Volgens mij is sepsis bloedvergiftiging. Heftig zeg! Hoe lang heb je uiteindelijk in ht ziekenhuis gelegen voordat je naar huis mocht?
Ja zo ver was ik ook, en de dinges wat mn moeder was zou een te kleine baarmoeder zijn in combinatie met een kleine foetus voor de zwangerschapsduur... (klopt ook wel, zou zwaarder moeten zijn met 26 weken) Ik weet het niet precies, ik lees hier iets over een week of 7, maar ik ben overgeplaatst naar een ander ziekenhuis, en er staat natuurlijk niet bij tot wanneer ik daar was. Dacht wel een brief gezien te hebben van het ene ziekenhuis naar het andere.. (Ik pak m er nog even bij....) Edit, found it: 9 weken en 6 dagen in totaal. Valt eigenlijk nog best mee! Ik werd ontslagen met een gewicht van 2100gram. (44cm)
Wat wel leuk is om te zien is dat ik eerst een agparscore had van 6, en na 5 minuten 10! Dat zou je toch niet denken bij die termijn....
Ik leef nog hoor, niks aan de hand! Maar het is wel leuk om het uit te zoeken. Mijn ouders hebben er nooit echt een woord over gesproken.
@Kim: Wel interessant hoor! Maar heftig dat je zo vroeg geboren bent. Zeker in die tijd, dan heb je veel geluk gehad denk ik toch? Apgar van 6 vind ik nog hartstikke goed voor die termijn. Je was een sterk meisje Willen je ouders er niet over praten? Of heb je er verder nooit naar gevraagd.
Ja inderdaad veel geluk gehad... Mijn moeder heb ik al jaren niet gesproken, en mijn vader was een man in die tijd, die had geen idee wat er allemaal gebeurde. Die wist wel iets te vertellen, maar dat was meer over gesprekken met artsen en wel of niet de stekker eruit. Niet wat er aan de hand was. Ik denk dat hij het ook gewoon niet zo meegekregen heeft.
Odb is open ductus botalli, inderdaad een bloedvat die bij geboorte dicht hoort te zijn maar bij veel vroeggeborenen niet is. Wat bijzonder dat je zo lang geleden zo vroeg geboren bent! Dyscongruentie is onevenredige groei, niet volgens standaard patroon. Bijvoorbeeld niet normale verhouding lengte gewicht....
Heel heftig Kim. Lijkt me ook moeilijk om in de zwangerschap geen contact met mijn moeder te hebben... Palpabele lever betekend dat je lever vergroot is... En sepsis is inderdaad een levensbedreigende bloedvergiftiging. Erg bijzonder verhaal! En dan nu zelf zwanger. Met zo'n instinct en natuurlijke vechtlust moet je wel een geweldige moeder worden!
Mooie woorden Kortecol Hier ook wakker.. Lag heerlijk te dromen.. Alsof ik een film aan het kijken was. Was benieuwd naar de clue van t verhaal belt een mongool me wakker. Heb afgewezen en boze sms gestuurd. Flikt ie wel vaker, en heeft nooit iets zinnigs te melden dan.
Goedemorgen Hier weer heerlijk geslapen, zou de misselijkheid in de nacht toch echt verdwenen zijn. Of ben ik te vroeg met juichen haha
Ik heb ook weer 2 uur wakker gelegen vannacht. Door een helicopter. Was gister ook al. Toen ik eindelijk weer wilde gaan pitten na mn brinta begon mn dochtertje pfff
Goedemorgen meiden! Wij hebben het druk druk druk... Wel leuk want het grootste gedeelte weet nu dat we zwanger zijn. Iedereen reageert zooo leuk!! Vandaag nog bij een aantal mensen langs en bellen en dan gooi ik het komende week een keertje op fb (woensdag ofzo). Werd vanmorgen wakker met een hele warme plek op m'n onderbuik. Weet niet wat het was maar ik vond het wel leuk.. Fijne dag allemaal!!
Leuk zijn al die reacties van mensen, Peony Wij gaan het vanmiddag nog aan een vriend vertellen, samen met een van mijn beste vriendinnen die ook zwanger is. We vieren altijd samen carnaval en normaal is hij de enige in onze groep die geen alcohol drinkt, dat zal dit jaar dua anders zijn
Goeiemorgen meiden!! De babydumo box is erg leuk er zitten 2rompers in, klerenhangers, speen, slabbetje, knuffel, en nog wa dacht ik.. Ma dat weet ik niet meer! Toen ik hem openmaakte zag ik allemaal blauw! Haha zou t een voorteken zijn?? Iedereen denkt dat t een meisje word, krijg ik blauwe spullen haha! Owjaaa slofjes zaten er nog bij met een balletje erop. Gister bij t kamertje wezen kijken die we kunnen overkopen van me zwager, zag er erg leuk uit. echt een kamertje wat bij ons huis past. dus dat vind ik super leuk. Verder ga ik een keer samen met haar kijken wat ze nog allemaal heeft. Dat we dat ook over kunnen kopen. T is voor 1kind gebruikt dus is allemaal nog goed! Fijne dag allemaal ik lig lekker met een dekentje op de bank.. Vanmiddag ef poetsen denk ik vnaaf komt een vriend op visite met zijn nieuwe vriendin.. Ben benbenieuwd. Met zijn ex kon ik super goed ma nu t uit is ziek haar ook niet meer jammmer! Groetjes
Oh dan zitten er andere dingen in de ba ydumpdoos dan bij mn eerste. Leuk! Ik ga hem binnenkort ook halen.