1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

De vorige zwangerschap hebben wij de cursus samen bevallen gedaan. Dat vond ik erg leuk. Het was met 6 stellen. Het is heel informatief. Ook voor de mannen. Want die gaan uit zichzelf niet echt over de zwangerschap en de bevalling lezen. Verder hebben we ademhalingsoefeningen gedaan. De mannen deden ook mee, zodat ze je tijdens de bevalling kunnen helpen. Soms ga je te snel als je pijn hebt, maar dan kan de man je weer sturen (als je dat toelaat...). Ook hebben de mannen massages geleerd voor bij rugweeen en beenweeen. DAt was fijn, want ik had erge beenweeën. Dus mijn vriend kon mij daarbij helpen.
    Verder is het ook leuk voor de contacten. Met 1 stel hebben wij nog contact. Ik ga wel eens zwemmen met haar en haar zoontje of naar de kinderboerderij oid. Een paar andere stellen heb ik nog op facebook.
    Wij hebben toen ook een infoavond gehad van de verloskundigepraktijd (5 euro). En een borstvoedingsvoorlichting van het ziekenhuis (gratis).

Dit keer ga ik gewoon het mapje van de cursus samen bevallen weer doorlezen. Ik denk niet dat ik nog een cursus ga doen. Je kunt trouwens ook een opfrismiddag doen van die cursus.

2. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Mamsie gefelicteeeeeerd!

Peony, leuk hoor dat boekje! Leuk dat je je gevoelens lekker erin kwijt kan he..

Marloes, ga je in t Gemini bevallen? Misschien liggen we wel naast elkaar ;) Haha nee ik zit bij t MCA..

Zo straks als onze dochter wakker is gaan we alvast sint vieren, en morgen bij mn ouders en volgende wk bij mn schoonouders.. Die word verwend :D

3. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Hoi allemaal,
    net even bijgelezen, hadden hier vast sinterklaasfeest vandaag. Sorry ben een heleboel weer vergeten maar welkom nieuwe zwangeren en gefeliciteerd! En Mamsie ook gefelciteerd!
    5 weken zwanger vandaag, yeah! dus de 6e week in, volgens mij gaat deze week al het hartje kloppen, heb ik dat goed?
    @ cursus, moet eens uitzoeken of ze dat hier waar ik woon ook ken, mijn man heeft er nog nooit van gehoord in ieder geval. Heb het bij de eerste wel gedaan maar was niet zo'n succes maar dat kwam omdat ik er alleen voor stond en daar heel verdrietig over was en dan al die gelukkige stellen... Dat was een beetje te confronterend. Deze zwangerschap is daarom extra speciaal voor ons omdat we het nu wel helemaal samen kunnen beleven.

4. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedankt allemaal. Ze is overleden door een bloedprop in de navelstreng. Geen herhalingskans. Ze was gezond dus dikke pech geweest. Zo oneerlijk. Wij zijn idd pas gerust als de kleine gezond en wel op m'n buik ligt. Lopen nu bij de gynaecoloog en daar krijgen we wat meer echo's enzo. Dat is wel fijn.

5. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Luvv, ik zag net je topic bij vlinder kinderen. Pff echt tranen in mn ogen, wat moeten jullie een verdriet hebben.
    Wil je een dikke knuffel geven meid

6. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Luv, het is echt verschrkkelijk. Ik hoop dat je over 8,5 maand een wolk van een baby op je buik hebt!

Peony, ik heb nog geen bijnaam. Ik probeer het echt ukkie enzo te noemen. Maar op één of andere manier zeg ik steeds mannetje, ventje enzo. Voorgevoel? En jij?
    Ik moet sowieso de eerste paar echo's bij de gyn, dus misschien dat ze het daarom nog niet over de vk hebben gehad.

Waar komen jullie allemaal vandaan? Ik zag net het MCA voorbij komen, dankzij hen ben ik zwanger geworden!

