1-15 Augustus 2012 MAMA'S to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sky, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    @nelly: wat erg voor je meid! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je verdrietig voelt. Ik denk dat je je erbij moet neer leggen dat anderen er minder blij mee zijn, hoe belachelijk het ook is. Geluk hangt gelukkig niet af van anderen maar van jezelf, dus als jullie er blij mee zijn dan maar lekker maling hebben aan anderen.

@echo's: wat fijn dat er alleen maar goede echo's zijn!

@kwaaltjes: hier voel ik me echt zwanger, eet bijna niets, paar happen brood en wat danoontjes en zelfs die heb ik er gisteren uitgegooid. Vanochtend weer op lege maag overgeven, wat is dat verschrikkelijk zeg, op een gegeven moment is je maag gewoon leeg en dan nog wil je lichaam niet ophouden. Ik ben ook al 2,5 kilo kwijt. Vrees voor de komende tijd want vorige week was het minder erg dan nu en met 10wk zit je wel op je piek qua hormonen..:( Enige voordeel is wel dat het waarschijnlijk gewoon goed gaat nu, want ik ben nog nooit zo ziek geweest tijdens een zwangerschap.

2. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Wat jammer dat mensen soms zo naar reageren... Een groot gezin lijkt mij echt het einde! Thuis waren we met drie zussen en dat was altijd al heel veel gezelligheid. We hadden daarnaast nog een soort 'broertje' waar mijn ouders veel op pasten, nog meer gezelligheid!

Ik heb zelf ook altijd vier kids in mijn hoofd gehad... Helaas ziet mijn vriendje dat niet helemaal zitten, hij vind drie al 'veel'. dus de kans is klein... Als ik jou was zou ik niet twijfelen. Jullie zijn er toch hartstikke blij mee, andere mensen kunnen 'in de stront zakken' toch? Het is jullie besluit! Geniet ervan, vier kinderen is toch echt complete rijkdom??

3. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach Nelly, wat erg!!! Probeer (hoe moeilijk ook) het los te laten wat een ander ervan vind. Wanneer je man en jij er achter staan dan is het toch goed? En alles is toch met de andere 3 kids ook goed gekomen, dan gaat dat nu ook vast en zeker lukken!
    En dan kom je misschien een poosje in een dal te zitten langzaam zal je daar weer uit komen en kan je volop genieten van je gezin! En dat is toch echt het alleraller belangrijkste!
    Het echte probleem ligt uiteindelijk bij die gene die zo raar reageren. Misschien zijn ze diep van binnen alleen maar jalours op jullie! En je moeder? Die staat wel achter je?
    Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe en volg alleen je eigen (en die van je man natuurlijk) gevoel!

4. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Tenx voor jullie opbeurende reacties!
    Ik weet inderdaad ook wel dat ik me niet zoveel van anderen moet aantrekken en op mijn eigen gevoel moet vertrouwen, maar die hormonen... Grrr...
    Mijn moeder (en vader ook hoor) staat gelukkig helemaal achter ons. Ze kwam van de week ook meteen met een bos bloemen aan met daaraan een zwanger-kaart waar ze "proficiat met het verwachten van ons 4e kleinkind" op geschreven had. Ik moest daar zo om lachen!

Pfff... Ik zat net op de wc en vroeg me ineens af, als we hadden verteld dat het een "ongelukje" was, wat dus echt niet het geval is, of mensen dan anders reageren...
    Wat baal ik nu van mijn gedachten.

Ik begin eigenlijk ook een beetje tegen de echo a.s. maandag op te zien. Wat als er niets te zien is? Of wel? Of meer? En hoe gaan we dan dealen met de reacties...
    Aaaaargh!
    Normaal ben ik de nuchterheid zelve, maar nu zit ik mezelf echt gek te maken, geloof ik.

Oooh, wat een chaos in mijn hoofd.
    Hoog tijd om op de fiets boodschappen te doen met onze oudste. Even flink uitwaaien.

5. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    @Nelly Ik kan me voorstellen dat je helemaal naar wordt van die reacties! Snap echt niet dat mensen zulke opmerkingen maken. Soms hoor je het ook al als mensen een 3e kindje verwachten.

Zelf kom ik ook uit een gezin van 4 (3 oudere broers en ik) Wel met redelijk leeftijdsverschil er tussen. Maar ondanks de ruzies in de puberteit ;) heb ik het altijd leuk gevonden. Sinds ik een paar jaar het huis uit bent praat ik wat meer met mn moeder over "vroeger" en kwam er pas laatst achter dat mijn ouders het nooit echt breed hebben gehad en soms creatief met het einde van de maand om moesten gaan. Zelf hebben wij hier nooit wat van gemerkt. Met 4 kinderen zal er misschien wel wat meer gekibbeld worden en zijn er meer meningen maar ik vind het heerlijk om een "grote" familie te hebben. Helemaal nu we allemaal getrouwd zijn en iedereen kindjes heeft. Jammer dat mijn vriend geen groot gezin wil, anders had ik het ook graag gewild, als het ons gegund zou zijn. Enige wat ik jammer vond dat ik zelf geen zusje had haha :) maar wat je niet kent kan je ook niet missen. ;)

Ik hoop dat je de negatieve reacties naast je neer kan leggen (wat ongetwijfeld lastig is) en meer aan de positieve reacties kan denken. Probeer lekker te genieten van de zwangerschap! Ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk..

