Hi meiden, Voor nu ben ik erg blij, want we hebben ons kindje gezien, hartje klopte ook goed!! De bloedingen komen van een hele grote hematoom in mijn baarmoeder. Hij was erg groot... 3x zo groot als het vruchtzakje waar ons kindje in zit. Hematoom kan verdwijnen, zo nu en dan bloeden, of erg gaan bloeden, wat de vruchtvliesjes van ons kindje kan irriteren, waardoor deze open kan gaan, en het dus alsnog een miskraam word. Volgende week vrijdag gyneacoloog. Voor nu ben ik dus blij, geen miskraam. Maar wel erg spannend hoe alles zich gaat ontwikkelen/verlopen.
Zo zie je dus maar weer dat het bij ieder kindje anders kan zijn. Ik hoop iig 2 weken langer zwanger te mogen zijn dit keer.
Susanne: wat fijn!!! Borsten: hier ook 2 erwten op een plank na de zwangerschap en 7 mnd borstvoeding. Nu nog geen grotere borsten maar wel pijnlijke tepels en donkerdere tepelhof met die bultjes eromheen. Gewicht; heb bmi van 21 geloof ik. Nu 5 kilo lichter dan voor mn 1e zwangerschap.
Susanna, fijn dat het nu goed is met je kindje. Maar het wordt wel erg spannend zeg. Over een week dus naar de gyn. Spannende week voor je. Kim, ik zeg niet dat het altijd fout gaat met 36w. Fijn dat jij het voorbeeld bent van hoe het ook kan.Maar over het algemeen is het gewoon beter als een kindje minimaal tot 37 - 38 weken blijft zitten. Mijn jongste heeft twee keer op de neonatalogie gelegen, dat wil je niet. Vandaar mijn reactie. Ik snap dat de laatste wkn zwanger zwaar zijn, maar sinds ik daar die uks gezien heb kan ik er niet meer zo goed tegen als mensen hopen dat hun kindje eerder komt. Je kunt beter een paar weken extra zwanger zijn, dan die weken po en neer moeten naar het ziekenhuis om te voeden/verzorgen en dan weer naar huis. Vandaar mijn reactie, niet tegen jou gericht, maar meer vanuit en wat ik daar gezien heb.
@susanne, fijn dat he dus allemaal goed was, wel spannend dat die hematoom ook voor narigheid kan gaan zorgen. Maar voor nu even blij dat je het hartje heb gezien!! @eef, idd misschien verstandig om het toch te bespreken op je werk.... Sterkte meis! @hier, vanmiddag naar de vk geweest. Ze heeft uitwendig een echo gemaakt omdat dat volgens haar moest kunnen bij mij, anders zou ze een inwendige maken. En ja hoor, weer een super mensje met een hartje! Alles was weer goed en geen rare dingen. Nog steeds 1 aug uitgerekend. Ze heeft het 3 x berekend, soms 7 weken en 6 dagen, dan weer ruim 8... Het klopte iig allemaal. Vond het wel een aardig mens, ze zijn met z'n 3en, krijg ze alle 3 sowieso een paar keer te zien voordat ik ga bevallen. 31 januari mag ik weer met 14 weken, morgen moet ik bij de echoscopiste een afspraak maken voor de 12 weken echo. Dus wij zijn weer blij!!
