@senna, slim van je om dan nog eventjes te wachten met de 1e echo!! Zeker omdat je al weet dat je onzeker wordt als ze het hartje niet kunnen vinden (wat volgens mij heel goed kan, hoor het wel vaker). Dat zegt niets over de zwangerschap maar het geeft dan idd wel veel stress, en dat is ook weer niet goed. Ik heb zelf ook zoiets van 'ik hoef niet meteen heen, ik wacht het allemaal af totdat de kans groter is dat ze het hartje kunnen horen ed. En ik heb zelfs nog nooit een miskraam gehad dus ik snap jou helemaal! @all, even een vraag.. Ik heb intensieve fysiotherapie. Daar hoort 1x in de week een behandeling bij. Ik krijg dan bindweefsel massage op m'n onderrug (is een heel diepe massage waarbij ze de huidlagen van elkaar 'afscheurt'... voelt als 'prikkeldraad' op je arm!) Maar mag dat nu (of überhaupt een massage tijdens je zwangerschap?) Ik heb vanmiddag dus zo'n behandeling. Na zo'n bindweefselmassage (ong 10 min) krijg ik wel een ontspannende massage. Zal ik anders toch de vk maar bellen nu om te vragen, ook al weet ik nog niet of ik daarheen moet? Of misschien dat iemand dat hier weet?? Normaal zou je zeggen 'zeg het tegen je fysiotherapeut', alleen ik twijfel hier nog over omdat zij tevens een goede vriendin is en ik het dus eigenlijk nog stil wil houden. Daarnaast weet ik niet of zij het echt aan niemand kan vertellen... (al zou ik het haar vertellen als patiënt). Het is allemaal een beetje dubbel.... Wat zouden jullie doen???
Senna, met 7.6 weken moet er zeker een kloppend hartje te zien zijn. Ik heb zojuist het zh gebeld en ik mag 14 dec voor een echo, ben dan 7 weken. Is het een idee om de lijst in de OP te zetten?
Bedoel je openings pagina en dat 1 iemand dat berichtje met de lijst steeds wijzigt? Dat lijkt mij wel slim!
@peony 84 Bedankt voor je reactie! Ik heb er al wel zin in! Waren een maar een paar weekjes verder. Ik zou toch de verloskundige even bellen om advies.
@senna, haha ja, ik kan mij voorstellen dat je niet kunt wachten! Is jouw gevoel nu wel anders? Niet qua kwaaltjes of minder onbezorgd maar heb je nu het gevoel dat het goed zit, of had je dat de vorige keer ook? Ik duim voor je meis (voor ons allemaal hier hoor). Bedankt ook voor jouw reactie. Ik zit er zelf ook aan te denken om gewoon de vk te bellen. Als zij zegt dat het geen kwaad kan hoef ik het niet te zeggen (ik doe verder niets wat evt niet zou mogen met fysio) en als het wel kwaad kan vertel ik het toch maar aan mn therapeute.... Daarnaast bedenk ik mij net dat ik mij altijd uitkleed tot bh en onderbroek, nu valt het nog niet op maar misschien met week 10 wel als ik half naakt voor haar sta... maar ja, dat zie ik dan tegen die tijd wel. Oh net ff gekeken, kan tussen 1 en 2 bellen met vragen. Ik denk dat ik gewoon zo ff de vk bel, dan weet ik het zeker!!
Hallo lieve meiden!! Namens mij, iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Ik mag me hier ook melden! Zo blij..... en weer heel spannend! 19Susanne87 25 jaar, zwanger van 3e kindje!! Uitgerekend (als het goed is) op 08-08-2013
@peony ik heb endermologie behandelingen gehad. Lijkt een beetje op bindweefselmassage. Het schijnt dat er geen duidelijke relatie is tussen zwangerschqp en dat, maar meestal adviseren ze om sowieso de buik niet te doen. Maar ik zou voor de zekerheid even de vk bellen of het kwaa kan of niet; f het aan de fysio vragen.
