Even een dagje gewerkt en er zijn 5 pagina's vol gel#ld haha. Alle nieuwe meiden, van harte!! Peony wat voor dagboek is t geworden? Wij gaan 22 dec lekker wintersporten, toch wel spannend met zo'n garnaaltje in mn buik.. Denk dat ik niet elke dag ga snowboarden, had aan de vk hier op t forum gevraagd of t veel kwaad kon. Zij zei van niet. De been zit dan nog goed beschermd achter t schaambot.
Hi meiden, inderdaad veel gekletst zeg! Wel alles bijgelezen maar weet niet meer precies waar ik op wilde reageren.... @Jeuk: Vandaag heb ik veeeel last van jeuk aan het litteken van mn keizersnee. Of het nou door de zwangerschap of het weer komt weet ik niet. Het is wel erg irritant in ieder geval. Ook af en toe een beetje jeuk aan mn tepels, maar lang niet zo erg als het litteken! @Temperatuur: Ik heb het de hele dag erg warm. Mn collega;s waren aan het klagen dat ze het zo koud hadden etc. Ik denk ik zeg maar niks, anders krijg ik gelijk weer te horen dat ik ' wel zwanger zal zijn' . Haha. Bij ons is het al sinds 3 jaar continu babyboom op kantoor!
Dag meiden! Elke avond ga ik bijna gelijk met de kleine naar bed maar vannacht moet ik werken... Moet met 5 minuten rijden maar heb echt geen zin. Morgen nog een lange dag erachteraan en 's avonds pas weer het bedje in! Pfff!!! Nou, geen goede bijdrage van mij maar moest even klagen
Ik heb het ook wisselend qua temperatuur. Vanavond had ik het eerst erg koud en nu vind ik het zo warm! Verder ook moe. Een u ur geleden kon ik al wel slapen. Maar ik wilde zo graag 2 rokjes afmaken (1 voor mezelf en 1 voor een schoonzusje). Die zijn nu af, dus nog even internetten en dan maar naar bed denk ik. Vandaag de post van de VK ontvangen. Heel vragenformulier ingevuld. Verder wat informatie. Bij het papier van de echo staat dat het niet handig is om kleine kinderen mee te nemen. Toen ik de echo van mn zoontje had was er wel een kindje mee in de wandelwagen zag ik (bij iemand anders). Wij kunnen niet zo maar even oppas regelen door de week overdag, dus ik denk dat we hem maar gewoon meenemen. en dan met een cracker en wat drinken erbij laten zitten. En als het echt niet gaat, dan moet mn vriend maar met hem naar de gang of zo. (met de 20 weken echo zullen we uiteraard wel oppas regelen, maar dan weet iedereen het al, dus is het makkelijker. En die 'echomeneer' doet ook ''s avonds echo's). En bij de brief van de VK stond ook dat bij het intakegesprek (dat ca. 40 min. duurt) het ook niet handig was om kleine kinderen mee te nemen. Hoe doet iedereen dat dan? Mn schoonzusje heeft haar zoontje van 1,5 ook gewoon meegenomen naar de intake. Nou ik moet nog maar even zien hoe ik dat ga doen...
Ik neem mn zoontje gewoon mee hoor. Ik neem wel een boekje ofzo mee, en anders kan manlief hem wel bezig houden tussendoor.
Peony, ik ben ook erg benieuwd naar je zwangerschapsagenda! Maar dat jij al de vk moet inlichten.... dat is mij niet verteld, mmmhhh MiL. Als de 1e zo'n poos op je liet wachten, dan snap ik zeker dat je al zo snel voor de volgende bent gegaan. Je weet toch niet hoe het loopt. En dat hun leeftijd zo dicht bij elkaar ligt is alleen maar leuk! Maar 2 emmy's... misschien een tweeling?! Enne... werkse! Mamsie, super dat je het lijstje zo netjes bij houd. Thanks!
Lieve dames, allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap. ik vind t doodeng maar wil graag meeschrijven. Zal me even voorstellen. Ben nu 31 jaar en al heel wat meegemaakt op zwanger gebied. In 2009 een bbz gehad, in 2010 een gezonde dochter geboren.. Eind 2011 weer zwanger en verliep super tot ik onze dochter met 32 weken niet meer voelde bewegen. Controle bij vk wees inderdaad uit dat onze mooie meid was overleden. Geheel onverwacht. Week ervoor nog een goede echo gehad. Ze is in juli van dit jaar geboren. Nu dus zwanger van nummer 3. Word een super spannende tijd. Eerst de 1e 12 weken, dan 20 weken echo en dan nog zal ik niet gerust zijn natuurlijk.
Luvv welkom, gefeliciteerd, en wat moeilijk. Ik hoop dat je toch voorzichtig ondanks de ongerustheid een beetje kan genieten, en dat alles goed blijft gaan natuurlijk
Luvv wow heftig!! De grote angst van iedere ouder.. Gefeliciteerd met deze zwangerschap! Deze blijft goed gaan hoor meid!