Susanne, wat fijn dat er een kindje zit een hartje klopte! Je weet het toch niet na zo'n bloeding, dus dat is heel goed nieuws! Minder fijn van de hematoom, maar vaak loopt dat gewoon goed af hoor. Hoe groot is die dan in cm? Rustig aan doen nu hè!!! Hier ook blijdschap! Ons frummeltje zat er ook nog en was goed gegroeid. Het lag zelfs een dagje voor op schema. En zijn/haar tikketik ging lekker tekeer. Ik heb vannacht maar 3 uur geslapen van de stress, dus ik ga straks lekker bijslapen. Maar eerst komt MvM zo! Die was namelijk een eerdere afspraak ziek en nu wilde ik eerst even de echo afwachten. We mogen nu pas weer over 3 weken een echo. Tenzij ik voor die tijd bloedingen krijg, maar ik hoop nu echt dat ze wegblijven! Er is trouwens weer geen oorzaak van de bloedingen gevonden, maar het komt iig niet uit de baarmoeder. Oja, en m'n gyn zei dat ik geen normale multivitamine moet slikken, omdat daar teveel vitamine a in zit en dat is slecht voor het kindje. Dus echt zwangerschapsvitamine, dus even een tipje!
@danitcha,. super meis! Ik zou gravitamon aanraden, mijn vk en gyn raadden dat ook aan. Slik het dus al vanaf aug. Zit alles in, ook extra vit D die nu woden aanbevolen. Je kunt het gewoon doorslikken tot na de bevalling! @hier, we hebben net indiaas besteld, jammie!! Normaal neem ik verse kaas in een spinazie saus (saag paneer) maar ik weet dat dat met verse kaas wordt gemaakt bij de boer vandaan.... Mijn moeder heeft bij hem ooit in de keuken meegespiekt hoe hij dat maakte. Super vers maar dat mag ik dus evengoed niet. Balen!! Nu maar dus iets anders besteld, ben benieuwd!!
Peony, mijn gyn raadde ook dagravit aan! Dat heb ik dus gehaald . Ik moet er wel nog los visolie bij slikken. Lastig hè met eten. Ik was vanmiddag lunchen en er stonden bijna alleen maar verboden dingen op de kaart; zalm, filet americain, ossenworst, etc. Ik had onwijs trek in geitenkaas, maar vond het ook zo stom om te vragen of er rauwe melk of gepasteuriseerde melk in zat. Of mag je altijd geitenkaas, weet je dat? Ik heb er echt trek in... Uiteindelijk ben ik veilig voor iets met kip gegaan. En wat heb jij nu besteld? Eet smakelijk alvast!
Bedankt voor jullie lieve berichten Hoe groot het hematoom was weet ik niet. Ze wilde eerst uitwendig een echo maken. Dat was wel grappig, we zagen 2 zakjes, dus we grapten nog het zijn er 2! De vrouw zij dat kan, maar het kan ook een bloedingzijn. Toen inwendig... ze wou het beter bekijken. Hartje zag ze meteen kloppen, andere zakje was inmiddels een zak, en idd een bloeding. Mijn echo met 5.5 was daar nog niks van te zien... dag erna verloor ik wat bloed. Paar dagen later weer een flinke bloeding. De gyn moet er verder naar kijken. De vk moest alleen echo maken om te kijken of ik een miskraam had gehad of niet. Gelukkig dus nog niet... maar word wel spannend. Want zoiets is natuurlijk niet heel gewoon. Hoop idd opeen goede afloop. @danitcha, fijn een goede echo!!!!
@danitcha, oh, dagravit slik ik niet, is weer een ander merk. Maar volgens mij zit in al die zwangerschapspillen alles wel in... Geitenkaas... volgens mij mag dat gewoon. Maar er zijn altijd uitzonderingen... gewoon vragen dus de volgende keer. Als de rest nog niet weet dat je zwanger bent zou ik idd dan iets anders kiezen. Heb nu iets besteld met aardappelen en kokossaus... ben benieuwd! Klonk iig wel goed!
@susanne, iig fijn dat je nu wel weet waar dat bloed van kwam.... Hoop dat je snel bij de gyn terechtkan, al denk ik dat ze er niet veel aan kunnen doen?
Ik heb gewoon gravitamon. Maar maak eerst mijn potje foliumzuur op en daarna ga ik over op de gravitamon.
Yeah weer mooie echo's fijn hoor meiden gelukkig nu weer wat positief nieuws. Ik slik zwangerschaps vitamines van kruitvat.