1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Peony nou over dat gevaar zijn de meningen nogal over verdeeld, omdat er te weinig wetenschappelijk onderzoek naar gedaan wordt, maar antistoffen remmen de opname van vit b12 daardoor krijg je een gebrek. Als dat in de moedermelk terecht komt, dan kan het dus de opname van b12 remmen bij de baby en dat kan neurologische problemen veroorzaken. En of het nou wel of niet wetenschappelijk bewezen is, of genoeg bewezen is, ik loop dat risico gewoon liever niet, omdat het niet het enige is wat ik mankeer. omdat ik wel weet dat ik sowieso antistoffen tegen de antistoffen heb. En ik weet ook niet of een zogende baby nou zo fijn is als je bloedverdunners spuit ivm trombose en ik toen al blauwe plekken op mijn buik kreeg als ik te hard of te lang tegen de wastafel leunde. Moet er niet aan denken eerlijk gezegd wat er dan met je tepels gebeurt als er continu aan gezogen moet worden...

2. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @mooo, dat kan ik mij heel goed begrijpen. Ben mij er ook echt bewust van dat ik heel 'rijk' ben dat ik die ervaring niet heb en dus onbezorgder erin kan staan dan jij.

Meiden, m'n man zit steeds te lachen naast mij op de bank. M'n darmen en maag rommelen echt absurd luid! Ik zei al tegen m'n man dat er vast nog veel meer lachwekkende, genante en rare kwaaltjes voorbij zullen komen de komende paar maanden! :p

3. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @tilaena, o jeetje Best dus heftig!! Dat is dus wel oppassen voor jezelf!
    En dan kun je idd beter kiezen voor flesvoeding als dat waarschijnlijk beter zal zijn voor je kleine en ook voor jou. Lijkt mij idd ook niet fijn als je een zogende baby hebt en alles is zo gevoelig. Sterkte meis...

4. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Super dankje wel :)

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Gevoel: Op zich goed, maar ik blijf het tot de eerste echo spannend vinden (en daarna weer andere dingen waar je je onzeker over kan voelen). Dat had ik bij de eerste zwangerschap ook.
    Als de 20-weken echo goed is, kan ik wat meer ontspannen. Alhoewel dat deze keer ook niet helemaal zo zal zijn, omdat het bij mn eerste zwangerschap juist helemaal op het eind mis ging (met een goede afloop gelukkig).

@HA: Mijn eigen HA is met vakantie (vorige zwangerschap ook al!), dus vervanger gebeld. Assistente feliciteerde me direct, vond ik wel leuk:)
    Volgende week alsnog contact opnemen met mn eigen HA voor verwijzing naar de gyn.
    De assistente van de afdeling Gynaecologie vond ik minder enthousiast, maar ja, als ik het zelf maar ben hihi :D

@MvM: Ik heb besloten deze keer niet mee te doen. Vorige keer wel gedaan, en op zich is het goed te doen, maar af en toe werd ik echt misselijk 's ochtends van die lucht uit die container (zit een spulletje in waardoor de urine langer bewaard kan blijven ofzo).
    Aangezien dit mn laatste zwangerschap is, ga ik alleen maar zoveel mogelijk genieten:)

@Kwaaltjes: Weinig last. 's Ochtends wel al om 6 uur ofzo flink honger, terwijl ik de avond ervoor goed gegeten (en vaak nog gesnoept) heb. Verder droge mond, dus veel dorst, en vanmiddag was ik ineens supermoe!
    Was even gaan wandelen met mn zoontje, en daarna had ik het liefst even 2 uur geslapen ofzo, maar ja, dat gaat niet natuurlijk, als je een peuter hebt rondlopen.
    Nu in de avond heb ik een redeljk opgezette buik. Als ik hem nog wat meer zou uithouden, zou ik zomaar 20 weken zwanger kunnen zijn haha.

Maar doe mij maar al die kwaaltjes, dan heb ik weer meer vertrouwen dat het allemaal goed zit:)

@Peony84: Wat ik een heel erg kwaaltje vond, was dat ik ongelooflijk hard ging snurken! (eind van de zwangerschap vooral)
    Met 38 weken werd ik opgenomen in het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk, en ik durfde bijna niet te gaan slapen, omdat ik met andere dames op een kamer lag.
    Echt genant, soms werd ik van mn eigen gesnurk wakker! :s

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Gisteren heb ik het trouwens ook al gelijk tegen mn tandarts kunnen vertellen. Ik moest eigenlijk foto's laten maken (periodiek), maar ja, dat mag niet he. Dus hij was de eerste na mn man die het wist haha

7. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @minime, hahaha de assistente van de gyn poli was ook niet mega enthousiast. Maar de man die ik aan de telefoon had van het klinisch lab was helemaal buiten zinnen, whaha! Wat een verschil. (Zal wel komen dat die laatste het misschien minder vaak zal horen) :p
    Whahaa, wat erg van dat snurken! :D Lijkt mij vooral lastig als je er idd zelf wakker van wordt! ;)
    Moet ook begin dec naar de tandarts, is een moeder van een kind wat ik in de klas heb gehad dus ken d'r wel van buiten de tandartspraktijk ook... Hihi, grappig!

