1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @nynke, ik ga morgen mijn gyn bellen. Weet dus niet of ik daar nog even moet blijven of toch meteen naar de verloskundige.
    Ik denk dus eerst naar de gyn, zoals je zei.
    Ik hoor het morgen!
    Voorkeur hebben wij dus echt niet... lijkt mij allebei zoooo leuk!!

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier vrijdag online ingeschreven bij VK. Ze bellen dan voor een afspraak.

Zal de lijst zo even weer aanpassen.

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    WIEISWIE
    MamsieM, 30 jaar, 2e kindje
    Wies31, 34 jaar, 2e kindje
    BabyR, 25 jaar, 2e kindje
    Anne19791980, 32 jaar, 2e kindje
    Brademarie, 32 jaar, 2e kindje
    Rose1982, 30 jaar, 2e kindje
    Mamaloe1973, 39 jaar, 4e kindje
    Nynke1980, 32 jaar, 2e kindje
    Heppiepeppie, 23 jaar, 1e kindje
    Senna82, 30 jaar, 1e kindje
    Anja44, ? jaar, ? kindje
    Peony84, 28 jaar, 1e kindje
    Lelie84, 28 jaar, 1e kindje
    Lunap, 29 jaar, 1e kindje
    Hazel, ? jaar, 2e kindje
    Mooo, ? jaar, 2e kindje
    Minime81, 31 jaar, 2e kindje
    Ikapika, 33 jaar, 1e kindje

UITGEREKEND
    30 juli: nynke1980
    1 augustus: MamsieM

1 augustus: BabyR
    1 augustus: Rose1982
    1 augustus: Anja44
    1 augustus: Peony84
    2 augustus: Wies31
    2 augustus: Hazel
    3 augustus: Anne19791980

3 augustus: Mooo
    4 augustus: Heppiepeppie
    4 augustus: Minime81
    5 augustus: Mamaloe1973
    ? augustus: Brademarie
    ? augustus: Senna82
    ? augustus: Lelie27
    ? augustus: Ikapika

Afspraken
    28-11: MamsieM, MvM
    05-12: Brademarie, gyn echo
    12-12: Rose1982, echo

4. mooo

mooo Lid

25 nov 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al een dochtertje en volgens de kalender nog een dochtertje haha, maar geen idee. Maakt ons ook niks uit!

Vraag mij ook af wanneer naar de VK zou moeten, wil nu niet weer zo vroeg bellen, omdat het nog maar zo pril is.

Zit nog beetje te klieren met mijn banner, impliceert dit nou een tweeling? of een broertje of zusje erbij ;)

5. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Chinese geslachtskalender zegt hier een meisje. Zou ik heel erg leuk vinden. En mijn familie ook. IK heb 1 broer en hij heeft 3 zoontjes. Ik heb zelf ook al een zoontje dus een meisje zou enorm leuk zijn. (uiteraard is een jongetje ook echt welkom maar als ik zou mogen kiezen;))

6. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Voorkeur, ik zou nog een meid heeeel erg tof vinden maar voor mn vriend zou ik een jongetje ook wel leuk vinden. Dus eigenlijk geen voorkeur en het is cliché maar heel erg waar; als het maar gezond is!

Mooo in eerste instantie dacht ik een tweeling, maar toen keek ik beter en zag ik wel echt een broertje met een zusje/broertje

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    zo, alweer ene hoop nieuwe erbij, welkom en gefeliciteerd allemaal!!

wij hadden ook een lichte zoon bij geboorte, die was 2580, en 11 dagen overtijd. leek wel een premituurtje zei de gyn. maar dat trekt allemaal gelukkig bij. :)
    hier ook niet echt een voorkeur, heb altijd geroepen dat ik 2 jongens wil, nu zou ik juist een meid erbij ook leuk vinden. maar goed, ik ben al ontzettend blij dat we voor een 2e keer zwanger zijn geraakt. cliche, maar nog een gezond kind erbij is al een wonder.

8. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @mooo, op 1e gezicht idd op een tweeling. Dat je het erbij zei zag ik het wel.
    Wat je ook kunt doen is gewoon 1 poppetje en in je handtekening verder laten weten dat jullie al een dochtertje hebben. (Misschien ook handig voor iedereen hier, heel veel meiden hebben ongeveer dezelfde soort banner...)
    En ik zou gewoon de vk bellen, dan hoor je vanzelf wanneer je een afspraak hebt!

@all, weet er misschien iemand iets over hcg en als je al vroeg een mega duidelijke test hebt of dat dan misschien op een tweeling kan duiden? Die opmerking kreeg ik bij m'n test! :D
    Vroeg me af of dat er misschien mee te maken heeft of komt dat gewoon door een vroege innesteling oid?

9. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Ik heb woensdag pas tijd om de vk te bellen. Vind ik ook vroeg genoeg, wil het liefst pas rond 8 à 9 weken voor het eerst heen.

Bij mijn dochter was ik er 42 weken van overtuigd dat we een jongen zouden krijgen. Zag mezelf ook altijd als jongens moeder. Bleek dus een meid, en moet zeggen dat ik dat nu helemaal fantastisch vind. Dus nu heb ik ook geen voorkeur. Manlief heeft ook geen voorkeur.

