hoi meiden! Ik dacht kom me weer even melden.. Hoe gaat het met iedereen? Heb nog niets teruggelezen. Zijn er nog nieuwe mama's bijgekomen? Hier zijn we lekker aan het genieten van Mika! Het is zo'n heerlijk mannetje en zo tevreden. Hij huilt eigenlijk nooit alleen als hij honger heeft. Zo genieten!! Ga straks even een foto plaatsen. Met mijn herstel gaat het ook erg goed. Heb nagenoeg geen pijn. En kan me in huis al prima uit de weg. Mika zit nu weer boven zijn geboortegwicht dus misschien vanmiddag even een klein stukje wandelen buiten. Zal wel een klein stukje worden maar toch wel even lekker.. Anticonceptie las ik over. Dat gaan wij niet gebruiken. We willen graag nog een 3e uk! En bij Jens hebben we er 2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden en en bij Mika ook 1,5 jaar uiteindelijk IUI gehad. Dus de kans dat ik spontaan zwanger raak is klein op korte termijn en mocht dat wel zo zijn dat zijn we daar heel blij mee!! Maar voorlopig moet ik nog niet aan denken ivm de wond haha Fijne dag allemaal!! En hoop op een paar mooie nieuwe wondertjes deze week. Meiden tip! Geniet nog even van je mooie zwangere buik! En al dat getrappel van binnen want dat ga je echt missen hoor! Ook al krijg je er iets prachtigs voor terug die bewegingen in je buik ben je kwijt en mis je heel erg! Tenminste ik wel!
Hoi dames Aug komt steeds dichterbij! Hoeveel juli mama's zullen er nog komen en wie wordt de eerste aug mama? Jullie worden 's nachts wakker voor toiletbezoekjes straks wordt dat gewoon vervangen voor nachtvoedingen. Is best rustig midden in de nacht op zp hihi Ha marleen! Hier nog een tevreden baby! Gelukkig gaat je herstel ook goed. Anticonceptie hier gaan we weer condooms gebruiken want al dat andere zie ik niet zitten. We weten al dat we een 2e willen en zullen er ook niet al te lang mee wachten. Waarschijnlijk beginnen we weer als D 7/8 maanden is.
Goedenmorgen! Wat vervelend dat je zo'n last van je benen hebt. Ik had vanaf week 28 ook veel last van vocht in mijn benen maar sinds een week of drie is het helemaal weg. Zelfs met dat mooie weer niet. Misschien omdat ik wel echt goed water drink sinds ik thuis ben. Twee liter haal ik makkelijk. Kreeg gisteren visite en ze vonden me er heel goed uitzien. Beter dan een aantal weken terug. Voel me ook goed en opgewekt. Ben ook heel rustig eigenlijk. Het komt vanzelf. Aftellen is nu meer naar week 42, dan naar vrijdag. Dus meer in de trant van nog max 19 dagen vandaag. Fijne zondag meiden. Het zonnetje schijnt weer lekker!
@Yara: zo, je huisje weer op orde? Jij bent echt een lekkere poets hihi. @Fokje: voor jou wordt het nu echt spannend! @Marleen en Yasmin: fijn, twee van die tevreden kleine hummeltjes .... en fijn dat het herstel ook goed gaat. @anticonceptie: nog niet mee bezig geweest ... maar heb de pil al lang afgezworen ... en ik denk dat ik de eerste weken zo "uitgewoond" ben van de bevalling, dat ik er voorlopig nog niet aan moet denken ... @slijmprop: Hier 2 weken geleden last van geel en soms bruinige afscheiding. Volgens de vk zou dat (een deel) van de slijmprop kunnen zijn die ook voor een deel op kan lossen. Nu heb ik weer nergens geen last van. @Leontine: fijn dat je geen last meer hebt van vocht. Hier nog steeds ... het weer veranderd er bij mij niet veel aan. Bij jou begint het nu ook op te schieten ... slim om met 19 dagen te rekenen ... kan het alleen maar meevallen @Milou: Lekkere dag gehad zo te lezen. Nu kan de kleine echt komen. @buik missen: Marleen, ik kan me best voorstellen dat dat een heel raar gevoel is zo'n lege buik. Ik denk dat ik dat getrappel ook wel erg zal missen .... Ik ben al benieuwd naar de foto van de kleine! @hier: Jan is eindelijk klaar met klussen op zolder. Naja, niet helemaal, maar het is nu bewoonbaar en hij stopt nu met rommel maken. De loge's kunnen komen (mijn ouders) en al die spullen die in de baby-, slaap- en woonkamer staan kunnen weer naar zolder. En er kan gesopt worden .... Yara, als je je verveeld Fijne zondag nog allemaal.
