1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    ja daar zijn wij het ook helemaal over eens, je moet ook een beetje naar je eigen leven kijken. En ik zal heel eerlijk wezen dat zouden wij niet aankunnen, maar ook niet voor ons relatie

2. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Isááá...jáááá...wat gaaf!!! Super zeg!! Nu lekker genieten.

3. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Coortje, jij ook een superecho!! Ik had met 5wk+3dg helaas alleen nog vruchtzakjes....hopelijk volgende keer hartjes bij ons beiden! :D

4. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Ook mijn idee, het klinkt misschien egoïstisch maar niemand wordt er blijer van...

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedeavond.....toch weer wat verlies gehad......maar minder dan voorheen....

Hier wel nekplooimeting en als dat niet goed is dan vruchtwaterpunctie om het zeker te weten, maar dat laatste weet ik nog niet.....gezien mijn leeftijd....

6. Lauren84

Lauren84 Actief lid

29 nov 2011
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf laat geen onderzoek doen. De keuze vind ik echter aan iedereen zelf!

Wat jullie je wel heel goed moeten realiseren is het volgende (veel mensen weten dat niet):
    De prenatale screening is enkel en alleen gericht op het downsyndroom!
    Het sluit dus geen enkele andere vorm van een beperking of syndroom uit.
    Wanneer je een verhoogde kans hebt wil dat niet met zekerheid zeggen dat je een kindje met down krijgt en wanneer er niets uit de test komt, sluit dat ook niet uit dat het toch een kindje met down of een andere beperking kan zijn

Ten tweede moet je je heel goed van tevoren afvragen wat je zou doen als er een verhoogde kans uitkomt. Laat je de zwangerschap dan afbreken ofniet? Wanneer je de uitslag krijgt, is het vaak heel moeilijk om hier een keuze in te maken. Wanneer je zeker weet dat je het toch niet zou laten weghalen, zou ik het niet willen weten, dit zorgt voor zo'n enorme stress tijdens de zwangerschap.

Jullie kunnen nu wellicht raden in welke sector ik werk...
    Maar nogmaals iedereen moet die keuze voor zichzelf maken, maar doe het weloverwogen!

7. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Thanks Lauren, geeft wel weer wat extra duidelijkheid!!

8. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, een kindje met Down kan tegenwoordig met alle fasciliteiten een prima leven leiden vind ik zelf.....

Meiden, ik heb een ander probleem. Ik heb twee weken geleden in de auto een soort "aanval" gehad waarbij ik het gevoel had dat ik elk moment flauw kon vallen. Ben niet weggeweest, maar het voelde niet prettig. Ik heb dat gelinkt aan het feit dat ik onderweg naar huis was en waarschijnlijk te weinig had gegeten.

Maar vanmorgen had ik het weer. Ik ging tintelen over mijn hele lichaam, kreeg het enorm warm en het leek alsof ik ging zweten over mijn lijf. Met weer het gevoel dat ik flauw ging vallen. Ik ben rustig gaan zitten en na een paar minuten zakte het af. De rest van de dag nergens last van gehad.

Herkent iemand dit van jullie? Misschien uit vorige zwangerschappen? Kan mijn bloeddruk te laag zijn ofzo? En hoe verander ik dit?

9. Lauren84

Lauren84 Actief lid

29 nov 2011
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi leontine,

Wat vervelend!
    Ik zou zeker even contact opnemen met de huisarts of verloskundige. Misschien weten zij zo wat het is, kunnen ze je even bloedprikken of alle bloedwaardes goed zijn, je bloeddruk opmeten of misschien heb je wat extra supplementen nodig (ijzer, vitamine b12 spuit etc.) Dan ben je in ieder geval wat meer gerustgesteld en weet je wellicht snel waar het vandaan komt. Succes!

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Leontine: bah wat naar!!
    Misschien zou je een bloed kunnen laten prikken op B12! Ik heb daar ook last van en juist in je zwangerschap is het van belang dat die waardes op peil zijn! Je kunt daar allerlei klachten van krijgen oa deze. Ik krijg nu om de 6 weken een injectie en voel me stukken beter. In de vorige zw heb ik om de 4 weken een injectie gehad omdat ik het nodig had. Ga daar morgen maar eens over bellen om de frequentie te verhogen.

11. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    goofychick: Wanneer krijg je precies je echo? Ik heb in mijn vorige zw ook heel vel bloedverlies gehad en een prachtige gezonde zoon gekregen dus probeer positief te blijven!

Hier trouwens geen onderzoeken. Wel de standaard echos uiteraard maar geen nekplooimeting enz. Dit omdat we ons er niet goed bij voelen want stel de uitslag is niet positief wat doe je dan. Ik ben van mening dat je krijgt wat je aankunt. Dus als het kindje niet helemaal gezond is dan kunnen wij dit aan anders was het in een ander gezin terecht gekomen. Maar iedereen moet hierin een keuze maken waar die zich goed bij voelt dat kan voor iedereen anders zijn!!!

12. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal, hiero weer terug uit Disney. Heerlijk genoten met z'n tweetjes/drietjes :)
    Nu eens even de tijd nemen om alles rustig terug te lezen en als het goed is krijg ik morgenavond een telefoontje over MvM. Ga met ook opgeven. Hoop eigenlijk dat ze dan donderdagavond al langs kan komen anders wordt het pas volgende week aangezien ik vrijdagavond moet werken. Ach ja we zien wel. Als ik iets weet horen jullie t wel

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    En dan kijken we verder.....

14. Nrg50

Nrg50 Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.625
    0
    36
    Verkoop binnendienst
    Almere
    @Leontine Ik heb daar last van gehad aan het einde van mijn vorige zwangerschap. Ik zou zeker de verloskundige bellen, zodat je bloeddruk gemeten kan worden, en geprikt kan worden voor suiker. Sterkte!

15. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hallo all,

Wat is er weer een boel gekletst hieroh haha!

Meiden met een mooie echo gefeliciteerd! wel bijzonder he dat je zo vroeg al wat kan zien! ben ook erg benieuwd maandag als er geen hartje nog te zien is ben ik weer bang dat ik in stress zit tot volgende echo... maar ja moet er wel rekening mee houden!

Wij gaan denk ik ook niet voor onderzoeken. Heb het bij vorige zwangerschap ook niet gedaan dus denk het niet.
    Zwangerschapsbroeken nog niet (beetje gelukkig) heb heel veel moeite gehad met niet kunnen afvallen na vorige zwangerschap en dat is er nu na 3 jaar eindelijk allemaal af! Ben zelfs lichter dan voor m'n zwangerschap en daar ben ik zo blij mee... heb nu dus veel broeken die te groot zijn dus daar kan ik hopenlijk wel even paar weken nog mee vooruit! Durf nu echt nog niks te bestellen aangezien het laatste zwangerschap met 10 wk mis ging.

Ik zal zo de lijst ff aanpassen... wij moeten sowieso naar zh omdat ik bij gyn onder behandeling moet! Heb kans op vroeggeboorte (zoontje is met 34 wk geboren hebben ze in zh 2 wk weten te rekken omdat vliezen met 32 wk gebroken waren).

Goofychick lees dat je toch weer bloed hebt gehad. Waarom bel je niet gewoon meis? je zit nu zelf steeds in de stress je mag er echt wel op staan hoor.. de ene arts is hier nu eenmaal makkelijker in dan de andere....

Wat vinden jullie trouwens van de chinese geboortekalender? daar al even naar gekeken? IEdereen die ik ken klopt deze bij en ben wel benieuwd naar jullie ervaringen? Meiden die al kindjes hebben bijvoorbeeld????? Bij mij klopte hij iig bij mijn zoontje!

16. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Nannie: de chinese geboortekalender. De vorige keer klopte het niet. Zou een meisje moeten zijn en is toch echt een jongetje geworden. Nu zou het een jongetje worden. Dus dat word nog even afwachten voordat we daar antwoord op krijgen haha

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    ***inbraak***

Haaai dinnetje,

Het zit gewoon goed, echt waar! Vrijdag lekker die echo laten doen, dan zie je het zelf ook... Dacht alleen dat je dan verder zou zijn? Vorige week maandag was toch NOD? Ben ik dan zo gek of zou je nu niet al gewoon 5wk1 moeten zijn en vrijdag 5wk4?

Anyway, ik denk dat het allemaal goed zit met deze derde spruit! Maar ik zou tóch die echo laten maken hoor, ook al had ik geen zorgen meer :)

***uitbraak***

18. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey incog jij ook hier ;)

ik heb morgen mijn eerste echte echo spannend allemaal ,
    kwa onderzoeken wij laten dat wel doen ivm met de jongste die is geboren met tetralogie van fallot ( hartafwijking) dus morgen ook uitgebreid gesprek met de gun en cardioloog om te horen hoe of wat erg spannend allemaal ,

wat een super mooie echo's kwamen er al voorbij hopelijk zien wij morgen ook een mooi hartje kloppen ...
    dames fijne avond allemaal

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Manuela spannend allemaal zeg....

@Marleentje, ik ga donderdag of vrijdag bellen......

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Incognito dinnetje...........krijg een dejavu....weet je nog dat je dat ook tegen me zei toen ik zo bloedde met de jongste boef....ik kan verder zijn maar mijn NOD zit tussen de 27-29 dagen....dus tja.....als ik echo donderdag of vrijdag laat doen ben ik 6 wkn1-2 dgn....net zoals toen met de jonste....

Deel Deze Pagina