1-15 augustus 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamsieM, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Love, welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Lotte en Peony die ook al denken dat het een jongetje is. Dat wordt veel blauw hih. Ik ben benieuwd of we het juist hebben.

Bijoux, die is leuk van de dokter bellen :D. Dat moet ik nog doen, maar ze vragen inderdaad altijd waar je last van hebt.
    Dat is trouwens een flinke jongen geweest van 10 pond bij de bevalling. Je hebt zo te lezen heftige bevallingen gehad. Ja, dan mag je jezelf wel oervrouw noemen :D

Baby, ik kom uit Hoorn. Ik weet niet of de ivf afdeling dezelfde gyns heeft als de voor zwangere vrouwen. Maar m'n eigen gyns zijn M.a.rtina en van K.a.steren. En dan lopen er nog een paar rond die bijspringen bij vakanties, ziektes en weekenden. En jij?

Hier ook een rustig zondagje. Ik ga nu eerst even richting de sportschool. Ik durfde niet zo goed te sporten na de tp, maar het is nu ingenesteld, dus een beetje cardio moet kunnen... verder vanmiddag m'n huiswerk doen (ik studeer op maandagen). Fijne zondag allemaal! :)

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bij de eerste waren we er beide van overtuigt dat het een jongen zou worden. En we hadden gelijk.. Nu nog géén idee :D
    Misschien komt het nog ;)

3. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Hier denk ik dat het een jongen wordt, maar je weet het niet. Dus ik kan niet wachten op de 20 weken echo om het te weten hihi

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wij hebben de 20 weken echo bij een vrouw thuis gedaan en het was geweldig. Zit nu te denken om daar wat eerder een geslachtecho te laten maken... Lijkt me wel leuk, toen niet gedaan..

5. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    #605 tilaena, 2 dec 2012
    Laatst bewerkt: 2 dec 2012
    tsja voor mij is het de eerste, en moet verplicht bij de gyn lopen, dus het zal allemaal ff afwachten zijn hoe dingen gaan lopen en wanneer enzo. Eerst de 17de de intake en eerste echo en dan neem ik aan dat ik de rest wel hoor. Zit wel te denken om zelf een pret echo te laten maken, omdat het de eerste is en hoogstwaarschijnlijk ook de laatste (alhoewel ik dat ook niet zeker weet )

hmm zie net dat babyvision hier zit, en dat ze daar vanaf 17 weken al geslachts bepalingen doen. (eerder kan ook, maar kan het niet altijd gezien worden). Misschien dat ik dan met 17 weken een 3d pretecho laat maken met geslachtsbepaling ofzo...

6. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @danitcha, haha grappig! Ik woon bij je in de buurt (15 min met de auto). :D Klein dorpje als je over de drechterlandseweg gaat...
    Mijn gyn is R.ietv.eld (zh in jouw woonplaats). Super aardige vrouw! Hebben we beide echt een klik mee.
    Succes met sporten!!

Tot nu toe allemaal een jongens-gevoel. Iemand nog die denkt dat ze zwanger is van een meid?? ;)
    Overigens zegt iedereen altijd tegen mij dat ik een echte 'meisjes-moeder' ben (geen idee wat dat betekend). Daarnaast had ik 6 pendels, alle meiden en eind dit jaar. heb zelf altijd gedacht dat ik 2 meiden zou krijgen maar nu voelt het toch als jongen. Ach, nog 8 maanden wachten!! :p

7. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    lol iedereen zegt ook tegen mij dat ik een meisjes moeder ben, geen idee wat het inhoudt, want ik was zelf mega blij dat ik geen zusjes heb, maar broertjes en al dat getut en gedoe met haar is ook niets voor mij haha... maar we zullen zien. Ik had een pendel in oktober voor een meisje en een in december voor een jongen. Beide zaten er qua maand iig naast en qua geslacht, ach ze hebben 50-50 kans haha... Moet ook eerlijk bekennen dat er wel een lichte voorkeur voor een jongetje is. Ook omdat de meiden in de meerderheid zijn op het moment in de familie.

8. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @tilaena, whahaha! Ja, en staartje maken, invlechten enz enz! :p
    Lijkt mij wel super leuk hoor. Maar mij lijkt beide super. Iedereen zegt altijd dat het makkelijker shoppen is voor een meisje maar ik vind juist die stoere geruite blousejes ed zo geweldig!!
    Mijn man maakt het ook niet veel uit. Hij heeft het er nu al over dat hij wil gaan zwemmen met de kleine (hij is duiker dus een echte waterrat). Natuurlijk lijkt het hem geweldig om een zoon te krijgen (hij is nu enig kind) dus wordt de naam doorgegeven. Maar hij zou ook echt een vader zijn die gezellig meedoet met een teaparty van z'n dochter! :p
    Dus we zien het wel! Het is sowieso welkom! :)

9. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ja ik! Ik weet 100% zeker dat er een meisje in mn buik zit! :D

Danitcha, Ohh hoorn leuk! Wou je niet in t ziekenhuis in hoorn? Zijn toch wel slechte verhalen over he..

Ff korte reactie zit met mobiel

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babyr, hihi leuk!! :D Ben heel benieuwd of je gelijk hebt! ;)
    En h.oorn stond idd niet zo heel goed aangeschreven. Maar dat kwam voornamelijk door 1 arts. Die is nu weg... ik had er verder en goed gevoel bij. Nou was de behandeling nog niet heel intens oid, mischien dat dat iets scheelt? Nog 1x heen voor de 1e echo en dan mag ik hopelijk naar de vk!

11. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Danitcha, ik loop niet bij de gyn. Maar in mn 1e zwangerschap ben ik wel eens doorgestuurd naar t ziekenhuis..

Peony, haha ja ik weet t echt zeker, zal heeeeeel verbaasd zijn als t toch een jongen blijkt.

12. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Ik denk dat we een meid gaan krijgen.

Hebben jullie ook dat je je afvraagt of er wel iets gebeurt in je buik?
    Ik ben niet misselijk,heb geen zere borsten, geen buikpijntjws etc. voel me
    vandaag gewoon gewoon.

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @babyr, hahaha wat zal jij verbaasd zijn als het toch een jongen blijkt! Maar ik snap je gevoel, ik heb dat ook!

@anne, ik voel mij wel anders, geestelijk en lichamelijk maar dat zijn allemaal heel kleine dingen. Het blijft idd onwerkelijk dat datgene wat je leest nu bij mij allemaal gebeurd in mijn lichaam. Zo raar!!
    Geniet dat je nergens last van hebt, symptomen schijnen niet te zeggen over je zwangerschap en of het goed gaat.

14. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Nee idd,toen met mn miskraam had ik overal last van en toch gaat het dan fout. Tja tis gewoon afwachten

Ik ga maandag bellen met de gyn voor een afspraak, benieuwd wanneer ik terecht kan.

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Anne,

Dat heb ik dus ook. Was een paar dagen flink misselijk, nu opeens al twee dagen niet meer.. Onzekerheid is erg he. Je weet wel dat je zwanger bent. Maar ik ben graag misselijk oid zodat ik er niet aan hoef te twijfelen!

16. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    @Anne: Ik zie dat we gelijk lopen. Ik voel me eigenlijk ook goed. Ik merk maar kleine dingetjes. Mijn bh's beginnen te knellen, dus ik zal toch echt aan nieuwe moeten geloven binnenkort. Mijn borsten zijn gevoelig, maar dat waren ze eigenlijk altijd al (ben best rijkelijk bedeeld). Heel af en toe een licht misselijk gevoel, maar het is meer het gevoel dat het eten me tegenstaat.
    Ik merk wel dat ik 's avonds echt 'af' ben, maar dat kan ook komen door het werk. Ik werk in het basisonderwijs en deze periode is altijd een drukke periode met alle vieringen en oudergesprekken.

@alle nieuwe meiden: gefeliciteerd en veel geluk!!!

Ik zie dat ik voor de lijst een paar dingen nog niet heb doorgegeven: ik wil bevallen in het ziekenuis en graag borstvoeding gaan geven.

17. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    ikapika; nu al aan de grotere bh;s? dat wordt nog wat haha.

kim; ja balen is dat he als je opeens nergens meer last van hebt.

heb hier wel mn broek open staan, dat zit echt niet fijn met de knoop dicht, maar mn zwangersc.broeken zakken nog af op het moment, ik had daar op het laatst van de zwangerschap de elastieken van kapot geknipt omdat dat niet fijn meer zat waardoor ze nu dus afzakken.
    dus ben bang dat ik eerdaags naar de prenatal moet voor broeken. maar als je zo een broek aan hebt dan heb je nog meer buik vind ik. in een gewone broek zit het dan nog een beetje ingebonden zeg maar.
    heb ook het idee dat s.ouders het in de gaten hebben, die zaten gister echt naar mn buikje te kijken.
    zij weten wel dat we al ruim een jaar bezig zijn dus wellicht dat ze er meer op letten.

ik denk ook dat we het met de kerst aan de familie moeten vertellen als mn buik zo blijft uitzetten. we zitten dan meestal met het kerstdiner met een man of 25 dus tja.. leg dan die buik maar eens uit en dat je geen wijn drinkt en geen rose vlees eet.

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja precies! Ik zat van de week aan de cola bij een stel vrienden. Nou dat was raar! Ik was altijd de eerste met een wijntje oid. Heb het uiteindelijk maar gewoon gezegd, en reactie was heel leuk.

Familie durf ik nog niet zo goed, met kerst is wel een mooi moment. je kunt het ook niet eeuwig verborgen houden. En ten tweede: Als het misgaat: Dan zou je familie er toch ook juist voor je moeten zijn?

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @anne, oh lastig dat je nu al een buikje krijgt!!
    Ik las ergens dat ze ook van die smallere 'buikbanden' verkopen. Dan kun je je broek loslaten en die band erover heen doen. Die zorgt er dan voor dat je broek netjes blijft zitten en dat het toch nog een beetje 'strak' zit. Als je dat dan draagt alsof je een wit of zwart topje onder een vestje of blouse draagt scheelt dat misschien?
    Spannend, ik ga ook morgen bellen voor een afspraak!

@ikapika, deze tijd op school is idd erg leuk maar moet eerlijk toegeven dat ik het op dit moment niet zo mis. Ben echt moe en kan nu al soms m'n ogen niet openhouden! Laat staan als ik nu zou werken met al die drukte! ;) Lig nu al rustig voor 9en op bed!

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Geslacht: Ik denk dat er een meisje in mn buik zit. Geen idee waarom, misschien verandert mn gevoel nog wel.

@Vertellen: We hebben het onze ouders en zusjes al verteld. Als het onverhoopt fout gaat, dan weten zij het toch ook wel.

@Hier: Ik voel me verrot vandaag, echt alsof ik een zware kater heb! Werd al wakker met hoofdpijn en ben steeds duizelig en voel me gewoon niet 100%.
    Weet niet of het door de zwangerschap komt of dat ik misschien ziek word.
    Misselijk ben ik gelukkig niet.

Deel Deze Pagina