1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Fijn dat de echo goed was :) :)

2. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij onze eerste kreeg ik, dacht ik, twee echo's. De eerste rond 8/9 weken (weet ik niet meer zeker) bij de intake om te kijken of er een (of meer) vruchtje aanwezig is. Ik heb in ieder geval wel rond 12 weken de termijnecho gehad.
    Bij onze tweede ook die twee echo's en een liggingsecho rond de 32/34? weken, dat had te maken met de verzekering van de vlos, dat dat nu wel standaard was.
    En bij onze derde kreeg ik iedere controle een echo, omdat ik toen in het ziekenhuis liep. Ik was eerst bij de vlos gestart, maar moest vanwege het inregelen van mijn schildklier bij de gyn onder controle blijven.
    Nu begin ik weer bij de vlos en hebben we maandag onze eerste echo, dan ben ik 8w6d. De volgende echo (termijnecho) zal dan rond de 12 weken zijn.

Ik ben benieuwd of ik bij de vlos mag blijven of weer naar de gyn moet. Ik ben er zelf nog niet over uit waar ik het liefst zou willen lopen. Van de ene kant wil ik graag bij de vlos een normale zwangerschap doorlopen incl. thuisbevalling, maar tja, stel dat mijn schildklier weer nukken krijgt, dan ben ik toch liever bij de gyn onder controle.
    Wie heeft er nog ergens een potje geduld staan???

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hier zojuist gebeld om een afspraak te maken voor de 20 weken echo! En de afspraak staat voor 8 maart om 09.00! Ben dan precies 20 weken!! Zet hem zo even in de lijst.

4. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    annet en jolan: gefeliciteerd met jullie mooie echo's!!!

emoties: merk ik eigenlijk weinig aan. Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook eigenlijk niet!

Kwaaltjes: ik merk dat de misselijkheid een stuk minder is. De vermoeidheid is er nog wel helaas... Verder gaat het eigenlijk bovenwonder erg goed helemaal vergeleken met vorige zwangerschap.

Frisje: banner is inderdaad vreemd heb er ook geen verklaring voor!

Leontine: hoe laat heb je precies je echo? Meid geniet ervan het is zo bijzonder!

5. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Nelly: ik zou inderdaad gewoon het advies afwachten of je naar de gyn of vk moet. En mag het allebei kijken waar je het beste gevoel bij hebt.

6. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Afsprakenlijst

04-01 Leontine78 1e echo + intake
    04-01 Nrg50 1e echo + intake
    04-01 Yasmin84 termijnecho
    05-01 Lentekind intake VK
    05-01 Nannie 2e termijnecho
    05-01 Fokje 2de echo
    09-01 Sweetygirl84 termijnecho
    09-01 Yara89 intake VK
    09-01 Zussie intake VK
    09-01 Jolan0 1e echo + intake VK
    09-01 Nelly 1e echo
    10-01 Gold 1e echo
    10-01 anskev 1e echo
    10-01 Nelly intake vk
    12-01 LiLaLief 2e echo
    16-01 Isa 2de echo
    16-01 Zazu 5e echo ZH (daarna VK)
    17-01 Beebje2012 termijnech0
    18-01 Yasmin84 controle VK
    19-01 Sher 2e echo
    23-01 wish 2b pregnant termijnecho
    24-01 wish 2b pregnant VK
    26-01 Augustus baby 1e echo
    06-02 Marleentje26 controle VK
    08-03 Marleentje26 20 weken echo