Ik heb na jullie geschrijf toch ook vanmiddag zwangerschapsolie gekocht. Toen vroeg de mevrouw of het een cadeautje was. Vol trots heb ik geantwoord "Nee, het is voor mezelf" :D
    Dat wordt dus nog leuk shoppen komende maanden hihi

7. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik kom uit etten leur
    en zal in breda naar de gyn gaan en bevallen.

na 2 ziekenhuisbevallingen ( 1x kzs omdat mijn zoon zijn hartslag boven de 200 ging en 1x omdat het moest ivm 1e keer , gelukkig want ik kreeg een bloeding doordat placenta achterbleef!)

nu zou ik graag een normale bevalling willen.
    en er van willen genieten achteraf.

bij de jongste had ik een plinke postnatel depressie...omdat alles zo moeilijk ging...
    ik kreeg geen pijnstilling want ze geloofde me niet toen ik zei dat ik weeen had en daarna was het te laat....

dussssss 3x is scheepsrecht? haha

dadelijk gaan we lekker op verjaardag...daar heb ik al verteld dat ik zwanger ben...want het is 3 straten verderop en dan houd ik wel van een wijntje of 5 haha

deze keer drink ik niets dus dat valt op :)

vandaag heb ik de meest schattige sokjes gezien , maar durf nog niets te kopen..
    eerst afwachtenm tot 17dec.

gisteren heb ik nogmaals getest ( geloof t nog niet haha) en weer een dik vet kruis van cb :)

super blauw dus het zal vast wel goedlopen....

maar toch he....je bent een vrouw of niet...

xx

8. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Danitcha ik kom uit Schagen en zit idd bij t MCA. Waar kom jij vandaan? Welke gyn heb je?
    Haha vond je stukje over dat je vol trots kon antwoorden dat het voor jezelf was heel ontroerend om te lezen! Super fijn gevoel he dat zwanger zijn!

Bijoux jeetje wat een heftige bevallingen zeg voor je..
    Nou deze gaat een eitje worden hoor voor je ;)

9. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai dames! Gezellige boel weer hier maar kan niet alles onthouden hoor hihi

Ik heb medische indicatie dus ben bij de gyn dus ga in het zh bevallen.
    Vanaf week 30 lag ik standaard minimaal 2 dagen per week aan het ctg en vochtinfuus, hopelijk blijft dit ons deze zwangerschap bespaart, lijkt me erg lastig met een peuter dit keer...

Ik ben net als de eerste zwangerschap best wel in spanning of alles goed blijft gaan, dat zal vast erg herkenbaar zijn hihi... Nog maar 4 nachtjes en dan is het 5 december, onze intake bij de gyn en hopelijk ook een echo aangezien ik niet helemaal precies weet hoe ver we zwanger zijn. Mijn buik is echt opgeblazen! Zo'n buik had ik pas met de 1e rond 20 weken, toen had ik echt een klein bescheiden buikje tot het einde, ik vind dit ook wel wat hebben hoor, maar ben benieuwd hoe lang ik dit stil kan houden!!

Zojuist met zoontje onze schoenen gezet, man is aan het werk en vanmiddag hebben zoontje en ik samen even paar kleine kadootjes geshopt.. Ook een fupje voor de baby ;) gewoon voor het idee, voor de leuk :)

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Striae: Bij mn vorige zwangerschap helemaal geen last van gehad. Mijn buik is dus nog netjes intact. Nouja, behalve het litteken van de keizersnee natuurlijk, maar dat ziet toch niemand behalve mn man (zit onder mn bikini broekje). Hopelijk heb ik deze zwangerschap weer zoveel geluk.
    Ik heb overigens wel al gesmeerd vanaf week 6 ofzo, met creme van VSM.

@Mamsie: Van harte gefeliciteerd! Een mooi cadeautje had je afgelopen week al gekregen dus;) Heb je nog iets speciaals gedaan nu je 30 bent geworden?

