1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @lotte, leuke banner!! :D
    En ik heb al (flink wat) straie... :(
    M'n borsten, heupen, lies! Tja, daar zal ik dus niet aan ontkomen! Misschien dat ik gewoon een flesje bio-oil koop en om de paar dagen m'n borsten en buik ermee insmeer. En verder gewoon lekker blijf smeren met zwitsal. Ga het toch niet tegen.
    Ach ja, het is niet anders!! Ik ga echt niet klagen!! ;)

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hallo Dames,

Ik had een topic gestart zonder dat ik wist dat deze er was. Mag ik me bij jullie aansluiten?

Gr. Kim11

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Goedemorgen! Vandaag 4 weken :) Jippie! ;)
    Toch een soort van mijlpaal haha! Nu op naar de 12 weken!

4. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Peony Nee idd haha. Zou wat zijn als we nou gingen klagen haha. Maar denk dan wel dat bio oil beter werkt dan zwitsal.

Kim tuurlijk. Welkom

5. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @kim, gefeliciteerd! :D Gezellig!

@mama-in-love, gefeliciteerd met je 4 weken, hihi!
    Ik voor mij komt eerst nog die echo van 8 weken waar ik nu naartoe leef! ;)

@lotte, misschien dat ik idd die bio-oil nog haal. Lees ook dat het heel fijn is voor je gezicht. Ook heb ik nog een litteken van de operatie op m'n rug. Hopelijk helpt het daar ook tegen! :D

6. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Welkom nieuwe zwangeren.

Ik ga zo naar de open dag van mn werj met mn dochter.
    En dan vanavond daar diner.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb vorige keer ook veel gesmeerd. Met kruidvat buik spul en ook iets van zwitsal. Ik heb op mn bovenbenen namelijk al striae sinds mn pubertijd. Ik had tijdens mn zwangerschap nergens last van. Maar na de bevalling had ik opeens twee strepen in mn zij en wat op mn borsten. Dat viel mij dus reuze mee. Nu ga ik ook weer smeren, maar dat vind ik ook gewoon fijn. Ik weet wel dat striae dieper ontstaat. Ik maak nu eerst mn bodylotion op en daarna zoek ik wel wat anders.

Wat een verhalen over heftige zwangerschappen zeg!
    Hier een vrij normale zwangerschap gehad. Behalve dan mn bekkeninstabilitiet, dat was heeeel vervelend. Je kunt op een gegeven moment niks meer. Daar ben ik wel bang voor, want ik moet mn zoontje nog weltillen en zo.
    Mn zoontje is met 36,5 weken geboren. Dus hij moest even in het ziekenhuis blijven. Eerst paar dagen aan infuus op de medium care. Daarna mocht hij bij mij op de kamer.

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wat ook heel goed werkt voor littekens, is vitamine E capsules kopen, deze openen en het poeder op je littekens wrijven. Vitamine E is het geheim, niet al die mooie naampjes ;)

9. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @kim, ok!! :D Dus niet innemen maar echt 'smeren'.
    Ik ga eens op zoek! (Het is trouwens echt niet zo dat ik het erg zou vinden hoor als ik er veel last van zou hebben.)

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou, straks als die wolk van een baby er is denk je wel anders hoor.

Ik heb een zoon van 7, en ik heb ook weleens naar een leuke bikini staan kijken en dacht dan: Nee,.. Jammer..

Tuurlijk is het niet het einde van de wereld, maar voorkomen is beter dan genezen. Want genezen doet het niet. (Voorkomen ben ik trouwens ook niet zo zeker van :))

11. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @kim, nee idd, heb je gelijk in.
    Toch heb ik het nu ook best heel erg. Het valt vooral op bij m'n heupen en bovenbenen.... Maar idd, voorkomen is beter dan genezen (als het idd te voorkomen is). En als het wel íets helpt is het al mooi meegenomen! ;)

@hier, grappig, een meisje uit het dorp heeft net op fb gezet dat ze 12 weken zwanger is!! Ken haar wel en heb haar wel vaker gesproken. Tis geen vriendin maar wel leuk... misschien dat ik haar nog tegen ga komen bij een of andere cursus.
    Hebben jullie misschien tips oid voor cursussen die leuk zijn? Ik zat te denken aan zwangerschapsyoga (gewoon ontspannen en letten op je ademhalen en je spieren lenig houden) en iets voor m'n man en ik samen...
    Ik wil ook graag borstvoeding geven en las dat daar ook cursussen voor zijn. Ik weet dat het allemaal nog redelijk pril is maar ik zat er vanmorgen aan te denken...

12. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Mamsie, HAPPY BIRTHDAY!!! :D

Luv, wat een heftige geschiedenis heb je. Weet je de oorzaak van het overlijden van je dochter? Uiteraard leef je nu in zo'n onzekerheid, maar probeer idd te genieten. Niemand kan in de toekomst kijken. Voor mij natuurlijk heel makkelijk om te zeggen...

Peony, wat leuk zo'n boekje! Ik ga denk ik vandaag ook zoiets bestellen. Doe ik er meteen een zwangerschapsboekje bij voor m'n lief, leuk voor in z'n schoen :p.
    Ik wil bij een zwangerschapsclubje bij mij op de sportschool. Ik kijk al eeuwen vol met bewondering naar dat clubje met dikke buiken en dan mag ik er ook eindelijk bij!!! Het is volgens mij de laatste 3 maanden van de zwangerschap, dus ik moet nog even wachten.
    Verder wil ik ook wel iets doen voor de bevalling. Een meisje dat ik ken heeft een cursus hypnobirthing gedaan, dat zou ook wel iets voor mij zijn. Maar ik weet niet of dat hier in de buurt is. Oja, en ik heb op vakantieveilingen een zwangerschapsfotoshoot gewonnen. Dat was niet helemaal de bedoeling, want ik win daar nooit wat. Ik had 6 euro geboden en nog gewonnen ook haha. Nu moet ik binnen een week de afspraak plannen. Ik denk dat ik het maar rond 1 juli ofzo zet en dan zie ik wel. Voor die 6 euro is er ook geen man overboord.

MiL, 4 weken zwanger, yeah! Absoluut een mijlpaal!

Littekens, ik heb goede ervaring met pcle creme en littekencreme van biodermal. Met straie heb ik geen ervaring, maar als ik jullie zo lees moet ik nu al beginnen met smeren :(. Ik groei toch nog helemaal niet? Ik smeer me wel altijd in met bodylotion na het douchen, dat is voorlopig voldoende toch?

13. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    striee ik vind het geen ramp dat ik het heb. Als ik kijk hoe ik er 1,5 jaar geleden uit zag. Dan heb ik liever striee.

peony ik heb bij de eerste zwangerschapsgym gedaan. Maar weet niet of ik het nu nog eens zou doen. Goede vriendin van me is ook zwanger 10 weken nu, miss kunnen we wel iets samen doen.

14. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @danitcha, ja leuk he dat boekje? In die van mijn staan ook hele schattige kleine plaatjes.
    En zwangerschapsgym.... ik heb al fysio onbeperkt tot 2015 en daar sport ik al 2x in de week. Dus ik zal daar ook gerichte oefeningen krijgen. Een vriendin van mij heeft ook die cursus hypnobirthing gedaan. Vond ik wel interessant klinken, dus ik ga daar wel even over informeren.
    Ohhh wat leuk zo'n shoot. Haha, grappig dat je die gewonnen had. En idd.... 6 euro.... Dat is echt niks!
    En smeren... tja... Het hoeft volgens mij ook nog niet echt. Wel houdt die creme je huid soepel en heeft het nu nog alle tijd om in te trekken. Bodylotion zal wel hetzelfde effect hebben denk ik. De grootste reden is nu nog voor mij omdat ik het fijn vind en ik al heel speciaal vind. Heb ook het idee dat ik nu even extra lief moet zijn voor m'n lijf, het gaat nog zoveel te verduren krijgen!