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zo. Ik ben ff uitgewaaid, naja, weggewaaid ongeveer, haha...
    Wel lekker om er even tussenuit te gaan.
    'k Heb lekker ham, kaas en ananas gehaald. Lekker aan de tosti met de lunch.
    Ik vind het heerlijk dat onze oudste nu thuis is. Dat zal afkicken worden als ze na de vakantie naar school mag... *emo*

@Gold: inderdaad, bij onze derde kregen we ook al van die minder positieve reacties. Schoonzus vroeg zelfs of het een ongelukje was.
    Haha, en een zus, die heb ik ook altijd een gewild. Maar dan wel een oudere.
    Dankje voor je lieve reactie!

En nu ga ik nog snel even de kerstboom aftuigen, voordat de ballen er vanzelf uit vallen. 't Kijkt nu wel een beetje triest met die hangende takken.

7. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nelly, wat kunnen mensen toch vreselijk zijn!
    Maar bedenk dat jullie blij moeten zijn met het kindje en niet de wereld om jullie heen. En hou je dan maar vast aan de mensen die wel blij voor jullie zijn.

Ikzelf heb het gisteren verteld aan een vriendin die zelf haar twee kindjes is verloren met 28wkn en 32wkn. Dat vond ik zo moeilijk, want aan de ene kant wil ik het graag vertellen hoe blij we zijn en aan de andere kant weet je ook dat je hen verdriet doet zeg maar. Maar ze waren echt superblij voor ons....tuurlijk is het weer slikken maar toch. Zelfs zij kunnen blij voor een ander zijn....dan ben je echt een goede vriendin.

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ nelly hoe durven mensen uberhaubt een mening te hebben over jullie persoonlijke leven? echt belachelijk gewoon. Ik zou me er niet te druk over maken en lekker genieten.

@ hier voel me de laatste weken echt heel erg zwanger, en natuurlijk ben ik daar blij om, maar die vervelende misselijkheid pff :( wordt er niet echt vrolijk van. Maar goed het hoort erbij en heb het er natuurlijk voor over. En mijn motivatie is ook totaal weg haha ;) heb zonnet het hele huis maar eens even goed aan gepakt het was weer nodig hihi.

9. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    ga zo even terug lezen deze week veel op bank gelegen
    wordt stapel van het hoesten en niezen soms zo,n bandenpijn daardoor ..

verder ja s,avonds erg moe maar voor de rest weinig klachten ook misselijkheid valt me mee

10. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier net opnieuw bruine afscheiding...net nu ik er juist wat meer vertrouwen in kreeg...misschien nog van de echo eergisteren? ik hoop het maar....

11. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Had ik ook na de inwendige echo. Duurde bij mij een dagje, was volgens de gynaecoloog heel normaal.

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ jolan je hebt een bloeding gehad, dan is bruinige afscheiding normaal oud bloed , was bij mij met 2 daagjes over! Niet teveel zorgen maken meid !

13. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    hallo,

Vanmorgen weer echo gehad en alles is goed! Ben dagje verder gezet maar goed dat komt niet op 1 dag aan... Zag er mooi uit was nu 18 mm. De echo is helaas wel heel donker en onduidelijk dus krijg hem niet echt op de foto... lag geloof ik aan het echo apparaat!

@nelly meid het gaat erom hoe jullie erover denken en achter staan! je kindjes zijn het belangrijkste en dat andere mensen daar een mening over hebben bewijst maar weer dat ze niet weten waar ze het uberhaupt over hebben!

14. wish 2b pregnant

wish 2b pregnant Actief lid

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Hé meiden!

Het begint steeds leuker te worden vinden jullie ook niet?
    En ik zie al mooie echo s voorbij komen!

Ik besef me alleen weer hoe zwaar het ook kan zijn. Moe, misselijk, hoofdpijn...
    Zijn er trouwens nog meer vrouwen hier die zelf eerder te maken hebben gehad met pre eclampsie? Ik ben bang dat ik daar weer last van kan krijgen.
    Maar ik kan niet wachten om onze kleine te zien!!!

Op mijn werk reageerd ook niet iedereen enthousiast. Maar dit keer heb ik daar lak aan!
    Wij zijn super gelukkig met ons 2de wondertje:)

Liefs lies

15. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Goedemorgen,

wat is het hier ernstig rustig op het moment....:(
    Ik denk wel dat het straks leuker is om alle aug mama's samen te voegen... of niet? Anders heb je straks nog maar hele kleine clubjes uiteindelijk die actief zijn op het forum....

