1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Heb het in mijn bericht gewijzigd!

2. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    @leonizzi: welkom! Gefeliciteerd alvast!
    Nu je het zegt! Inderdaad precies goede tijd om zwanger te zijn! Ik heb bij mijn eerste al die onhandigheden gehad. Winterjas, dikke buik en sneeuw, laarzen de niet passen. Fijn dat ik nu in deze periode zwanger ben.

@juf85: leuk dat je samen zwanger bent met je schoonzus! Mijn zusje en ik zijn ook samen zwanger, zij is nu 8 weken.

Hier nog steeds maar kleine 'klachtjes'. Wel erg moe, beetje misselijk.

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Was toch wel erg moe! Net even een half uurtje op de bank liggen pitten. Lekker hoor!

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Oh en er is nog een schoonzus zwanger (van dezelfde kant van de familie :) ).
    Dus 22 weken, 12 weken en ik ca. 5 weken ;)

5. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    hier echt super moe vandaag en veel hartkloppingen, nu heb ik dat altijd al maar het was vandaag echt door de zwangerschap erger.

mn buik is echt enorm opgezet. lijk op het moment savonds wel 4 a 5 maanden zwanger en ik krijg mn broek niet meer dicht.

is toch niet normaal dat je met 5 weken al zwang.broeken aan moet? man grapte al als het er maar niet 2 zijn haha.

ben deze week anderhalve kilo afgevallen dus daar ligt het niet aan.
    bij de zwangerschap van mn dochter ben ik in totaal 3.5kg aangekomen dus hoop deze zwangerschap er ook goed weer goed vanaf te komen. direct na de keizersnede was ik lichter dan ooit haha.

oja voor de lijst; ik beval in het ziekenhuis, waarschijnlijk geplande keizersnede en geef flesvoeding omdat borstvoeding met mijn medicijnen niet mag.

ga zo naar bed, lekker wat uurtjes slapen en morgen naar mn vriendinnetje die ook zwanger is op de koffie, zij heeft een zoontje die 1 maand scheelt met mn dochter dus nu zijn we voor de 2e keer samen zwanger, echt leuk.

6. Lelie84

Lelie84 Actief lid

28 okt 2012
    310
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Vannacht kreeg ik ineens hele erge buikpijn!!! Ik ben naar de wc gegaan en moest poepen. Maar daarna ging de pijn niet weg. Ik werd draaierig, zweterig, misselijk en had het gevoel dat ik flauw ging vallen. Wel kokhalsneigingen maar er kwam niks. Ik was heel bang dat ik m'n kindje aan het verliezen was. Heb de lamp aangedaan maar geen bloed o.i.d. te zien gelukkig. In bed zakte de pijn weer weg en voelde me beter. Ik hoop niet dat dit een voorteken is voor een miskraam, maar ik neem aan dat mijn darmen toch niet zo heftig kunnen reageren met 5 weken zwangerschap? Ik voel me nu weer goed.

7. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Goedmorgen! Hier slaat de moeheid toe, wil het liefst terug in mijn bed maar kan niet want dochter is thuis. Vanmorgen ook een beetje rare smaak in mond en licht misselijk en duizilig. En steeds zo'n last van jeuk! Word er gek van...
    Hoop echt dat het goed blijft gaan, vind het soms best wel weer heel spannend, hebben jullie dat ook? Maar ik wil juist heel bewust proberen te genieten van elke fase in de zwangerschap dit keer. Dit zal wel eens mijn laatste keer kunnen zijn namelijk.

Trouwens Lelie84, ik heb soms ook echt behoorlijk last van mijn darmen, en kan me daardoor echt even beroerd voelen maar heb ook altijd al last ervan dus denk dat dat erbij hoort.

8. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    lelie als je een verstopping hebt bijv of veels te lang gewacht hebt met poepen, dan kunnen die verschijnselen die je opnoemt weldegelijk voorkomen. Heb ze regelmatig gehad.

9. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Lelie ik heb vanacht ook weer veel wakker gelegen ook weer zeurend gevoel in me buik. Gelukkig had ik het met mijn dochter ook dat stelt me meer gerust.
    Wat jij beschrijft heb ik een week geleden gehad, heb toen mijn vriend wakker gemaakt dacht echt onee foute boel.
    Het kunnen je banden zijn maar ook je darmen.

10. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Mag ik me ook hier melden? Ik heb niet alle pagina's terug gelezen. Maar ik heb vanmorgen posi getest op 11 dpo. Mijn uitgrekenden datum voor alsnog 12-8-2013.

11. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @juf, hahaha! Leuk dat je toch de vk hebt gebeld!

@brademarie, oh wat balen van je hand!! Hoop dat het kuurtje idd aanslaat. Wat voor operatie was dat?

@sm1990, oef, dat klinkt niet fijn (miskraam en overgeven). Hopen dat het deze ronde goedgaat en dat je niet zo misselijk bent!

@ikapika, ohhh wat leuk groep 5! Ik heb mijn lio in een 5/6 gedaan. Was echt zo leuk. Ik stond daarna voor groep 8. Nog geen vaste baan, wel invallen...

@juf, jij ook zo te lezen aan de naam! ;) Welke klas heb jij?

