Ik heb dat ook, Danitcha. Voor de laatste echo voelde ik me steeds onzeker en durfde ik bijna niet blij te zijn. Toen we de kleine afgelopen week zagen bewegen werd het voor mij pas helemaal echt Ik heb het gisteren ook op mijn werk en aan wat vrienden die het nog niet wisten verteld, ik ben zo blij en wil dat met iedereen delen
Heb ik ook wel hoor, dat ik niet goed geloofde ofzo.. Nu is t toch wel wat werkelijker.. Maar nogsteeds niet 100%
de kans is zo klein dat het nu nog misgaat bij een van ons gezien de zwangerschapsduur...dus geniet ervan meiden. nu kan het niet snel genoeg gaan maar voor je t weet vier je bijna de 2e verjaardag van de kleine zoals ik over anderhalve maand. ben er nu ook wat nuchterder en rustiger in dan toen. misschien omdat ik druk met met mn 1e of omdat je zowiezo al mama bent van een prachtig kind..ik zie t allemaal wel en heb er een goed gevoel over...
Doen jullie trouwens allemaal de combinatietest en waarom wel/niet? Ik heb er wel al een afspraak voor staan, maar ik ben enorm aan het twijfelen.
Waarom zou je t niet doen? Gratis Echo, En je weet een bepaald risico...... Als dat risico vergroot lijkt kun je kiezen voor meer testen,.. Dan weet je uiteindelijk misschien wel waar je aan toe bent.
hadden wij vorige week ook gedaan. hier in de stad zit een tentje die stampotten maakt en bezorgt..heerlijk! heb nu sperciboontjes uit pot wel lekker opzich, een vegetarisch kaasburgertje en voor de kleine een vegetarische snitzel en ik heb van die aardappelballetjes voor de frituur. net het frituurvet ververst. dus eigenlijk wel lekker..
Nou, gratis is het niet hoor. Als je jonger dan 35 bent moet je het gewoon zelf betalen. Wij doen het niet, omdat we toch niets met de uitslag doen. Als er bij de 20 weken echo ernstige afwijkingen zijn is het anders natuurlijk.
Even je verzekering bellen.. Want bij mij zeiden ze ook meteen wordt niet betaald.. Terwijl mijn verzekering zegt van wel. Dus gewoon even vragen.. Is niet standaard inderdaad maar beetje verzekering dekt t wel..
Combinatietest moet je zelf betalen. Wij doen het niet, omdat er een kans uitkomt. Stel dat er een grote kans is op een afwijking, het hoeft geen afwijking te zijn. Maar toch ga je je dan zorgen maken. Ik ben nog steeds niet fit. Griep duurt lang als je zwanger bent. Ik was ook weer heel misselijk. Gisteravond dus gespuugd. Vanmorgen helemaal slap natuurlijk. Vanmddag ben ik nog op de bank in slaap gevallen. Wij eten boerenkoolstamppot... Bijna klaar...
Het is een kansberekening die niet eens heel betrouwbaar is. Ik dacht eerst ook: waarom niet, maar ik ben bang dat de uitslag, die eigenlijk nog niks wil zeggen, me heel onzeker maakt. Ik denk ook niet dat ik vervolgonderzoek zou laten doen dus dan weet ik voor mezelf niet goed wat de meerwaarde van die kansberekening is. Ik had begrepen dat de meeste aanvullende verzekeringen alleen vergoeden als je boven de 35 bent. Maar goed, op zich zou ik het niet laten alleen omdat het geld kost, het is meer omdat ik niet goed weet wat ik met de uitslag zou doen. We moeten er nog maar eens goed over nadenken.
Weten waar je aan toe bent is natuurlijk niet hetzelfde als de keuze wat je ermee doet he? Ik zou er wel op voorbereid willen zijn als t niet goed is.. Zonder die combinatietest ook geen vervolg onderzoek..
Nou was net bij mn oma om het nieuws te vertellen,wist ze het al van mijn vader. Lekker dan. Heb mn vader een ietwat geirriteerd smsje gestuurd maar nog niks terug gehoord. Combitest: doen we niet omdat het een kans aangeeft. Stel je krijgt 1op 120. Dan ga je denken over een punctie waar je 1op200 kans hebt op een miskraam. Dat zou ik dan nooit laten doen en daarom die test dus ook niet. Cortecol. Al nieuws?