1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @ikapika, ik durf niet zo goed te voelen... Ben bang dat ik tegen die kleine duw ofzo! Heeel absurd want dat kan helemaal niet maar durf er toch niet teveel in te porren oid. :p

@hier, net mn 2 vriendinnetjes gebeld over morgen. Ik vroeg ze wat ze wilden drinken en toen zeiden ze 'wat jij drinkt'! ;)
    Hihi, denk niet dat ze zin hebben om de hele avond aan de water of de sapjes te gaan!! :D Word nu wel zenuwachtig!!
    Wel jammer, 1 van de 2 komen iets later op de dag. Moet dus de hele dag al m'n mond houden tegen de andere want ik wil het wel tegelijkertijd vertellen. Tja, waar kun je je wel niet druk over maken! :)

2. zon01

zon01 Nieuw lid

12 dec 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen

Leuke feestdagen gehad. Ik moest werken. Maar had gelukkig diensten van 8 tot 14. verder hier ook erg moe en weeig. Ik heb besloten om mee te doen aan moeders voor moeders. Nou die flessen heb ik zomaar vol haha, moet steeds plassen. Verder heb ik last van mijn verstandskies. Ik mijn tandarts bellen, is ie er pas 7 jan weer. Dus ik naar een invaller. Die zei dat de kies getrokken moest worden, maar ze hebben een foto nodig. Aangezien ze nu geen foto kunnen maken en er niemand op de praktijk van mijn tandarts is, moet ik wachten tot 7 jan. S`avonds heb ik er vooral last van, dus neem toch maar een paracetamol voor het slapen gaan. Minder dus, maar ja, voordat je het weet is het alweer 7 jan.
    Ik ben nu 9 weken en 2 dagen. volgende week ga ik de verloskundige bellen. Vind het wel allemaal weer even spannend.

Ik ben niet heel erg actief, maar vind het wel leuk even een forum. Iedereen alvast een heel goed uit einde en een heel gezond en gezegend 2013.

3. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ikapika, hoe voel je dat dan? Door hard of zacht te drukken? Hard durf ik niet zo goed. Ik heb wel een beetje gevoeld en het is wel een beetje stijf, maar ik kan me ook niet herinneren hoe het eerst voelde.

Peony, mooi buikje!!! En wat ben je charmant undercover :D. Ik heb ook weer een buikfoto in m'n album gezet.

Ik ben nu in de fase dat ik de broeken met knoop niet meer dicht krijg en dat positiekleding nog te groot is. Dus ik draag momenteel leggings en maillots. Ik zit er over na te denken om een paar broeken met een maat (of 2) groter te kopen, want na je bevalling duurt het natuurlijk ook nog wel even voordat je weer op je oude gewicht bent. En m'n schoonzus zei dat na de bevalling je bekken breder blijven en dan moet ik sowieso nieuwe broeken dus. Iemand hier ervaring mee?

Leuk om alle kwaaltjes te lezen, het verbaast me echt hoe iedereen anders reageert op hetzelfde hormoon!

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Danitcha: Ik weet niet of het ' werkt' om broeken 2 maten groter te kopen, want dan zitten ze ook wijder bij je benen, en dan is het model weg denk ik. Maar je zou het kunnen proberen.
    Ik pas mn broeken van voor de eerste zwangerschap gewoon weer hoor. Geen last van dat mn bekken breder is (heb ik inderdaad wel ook van anderen gehoord). Ik heb zelfs een maatje kleiner, maar dat is omdat ik wat lichter ben dan toen. Ik weet niet of het komt doordat ik een keizersnee heb gehad overigens, dat mn bekken niet breder is, maar kan ik me niet voorstellen, want mn zoontje was ook gewoon ingedaald enzo.

Ik had vanochtend trouwens een heel stuk getypt, en toen drukte ik op het verkeerder knopje :(:(
    Misschien dat ik het straks nog een keer probeer...

5. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @zon, had je de vk nog niet eerder gebeld? Is volgens mij overal weer anders maar hier heb je gemiddeld bij 8 weken je eerste gesprek.
    Balen van je kies!! Klinkt niet prettig... Paracetamol mag idd wel gewoon maar snap dat je het liever niet slikt.

@danitcha, whahhaah ja charmant he? ;) En dat van je bekken heb ik ook gehoord maar hoorde ook dat je bekken na verloop van tijd gewoon weer terugkomen zoals ze daarvoor waren (als alle hormonen van de zwangerschap en bevalling uit je lijf zijn). Dus misschien toch maar geen maatje groter kopen? Ik heb dus ook broeken een maat groter maar die flubberen nu echt om m'n kont en bovenbenen, eigenlijk geen gezicht! Maar positiekleding past nog lang niet!!

@minime, ohhh hahaha dat had ik ook eens, heel verhaal.... weg! Grrr, zeer frustrerend!

@hier, net boodschappen gedaan, waren niet de enige... :p
    Hebben blauwe en roze muisjes gehaald, leuk!!! :D

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn verloskundige vertelde van de week dat je zachtjes kan drukken vanaf je navel naar beneden. Dan voel je op een gegeven moment een harde rand. Als je dan met je vingertoppen tikt, voel je iets wat lijkt op een bal. Bij de intake kon de vk mijn baarmoeder al voelen. Ik vroeg haar van de week, toen ze voor het bloeddruk meten bij mij thuis was, waaraan dat kan liggen dat het nu al te voelen is (meestal pas rond de 12 weken). Ze zei dat het aan de bouw van je baarmoeder ligt, maar het zou ook zomaar kunnen dat ik al verder ben. Ik weet namelijk niet of mijn eerste echte ongi echt een menstruatie was of misschien toch een innestelingsbloeding. Spannend dus. Woensdag is de termijnecho. Dan weten we meer. Maar ik denk dat de berekening wel klopt.

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Mooi buikje zag ik!

Bed is gelukt. Bleek van staal. Niet te tillen dat ding.

Ben echt kapotter dan kapot.

Haal t avondeten niet eens kwa energiepeil..

Ga zo maar weer slapen. Heb vannacht ook zo ontzettend slecht geslapen.

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    #3888 niki86, 30 dec 2012
    Laatst bewerkt: 30 dec 2012

ik woog na mn dochtertje 5 kilo lichter en had dus kleinere broeken nodig...

en positiebroeken kun je echt al heel vroeg aan. kun je vaak aan de binnenkant stellen met knoopjes. ik ben niet zo een fan van die positiebroeken met een gehele band over je buik en die zullen idd nog te groot zijn,maar ik heb er een van noppies nu een grijze jeans en die heeft gewoon een mooie band onderaan bij de buik. kun je er zelfs nog een blouse of truitje indragen. zal ff foto zoeken,

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    deze heb ik. jegging damara van noppies. je hebt dit soort modellen ook in andere kleuren en de hm had ook zo een kaki broek met een korte band.

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @kim, sterkte meis!

@niki, oh die is ook leuk! Zal ook eens kijken bij h&m. Je bestelt gewoon de maat die je normaal ook draagt?

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mooie broek, Niki.

Ik ben bang dat het nog wel problemen zal worden om een goede broek te vinden. De meeste broeken zijn te lang voor mij. Ik moet het altijd zoeken in de korte maten. Ik ben slechts 1.60m...

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Geen turks naaiwinkeltje in de buurt? :)

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @ikapika, ben je niet handig op de naaimachine?

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ja, omnaaien kan altijd. Ik kan bij mijn moeder terecht. Het probleem is echter dat de pasvorm ook altijd voor langere dames is. Zo'n broek zit toch minder mooi als je klein bent.
    Maar ik heb bij de Otto al spijkerbroeken in kortere maten gevonden. Dat kan ik altijd proberen.

15. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Oh ja idd! Balen! Wel fijn dat je toch nog ergens knappe broeken kan kopen! Meiden, ga tv hangen en slapen, truste!

16. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ikapika, ik heb even geprobeerd, maar ik voel niets bij mij hoor. Heb jij dan nog geen echo gehad dat je niet weet hoe ver je bent?

Meiden, ik ben blij met jullie!!! :D Anders had ik waarschijnlijk gewoon grotere broeken gekocht. En nu jullie het zeggen, die zijn natuurlijk ook groter bij je benen enzo.
    Niki, ik vind die broek echt heel mooi! Maar zitten daar dan ook knoopjes aan de binnenkant? Het ziet er zo uit als het voor 1 vorm buik is. Dus dat die niet past als je buik groter/kleiner is. Ik zie ook heel veel andere mooie broeken op de site van noppies... thanks!

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Niki: Leuke broek! Zoiets wil ik ook nog.

@Ikapika: Same here, ben maar 1.62 en heb korte beentjes. Lengtemaat 30 is soms zelfs nog te lang.....Mn moeder maakt vaak mn broeken wat korter. Ik heb ook een aantal skinny jeans, en die hoef ik niet korter te maken, die sla ik gewoon om, want ik heb er dan toch altijd een enkellaarsje overheen.
    Het is wel even zoeken naar iets leuks inderdaad....

@H&M: Ik vind de maten van de positiebroeken van H&M wel lastig hoor. Ik zou niet zomaar wat bestellen, maar echt even passen in de winkel. Ik heb laatst 2 broeken in de Sale gekocht. Beiden maat 34. Eentje past prima, de ander zit echt veeeeel te strak! Had ik vorige zwangerschap ook al last van bij H&M. Wisselt echt per model.

Vandaag heb ik twee Noppies positiebroeken gekocht via Marktplaats. Nou ben ik heel benieuwd of ik de goede maat heb, want ze schijnen ruim te vallen. Nouja, mocht het niet passen, dan verkoop ik ze gewoon weer. Waren maar 10 euro per stuk, dus dan durf ik het wel aan;)

@Dagboek: Hebben jullie een zwangerschapsdagboek? Ik heb nu gewoon een schrift met harde kaft waar ik in schrijf en foto's wil plakken, maar ik twijfel toch om een 'officieel' zwangerschapsdagboek aan te schaffen. Vorige keer had ik die van Pauline Oud, en ik wil nu eigenlijk een andere.
    Iemand nog tips?
    Ik wil er ook graag foto's van echo en buik etc in kunnen plakken.

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Danitcha: ik krijg woensdag de eerste echo. Dan bepalen ze ook de termijn. Ik ben na het stoppen met de pil snel zwanger geraakt. Ik ben een keer ongesteld geweest, maar dat zou ook een innesteling kunnen zijn geweest. Ik denk het echter niet aangezien ik mijn temperatuur ben bij gaan houden en die ging 11 november omhoog. Het zal dus waarschijnlijk aan de bouw van mijn baarmoeder liggen. Dat zei de vk ook. Bij sommige vrouwen komt ie snel omhoog.

19. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    heb net ook 2 broeken besteld op wehkamp, ben benieuwd. wrs ook te lang voor mij, aangezien ik maar 1.58 ben, maar goed, stuk afhalen kan altijd.

morgen weer een echo en intake bij de vk. ben benieuwd hoe het allemaal gaat. zeuren ze nog steeds zo door betreft borstvoeding? ik weet nog dat dat zo erg was bij mijn 1e zwangerschap. maar wel weer een echo, zal nu wel echt de vorm van een kindje zijn denk ik. hopeljk nog een inwendige echo, die was vorige keer bij 10 weken ook zo duidelijk.

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik heb die van pauline oud echt heel leuk! Vorige
    zwangerschap had ik die ook. En de noppies broeken vallen idd erg groot!
    Ik heb mt 36 normaal en deze broek xs

Deel Deze Pagina