@hier, moeders voor moeders belde net! 10 december heb ik een afspraak. Zal'm straks even aanpassen. Spannend hoor! ;)

8. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Bevallingslijst 1-15 aug '13

30 juli
    Nynke1980, 32 jaar, 2e kindje

01 augustus
    MamsieM, 30 jaar, 2e kindje, thuis, borstvoeding
    BabyR, 25 jaar, 2e kindje
    Rose1982, 30 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles
    Anja44, 32 jaar, 2e kindje
    Peony84, 28 jaar, 1e kindje, thuis, borstvoeding

02 augustus
    Wies31, 34 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles
    Hazel, ? jaar, 2e kindje

03 augustus
    Anne19791980, 32 jaar, 2e kindje
    Mixje, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, zo mogelijk bv
    Mooo, ? jaar, 2e kindje
    Ikapika, 33 jaar, 1e kindje

04 augustus

Heppiepeppie, 23 jaar, 1e kindje
    Minime81, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles
    Tilaena, 35 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, fles

05 augustus
    Mamaloe1973 , 39 jaar, 4e kindje

10 augustus
    Mama-in-love, 30 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, bv

?? augustus
    Brademarie, 32 jaar, 2e kindje
    Lelie84, 28 jaar, 1e kindje
    Lunap, 29 jaar, 1e kindje
    Senna82, 30 jaar, 1e kindje

Afspraken
    28-11: MamsieM, MvM
    30-11: Peony84, belafspraak gyn
    03-12: Wies31, gyn echo, MvM
    03-12: Tilaena, MvM
    05-12: Brademarie, gyn echo
    10-12: Peony84, MvM
    12-12: Rose1982, echo
    18-12: MiniMe81, gyn echo
    19-12: MamsieM, vk echo
    20-12: BabyR, vk echo

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Jaaaa, Mama in Love!!!! Welkom terug! ;) Hoopte en dacht het stiekem al dat je zou komen! Vanaf hier ook een gefeliciteerd!

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Jeetje meiden, al 350 berichten in een week :$.
    Hoeveel zouden we er hebben tegen de tijd dat het agustus is? :D

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    5000 berichten max in een topic, dus dan zitten we in deel 3 ofzo? :D

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ja zoiets ja.... hahahaha

13. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Pfffff wat word er veel gekletst! Kan nog niet goed bijhouden dus zal nog veeeeel lezen om weer helemaal op de hoogte te zijn!:D

Hier gisteren de VK gebeld en tot mijn verbazing geen vroege echo? :(Dit was wel afgesproken i.v.m. vorig zwangerschap miskraam..nu heb ik er verder ook niet meer naar gevraagd ( wil niet pushen ofzo) maar nu dus 21/12 intake en pas 7/1 echo! Dus moet nog best een tijdje zoet zijn! Andere kant dan ben al bijna bij die 12 weken!:p

14. Hazel

Hazel Lid

14 okt 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh, ik houd het ook niet allemaal bij hoor! Wel gezellig:).

Ik had ook geen enthousiaste gyn aan de telefoon, ze feliciteerde me niet eens:(. Vrijdag 14 dec heb ik de eerste echo. Ik vind het superspannend, want voel me niet zo goed:(. Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik direct al heel sterk het gevoel dat het goed zat, nu niet. Gelukkig zit ik er regelmatig naast met mijn gevoel maar ik word er wel onzeker van.

Ik ga in het ziekenhuis bevallen vanwege een medische indicatie en ga borstvoeding geven.

Oh ja, OP is openingspost, misschien kan de lijst daar in staan?

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik weet het duurt nog wel even, maar willen jullie weten of het een jongen of meisje is? Wij willen het weten :D

16. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ja, wil ik ook weten :D

17. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    Hoi hoi lieve meiden,
    ALLEMAAL GEFELICITEERD!!!

ik kom me heeeeel voorzichtig aansluiten! maar vind het echt echt heel spannend! het is ons tweede kindje en heb helemaal geen symptomen dus ik hoop eerlijk gezegt wel dat die komen!
    verder zijn we 2aug uitgerekend en ik wil ook in het ziekenhuis bevallen en borstvoeding gaan geven :). Ik ga proberen een beetje terug te lezen om jullie te leren kennen :) en proberen steeds te reageren.. fijne avond!

18. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Ikmwil graag weten wat het wordt, en dat mag iedereen dan ook gewoon weten. Alleen de nasm blijft tot het laatst geheim (die iknpas ga verzinnen als ik weet wat het wordt, want op dit moment kom ik niets tegen waarvan ik denk DAT is DE naam)

19. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Hoi 2dewolk welkom en van harte!
    Hier ook geen symptomen..

Geslacht, hmmm ik zit nog in twijfel of ik t wil weten..

20. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Welkom alle nieuwen!

Geslacht willen we niet weten.
    Ik ga volgende week toch de gyn bellen anders is er straks geen plaats meer voor de kerst.

Zo nu duik ik mn bed in,weltrusten allemaal.

Deel Deze Pagina