Verwachte uitgerekende datum

26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV/Meisje
    31-07/01-08 annet1985 (1e kindje) /ZH/combi FV, BV/Jongen
    01-8 Frisje (1e kindje)
    01-8 Niqi79 (1e kindje)
    01-8 Maxje (1e kindje)
    01-8 Fokje (3e kindje)thuis/combi fles,borst/ verrassing
    03-8 Jessica (1e kindje)
    03-8 Soekie (2e kindje)
    03-8 Lentekind
    04-8 Sjorsjette (1e kindje)
    04-8 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/Meisje
    04-8 Leontine78 (1e kindje)/TB/FV/Meisje
    04-8 Sweetygirl84
    04-8 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/Jongen
    05-8 Gold (1e kindje)
    05-8 Sher (1e kindje)/ZH/FV/Meisje
    05-8 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/Meisje
    05-8 ruby82 (2e kindje)
    06-8 anskev (1e kindje)/ZH/FV/geen idee
    06-8 CenM (1e kindje)/ZH/BV/geen idee
    06-8 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/geen idee nog
    06-8 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/Jongen
    07-8 jolan0 (2e kindje)
    07-8 Augustus baby
    08-8 Wish2bpregnant (2e kindje)
    08-8 sweet Lilly/TB/?/geen idee
    08-8 Coortje (3e kindje)
    10-8 jup (1e kindje)
    10-8 Bellabella (2e kindje)
    10-8 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/Meisje
    11-8 Yara89 (1e kindje)
    11-8 Zussie (1e kindje)
    11-8 Puschel
    13-8 L0nneke (2e kindje)
    14-8 Nannie (2e kindje)/ZH/??/Meisje
    14-8 Nelly (4e kindje)/TB/BV/verrassing?
    15-8 Lilalief (2e kindje)/ZH/BV/Meisje
    15-8 Nrg50 (2e kindje)

Vlindertjes
    Goofychick
    Balou1
    Lauren84
    Linny24
    Hopelessinlove

Even mijn afspraak van de 20 weken echo erbij gezet!

7. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Nrg50 en Yasmin84 jullie natuurlijk ook veel plezier met de echo vandaag!

8. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nelly: ha ha een potje geduld! dan ik kan ik zelf ook wel goed gebruiken!

Annet: de kleine is nu 12.8 mm. Vorige week was dat 7.8 mm dus het groeit goed. (en dus komt ze uit om 7.5 week plus 5 dagen en ik kom toch echt zo rond de 9 weken uit)Het duurde alleen erg lang voor ze hem vonden en we dachten zelfs al dat het helemaal leeg was. Maar de vk zij ik ga het hele gebied stukje voor stukje af en toen zagen we een knippertje! Was erg spannend! Moest het gister avond even verwerken hoor.
    Hoe klein is de kleine bij jou nu?

Leontine en andere meiden met een echo vandaag: heel veel succes en plezier! Geniet ervan!

aantal echo's: bij mijn eerste kreeg ik 1 echo met 12 weken en daarna alleen aan het eind een termijn echo (waar je zelf bijna niks meer op ziet omdat het dan te groot is). Daaruit bleek dat hij in stuit lag (terwijl de vk dacht dat het goed lag en ingedaald was, en dat 5 min voor de echo...)en niet ingedaald, dus toen ben ik naar de gyn over gegaan en daar kreeg ik toen wat meer echo's om te kijken hoe het ervoor lag. Ik had toen een andere vk trouwens en ben nu zo blij met deze nieuwe vk!

fijne dag allemaal! groetjes!

9. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om 12.00 uur heb ik de echo....en ben zo nerveus!

En alles lijkt mis te gaan vandaag.....sta net bij de Hoogvliet, doet mijn pinpas het niet...geen kwestie van geen saldo...gewoon deed helemaal niets. Dus privé gepind en buiten uit de muur deed ie het wel. Maar je voelt je zo voor schut staan.

Kom ik thuis...laat ik een pak vla vallen, echt helemaal stuk en de hele keuken onder. Pffff...wordt nu al moe van mezelf. Hahahaha.

Mijn man ging vanmorgen naar zijn werk (werkt gewoon bij ons in het dorp) en zegt: tot straks lieverd voor het mooiste momentje van de dag. Zo lief....hij is stiekem toch ook wel heel benieuwd.

Meld me straks wel weer met goed nieuws hoop ik!

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ meiden met de echo vandaag veel plezier :) lekker genieten @ jolan ik ben ook weer terug gezet hoor troost je ;) 17 december was ons beebje 1,45 cm en gister was die 2,20 cm ! En volgens hem hoorde daar een zeangerschapsduur bij van 8 weken en 5 dagen! Maar hij zei ook dat ik me daar echt niet druk over moest maken, want het is nu mm werk! Plus het kindje groeit mooi en bewoog zelfs al! We zien het 17 januari wel weer ;)! Herken het helemaal vind het nog zo onwerkelijk dat er gewoon iets in mijn buik groeit ;)! @ klachten mijn god ben de laatste tijd toch een partij misselijk niet overgeven maar weinig honger hebben, en ja natuurlijk enorm snel moe!

11. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    leontine: hoezo zenuwen haha meid het komt allemaal goed! Ik houd het topic in de gaten om je straks te felicteren met je mooie echo!!

12. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Succes Leontine!!!
    Ik mag over 2 uurtjes weer

13. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Spannende dag vandaag weer ;) Veel plezier en succes meiden die een echo hebben!! OOeehhhh; ik wil ook weer!!

14. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Succes en veel plezier vandaag met de echo's!!!
    Ik mag gelukkig morgen weer... vind het toch wel eng neem nu zoveel pijnstillers, neusspray, hoestdrank en antibiot.

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @emoties: vooral in het begin erg veel last van gehad, nu lijkt het redelijk onder controle. Maar als ik slecht geslapen heb, moet je niet bij me in de buurt komen...

@marleentje26: wauw, de 20-weken echo al gepland! Wat snel al.

@jolan0: poeh, dan knijp je m echt, als ze het vruchtje niet direct in beeld krijgen... Superd dat alles goed is!

@Leontine78: succes en veel plezier met de echo. Je bent bijna aan de beurt.
    Haha, jah, die dagen dat alles misgaat... Dat had ik een paar weken geleden ook. Ik was continu alles kwijt en vergeten wat ik ook weer ging doen en toen liet ik ook nog eens een fles roosvicee uit de koelkast vallen. Gatver, wat een plakzooi gaf dat. En natuurlijk vlak voor de lunch met drie van die guppen die honger hadden.

@echo vandaag: veel plezier meiden! Hopelijk komen jullie allemaal terug met goed nieuws!

@Nannie: poeh, je hebt het flink te pakken. Heel veel beterschap! En zoveel medicijnen. Ik vind het ook maar eng.

Oh, vergeten te vertellen. Mijn schoonmoeder zei nadat we de zwangerschap bekend hadden gemaakt, dat ze die nacht gedroomd had dat haar dochter een tweeling zou krijgen. Haha, nee, je krijgt wel twee kleinkinderen, maar niet alleen van je dochter! Wel typisch he...

16. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leontine, er is idd wel een verschil per vk hoeveel echo's je krijgt. Ik heb de eerste met 7w4d gehad omdat mijn vorige zw mis is gegaan en dan doen ze eentje extra. Sommige vk's doen sowieso dan ook een echo om te kijken of er wel een vitale zw is. De 2e heb ik zelf betaald, aangezien het toen vorige keer mis ging, vond het een geruststelling want ik was weer zo bang. En de 3e dacht ik eigenlijk dat dat mijn termijn was maar dat bleek niet zo te zijn. Vk wou alleen kijken of het goed gegroeid was (volgens mij puur voor mijn geruststelling..was ook erg snel weer weg haha maar wel met een mooie foto!) Dus meestal heb je maar eentje tussen de 10-12 weken en als je vk het wilt (of je je erge zorgen maakt) ook eentje rond de 8 weken. Of natuurlijk als je bloedverlies hebt, dan krijg je ook extra.
    Kan me voorstellen dat je nerveus bent! Ik duim voor je!

@echo's: andere meiden met een echo..heeel veel plezier!! Hoop op allemaal goed nieuws straks!

@marleentje, wat leuk dat je de 20 weken al hebt staan!! Wij doen het na de termijnecho, dan weten we precies hoever we zijn.

17. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nelly, wat bijzonder van je schoonmoeder! Geloof daar altijd wel in!

18. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Geloof daar ook zeker in :) Mijn moeder had ook over een tweeling gedroomd toen mijn jongste zusje het kwam vertellen. Niet wetende dat ik de volgende dag ook met het heugelijke nieuws zou komen ;)

19. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    nog niks bekend over de echo's....nou ben benieuwd straks!

20. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Yeahhh kleintje was goed gegroeid! Nu 4 dagen vooruitgezet.
    Vriend heeft de foto's mee dus zal vanavond proberen om er 1 te plaatsen.

Deel Deze Pagina