Hier al de hele dag ontzettend moe...nergens zin in hebben. Kan volgens mij ook wel de hele dag slapen.
Hallo allemaal, mag ik ook nog aanhaken? Ik zie dat ik al aardig wat gemist heb, maar ik hoop dat dat niet erg is. Zal mezelf even kort voorstellen: ik ben Jolanda, 31 jaar oud en ik verwacht rond 15 augustus onze tweede jongen. Tot nu toe ben ik mijn zwangerschap fluitend doorgekomen, maar begin nu toch wel tegen die laatste loodjes aan te lopen Ik merk dat ik steeds meer behoefte krijg aan 'lotgenoten', vandaar dat ik me toch maar even hier kom melden. Ik zie dat er inmiddels al meiden bevallen zijn en ben daar stiekem wel een beetje jaloers op. Mijn eerste is twee weken extra blijven zitten en ik heb weinig hoop dat deze veel eerder komt. Ik zal eens een beetje gaan teruglezen om te zien wat ik nog meer gemist heb.
Vandaag beide Pake en Beppe's op visite gehad. Oohhh het is zooo leuk om te zien hoe trots ze zijn!!!
welkom jolanda hopelijk valt het dit keer mee voor je! @isa wat mooi he! heerlijk zo genieten! @sweety vervelend zo'n moeie dag. aan de andere kant geef je er nu maar lekker aan over!
Die van jou of van Morris? Eric's ouders worden voor het eerst opa en oma. Mijn broer heeft al twee kindjes. Toch beleeft mijn moeder mijn zwangerschap heel anders hoor. Veel intenser. Tja, ik ben haar dochter he? Dat staat toch dichterbij dan een schoondochter. Toch kijkt mijn schoonmoeder er ook erg naar uit. Mijn zwager zal nooit kinderen krijgen, dus dit wordt waarschijnlijk hun enige kleinkind. Eric wil nl maar een kindje, daar is ie duidelijk in. Ik zou er wel twee willen en heb me er nog niet bij neergelegd. Maar eerst deze maar eens op de wereld zetten. Misschien denken we er over een jaar wel heel anders over. Hier weer een nesteldrangactie die Eric moet ontgelden, haha. Ik wilde de huiskamer weer anders hebben. Maar ik heb echt een wereldvent, want hij doet het gewoon maar zonder mokken. Heeft ook geen zin haha. De kamer lijkt wel weer groter dus ik ben blij.
Zaterdag heerlijke dag gehad. Mannen naar Utrecht en mijn vriendinnetje hier. Heerlijk gekeuteld, ze heeft wat dingen voor me gedaan die ik wilde, maar mij niet meer lukte. S avonds heeft ze heerlijk voor me gekookt, echt super! Gisteren lastige dag. S morgens ineens flinke weeen, was in de tuin bezig en moet ze echt echt weg zuchten. Dacht nu ist begonnen, maar t zakte weer weg, wel spannend. Mijn vriend hed het niet helemaal door waardoor we een flinke miscommunicatie kregen. Even boos geweest en daarna flink gehuild. Dat was erg lang geleden en was volgens mij even nodig, voel me nu een stuk beter. Nu stil in huis, kleine man is ook terug naar zijn moeder. Heb nu toch echt wel nesteldrang. Wil alles schoon en opgeruimd hebben, dus hij heeft beloofd vandaag alles voor me te poetsen. De lieverd. Voel me toch wat minder stralend de laatste dagen. Ben er wel een beetje moe van aan het raken. Ook regelmatig pijn in mijn hoofd, denk door de veranderde hormonen. Morgen is de middelste jarig, dus hoop dan niet te bevallen. Een vriendin van ons die in het zkhs werkt gaf an dat het van de week hoog water en volle maan is. Schijnt erg goed te werken op bevallingen, dus ben benieuwd! Zij heeft er al 240 meegemaakt, dus heeft er wel kijk op. Haha, we gaan zien of het effect heeft op 1 van ons. Kreeg nog een goede tip van moeder die kraamverzorgster is, als je een toilet boven hebt, gebruik die dan na de bevalling even