@Danitcha: Zo'n fotoshoot wil ik ook heel graag doen! Vorige keer veel te weinig foto's gemaakt, daar heb ik nu spijt van. Dus ergens rond de 32-34 weken ofzo wil ik graag zo'n shoot doen.

@Zwangerschapsgym: Heb ik vorige keer gedaan, en wil ik nu ook weer doen. Niet dat ik er veel aan heb gehad, maar ik vond het wel leuk om 1x in de week een uurtje echt met je buik en zwangerschap bezig te zijn en andere zwangeren te ontmoeten.
    Voor de ' technieken' hoef ik het niet te doen, want ik krijg toch een keizersnede.

@Dagboek: Ik ga waarschijnlijk volgend weekend even kijken voor een leuk dagboekje. Vorige keer die van Pauline Oud gehad, maar nu wil ik een andere, waar ik meer zelf in kan schrijven.

@Luvv: Wat een verschrikkelijk naar verhaal!:( En ook heel eng, want het kan iedereen gewoon overkomen.

@Danitcha: Jaaa leuk om te zeggen als je zulke spulletjes koopt dat het geen cadeautje is. Straks helemaal als je spulletjes en kleertjes voor de baby gaat kopen! Vind ik nog leuker dan shoppen voor mezelf:)

@BIjoux: Ben je van de tweede wel op de natuurlijke manier bevallen?
    Hopelijk deze keer gewoon een droom bevalling!

@Brademarie: Ik vind het nu veel spannender dan de eerste keer eigenlijk. Toen was ik misschien wat naiever. Natuurlijk wist ik toen ook dat er nog vanalles fout kon gaan, maar ik had niet gedacht dat het mij zou overkomen. Totdat ik dus in de OK lag voor een spoedkeizersnee (ivm placentaloslating). Deze zwangerschap zal dus zeker veel spannender zijn, maar toch wil ik proberen zoveel mogelijk te genieten!

11. Marloes82

Marloes82 Lid

21 nov 2012
    18
    0
    0
    Den helder
    @babyr Jaa Gemini, zou grappig zijn haha

12. Love84

Love84 Lid

20 okt 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, bij deze wil ik me er gezellig bij aansluiten, vandaag nog is extra een testje gedaan en hij word weer donkerder, nog geen knal streep maar dat, had ik met mijn dochtertje toen ook niet. Ik ben 28 jaar 2de kindje dus en waar ik ga bevallen weet ik nog niet want bij mijn dochter is het heel snel gegaan had geen weeën maar wel in eens 10 cm ontsluiting en ben dus toen thuis bevallen. En 3 weken te vroeg was ze. Wil wel weer bv. Geven.
    Schatting bevallings datum is 10/11 augustus of dit in de buurt komt weer is afwachten he hihi

Gr. Love84

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Goedemorgen,

@luvv, oef heftig hoor. Fijn dat er geen vergrote kans is op herhaling maar het blijft spannend tot het eind!

@danitch, hahaha leuk he zo shoppen!! Ik vond het ook zo leuk om te zeggen toen ik dat boek en creme kocht! 'Nee het is geen cadeautje!' :D
    Wij hebben het over 'de kleine'. mar daar moet nog maar ff een schattige koosnaam voor komen. Wij hebben het ook wel steeds over hij/hem enz! Wij denken dat het een jochie is.

@bijoux, ik hoop voor je dat deze bevalling wel ogeveer zal worden zoals je hoopt.

@brademarie, ook al zo'n heftige zwangerschap! Hoop dat het ook voor jou nu gaat zoals je hoopt!
    Aftellen tot 5 dec!!

@mini-me, jammer dat je achteraf niet veel foto's hebt van je vorige zwangerschap! Deze keer maar compenseren! ;)

@love, welkom hier!!! :D

@hier, vandaag een lekker rustig dagje in de planning. Thuis een beetje rommelen, wandelen enz... Echt een zondag!