Luvv wat heftig wat je hebt meegemaakt, hoop dat je toch een beetje kan genieten van de zwangerschap. En natuurlijk gefeliciteerd
Danitcha Ik heb ook niet echt veel klachten. Alleen wat rommelende maag en darmen. Ben niet misselijk ofzo. Nou heb ik wel al een hele vroege test gedaan dus wie weet komt dat nog. Striee Het enige wat je kunt doen, is nag je bevaling nertsolie of bio-oil smeren daar worden de strepen echt minder donker van. Peony Ik ben ook al in zo'n dagboek begonnen maar dan vanaf de mmm vond het wel fijn om het later terug te lezen. Nu dus leukere berichten in het dagboek temperatuur ik heb de hele tijd last van opvliegers. Juf85 ik heb 24 dec. de eerste echo. Hier denken mijn ouders dat ik dan een follikel meting heb. Dus zei passen op. Eigenlijk hadden we hem gewoon mee genomen, maar omdat ik me een beetje verlult had hebben we maar gezegt dat ik een follikel meting had. Daar namen wij ons zoontje namelijk nooit mee. Overigens geloof ik niet dat ik nadat ik bij de gyn ben geweest en naar de VK kan een intake heb van 40 minuten. was bij de eerste ook niet. Luvv Oh wat heftig meid. Dan zal je je pas idd gerust voelen zodra de kleine echt geboren is. All Wij gaan vandaag naar de woonboulevard een nieuw bankstel kopen. Oude is al verkocht dus die "zorgen" hebben we ook niet meer. Fijne zaterdag allemaal!
Goedemorgen! Luvv, welkom en gefeliciteerd. Wat een heftig verhaal zeg! Krijg je nu extra controles? Waaraan is je kleine meisje overleden en is er kans op herhaling? Sterkte meid! Het zullen ongetwijfeld lange en moeilijke weken worden! Hier vandaag m'n 30e verjaardag vieren. Party, party! Fijne dag meiden!
@babyr, hier een link... Mijn zwangerschap week na week / deel Agenda | 9789044734867 | Nel Warnars-Kleverlaan | Zwangerschap, Bevallen & Geboorte Zijn helaas geen foto's van de binnenkant. Links is een blz met wat info. Wel grappig om te lezen maar niet heel informatief. Rechts een blz om helemaal vol te schrijven. De week begint met maandag, terwijl mijn week op donderdag begint. De dagen zijn klein aangegeven en die haal ik weg met typex, zie je amper iets van. Veel boeken vond ik volstaan met info terwijl ikzelf iets wil schrijven. Koop gewoon een boek erbij met alle info, de agenda gebruik ik gewoon om alles op te schrijven. Genoeg ruimte! Ben dus blij!! Lekker hoor, wintersporten! En als je er een beetje om denkt moet het gene probleem zijn. Let er wel op dat de lucht misschien wat ijler is (ivm duizeligheid ed). @minime, vervelend die jeuk!! Komt toch misschien al wat rek te staan op het litteken, ook aan de binnenkant. @mama-in-love, oef lang avondje dus!! Hoop dat je vandaag nog en beetje fit bent!! @juf, geen idee hoe anderen dit doen... Of je moet hem meenemen met het gesprek, dan kun je hem zelf nog wel bezighouden. En evt met de echo iemand strikken met een smoes?? @danitcha, zie de link bij babyr.. En hoef de vk pas te bellen met 6 á 7 weken. Ze ging er namelijk vanuit dat, als de 1e echo goed is, ik gewoon naar de vk kan. Ik kijk nog wel even wat ik doe, als ik na de 1e echo bel dan heb ik nog een maand voor de 2e echo. Weet niet of het heel druk zal zijn om een afspraak te maken bij de vk? @luvv, voorzichtig gefeliciteerd meid! Heftig verhaal. Kan mij voorstellen dat jullie nooit helemaal gersut zullen zijn!! @lotte, super he dat het dagboek nu een leukere wending krijgt? Veel plezier vandaag met shoppen! @mamsiem, geppie bithday to you, geppie birthday to you, geppie birthday dear mamsie, geppie birthday to you!!! Van harte!!! @hier, alles z'n gangetje. M'n borsten en tepels beginnen nu echt vervelend te jeuken!! Pfff... heel vervelend, ze zijn ook super gevoelig dus even wrijven is ook niet fijn. Ze zijn trouwens nu al mega gegroeid! En ik heb al niet van die kleine! Het valt iig best op nu... Hoop dat het niet verder groeit want dan kan ik het amper verhullen. Haha, maak me meer zorgen om m'n borsten dan m'n buik, dat valt niet op voor een ander. @straie, ik stond er nog wel voor om bio-oil te kopen en daar mee te smeren. Maar helpt dat ook al preventief of pas achteraf? Smeer nu met zwitsal mama.
Luff welkom! Wat een heftig verhaal!! Ik hoop dat er nu een voorspoedige zwangerschap en gezond kindje volgt!
Peony ja je kunt het ook preventief smeren. Dan worden ze miss niet zo donker. Maar voor het zelfde geld krijg je helemaal geen striee. Ik denk dat het bij mij niet erger zal worden. Heb nog een beetje van de eerste zwangerschap. Maar omdat ik bij mijn buik nogal wat huid over heb na het vele afvallen,denk ik dat ik juist en mooie strakke buik krijg