alleen voor jezelf. Dus even geen bezoek of je huisgenoten erop. Je hebt toch een open wond en je loopt dan gewoon weer wat minder risico s op ontstekingen en dingen. Vond het een goed idee, dus hier gaan we het uitvoeren. Hier ben ik ook nog niet helemaal uit de anticonceptie. Bij ons is het juist heel gemakkelijk gegaan en we hadden een erg actief sexleven. Geen idee hoe dat straks is, maar aangezien we net nu nog steeds doen verwacht ik dat zodra de lichamelijke klachten verdwenen zijn we er weer van gaan genieten. Wil dus wel echt goed beschemd zijn. Denk aan de mini pil (ivm borstvoeding) in combi met volledig en op verzoek voedden. Dat zou volgens de literatuur genoeg moeten zijn. Zo, ga nu nog even terug naar bed en weer warm worden tegen de rug van t mannetje aan. Heb lekker wat gegeten en gedronken, nu nog een Gavisconnetje ( kan echt niet meer zonder, hebben jullie ook zo n last van maagzuur?) en dan hopen op nog wat slaap. Tot later! Liefs Eva
@Marleentje, ahhhh ook al zo'n dropke! Nou begin ik helemaal nieuwsgierig te worden naar die kleine uk van ons na 't zien van al die plaatjes die al voorbij zijn gekomen! Meiden geniet ervan!! Hier vanacht weer heerlijk geslapen na 2 mindere nachten. 2 nachten echt wakker gehouden door muggen!! Nou wordt ik normaal al sneller gestoken dan manlief, maar nu dus al helemaal. Heb er gister dan ook 5 gevangen!! En dat met 2 anti-mugstekkers en horren voor de ramen!! Waar ze vandaan komen dat mag joost weten. Daarbij voelde ik mezelf niet op en top toen we zaterdagavond naar bed gingen. Wat vage menstruatie-achtige klachten onderin. Dus dan denk je wel oeh zou dit 't begin zijn. Uk was ook de hele avond echt enorm druk geweest, dat zelfs manlief aan me vroeg doet dat geen pijn?? Verder in bed mijn mond maar gehouden omdat manlief de zondag er weer vroeg uit moest om richting de trekkertrek te vertrekken. Hadden beide verwacht dat ie wel rond etenstijd weer terug zou zijn, dat we iig de avond nog samen zouden hebben, komt ie pas om 10uur met een goed verbrand gezicht binnen gemopperd. Als ie dit geweten zou hebben vooraf was ie niet gegaan! Ach de schat, er is niks gebeurd en anders had ik 'm wel naar huis gebeld. Zo en nou nog even door 't huis heen wervelen. Ff de wasmachine laten draaien, dat 't weer weg is en de bovenverdieping met een klein sopje te lijf gaan. Dan is dat zo ook weer gepiept en hebben we vanmiddag weer heerlijk de tijd om te niksen!!
Net weer controle gehad....alles ok. Ze gaan pas over inleiden praten over twee weken. Want dat doen ze toch liever niet als er geen reden voor is. En nieuwsgierigheid is geen goede reden. Haha. Verder voel ik me prima dus daar ben ik eigenlijk gewoon blij om. En ik slaap echt nog supergoed. Gisteren weer een vlaag van nesteldrang gehad. De woonkamer staat weer helemaal anders. Nou ja, helemaal.....maar anders genoeg. Het lijkt weer een stuk ruimer Ga zo even lekker opruimen en straks even naar de kapper voor mijn pony. Kortwieken kan ik zelf, maar eens in de zoveel tijd moet ie even uitgedund worden. Gisteren ging ik me er ineens vreselijk aan ergeren. Verder weer even boodschapjes voor twee dagen. Ik zorg nu wel dat er pizza's, kip en gehakt in de vriezer ligt voor een makkelijke maaltijd. Gelukkig kookt Eric altijd.....ben ik zo slecht in! Marleentje, wat een gave foto's. Heerlijk zo'n relaxed ventje en stoere broer. Wees er maar trots op. Het maakt mij nog nieuwsgieriger haha.
