1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Jeeh, dan was zij ook licht zeg! Waar lag het aan?

Ons zoontje deed het allesbehalve goed in het begin. Hij is net op tijd uit mn buik gehaald (ruggeprik was ook nog niet helemaal ingewerkt...maar is niet meer belangrijk). Hij had een APGAR van 1! Gelukkig herstelde hij redelijk snel, maar hij heeft nog 3 dagen in de couveuse moeten liggen. Maar vanaf toen gaat het eigenlijk hartstikke goed, is ook nooit ziek ofzo gelukkig (nog maar 1x echt ziek geweest).
    Zn gewicht heeft hij ook snel ingehaald. Toen hij 4 maanden oud was, 'mocht' hij zelfs geen papfles van het CB omdat hij al boven het gemiddelde zat met zn gewicht:)

2. mooo

mooo Lid

25 nov 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd allemaal!
    Voor mij trouwens ook de tweede!
    Wanneer hebben jullie je intake met de VK?

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik ga dinsdag bellen naar de HA voor een verwijziging naar de gyn.
    Ik hoop in ieder geval voor de kerst de eerste echo te hebben, maar daar ga ik wel vanuit.

4. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    minime; jeetje best heftig dan zeg. ik had een geplande keizersnede ivm stuit en mijn medische situatie. ze vertoonde echt prematuurgedrag, laag gewicht, lage suikerwaardes, lage temp, niet willen/kunnen drinken. toen we haar meenamen uit het ziekenhuis woog ze 2230 gram en had maatje 42. over 30ml flesvoeding deed ze een uur , en moesten we haar telkens wakker houden, dus koud washandje erop, kietelen/rollen etc.. om maar te zorgen dat er eten in kwam. was een heel gedoe. nu ze zit op -1 lijn al een hele tijd dus ze doet het prima in haar eigen tempo, verder ook nooit ziek geweest ofzo.
    waar het aan lag; waarschijnlijk aan mij, door mijn medicijnen die ik niet mag stoppen tijdens zwangerschap, heel lang verhaal maar ik heb meerdere hartafwijkingen en een icd (soort pacemaker) en hierdoor ben ik altijd moe en slik ik medicijnen. ik heb vanaf week 23 thuisgezeten en vanaf week 26 bedrust gehad, dus ben heel benieuwd hoe dat dat deze keer gaat verlopen.

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja, leuk hè, MiniMe! Hopelijk volgen er nog velen van de nod-lijst.
    We gaan vanmiddag bij mijn ouders langs om het te vertellen. Ik heb net de chocoladeletters opa en oma gekocht en ingepakt in sinterklaaspapier. Die mogen ze uitpakken en dan gaan puzzelen!
    Ik weet, het is vroeg. Maar ik kan het bij mijn ouders echt niet voor me houden. Aan de andere kant, mocht het misgaan, heb ik ook hun steun nodig. Pfff, wat een onwerkelijk dag :D

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Anne: Dat is ook niet niks zeg! Maar dan krijg jij ook extra controles neem ik aan?

@Ikapika: Het is vroeg maar het zijn je ouders. Die zouden het toch ook wel weten als het onverhoopt mis mocht gaan lijkt me. Daarom gaan wij ook niet lang wachten, en het donderdag al vertellen. Als het misgaat, kun je hun steun juist wel gebruiken.
    Vorige keer heb ik het ook bijna gelijk (5wkn) verteld. Kunnen ze alleen maar langer meegenieten toch:D

Veel plezier vanmiddag! Ben benieuwd hoe ze reageren!
    Wordt het hun eerste kleinkind?

7. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babyr, aahh leuk idee om het te vertellen op wintersport.

@nynke, heel veel plezier vandaag met vertellen!! :D
    Ik heb ook steeds een rommelende maag en een leeg gevoel. Maar heb nergens trek in en als ik een hap neem dan hoeft het eigenlijk niet. Ben niet misselijk...

@anne, whahahahaha! Lachen van je dochtertje! Oeps... ;)
    Ik woon in N-Holland in een heel klein dorpje.

@senna, wel fijn dat je meteen weer zwanger bent. Is je man militair oid omdat hij 4 maanden wegmoet?

@hazel, minime, ikapika, welkom! En van harte!

@mooo, ook van harte. Vervelend van je miskraam. Hopen dat het nu wel goed gaat. Wij vertellen het pas met 12 weken.

@mamsiem, jeeee vakantie! Heerlijk joh. Wel vervelend op je werk. Lijkt me soms best eng.