M'n koortslip zakt eindelijkw at af.. en de antibiotico doet ook zijn werk. Heb t gister ook nog even aan de gyn gevraagd maar het kan inderdaad geen kwaad de antibiotica en de andere medicijnen.
    Gelukkig maar...

16. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Allemaal druk aan het werk :) Hier ernstig last van een verstopte neus en verkoudheid. Hoe zit dat ook alweer: strepsils en otrivin worden toch afgeraden te gebruiken tijdens de zwangerschap??

17. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @isa je mag idd geen strepsils gebruiken. Wel hibitane overigens!
    Otrivin weet ik niet maar je mag wel gewone neusspray gebruiken met dat stofje erin xylometazoline geloof ik. Ik heb t op dit moment ook allemaal!

18. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Afsprakenlijst

09-01 Sweetygirl84 termijnecho
    09-01 Yara89 intake VK
    09-01 Zussie intake VK
    09-01 Jolan0 1e echo + intake VK
    09-01 Nelly 1e echo
    10-01 Gold 1e echo
    10-01 anskev 1e echo
    10-01 Nelly intake vk
    12-01 LiLaLief 2e echo
    16-01 Isa 2de echo
    16-01 Zazu 5e echo ZH (daarna VK)
    17-01 Beebje2012 termijnech0
    18-01 Yasmin84 controle VK
    19-01 Sher 2e echo
    19-01 Nannie controle gyn
    23-01 wish 2b pregnant termijnecho
    24-01 wish 2b pregnant VK
    26-01 Augustus baby 1e echo
    06-02 Marleentje26 controle VK
    08-03 Marleentje26 20 weken echo

Verwachte uitgerekende datum

26-07 marleentje26 (2e kindje)/ZH/FV/Meisje
    31-07/01-08 annet1985 (1e kindje) /ZH/combi FV, BV/Jongen
    01-8 Frisje (1e kindje)
    01-8 Niqi79 (1e kindje)
    01-8 Maxje (1e kindje)
    01-8 Fokje (3e kindje)thuis/combi fles,borst/ verrassing
    03-8 Jessica (1e kindje)
    03-8 Soekie (2e kindje)
    03-8 Lentekind
    04-8 Sjorsjette (1e kindje)
    04-8 Zazu (1e kindje)/ZH/BV/Meisje
    04-8 Leontine78 (1e kindje)/TB/FV/Meisje
    04-8 Sweetygirl84
    04-8 woezelenpip1980 (3e kindje)/ZH/BV/Jongen
    05-8 Gold (1e kindje)
    05-8 Sher (1e kindje)/ZH/FV/Meisje
    05-8 Beebje 2012 (1e kindje)/ZH/FV/Meisje
    05-8 ruby82 (2e kindje)
    06-8 anskev (1e kindje)/ZH/FV/geen idee
    06-8 CenM (1e kindje)/ZH/BV/geen idee
    06-8 Nath86 (1e kindje)/ZH/BV/geen idee nog
    06-8 Isa28 (1e kindje)/ZH/BV/Jongen
    07-8 jolan0 (2e kindje)
    07-8 Augustus baby
    08-8 Wish2bpregnant (2e kindje)
    08-8 sweet Lilly/TB/?/geen idee
    08-8 Coortje (3e kindje)
    10-8 jup (1e kindje)
    10-8 Bellabella (2e kindje)
    10-8 Yasmin84 (1e kindje)/ZH/BV/Meisje
    11-8 Yara89 (1e kindje)
    11-8 Zussie (1e kindje)
    11-8 Puschel
    13-8 L0nneke (2e kindje)
    14-8 Nannie (2e kindje)/ZH/??/Meisje
    14-8 Nelly (4e kindje)/TB/BV/verrassing?
    15-8 Lilalief (2e kindje)/ZH/BV/Meisje
    15-8 Nrg50 (2e kindje)

Vlindertjes
    Goofychick
    Balou1
    Lauren84
    Linny24
    Hopelessinlove

19. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik lees allemaal over mooie echo's, super!!!

Hier nog altijd doodmoe en misselijk, dus als ik uit het werk kom, plof ik op de bank.

Deze week is MvM langsgeweest. Hebben nog een test gedaan. Was uiteraard positief, maar ik zag later dat de teststreep een stuk lichter was dan de controlestreep. Een paar weken geleden knalde die ervan af! Is dat normaal? Zo stom, ga ik me alweer zorgen maken....

20. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ zazu ja dat is normaal je hcg is nu op zijn piek dus heeft het streepje al de stof nodig! Niet druk over maken ;) je bent harstikke zwanger anders was je niet zo beroerd geweest toch! @ hier gaat het prima, ben alleen onwijs moe !

Deel Deze Pagina