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Geslacht: Volgens de Chinese geslachtskalender zouden we nu een meisje krijgen. Bij mn eerste zwangerschap klopte het (jongen)!
    Ik heb geen voorkeur. Ik zou voor mezelf een meisje heel leuk vinden denk ik, maar ik weet nu hoe leuk een jongetje kan zijn, en voor onze gezinssamenstelling zou ik liever een jongetje willen. Daarbij zou ik dolgraag al die leuke stoere kleertjes nog een keer gebruiken:D

Wij willen het overigens wel absoluut weten van te voren! Even kijken of we geduld hebben tot de 20 weken echo, en anders met 17 weken een pretecho:)

@Peony: Als je snel HCG aanmaakt, kan het duiden op een tweeling, maar het kan ook wat jij zegt dat je innesteling eerder is geweest. Weinig over te zeggen denk ik.

11. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Een vriendin van mij heeft een tweeling. Ik meen me te herinneren dat ze echt beroerd is geweest de eerste periode omdat haar lichaam zoveel HCG aanmaakte. Weet alleen niet of zij een knaltest had....

12. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @minime, dat dacht ik dus ook al. Volgens mij zegt het allemaal niet zoveel!!

@nynke, het is dat ik alle afspraken moet afzeggen die wij hadden deze ronde in het zh dus ik moet sowieso wel bellen. Maar anders had ik misschien ook wel gewacht. Op de vk site stond vanaf 6 weken dus misschien dat ik dan zou bellen.

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @mamsiem, ok dank je. Niet dat jullie er iets van kunnen zeggen hoor maar was even benieuwd.
    Het is dus mogelijk maar hoeft niet. Wij wachten gewoon af. (Denk zelf dat het er gewoon 1tje is hoor).

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nog even geduld dus!

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik ga gewoon dinsdag al naar de gyn bellen hoor:) Kan die afspraak maar vast hebben staan! Ik kijk echt uit naar de eerste echo, dan pas wordt het echt, en als je een kloppend hartje hebt gezien neemt dat al veel bezorgdheid weg. Maar goed, duurt nog een paar weken....;)

Best grappig. Eerst wachten op je ei, dan wachten op je NOD en nu we zwanger zijn gaat het wachten gewoon door!
    Maar ik wil vooral zoveel mogelijk genieten! :D
    het zal voor mij de laatste keer zijn

16. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    ja het wachten eindigt niet bij de nod. wachten op de eerste afspraak, de 2e etc, de 20weken echo, het geslacht, de bevalling, 1e woordjes haha.

ga hier de gyn bellen als ik rond de 6 weken ben. dan zal ik wel voor de kerst een intake krijgen met echo om de termijn te bepalen, dat zal wel weer inwendig zijn, maar dan heb je wel het beste beeld.

hier nu ook lekker met mn broek open op de bank, raar he, het kleintje is pas een 1mm ofzo en mn buik staat op ploffen. puur en alleen opgezette darmen dus.

ga van de week maar eens op zoek naar mn zwangers. broeken, de vorige keer kon ik met 8 a 9 weken al niet meer in mn broeken dus dat zal nu wel sneller worden denk ik zo.

heb al meteen zin om naar de prenatal te gaan morgen, gewoon even lekker rondkijken in al die leuke dingetjes en accessoires. lijkt me gewoon weer zo leuk om zwanger te zijn en de kleine straks te voelen. vond het de vorige keer echt jammer dat ze eruit was, vond het wel gezellig zo dat getrappel. maar goed 38 weken is lang genoeg.

konden we de komende 7 a 8 weken doorspoelen he.

wanneer melden jullie je aan voor kraamzorg en bij je ziektekosten verzekeraar?

17. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hier ook zo.. Daarom wil ik ook heeeeeeel erg genieten! Bij de 1e was ik zo ongeduldig..

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Kraamzorg, ziektekostenverzekering en kdv ga ik na de eerste echo regelen. Wil eerst weten dat het goed zit.

En de zwangerschapdoos van Felicitas en Prenatal ?
    Ik denk ook pas na de echo. Vorige keer geloof ik gelijk gedaan;)

Wat kunnen we nog meer gratis krijgen?? :D (klinkt wel heel erg !)

19. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Welkom nieuwe zwangere meiden! Word een gezellige grote club :)
    Vanmorgen de laatste test gedaan en eindelijk de knaller!! Donkerder dan de controle streep :) nu hou ik op met testen ja nog 1 de mvmtest.
    Hebben jullie dat ook dat je savonds heel me bent maar al vroeg wakker bent :( ben elke nacht wel tegen 4.30 wakker kan dan niet meer slapen. Nu moet ik wel opstaan moet half 7 beginnen .
    Werkse meiden of geniet van je vrije dag.

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @Rose, klinkt heeel bekend. Sliep gisteren om 9 uur en was 4 uur wakker.... Hoort erbij schijnt... :p

@all, hahaa, ik heb al door dat het wachten blijft idd... Ei, nod, 1e echo, 2 echo, bevalling enz enz.....

Vriendin belde net, ik ga die kant op. Haar vliezen zijn gebroken dus tot snel! Spannend!

Deel Deze Pagina