@minime, ja ik ben niet op de weegschaal gaan staan om te zien hoeveel ik nu weeg maar ik wilde mijn 'startgewicht' weten en ik wil wel een beetje in de gaten houden hoeveel ik afval of aankom. (Al zou het mij niets uitmaken als ik heel veel zou aankomen, gaat mij om m'n gezondheid).
    Boek van Pauline Oud vond ik er heel lief uitzien maar totaal niet handig, weinig schrijfruimte. Ik heb nu een zwangerschapsagenda. Links uitleg over de week en rechts een hele blz om te schrijven. Verder niets. Info over de kleine ed lees ik wel in een ander boek.

@wies, vervelend dat je zelfs wakker werd van de kramp. Lees veel over rommelende maag en darmen. Hihi, grappig. Ben ik niet alleen! :p
    Balen van het bloedprikken, zal waarschijnlijk snel afzakken.

@marloes, balen dat je misselijk bent!

@anne, schijnt toch dat je sneller groeit bij een 2e. Zijn nu nog darmen, misschien heeft het allemaal ff meer ruimte om z'n oude plekje weer te vinden! ;)

@lelie, oh dat lijkt mij eng meis. Ik heb het ook weleens gehad, als ik dan van de wc kom voel ik mij meteen weer beter.

@mixje, ik begin ook jeuk te krijgen! Vooral m'n borsten en bovenbuik! Pfff..... heel irritant!
    En ik denk dat iedereen bang is, zoalang het je leven en gedachten niet overneemt lijkt mij dat normaal. Als je daarnaast ook evengoed blij bent en kan genieten moet je proberen dat vast te houden!!

@hier, net gelezen dat een meid van m'n vorige forum (pcos) vanmorgen positief heeft getest! Vind het zo leuk om te lezen dat het dus echt kan met pcos (al wist ik dat zelf ook al:p).
    Ik heb straks weer fysio sport. Vanmiddag belafspraak met de gyn! Jee!! :D

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Goedemorgen meiden!

Lotte, welkom en voorzichtig gefeliciteerd meid!

Lelie, wat vervelend meid. Heb er geen ervaring mee. Hoe voel je je nu?

Mixje, jeuk heb ik ook last van! Heb al tijden eczeem, speelt nu weer lekker op (en mag geen hormoonzalf gebruiken nu......)

Anne, hier ook opgezette buik hoor! Die darmen van mij zoeken echt hard naar ruimte ;)

Juf, leuk zeg al die zwangeren in de familie. Hier 2 goede vriendinnen zwanger maar al een stuk verder (23 weken en 27 weken)

Hier vandaag huisje poetsen en taarten maken. Morgen vier ik mijn 30e verjaardag dus vandaag nog een druk dagje. Nog steeds verkouden maar goed geslapen gelukkig.
    Fijne dag meiden!

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lotte, jaaaaaaaaaa! :D
    Hihi welkom meid!! Gezellig!!
    Had je vanmorgen met je vent getest? Had je verteld van je ovutest van gisteren? ;)

14. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Hi lieve meiden,

Ik lees nog wel met jullie mee hoor!, maar heb me wel een beetje teruggetrokken. Mijn gevoel zit niet heel goed deze zw. Geen bloed/roze/bruinverlies meer gelukkig. Mijn test vanmorgen was wel wat lichter!! Nu test ik pas na het weekend weer. Hoop nog steeds op een goed positieve test en daarna een echo.

(p.s. Hebben jullie de extravoordeelkaart aanbieding gezien van kv? Pampers 1&2 met 50% korting!! Fsgvgf

15. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Ging ff wat fout.

De pampers dus, lekker inslaan! (max 3 pakken) ik wacht nog even hihi.

16. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Peony Ja ik had het gisteren verteld anders had ik nog een dag gewacht met testen. Hij was heel erg sceptisch en zei hoop nou maar niet teveel. Maar ik had toch gelijk. Ben alleen zo bang dat het een miskraam wordt. Had ik bij de 1e zwangerschap helemaal niet.

17. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @susanne, oh wat naar dat je gevoel niet goed is. Snap dat je dan even afwacht en voorzichtig bent!
    Lief dat je het aangeeft van de pampers. M'n gevoel is goed maar daar wacht ik ook nog maar mee...
    Laat je weten hoe het met je gaat of als je nieuws hebt??
    Hoop dat je test snel donkerder wordt!! *knuffel*

18. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lotte, lijkt mij logisch dat je daar bang voor bent. Mijn gevoel is goed maar ben er evengoed heus wel bang voor soms.
    Hihi, die mannen zijn idd altijd erg voorzichtig!

19. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @peony,

Laat het zeker weten!! Vind het erg fijn om gewoon ff mee te lezen :)

Fijn dat jouw gevoel goed is!! Lekker gevoel hihi :)

Weet niet waarom ik niet zo een goed gevoel heb. Miss omdat ik zo schrok van de afscheiding en buikpijn. Maar ik denk ook als het echt een miskraam is, dan had ik toch echt moeten gaan bloeden? Ben nu bang dat dat nog komt :s

Knuffel terug!!

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @susanne, ik heb geen verstand van miskramen en hoe dat gebeurd. Dus zolang je verder niet veel meer bloedverlies hebt of heel erge krampen lijkt het mij nog goed. Maar nogmaals ik heb het zelf nooit meegemaakt. Zag niets in de agenda, je moest maandag toch weer even langs de ha?

Deel Deze Pagina