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier precies hetzelfde :)

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Deze heb ik voor mijn zoontje en ga hem nu ook gebruiken voor deze beeb! (een nieuwe kopen dan natuurlijk ;)) Hij is leuk vind ik!

16. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    @danitch, zo belde ik de ha voor een verwijzing mbt de gyn...zegt dat meisje : waar heeft u last van? ik : nergens! ik ben zwanger!!! hihi

@brademarie, Hoop dat het ook voor jou deze keer gaat zoals je hoopt!

@love, welkom....

@peony geniet ervan!! lekker een dagje niets doen....maar regent t bij jou niet> ( ivm wandelen?) hier giet het namelijk!

@hier.....
    gister heb ik effe een verjaardag gehad...maar ben al flink misselijk...en doodmoe savonds...
    dus was om half11 thuis.

ben met mijn jongste wel normaal bevallen trouwens.....10pond woog meneer..geen verdoving en maar 2 hechtingen...wat een oervrouw he!? haha. maar ik hoop t niet nogeens te moeten doen op deze manier..
    want ben heel mn bevalling kwijt......
    weet er niets meer vanaf buiten het einde......

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige

Ik heb in de computer een dagboek in word. Van de behandeling ook enzo.
    Heb nu via de hema een fotoalbum gemaakt van de zwangerschap en de delen van het dagboek daarin gezet met de bijbehorende foto's erbij! Prachtig dagboek met tekst en foto's op maat!
    Op de laatste pagina staat het bevallingsverslag en de (nette) foto's daarvan erbij :) Erg leuk voor later!!!

Koosnaam hier nog niet ;)

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Love welkom!! Leuk dat je mee komt kletsen!!

19. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Peony dat ben ik met je eens hoor. Ik schrijf zowieso gewoon in een gewoon boek, dat is tenslotte toch mijn 2e zwangerschap.
    Wij hebben nog geen koosnaampje. Ik vind het nog zo onwerkelijk. Heb vandaag mijn 3e test gedaan. Wilde toch nog een kruidvat test doen. Je weet maar nooit met de extra vroege die ik had gedaan. Maar hij was vet positief. Dus alleen in de loop van de volgende week ff een cleaur blue met indicator. Dan weet ik ook hoe ver ik ben aangezien ik zo'n rare cyclus had.

Danitcha Ik heb een voorgevoel dat het is jongetje wordt, heb altijd al een sterk gevoel gehad dat we alleen maar jongens zouden krijgen. Nu bevestigd mijn pendel het ook nog eens. Wij willen het overigens niet weten. Dus dat wordt nog 8 maanden wachten.

Hier een hele heftige bevalling gehad, dus hoop nu op een minder heftige bevalling.
    Gisteren naar de woonboulevard geweest en een nieuw bankstel gekocht. Ben helemaal blij:)

20. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @bijoux, hier schijnt het zonnetje!! :D Weet niet hoe dat over een uurtje is maar het ziet er veelbelovend uit (blauw en wat kleine wolkenvelden....haha, voel me net Piet) :p

@mama-in-love, oh dat is ook een leuk idee zo'n boek met foto's!!

@lotte, bij mij begint het nu echt wel door te dringen. Maar dan nog... je weet niet wat je te wachten staat dus het is allemaal nog erg vaag wat er gaat gebeuren en hoe je leven veranderd.
    En je had idd een rare cyclus. Maar je kunt het iig rekenen vanaf je menstruatie. Ik had op dag 17 mijn ei dus ik denk dat ik nog wel wordt teruggezet, 3 dagen verschil is toch bijna een halve week! Daarnaast denk ik dat ik ook een late innesteling had (9dpo).
    Toch denk ik wel dat FF op de juiste plek een kruis zette bij jou. maar ja... dan moet je evengoed afgaan van je laatste menstruatie... Ben benieuwd naar hoever je zal zijn!

Deel Deze Pagina