtje kan best toch Zolang er nog totaal geen tekenen zijn van een naderende bevalling.. En die kleine valt er heus niet zomaar uit Was het maar zo Nannie, ohh heerlijk, dat scheelt echt veel he! Wij zijn toen we verhuisden ook van 140 naar 180 gegaan, menn wat een ruimte heb je dan ineens! En ook nog uitslapen, echt een lucky night voor jullie Sweety, fijn dat je naamslinger bevalt! Ik heb de mijne ook af, ben er echt blij mee Geniet van de feestweek en hou je wel een beetje rustig he, met al die harde buiken Leontine, balen van die bandenpijn! Maar wel je shirtje op kunnen halen, super toch En nu gewoon lekker blijven zitten Hier weer wat wasjes gedaan en de bovenverdieping even met een doekje en de stofzuiger doorgedaan Heerlijk als alles weer fris is na die plakdagen. Door de dag heen wel wat krampen gehad, maar niks aparts, dus zal er wel weer bijhoren. Lasagne staat nu in de oven, mjammie Vanavond lekker niks, ga denk ik achter de naaimachine Morgen gaan we zwemmen met mn schoonzus, haar man en de kleine van 10 maanden, heb er zin in
Nou zo te horen heeft iedereen weer een prima dag gehad?! Hier gelukkig ook, vanmorgen eerst een auto wezen kijken. Daarna kwamen mijn zussies en nichtje en zijn we naar Joure gegaan voor de ballonfeesten waren allemaal springkussens enzo, dus super leuk voor mijn nichtje, lekker genoten! En net met mijn schoonouders de bbq aangehad. Ging gelukkig beter dan gister, en nu nergens last van! Zo maar lekker op bed, want was wel een vermoeiende dag!! Lekker slapen allemaal!
goede morgen allemaal!!!!!! afgelopen nacht weer lekker wezen dwalen, ik lig dan beneden op de bank want moet wel liggen anders is de volgende dag vanonderen niet aan te zien en voelt erg raar omdat het giga opzet (rottige spataderen) de jongens waren vandaag met dit termijn geboren dus leefde stiekum naar vandaag maar weet ook wel dat het waarschijnlijk augustus word de kleine heeft het veelste goed daar!! de kleine groeit en beweegd goed heb voldoende vw word zelf wel wat meer moe heb een laag hb en kan daar niks voor nemen ivm extreem diarree dus probeer zoveel mogelijk ijzerhoudende voeding op te nemen. na de bavalling maar weer even prikken en med nemen want word ondertussen wel erg slap. nou verder niet zoveel nieuws, manlief is met de jongste naar de kerk dus die komt een uur of 12 half 1 weer thuis en de oudste is moooi bij mij thuis (vorige week zelf ook nog even mee geweest maar we hebben altijd lange/mooie diensten en het is daar wel erg warm dus nu lekker thuis) vanmiddag op visite en dan is de dag weer om.
@ fokje Vor jou komt het nu echt dichtbij! Vind het zelf steeds spannender worden, er is steeds meer kans dat het 'vandaag' begint.... Veel plezier op visite! Hier gisteren de hele dag naar de camping geweest, mijn man wilde nog 1 x met alle vrienden voetballen, zwemmen en BBQen, dus dit was een mooie dag. We hadden supermooi weer en toen we naar huis gingen rond half 10, zaten we in die enorme stortbui, dus echt precies op tijd weg! Nadeel was wel dat we thuis alles dicht hadden zitten en het dus nog steeds mega warm was in huis, vanacht dus ook bijna niet geslapen, veel plassen en erg benauwd. Zojuist alles open gezet, zodat we eindelijk de koele lucht in huis kunnen laten. Vandaag maar een middagdutje doen en verder lekker op de bank de olympische spelen kijken