1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Thanks voor de felicitaties. Het feest moet nog beginnen en heb nu al last van mijn BI dat wordt nog wat.

Ik ben bij CZ maar ga hem uitbreiden naar een gezins pakket, dan hoef ik geen eigen bijdrage te batalen voor kraamzorg en zieknhuis bevalling kost me dan ook niks extra als ik geen indicatie heb.

Wil even een fototje met jullie delen, is de taart die ik gemaakt heb voor mijn zoontje.

Bijgevoegde bestanden:

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mooi Lotte!

3. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Wow wat een mooie taart

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Wauw Lotte, wat een leuke taart zeg!

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Lotte dat klopt wat jij zegt....maar stel je voor je moet in het zk bevallen je krijgt een indicatie dan hoef je geen bijdrage te betalen voor een zkbevalling em dan scheelt het je niks. Cz gezinnen is gewoon 40 euro per maand meer! In principe als je in het zk bevalt en kraamzorg krijgt ben je zo'n 500 euro kwijt in totaal...want als ik het goed heb ben je 350 euro kwijt voor de bevalling en zo'n 150 voor de kraamzorg in totaal....

Als je gezinnen hebt heb je zo'n 200 euro gewonnen.....mits je alles zelf zou moeten betalen van bevalling ....

Ik heb beide keren in het zk moeten bevallen dus voor mij scheelt het niks.....

6. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    wauwwwwwww mooie taart hoor.

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nou, ik ga een andere keer wel verder met die zorgverzekering. Wat een gedoe zeg, alles goed uitrekenen en nagaan of het echt wel voordelig is etc....

Ga maar eens even wat tijd aan mijn kleine man besteden!

8. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.519
    229
    63
    @lotte; wat een super mooie taart! heb je die zelf gemaakt? knap hoor.

hier terug van een dagje hard werken, het was super druk op het kantoor en bij het call centre hingen er continu 20 mensen in de wacht.

net boodschappen gedaan maar dat is niet fijn hoor als je misselijk bent, ik had nergens zin in, toch maar in de kar ingeladen anders hebben we van de week niks.

dinsdag naar het ziekenhuis voor de intake en de echo, dat ze maar eerst de echo doen haha ben ik uit de zenuwen.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaha mamsie zo moeilijk is het toch niet om uit te rekenen.....
    Oeh Anne spannend!

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lotte, mooi weer hoor! :D

@zorgverzekering, ik zit te denken aan energiek. Ben ik 111 euro kwijt en wordt kraamzorg, zh ed vergoed. Heb geen tandartsverzekering... Wat voor mij wel leuk is dat ze ook 100 euro voor cursussen vergoeden. Zat te twijfelen tussen unive (zitten we nu) voor het basispakket (extra pakketten zit 'niets leuks' tussen voor mij). en dus energiek. Voor 10 euro (120 per jaar) heb ik dan mijn kraamzorgkosten die vergoed worden, 100 cursus en evt extra dingetjes zoals kraampakket en lactatiedeskundige. Zelfs als ik dat zou gebruiken heb ik het er dan waarschijnlijk nog wel uit.
    Maar had vandaag verder niet heel veel puf om het uit te zoeken, morgen weer een dag!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Klinkt idd ook goed peony! Kan die verzekering helemaal niet is die nieuw?

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Nee niet moeilijk. Wel een gedoe! Vanuit werkgever 4 zorgaanbieders voor collectieve verzekering. Ook goede berichten over fbto gehoord. Wil gewoon alles goed nakijken. Soms lijkt iets interessant maar als je dan even gaat rekeken blijkt het helemaal niet zinvol te zijn....

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaha ja dan is het idd een gedoe......wordt al moe als ik eraan dnek hahaha:D

Ja precies soms zijn die goedkopere verzekeringen bereikte boel;)

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ja daarom! Zit nu bij anderzorg maar die bieden weinig extra's. Vind ik nu met de zwangerschap wel onhandig dus toch maar even wat energie erin steken en kijken wat de rest te bieden heeft....

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja cz vergoed wel maar niet alles.......maar dat is altid tenzij je een duurdere verzekering pakt....maar of dat altijd effectief is ?

16. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik kreeg idd bij mn vorige bevalling iets van 350 euro op mn rekening...omdat ik thuis was bevallen..heeeeerlijk.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja? Hoe kan dat dan eigenlijk....had je al iets betaalt? Of is dat normaal....want daar heb ik nog nooit van gehoord...

18. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    nee kreeg ik gewoon van de verzekering uitgekeerd. kon er de zk bevalling van betalen en als ik thuis beviel kon ik t houden..

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh:$ wat gek hahahaha...
    Jij woont wel in Nederland?

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    jazeker. verzekerd bij onvz..wel een van de duurste pakketten

Deel Deze Pagina