@all, ik heb hier steeds de neiging om te hoesten (alsof ik mij verslik). Ik moet dan echt rennen naar de gootsteen want dan spuug ik een beetje water en slijm. Voelt wel echt als spugen, komt ook echt uit m'n maag. Zo raar want er komt verder niets mee (lekker verhaal). Lijkt op heel heftig koren. Ben ik nou gewoon weer raar of hebben anderen dit ook? ;)

8. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Wauwww veel gekletst meiden!
    Wederom; nieuwe meiden, welkom en van harte!!

Peony, waar woon je in NH? Ik woon ook in NH :D Schagen, miss ken je dat?
    Haha klinkt lekker, ik heb er geen last van gelukkig.

Ikiapika, welke nod lijst zaten jullie? Die tot 30-11 ? Daar heb ik ook heel even mee geschreven, nja 2 berichtjes ofzo hahah

Mamsie, wat vervelend van je werk! Gelukkig konden je collega's het overnemen.

9. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    @senna: jeetje manlief 4 maand weg! Dat lijkt me niet leuk.

@mamsieM: wat lastig om te werken met zoveel agressie. Inderdaad fijn dat je nu vakantie hebt!

@peony: Dat is inderdaad vreemd.. Hopen dat het niet erger word...

Welkom Hazel, mooo, miniMe81 en Ipakipa, gefeliciteerd!

Ik woon in Friesland, in de buurt van Heerenveen.

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babyr, haha ja dat ken ik! Dat is een kleine 3 kwartier rijden vanaf hier. Wil je wel in een pbtje sturen. (Durf de naam niet te noemen hier, ben veel te bang dat iemand erachterkomt...) Haha!

@nynke, komt wel goed hoor. Dacht misschien herkent iemand het? Kan ook gewoon van het hoesten komen en niks te maken hebben met mn zwangerschap!:)

@all, had als reactie op mijn test dat het wel een erg duidelijke test was (net als hier:p). Er was 1 meid die aangaf dat zij ook zo'n test had 1 dag voor nod. Dat bleken er 2!! ;)
    Ik heb wel een verhoogde kans op een tweeling vanwege de clomid (is ons nog uitdrukkelijk gezegd door de gyn). Ook komen ze aan beide kanten van de familie voor, al dacht de gyn dat mijn pcos dat wel weer zou opheffen.
    Mocht het zo zijn moet dat geen enkel probleem zijn (heb het zelfs altijd gedacht dat ik ooit een tweeling zou krijgen). Maar kan dat kloppen of heeft dat gewoon te maken met wanneer je innesteling is en hoe snel je lichaam hcg aanmaakt??

11. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    WIEISWIE
    MamsieM, 30 jaar, 2e kindje
    Wies31, 34 jaar, 2e kindje
    BabyR, 25 jaar, 2e kindje
    Anne19791980, 32 jaar, 2e kindje
    Brademarie, 32 jaar, 2e kindje
    Rose1982, 30 jaar, 2e kindje
    Mamaloe1973, 39 jaar, 4e kindje
    Nynke1980, 32 jaar, 2e kindje
    Heppiepeppie, 23 jaar, 1e kindje
    Senna82, 30 jaar, 1e kindje
    Anja44, ? jaar, ? kindje
    Peony84, 28 jaar, 1e kindje
    Lelie84, 28 jaar, 1e kindje
    Lunap, 29 jaar, 1e kindje
    Hazel, ? jaar, 2e kindje
    Mooo, ? jaar, ? kindje
    Minime81, 31 jaar, 2e kindje
    Ikapika, 33 jaar, 1e kindje

UITGEREKEND
    30 juli: nynke1980
    1 augustus: MamsieM

1 augustus: BabyR
    1 augustus: Rose1982
    1 augustus: Anja44
    1 augustus: Peony84
    2 augustus: Wies31
    2 augustus: Hazel
    3 augustus: Anne19791980
    4 augustus: Heppiepeppie
    4 augustus: Minime81
    5 augustus: Mamaloe1973
    ? augustus: Brademarie
    ? augustus: Senna82
    ? augustus: Lelie27
    ? augustus: Mooo
    ? augustus: Ikapika

Afspraken
    28-11: MamsieM, MvM
    05-12: Brademarie, gyn echo
    12-12: Rose1982, echo

12. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    dubbelpost, oeps!

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @BabyR Ik zat op de nodlijst van 16-30 november :)

@ MiniMe Mijn ouders waren echt in de wolken. Ze snapten het eerst niet, want wij hebben ook twee katten en die logeren altijd bij mijn ouders als we op vakantie gaan. We zeggen dan altijd voor de grap dat ze naar opa en oma gaan. Mijn vader vroeg zich af wat die letters dan met de katten te maken hebben. 'Gaan jullie weer op vakantie soms?' Waarop mijn moeder vroeg 'Ben je zwanger?!!!'. Het is hun eerste kleinkind. Ik ben ook enigkind, dus ik heb geen broers of zussen om het mee te delen.

14. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Peony, heb je pb gehad!

Ikapika, ohh wat leuk dat ze zo in de wolken zijn!

Pff heb al de hele dag beetje pijn in mn buik en zij..

Lijstje word al langer zo, gezellig!
    Veel meiden die 1 aug uitgerekend zijn, zal na de termijn echo wel wat anders worden denk ik.

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @BabyR dat buikpijn gevoel heb ik ook. Het is niet echt pijn, maar een trekkend gevoel. Vooral als ik heb gelopen. Als ik zit of lig is het minder.

Morgen met een big smile naar mijn werk hihi. Gelukkig ben ik niet de enige hier :D

16. mooo

mooo Lid

25 nov 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben denk ik 3 augustus uitgerekend bij benadering en 2e kindje (voor in de lijst) :)

Verder nog geen klachten eigenlijk, alleen soms bij vlug opstaan ofzo wat steek links of rechts in de zij.. maar niet echt noemenswaardige dingen.. wel lekker! En voel me verder super goed!

Leuk idee van die chocoladeletters trouwens met vertellen!

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Lange lijst hoor! Super dat we dit met zoveel meiden kunnen delen!

Weet alleen even niet meer wat iedereen ook alweer schreef;)

Ikapika, leuk zeg dat je ouders het al weten! Toch bijzonder, een 1e kleinkind. Voor mijn ouders is het de 5e, schoonouders de 8e (blijft bijzonder hoor, zeggen ze zelf)

BabyR wat vervelend, die pijn in je buik. Hopelijk snel over!

Hier: Tja agressie op mijn werk. Hoort erbij. Normaal kan ik dat wel prima aan maar pffff nu merk ik echt dat mijn moederinstinct boven komt. Mijn kindje voor alles ( ook al is het nog amper een kindje, zo voelt het wel)

Vanavond weer een enorme opgezwollen bui. Als ik onverwachts visite krijg nu, val ik door de mand ;)

18. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hey meiden,

Hebben jullie al op de Chinese geslachtskalender gekeken, volgens die kalender krijgen wij weer een meisje ;). Heb even terug gekeken, en het klopte wel van onze eerste.

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Nynke, heb toevallig net gekeken haha! Maar klopt denk geen bal van, bij de 1e volgens die kalender een jongetje, nou ik kan je vertellen het is echt een meid! En nu moet t ook een jongetje zijn
    En ik weet zeker dat ik nu weer een meisje in mn buik heb!

Voorkeur, zijn er hier meiden met een lichte voorkeur?

Ikapika, vervelend gevoel he? Nouja hoort er allemaal bij denk!

Zijn er nog meiden die morgen ook de VK gaan bellen voor een intake afspraak? Ik ben zoooo benieuwd wanneer ik mag haha!

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @ikapika, ohhhhwat lachen! Hahaha, die opa's hebben het nooit zo snel door volgens mij! ;)

@babyr, had je reactie terug.. ;)
    Vervelend dat je last van je buik hebt. Heb dat ook wel een beetje, tis lastig uitleggen. Veranderd soms ook, soms is het een soort menstruatiekramp en is het een zangerig gevoel en een half uur later zijn het weer zachte steekjes.
    Mocht ik nou toch juli uitgerekend zijn na de echo blijf ik evengoed hier kletsen hoor!!

@mamsiem, hahaha ik weet ook nog niet precies wie wie is hoor. Maar ik denk dat we lang genoeg hebben om elkaar beter te leren kennen (ga ik vanuit ;))
    En als er meerdere pagina's gekletst is open ik het topic 2x. In 1 tabblad schrijf ik mn reactie en in die andere blader ik heen en weer tussen de pagina's....
    En kan mij voorstellen dat je moederinstict dan ff heftig boven komt tijdens zo'n akkefietje op je werk.
    Ik merk trouwens ook dat ik m'n broek los moet doen 's avonds. Buik is dan opgezet. Moet wel toegeven dat ik vandaag een strakke broek aanhad, moest er nog 4,5 kilo af dus die was een heel klein beetje op de groei gekocht voor als die eraf zouden zijn. Tja, die broek zal ik niet lang aankunnen denk ik... (maar ja, die zit nu dus al strak haha).

@nynke, hahaha grappig!! Volgens mij ik ook. Heb trouwens sterk het gevoel dat het een jochie is. Weet niet waarom, heb mij altijd gezien als een meisje-moeder (al maakt het ons écht niet uit wat het zou worden). Zijn er al meer meiden die al 'een idee' hebben? (Bij vriendinnen heb ik het trouwens aaaaltijd fout, haha)

Deel Deze Pagina