Ja precies het blijft een kansberekening .... En dan loop je ook nog risico's met puncties enz.. Maar het is echt een persoonlijke keuzen en vooral doen waar je jezelf goed bij voelt natuurlijk. Ja daar heb ik m toen ook besteld....en er is nog zo'n site waar je je kleren kan laten bedrukken...
Wanneer er op een echo geen neusje wordt gezien, kan dat ook een kenmerk zijn van het syndroom van down zijn. Mijn collega heeft daarom ook besloten om geen verder onderzoek te laten doen, omdat de nekplooi en het neusje in orde was. Alleen het bloed klopte niet. Maar het risico op een miskraam door een vruchtwaterpunctie t.o.v. het risico op een kindje met syndroom van down was hoger. Dat was heel moeilijke beslissing voor haar, maar het is een duidelijke afweging geweest. Helaas loopt haar zwangerschap nu niet goed. Ze heeft een bandje moeten laten plaatsen, omdat haar baarmoedermond is open gaan staan.
Fijn om van die goede beriichten te lijzen! Vrolijkt me op! Vandaag echt een 'zeer-laag-temp-dag'. Terwijl er veel huishouden ligt te wachten. Ben erg misselijk, last van mn buik en rug. Twijfel of ik voor de misselijkheid naar de HA ga. Zijn jullie vooral s morgens misselijk, of ook de hele dag. Ik vind het zo beroerd dat het echt de hele dag is. Zeker op een dag met twee kids thuis, zoals nu, vind ik dat erg zwaar. Vorige zwangerschap heb k toen tabletten gekregen, en die hielpen goed. Ik denk dat ik het nog een weekje aankijk. En anders net voor de kerst nog even ga. Wij gaan geen prenatale screening doen, alleen 20 weken echo. Bij beide kinderen ook niet gedaan. Lov, jij hebt dus ook twee uks thuis. Best pittig, he als je beroerd ben? Was het vloeien nu over? Erg fijn, nu de echo nog maandag dan heb je echt wat meer duidelijkheid. Gaat je partner mee maandag?
ik voel me zo verdrietig nu... heb net anderhalf uur 6x mn kleine proberen terug te leggen in bed..dan ging ze weer staan,dan gooide ze dr knuffel weer op de grond.. wilde zelf ook even gaan liggen heb ik nu echt even nodig. eindelijk sliep ze..na serieus 10-15 minuten werd ze weer huilend wakker..en ging ook echt niet meer slapen. nou op zo een moment kan ik echt niet meer gezellig en aardig tegen dr doen. uit bed gehaald en op de grond gezet maar ze bleef krijsen. mn moeder maar even gebeld om mn woede op af te reageren. Normaal is t niet zo erg een keer maar ben nu ook zo bezig om zoveel mogelijk rust en weinig stress te hebben zodat de zwangerschap goed verloopt. nu voel ik me echt schuldig tegenover mn dochtertje en voel ik me ook rot over de stress. dalijk zou het mis gaan de zwangerschap...
Als je al bekend bent met die misselijkheid zou ik zeker naar je HA gaan.....balen hè als het gewoon weer terugkomt... Ik had al veel last van maagzuur bij de eerste.....bij de tweede kreeg ik het weer....grrrrrr Ja heb idd al 2 ukkies.....maar eentje gaat naar school.....en de ander is 2 jaar dus best druk. Ja mijn vriend gaat mee hoor....zou niet alleen willen zijn....we weten immers niet wat de echo gaat vertellen. Het bloedverlies is inmiddels helemaal weg dus we hopen het beste Jij sterkte met de misselijkheid is niet fijn!
daar ging ik dus gister ook voor naar die lelijke prenatal..is toch raar dat ze dat soort dingen niet hebben. waar moet je t dan kopen?
