Zazu: meid kan me voorstellen dat je die onzekerheid heel moeilijk vind! Dat is ook heel moeilijk. Kon de gyn geen kansen geven ofzo. Zag het er verder wel goed uit de dooier en vruchtje? Dikke knuffel en op naar een hele mooie echo over 2 weken!!!
Gets Zazu, dat is geen fijn gevoel.. Als je er erg veel stress van hebt gewoon volgende week een echo vragen hoor, dan zou er echt een hartje te zien moeten zijn. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat ze je 2 weken laten wachten.. met 7 weken is er duidelijkheid, of ze moet verkeerd gemeten hebben. Gewoon bellen!
@zazu, wat vervelend om te horen zeg! Vind ook dat ze je wel lang laten wachten. Volgens mij hoef je nu nog geen hartactie te zien hoor, volgens mij verschilt dat bij iedereen. Ik ga ook duimen voor een goede echo de volgende keer! En idd, zag het vruchtje en de dooier er verder wel goed uit?
@lynnami, fijn dat je weer thuis bent! Kan me voorstellen dat je het weer in nl zat was..ik ook haha Hoe gaat het met je? @nath, hoe gaat het nu met jou?
@eten..even een hele andere vraag..mag je bij de pizzeria pizza met salami? Ppff ik let echt zo erg op wat ik eet nu! Jullie ook?
je mag salami eten, was laatst een topic open over wat je wel en niet mocht maar dat is geen rauw vlees, behalve dan dat het wat vettig is maar he daar krijg je niks van hihi. Lekker eten dus. @ zazu oh meid wat naar dat je nu nog niet weet waar je aan toe bent, dat kan heel goed hoor dat het hartje bij wijze van overmorgen wel klopt. Ik snap heel goed dat je er onzker van wordt, vind wel dat je lang moet wachten hoor @ hier gelukkig voel me weer een stuk beter, nu ik weet dat er een kloppend hartje is te zien. Probeer nu echt even met beide benen op de grond te blijven en te genieten. Als ik 40 weken lang moet stressen om alles
Eten, je mag ook gewoon brie en dat soort kazen, als het maar gepasteuriseerd is........dus je mag heel veek kaasjes gewoon eten. Geen verpakte vis etc.... OH mijn jongste zit nu al met de sterretjes van oud en nieuw in zijn handen....geloof dat hij zin in een feestje heeft....
@goofy/annet.. thans voor jullie antwoord! Dat van die kaasjes wist ik gelukkig al.. maar bij sommige dingen ga ik echt twijfelen. Ben dan bang dat ik iets verkeerds doe! @niqi, hoe is het gegaan met je echo??
Hey meiden, Wat vervelend voor alle meiden die zoveel onzekerheid hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu wel een beetje onzeker van geworden ben. Hoe vaak gaat een zwangerschap goed en hoe vaak gaat het verkeerd? Ik ga proberen om er niet te veel over na te denken. Ik heb ook wel eens gehoord dat een zwangerschap vaker goed gaat dan verkeerd. Ik probeer daar maar aan te denken. Meiden probeer te genieten van jullie zwangerschap dan ga ik er ook van proberen te genieten. Komende maandag heb mijn eerste echo. Ik kan niet wachten!!! Wat zullen we te zien krijgen. Ik hoop een mooi vruchtje met een kloppend hartje!!
Zazu, gatsie zeg....zo'n echo wil je niet....dat moet een happy moment zijn. Ik duim voor je dat je over 2 weken een mooi kloppend hartje ziet! Goofychick...jij woont heel erg in de buurt als je VK in Woerden zit. Ik zit in Alphen! Niqi, hoe ging het bij jou? Annet, ik geloof het graag dat je weer even rustiger bent als je een mooie echo hebt gehad. Dan ben je toch weer gerustgesteld. Je 40 weken zorgen maken, is niet goed voor je en niet voor je kindje! Dus top instelling! Ik moet zeggen dat ik overal heel rustig over ben. Heb geen klachten, geen bloedverlies, dus eigenlijk totaal geen reden om me ergens druk om te maken. Toch heb ik mijn vriendinnen wel in mijn achterhoofd zitten. Een vriendin heeft een kindje verloren met 28 weken en eentje met 32weken. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. En mijn andere vriendin had een miskraam met 28 weken. En haar dochtertje werd precies een jaar geleden met 28 weken en een gewicht van nog geen 800 gram geboren. Maar vandaag vieren we feest. Toch sta ik er wel bij stil. Ik weet heel goed dat het in de meeste gevallen gewoon goed gaat en heb daar ook voldoende voorbeelden van om mij heen. Toch zijn deze drie kindjes zo belangrijk in ons leven. Het mocht niet zo zijn, maar ik kan je vertellen dat dit echt impact op mij heeft gehad, laat staan voor mijn vriendinnen en hun mannen. En ook al is een miskraam binnen drie maanden heel erg voor de betrokken personen.....het is niet te vergelijk met een miskraam later in de zwangerschap. Pffff....wil niemand bang maken. Maar het valt mij op dat ik nu echt heel rustig ben...waarschijnlijk gaat dat rond 28 weken wel anders zijn. Daarom hoop ik zo dat we met ons groepje compleet blijven!
zo net is mvm geweest en had een knaltest!!! Heb een mooie armband/ketting en boek gekregen. Ze had nog armbanden en kettingen over dus kreeg ze allebei ook omdat ze ons verhaal zo bijzonder vond en hier de vorige zwangerschap ook is geweest! Erg leuk dus!
Even snel een berichtje: de echo was goed!! Het hartje klopt en alles zag er goed uit! Wat een opluchting... Nu op naar de volgende echo (9 januari a.s.)! Morgen komt moeders voor moeders (eindelijk...).
Jeetje, dat was weer een hoop om bij te lezen. @iedereen die onzeker is, heel veel succes de komende tijd en probeer jezelf niet te gek te maken (ook al weet ik goed hoe moeilijk dat is..) en laten we allemaal hopen op mooie plakkers Net de informatrice van MvM aan de tel. gehad en voor as maandag een afspraak gemaakt
@zazu bah wat een onzekerheid! ik vind het ook vreemd net als lilalief zegt dat ze je 2 weken laten wachten! Volgende week zou je zekerheid moeten hebben dus das stom. WIl je niet liever zelf volgende week? NIq gefeliciteerd met je goeie echo!
Zazu- Ik begrijp heel goed hoe jij je voelt. Maar je mag de moed niet opgeven hoor want het kan allemaal nog heel erg meevallen. Digi knuf van mij. Meiden met een kloppend hartje Gefeliciteerd! Het begin is er! Hier- Ik ben superduper emotioneel. Ik kan echt geen reet hebben en dan vooral van mijn man. Maar hij lijkt ook niet veel te kunnen verdragen heb ik de indruk. Hij reageerd ronduit bot als ik hem iets vraag. En dan hebben we elkaar bijna 2 weken niet gezien... Fijn thuiskomen zeg... Nou ja ik ga hier niet zielig zitten doen want het zal grotendeels wel aan mij liggen. Ik heb dit eerder gehad toen ik zwanger was.
@lynn.......ojee fijne zwangerschap wordt dat......of zal hij onbewust er ook meer mee bezig zijn en onzeker zijn? Of is hij niet zo?
@zazu ik had echt wel volgende week een echo opgeëist......maar dat is het vaak met gyn......ze zijn niet allemaal even persoonlijk. Hoewel bij mijn jongste ik dat toch een hele fijne man vond.