@lotte, jaaaaa meid! Logisch!! Jij ziet er nu zooo goed uit. Dan maakt een beetje straie echt niet uit!! :D Hihi, nu is het niet erg om aan te komen! ;)

15. mooo

mooo Lid

25 nov 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn advies aan iedereen is de cursus Samen Bevallen.
    Je krijgt daar meerdere ademhalingstechnieken aangeleerd die je allemaal in een ander stadium van de bevalling kunt gebruiken.
    Zo heb je de hele bevalling iets om op terug te vallen en je partner kan daar ook nog eens gigantisch in ondersteunen. Zorgde er bij mij voor dat ik helemaal gefocust was en heel goed met de pijn om kon gaan!

16. Marloes82

Marloes82 Lid

21 nov 2012
    18
    0
    0
    Den helder
    Persoonlijk denk ik dat het voor de moeders in spe handig kan zijn een zwangerschapscursus. Ik heb het niet gedaan, ik stond en nu ook erg nuchter in....1 het moet eruit, 2 het doet pijn en 3 als ik maar bewust ben van mijn ademhaling!!
    Ik kreeg complimenten van de vk na mijn bevalling dat ik zo ontspannen was!

Weet nog na 12 uur weeën weg puffen dat ik het Zh kwam en een zuster ging op kinderlijke manier ging vertellen hoe ik het moest doen......die schoot verkeerd haha haar verteld dat het al 12 uur prima gaat en dat niet gaat veranderen.

Bij deze zwangerschap ga ik weer geen cursus doen. Wel fijn te weten wat mij te wachten staat ook daarna. Mijn wereld zal nu niet drastisch op zijn kop staan!!!

17. mooo

mooo Lid

25 nov 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marloes, dat is fijn! Fijn dat het zo ook goed liep.
    Echter, ik vind het zelf niet echt een kwestie van wel of niet nuchter. Je goed voorbereiden vind ik ook 'nuchter'.

18. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Zwangerschapscursus ik heb toen bij de gym idd ook ademshalingsoefeningen gehad. En bepaalde massage waarbij de man z'n aandeel kan doen bij de bevalling. Helaas werd ik ingeleid en kreeg ik een weeenstorm en was geen enkele ademhalingsoefening nog effectief. Heb uiteindelijk ook genoeg complimenten gehad dat ik het zo goed had gedaan. Doet je toch goed als andere mensen dat nog ff benadrukken:p

19. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Peony ik heb trouwens ook het 9 maanden boek gekocht dat is van die serie waar ze ook de kraambezoekboeken enzo van hebben.bol.com | Mijn 9 maanden dagboek, Pauline Oud | Boeken Daar ga ik de leuke dingetjes bij houden los van mijn gewone dagboek. Waar ik nu ook dingetjes in schrijf. Heb wel besloten dat ik daar pas in ga schrijven na een goede echo. Vul ik alle details erna wel in.

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @mooo, heb meer goede verhalen gelezen over samen bevallen. Mijn man wil er ook graag bij betrokken worden (wil ik ook) en las al dat je veel info krijgt, ademhaling oefenen ed... Gewoon redelijk compleet voor vader en moeder.
    Zag op de site van de vk dat er genoeg cursussen gegeven worden hier in de buurt van yoga. Bij de vkpraktijk worden ook nog 2 informatieavonden verzorgd (gratis). 1x over de bevalling en 1x over borstvoeding. Dus als we naar die 2 avonden zouden gaan, samen bevallen en ikzelf dan gewoon lekker zwangerschapsyoga ga doen dan we dan iig goed voorbereid de bevalling en kraamtijd ingaan! (Voor zover je voorbereid kan zijn haha).

@marloes, haha lijkt mij idd wel fijn om achteraf te horen dat je het idd goed hebt gedaan!

@lotte, leuk dagboek. Ik vond er alleen te weinig ruimte om te schrijven. Ben nogal een schrijver zoals jullie misschien wel gemerkt hebben! :p
    Ik heb het wel met m'n man besproken om nog even te wachten met het invullen van het dagboek tot de 8 weken echo. Maar we zeiden al tegen elkaar... Ik ben nu zwanger, en dit blijft onze 1e zwangerschap. Zelfs als het fout zou gaan is lijkt het ons een mooi aandenken. En dan kopen we gewoon weer een nieuw dagboek voor een 2e zwangerschap. Maar ik kan mij voorstellen dat je nog even wacht met invullen.

Hebben jullie trouwens al een koosnaampje voor de kleine?

Deel Deze Pagina