@ marleen Oh wat heerlijk om te zien zo 2 van die ventjes! Geniet er lekker van! @ anskev mooi om te zien dat het nu bij de mannen toch ook echt begint te spelen Mijn man is gister naar de bios geweest, werd hij opgehaald door vrienden. Toen hij thuiskwam zei die dat dat geen goed idee was geweest.. want stel ik had gebeld dat hij moest komen, dan had hij zelf geen auto gehad @ leontine nog even geduld het moet nu echt snel een keer gebeuren, voor jou nog max 2 en halve week! Snap wel dat ze nieuwsgierigheid geen goede reden vinden voor inleiden, maar vind het wel leuk dat ze het nog even benoemen Hier weer een horrornacht gehad, veel naar de wc en nog steeds erg warm. Wel merk ik hier de laatste dagen veel veranderingen op. Naast dat ik nog maar weinig medicatie voor de stoelgang nodig heb, is mijn buik duidelijk gezakt, ik heb namelijk een zonnetje aan striae om mijn navel, die kan ik nu zelf alleen niet meer zien, eerst wel, nu alleen nog via de spiegel. Daarbij heb ik steeds meer banden pijn, dus ik hoop dat dit betekend dat de kleine helemaal is ingedaald. Sinds gisteravond laat voel ik de kleine ook een stuk minder. Vanmorgen even met de angelsound geluisterd, het hartje klopt nog prima. Ik heb om 12.45 toch een afspraak bij de verloskundige, dus maar niet gebeld (denk dat ik anders toch niet eerder had kunnen komen) dus ben benieuwd wat er allemaal aan de gang is.. vind het toch wel erg spannend allemaal..
Goedemiddag allemaal @Marleen, wat een mooie mannen Jouw oudste is maar iets ouder dan die van mij, maar wat lijkt hij al groot! En wat een schatje is je jongste! @Anskev, ik wou dat mijn vriend iets meer van die van jou weg had, qua zorgen maken. Die van mij maakt zich echt nog nergens druk om, is er helemaal van overtuigd dat ook deze weer tot 42 weken blijft zitten. Heb hem nu wel (met wat moeite) zo ver gekregen dat hij bij zijn wekelijkse stapavondje niet meer dan 2 biertjes drinkt. Een beetje meer zorgen zou ik best kunnen waarderen... @Leontine, ben stiekem wel een beetje jaloers op je nesteldrang. Hier geen enkele nesteldrang te bekennen. Het huis is dan ook wel een zooitje, maar ik hang nog steeds lui op de bank. @Miloe, ik zie dat wij bijna gelijk op gaan Ik merk nu sinds een paar dagen ook dat mijn darmen weer wat actiever worden. Hoopte al dat het een voorteken zou zijn... Ik ben zelf vanmorgen weer voor een weekje goedgekeurd door de gyn. Al mijn vage klachtjes werden meteen als 'normaal' bestempeld en de kleine deed het goed. Ze was wel een beetje verbaasd dat hij al helemaal was ingedaald, omdat zijn kont nog zo hoog ligt. Maar goed, dat ons mannetje geen kleintje wordt, dat wisten we al. Ze schatte zijn geboortegewicht op ruim 8 pond. Maar goed, zijn broer schatte ze twee jaar geleden nog op ruim 7 pond en die bleek uiteindelijk 9,5 pond te zijn... Op de terugweg kwam ik door de stad, dus ik dacht nog even leuk te gaan winkelen. Maar helaas is mijn gevoel voor dagen/tijd een beetje verdwenen, anders had ik vast wel onthouden dat er op maandagochtend bijna niets open is Heb nog wel even bij de Etos wat mini's gescoord voor in mijn koffertje, maar daar is het helaas bij gebleven. Ik ga me vandaag maar eens storten op de traktaties voor op mijn vriends werk. Hij werkt in de fabriek waar de muisjes gemaakt worden, dus hij wil eigenlijk liever niet op muisjes trakteren. Daarom worden het roomsoesjes met blauwe sprinkels.
Hee ladies, gister is de bevalling heel relaxed begonnen met gebroken vliezen en na een rustig verloop en 1 perswee ben ik vannacht thuis bevallen van een meisje: Louise is vandaag om 00.31 geboren en woog 3340 gram. Alles goed hier!