Ik vind dat zo'n lastig dilemma. Ik ben 35 en m'n lief bijna. We hebben altijd gezegd dat we alles uit willen sluiten. Maar nu ik zwanger ben voelt het anders voor me. Bij hem niet. Een nekplooimeting ga ik mee akkoord. Maar een vruchtwaterpunctie of vlokkentest weet ik niet. De risico's op een miskraam zijn aanzienlijk vind ik. Ik geloof zelfs 1 op 200. Dat vergeef je jezelf toch nooit als het misgaat? Althans, ik weet niet of ik dat zou kunnen.... Ik ben nu kastjes aan het opruimen (nesteldrang?). In een laatje alle papieren van het ziekenhuis tegengekomen. De formulieren, afspraken, brochures, etc vanaf het begin. Opeens kreeg ik zo'n huilbui, want ik heb opeens het besef dat een periode is afgesloten. (Ervan uitgaande dat het het goed blijft gaan) Een periode van hoop en verdriet, ziekenhuis in en uit, waarin je leven uiteindelijk nog maar 1 doel heeft. Dat wat lange tijd onwerkelijk leek werkelijkheid is geworden. Ik heb alles maar in een grote envelop gedaan, ik kan het toch ook niet weggooien, het is toch een stukje van ons leven. Pfff, adem in, adem uit. Sorry voor m'n ego-berichtje . (hormonen?)
Adem in en uit. As we speak ligt er hier ook 1 in bed te krijsen. Geen idee waarom. Had ook gehoopt dat ze twee uurtjes zou slapen maar helaas. Soms heb je nu eenmaal van die dagen. Dan vanavond maar op tijd naar bed
Ahhhhhh vindt het wel mooi om te lezen hoe droevig het eigenlijk ook is....super dat jullie zwanger zijn!
Mijn oudste meiden schelen maar 2 jaar dus ik had ook nog een 1 jarige rondrennen toen ik zwanger was..... Maar ik vond het nog goed te doen eigenlijk.....nu ging ik al nooit slapen overdag .... En als ik rust wilde ging ik lekker op de bank liggen en liet ik de kleine spelen of tv kijken..... Ze sliep wel nog s'middags natuurlijk....
toch tegen beter weten in wel gegaan naar de gyn. . en ja hoor na drie dagen een vruchtje met kloppend hartje! tussen de 5 en 6 weken zwanger.. over twee weken terug komen..
Mijn oudste 2 schelen 1 jaar en 9 maanden. Dus herken het LOV. Ik heb ze beide nog niet op school. Wel liggen ze nu beide op bed, maar de oudste slaapt niet. Gelukkig blijft hij wel boven, heb ik even uurtje voor mezelf. Ben erwtensoep aan het koken, die geur.... Echt verschrikkelijk. Houdt er normaal erg van, maar nu.... Helaas heb ik weken geleden belooft om dit te koken voor vrienden morgen... Dus moet wel Misselijk ben ik sowieso heel snel, ook als ik zwanger niet ben, het lijkt cycles gerelateerd omdat ik vooral deel 2 van de cycles veel misselijk ben. Dus is ga lekker lang BV geven, dan blijft die cycles even weg.... Danitcha, ik begrijp je wel. Vind het echt niet ego. Daar is een forum voor. Fijn dat je het wilt delen.
Wat fijn! Eerlijk gezegd was ik best positief over je kansen, maar wilde dat neit zeggen om je een teleurstelling te besparen, je was dus iets minder ver dan gedacht? Echt super meid! Genieten nu!
Wauh sm, weer een kloppend hartje! En wat snel al, super! Lov en Anamama, wat leuk dat jullie al kindjes hebben. Dat heeft mij ook altijd heerlijk geleken en iets groter gezinnetje, hoe druk het nu ook voor jullie is . Hoeveel kindjes willen jullie uiteindelijk?
Ja pittig kunnen ze soms zijn hè......maar wel lekker druk. En tja we kiezen er zelf voor natuurlijk hahahah de kids kunnen er niks aan doem natuurlijk..... Heb niet echt last van misselijkheid.....