@Peony: Wat leuk van je vriendin! En je bent wel al gaan kijken? Heb je haar al verteld dat jij ook zo'n lief klein frummeltje verwacht? Hihi en heerlijk dat je je afspraak mocht afzeggen @Tileana: Welkom! @Susanne: Welkom hier, en nogmaals gefeliciteerd! @Hier: Gisteren ballonnen en confetti besteld, en net binnen gekregen. Nu dus vullen en dan een leuk briefje erbij maken voor erin. Morgen vertellen we het mn schoonouders en donderdag mijn ouders
WIE IS WIE Anja44, ? jaar, ? kindje Anne19791980, 32 jaar, 2e kindje BabyR, 25 jaar, 2e kindje Brademarie, 32 jaar, 2e kindje Hazel, ? jaar, 2e kindje Heppiepeppie, 23 jaar, 1e kindje Ikapika, 33 jaar, 1e kindje Lelie84, 28 jaar, 1e kindje Lunap, 29 jaar, 1e kindje Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje Mamaloe1973, 39 jaar, 4e kindje MamsieM, 30 jaar, 2e kindje Minime81, 31 jaar, 2e kindje Mixje, 31 jaar, 2e kindje Mooo, ? jaar, 2e kindje Nynke1980, 32 jaar, 2e kindje Peony84, 28 jaar, 1e kindje Rose1982, 30 jaar, 2e kindje Senna82, 30 jaar, 1e kindje Tilaena, 35 jaar, 1e kindje Wies31, 34 jaar, 2e kindje UITGEREKEND 30 juli: nynke1980 1 augustus: MamsieM 1 augustus: BabyR 1 augustus: Rose1982 1 augustus: Anja44 1 augustus: Peony84 2 augustus: Wies31 2 augustus: Hazel 3 augustus: Anne19791980 3 augustus: Mixje 3 augustus: Mooo 4 augustus: Heppiepeppie 4 augustus: Minime81 4 augustus: Tilaena 5 augustus: Mamaloe1973 10 augustus: Mama-in-love ? augustus: Brademarie ? augustus: Senna82 ? augustus: Lelie27 ? augustus: Ikapika Afspraken 28-11: MamsieM, MvM 05-12: Brademarie, gyn echo 12-12: Rose1982, echo 18-12: MiniMe81, gyn echo 19-12: MamsieM, vk echo Mijn afspraak bij de gyn erbij gezet
Ideetje voor de lijst: Kunnen we 'wie is wie' en 'uitgerekend' niet samen voegen? Dus uitgerekende datum en dan naam, leeftijd, ..e kindje En misschien is het wat overzichtelijker om de datum in cijfers aan te houden, dan de maand voluit te schrijven. Dus bv: 04-08 : MiniMe81, 31 jaar, 2e kindje Is dat een idee, of houden jullie het liever zoals het is? Ook prima hoor, ik wil geen gezeur over een lijstje (zie NOD topic 16-30nov )
@tilaena, ok dank je! Ze doet mijn onderrug en linker bil/heup. Ik ga het wel ff vragen straks. Die ontspannende massage is wel echt super fijn. Ik hoop dat dat sowieso wel gewoon mag tijdens de zwangerschap want daar kijk ik echt naar uit iedere week. (Door de heftige pijn verkrampen mijn spieren en het lukt me dan op een gegeven moment niet meer om te ontspannen....) @minime, ze woont (helaas) niet naast de deur, dus ik was met haar ouders al die kant op gereden. Mocht het nodig zijn zou ze mij dan kunnen bellen... Gistermiddag half 1 werden we gebeld dati net geboren was en toen zijn we meteen heengegaan. Hij was net geen half uur oud. Ze lag nog helemaal vies in bed met haar ventje op haar borst, huid tegen huid! Zoooo mooi! Na bijna 2 uur is hij verder gecheckt en aangekleed en mocht zij douchen. De rest van de dag daar gebleven, was ff na 8en thuis. Ik heb niets verteld van mijn frummel! Het was sowieso haar dag, ik wilde niet haar gedachten verzetten.... ze moest lekker genieten van de roes, zeker omdat het allemaal zooo goed was gegaan. Vk was onder de indruk van d'r. Ze had vertrouwen in d'r lichaam en ze wist dat ze het kon! Echt een super voorbeeld voor mij!!! Hihi, mijn petekindje zei ze!! Ahhhhh <3 Hihi, moest wel vaak denken bij dingen die ze zei 'oh, je moest eens weten' en 'ik lig er over 8 maanden hopelijk ook zo bij'. Dat was wel leuk! Wat een super leuk idee van de ballonnen! Veel plezier vandaag en donderdag alvast!! Idee van het lijstje vind ik persoonlijk idd overzichtelijker.... maar ik sluit mij aan bij de meerderheid!!
Meiden, misschien ben ik een beetje vroeg maar ik wil vnv aan mn man vragen of hij een foto van m'n buik wil maken. Zal nog weinig te zien zijn maar wil eigenlijk iedere week een foto. Zal'm vnv wel plaatsen... zijn er meer meiden die dat gaan doen en het leuk vinden een foto te plaatsen? (Hoeft natuurlijk niet) Wil ook gaan beginnen met een 9 maanden dagboek, dat heb ik ook van mijn moeder over mij (zoooo leuk om nu te lezen) maar weten jullie leuke dagboeken?
Heb bij mijn eerste zwangerschap niet veel foto's gemaakt. Wil dat nu wel gaan doen. Misschien iid ook vanavond al wel 1
@Peony: Ja heb ik ook gedaan hoor de vorige zwangerschap! Echt leuk om het verschil te zien! Ik had het 9-maanden dagboek van Pauline Oud. Erg leuk! Daar kun je elke 4 weken een foto van je buik in plakken. Tevens moet je dan aangeven wat je gewicht is en je buikomtrek. Ook grappig om te vergelijken. Ik weet nog niet of ik het deze keer ook ga kopen. Ik dacht eigenlijk zelf een eigen dagboek te maken, zodat ik meer kwijt kan, en zelf foto's etc erin te plakken. Misschien moet ik deze week ook alvast een foto van mn buik maken, bij een 2e kan het snel gaan schijnt het. Ohja, en ik wil die foto's ook best plaatsen hier hoor, maar voorlopig is er vast nog niets te zien. Bij mn eerste zwangerschap begon het pas bij 20 weken ofzo ergens op te lijken (een beetje...)